Hond heeft konijn, kip en een lammetje gegrepen wat nu??!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:04

Bloed proeven.... hoe achterhaald.. maar goed, je moet je verantwoording nemen, en dus zorgen dat je hond geen andere dieren meer kan bijten. Aan de riem dus, en haar op andere manier lichamelijk en geestelijk bezig houden. bijv naast de fiets, of aan een lange lijn laten rennen. succes.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:06

@ chiqa ik moet wel zeggen wat een geweldige foto op je profiel die van je hond en de kitten <3

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:06

juval schreef:
moeilijk hoor, inslapen is een optie. en anders de rest van haar leven gemuilkorfd laten zijn...
de volgende keer kan het een kind zijn...

tjha helaas ga ik met Juval mee.. inslapen.. het kan dan wel een lieve hond zijn naar jullie toe.. maar hij heeft nu al meerdere keren bewezen dat hij onvoorspelbaar, gevaarlijk en niet te vertrouwen is.. hoe kan je hem nog bij je katten laten lopen als hij er 1 al een keer heeft gepakt.. dat die kat toen niks had.. tjha dat was een waarschuuwing.. de volgende keer is het niet zijn poot maar zijn nek.. weg kat.. wil je dat.. ?? je kan niet je katten in de tuin/keuken of waar dan ook op sluiten net als je dat niet kan doen met de hond.. dus zou ik geen andere optie zien als of herplaatsen bij mensen die enkel en alleen 1 hond willen en hem altijd maar dan ook altijd aangelijnd houden buiten.. en andere optie is inslapen.. het is zielig voor de hond maar het is zieliger als hij nu nog veel slachtoffers gaat maken.. dat is niet eerlijk tegenover zijn slachtoffers..!! de volgende keer is het een kind.... wil je dat op je geweten hebben..??

dit is niet aanvallend bedoeld TS.. absoluut niet.. maar hij is niet te vertrouwen.. !!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:08

Kom op zeg! inslapen.. waar gaat dit over.. die hond volgt zijn instinct, en het is aan de eigenaar te zorgen dat dit niet meer gebeurd. aanlijnen die hond, en niet meer loslaten ;) En als jij het vertrouwen niet meer hebt, herplaatsen naar iemand die wel met zo'n hond om weet te gaan.
Laatst bijgewerkt door Wesseltje op 14-05-10 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:09

Wat mij opvalt in het hele verhaal is dat je zegt: wij vertrouwen haar niet meer.
Daarmee zeg je al heel veel. Je hebt katten in huis die nu niet veilig in 1 ruimte met haar kunnen zijn, en buiten kan ze niet los.
Een dier dat zo herhaaldelijk andere dieren blijft doodbijten zou ik óf herplaatsen bij iemand die bewezen zo'n dier aankan ( Yamcha van Bokt bv) of in laten slapen.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:10

Pauline schreef:
Wat mij opvalt in het hele verhaal is dat je zegt: wij vertrouwen haar niet meer.
Daarmee zeg je al heel veel. Je hebt katten in huis die nu niet veilig in 1 ruimte met haar kunnen zijn, en buiten kan ze niet los.
Een dier dat zo herhaaldelijk andere dieren blijft doodbijten zou ik óf herplaatsen bij iemand die bewezen zo'n dier aankan ( Yamcha van Bokt bv) of in laten slapen.

helemaal mee eens..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:13

__SavannaH__ schreef:
@ chiqa ik moet wel zeggen wat een geweldige foto op je profiel die van je hond en de kitten <3

Dankjewel zo kan het dus ook :D Om heel eerlijk te zijn als mijn hond mijn katten iets zou aandoen, krijgt ze één kans. (Gedragstherpuit) gaat dat mis sla ik mij enorm voor mijn kop maar gaat zij toch echt de deur uit.
Andersom geldt dit ook, als een kat zich niet kan misdragen en mijn hond iets aan zou doen (Wat niet zo snel zal gebeuren) dan gaat de kat de deur uit.

Ik heb héél erg lang nagedacht of ik een hond wilde bij mijn twee senioren katten van toentertijd 15 en 13 jaar. Heb het getroffen, echt heel erg getroffen. Ik zou het verschrikkelijk vinden als zij zoudem moeten wijken voor een agressief dier, no way dat gaat hier niet gebeuren.

