Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
juval schreef:moeilijk hoor, inslapen is een optie. en anders de rest van haar leven gemuilkorfd laten zijn...
de volgende keer kan het een kind zijn...
En als jij het vertrouwen niet meer hebt, herplaatsen naar iemand die wel met zo'n hond om weet te gaan. Pauline schreef:Wat mij opvalt in het hele verhaal is dat je zegt: wij vertrouwen haar niet meer.
Daarmee zeg je al heel veel. Je hebt katten in huis die nu niet veilig in 1 ruimte met haar kunnen zijn, en buiten kan ze niet los.
Een dier dat zo herhaaldelijk andere dieren blijft doodbijten zou ik óf herplaatsen bij iemand die bewezen zo'n dier aankan ( Yamcha van Bokt bv) of in laten slapen.
__SavannaH__ schreef:@ chiqa ik moet wel zeggen wat een geweldige foto op je profiel die van je hond en de kitten
Om heel eerlijk te zijn als mijn hond mijn katten iets zou aandoen, krijgt ze één kans. (Gedragstherpuit) gaat dat mis sla ik mij enorm voor mijn kop maar gaat zij toch echt de deur uit.spicegirl schreef:duidelijk : ze heeft nu al 3 x bloed geproefd.imo al 2 x teveel. dit gaat niet meer weg.muilkorven, en niet meer los. de wet gevaarlijke honden geld juist voor dit soort gevallen.
alle andere dieren lopen een risico als ie los is. niet meer doen dus...
Chiqa schreef:__SavannaH__ schreef:@ chiqa ik moet wel zeggen wat een geweldige foto op je profiel die van je hond en de kitten
Dankjewel zo kan het dus ookOm heel eerlijk te zijn als mijn hond mijn katten iets zou aandoen, krijgt ze één kans. (Gedragstherpuit) gaat dat mis sla ik mij enorm voor mijn kop maar gaat zij toch echt de deur uit.
Andersom geldt dit ook, als een kat zich niet kan misdragen en mijn hond iets aan zou doen (Wat niet zo snel zal gebeuren) dan gaat de kat de deur uit.
Ik heb héél erg lang nagedacht of ik een hond wilde bij mijn twee senioren katten van toentertijd 15 en 13 jaar. Heb het getroffen, echt heel erg getroffen. Ik zou het verschrikkelijk vinden als zij zoudem moeten wijken voor een agressief dier, no way dat gaat hier niet gebeuren.
Daarom ben ik wel benieuwd hoe TS dit ziet, ze heeft de katten immers toch uit de woonkamer verbannen een plekje waar katten toch graag willen zitten en ook ooit hebben gezeten lijkt mij?
breezy302 schreef:Ohja: Mensen die denken dat de RAD wet nog bestaat horen ook geen honden te hebben en al helemaal geen advies te geven!
__SavannaH__ schreef:@ Pauline, idd dat zegt ze maar ze vertrouwd hem niet met kleinvee etc. voor hun is hij heel lief .
ook is het vaak zo net als met katten dat het niet alleen zelfbeloning is maar ze doen het ook voor hun baas , een paard is en blijft ook een wild dier. zo is het met alle dieren zo en ik zeg niet dat het goed is maar ze doet haar best

silverkyra schreef:Wij hebben de liefste hond die er is! Voor alle mensen en alle dieren die van ons zijn. Hij luistert heel goed, totdat....... Hij heeft een enorm jachtinstinct en heeft dus ook al andere dieren gegrepen. Dit hebben wij verholpen door teletac te gebruiken. Op het moment dat hij achter een dier aan ging hebben we hem geroepen en toen hij niet luisterde gecorrigeerd met de teletac. Dit heeft maar 2x gehoeven en nu hebben we een heerlijke hond die los kan lopen en ook luistert wanneer eigenlijk het jachtinstinct de overhand zou nemen.
Ik weet dat velen teletac verschrikkelijk vinden, maar wij hebben onze hond nog! Ik weet niet wat hij met het jachtinstinct doet als ik er niet bij zou zijn, dan sta ik nog niet helemaal voor hem in.
breezy302 schreef:Ohja: Mensen die denken dat de RAD wet nog bestaat horen ook geen honden te hebben en al helemaal geen advies te geven!
Zorry schreef:ach jeetje de mensen lezen weer dat er wat van een stafford in zit en de hond is gelijk
niet meer te vertrouwen en moet een spuitje kom op zeg.
Wat er al vaker gezegd word de hond volgd zijn jacht instinct, en heeft van de baas de kans gekregen om het dier te pakken te krijgen.
Als de hond de goede commandos had geweten en goed had geluisterd voor hij los gelaten werd had er niks aan de hand geweest.
Des wat ts al zegt de hond niet meer los laten probleem opgelost.
En even reageren op de reactie van uniekhorse, sorry maar leuk dat jou katten honden zo leuk vinden.
Maar wat jij vertelt moeten ze ook niet bij mijn honden doen want dan zijn ze de sjaak geloof me.
Dus moet ik mijn honden dan ook maar gaan muilkorfen omdat jou kat honden zo leuk vind.