Daarom ben ik wel benieuwd hoe TS dit ziet, ze heeft de katten immers toch uit de woonkamer verbannen een plekje waar katten toch graag willen zitten en ook ooit hebben gezeten lijkt mij?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:16

spicegirl schreef:
duidelijk : ze heeft nu al 3 x bloed geproefd.imo al 2 x teveel. dit gaat niet meer weg.muilkorven, en niet meer los. de wet gevaarlijke honden geld juist voor dit soort gevallen.
alle andere dieren lopen een risico als ie los is. niet meer doen dus...

de wet gevaarlijke honden bestaat niet meer,

ik vind dat een hond nooit los mag lopen, heb er zelf 3 waarvan 2 staffords amerikaanse die lopen nooit los.
Wij hebben gewoon een super lange lijn voor ze, kunnen ze ook rennen en gek doen.
staffords werden vroeger vaak ingezet tijdens jachten dus dat instinkt zit er in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:17

De mensen die werkelijk denken dat het aan bloed proeven ligt horen geen hond te hebben. Dan weet je dus echt totaal niets over honden!

Anoniem

Re: Hond heeft konijn, kip en een lammetje gegrepen wat nu??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:18

Ohja: Mensen die denken dat de RAD wet nog bestaat horen ook geen honden te hebben en al helemaal geen advies te geven!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:18

Zorgen dat ze niet meer in de buurt kan komen van katten, konijnen etc etc. Heb zelf jaren husky's gehad en dat zijn ook van dat soort honden. Hadden een hele grote ren en los op goed omheinde plaatsen, veel rennen aan de fiets met een sprenger en verder ALTIJD aan de lijn. Heel jammer, maar ook al staan ze redelijk onder appèl, één keer ben je net even afgeleid en het is weer mis. In laten slapen vind ik overdreven, er zijn zoveel honden die een kip of konijn pakken als de kans krijgen, moeten die dan allemaal maar ingeslapen worden?? Als ze mensen/kinderen pakken, dan wel, maar een kip of konijn is gewoon jachtinstinct van een hond.
Laatst bijgewerkt door Lante op 14-05-10 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:19

Tja, het is wel heel sneu voor de kip en het lammetje dat jullie hond hen gegrepen heeft, maar als je hem in het vervolg aangelijnd houdt, is het probleem toch opgelost? Ik zou er verder niet al te dramatisch over doen. Je hebt nu eenmaal honden die dit doen.
Wat betreft de katten, dat is altijd spannend: gaat het goed of gaat het niet goed. In jullie geval dus niet. Dan is de keuze aan jullie: hiermee leven of niet. En wanneer je dat niet doet, moet er iemand het 'veld ruimen'.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:21

tuurlijk ik begrijp jou kant ook wel , maar je zegt het een beetje bekrompen , de TS heeft hier niet voor gekozen. ik denk dat de hond toch nog wel een kans heeft met een gedragstherapeut , en ik snap je reactie echt wel maar dit komt heel aanvallen over .

@ Pauline, idd dat zegt ze maar ze vertrouwd hem niet met kleinvee etc. voor hun is hij heel lief .

ook is het vaak zo net als met katten dat het niet alleen zelfbeloning is maar ze doen het ook voor hun baas , een paard is en blijft ook een wild dier. zo is het met alle dieren zo en ik zeg niet dat het goed is maar ze doet haar best

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:22

Chiqa schreef:
__SavannaH__ schreef:

Dankjewel zo kan het dus ook :D Om heel eerlijk te zijn als mijn hond mijn katten iets zou aandoen, krijgt ze één kans. (Gedragstherpuit) gaat dat mis sla ik mij enorm voor mijn kop maar gaat zij toch echt de deur uit.
Andersom geldt dit ook, als een kat zich niet kan misdragen en mijn hond iets aan zou doen (Wat niet zo snel zal gebeuren) dan gaat de kat de deur uit.

Ik heb héél erg lang nagedacht of ik een hond wilde bij mijn twee senioren katten van toentertijd 15 en 13 jaar. Heb het getroffen, echt heel erg getroffen. Ik zou het verschrikkelijk vinden als zij zoudem moeten wijken voor een agressief dier, no way dat gaat hier niet gebeuren.

Daarom ben ik wel benieuwd hoe TS dit ziet, ze heeft de katten immers toch uit de woonkamer verbannen een plekje waar katten toch graag willen zitten en ook ooit hebben gezeten lijkt mij?

was eventjes nieuwschierig geworden naar de foto.. maar inderdaad een super stoere foto..
ik ben met wat jij zegt mee eens.. wie zich misdraagt krijgt nog 1 kans daarna naar het kleinste misstapje zou ze toch echt hoe jammer het ook is toch moeten vertrekken.. je kan geen dier een onveilig thuis bieden en ook niet verbannen uit zijn plekjes waar die zich prettig voelt.. dat is weg jagen van een vertrouwd en veilig plekje..
ik ben ook wel benieuwd hoe de ts dat ziet zoals chiqa al zegt..

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:24

breezy302 schreef:
Ohja: Mensen die denken dat de RAD wet nog bestaat horen ook geen honden te hebben en al helemaal geen advies te geven!

tjha niet iedereen verdiept zich in die regels.. iemand die geen ras heeft wat daarmee te maken heeft die zullen niet meteen gaan kijken als ze daarover iets op internet zien staan dat het veranderd is..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:25

__SavannaH__ schreef:
@ Pauline, idd dat zegt ze maar ze vertrouwd hem niet met kleinvee etc. voor hun is hij heel lief .

ook is het vaak zo net als met katten dat het niet alleen zelfbeloning is maar ze doen het ook voor hun baas , een paard is en blijft ook een wild dier. zo is het met alle dieren zo en ik zeg niet dat het goed is maar ze doet haar best

Ik hoop dat ze dat zo voelt want honden voelen een onzekere baas heel goed aan, en dat maakt hun ook onzeker en daardoor lóóp je de kans op agressief gedrag. Want wie gaat dan de leider zijn?
Of, je gaat er zo bovenop zitten dat het ook een hond onzeker maakt...Kortom: ik vind dat als er geen vertrouwen meer is je of hulp moet zoeken of afscheid moet nemen. Hoe je dat afscheid dan ook invult.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:27

Mijn hond gaat ook niet meer los met uitlaten.
Puur omdat ze heeft ontdekt dat ze konijnen, kippen kan vangen. Reeën heeft ze geprobeerd. Ze is al 3 keer met een haas thuis gekomen. Op het erf loopt ze wel los.
Maar kippen zitten in de ren, onze eigen katten pakt ze niet.
Maar in het bos oid gaat ze aan de longeerlijn.

Werkt prima. Ze kan nog flink snuffelen en sprintjes trekken, maar weg kan ze niet.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:28

breezy302 schreef:

idd.. die zijn zeker niet op de hoogte dus!!

silverkyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:30

Wij hebben de liefste hond die er is! Voor alle mensen en alle dieren die van ons zijn. Hij luistert heel goed, totdat....... Hij heeft een enorm jachtinstinct en heeft dus ook al andere dieren gegrepen. Dit hebben wij verholpen door teletac te gebruiken. Op het moment dat hij achter een dier aan ging hebben we hem geroepen en toen hij niet luisterde gecorrigeerd met de teletac. Dit heeft maar 2x gehoeven en nu hebben we een heerlijke hond die los kan lopen en ook luistert wanneer eigenlijk het jachtinstinct de overhand zou nemen.
Ik weet dat velen teletac verschrikkelijk vinden, maar wij hebben onze hond nog! Ik weet niet wat hij met het jachtinstinct doet als ik er niet bij zou zijn, dan sta ik nog niet helemaal voor hem in.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:33

silverkyra schreef:
Wij hebben de liefste hond die er is! Voor alle mensen en alle dieren die van ons zijn. Hij luistert heel goed, totdat....... Hij heeft een enorm jachtinstinct en heeft dus ook al andere dieren gegrepen. Dit hebben wij verholpen door teletac te gebruiken. Op het moment dat hij achter een dier aan ging hebben we hem geroepen en toen hij niet luisterde gecorrigeerd met de teletac. Dit heeft maar 2x gehoeven en nu hebben we een heerlijke hond die los kan lopen en ook luistert wanneer eigenlijk het jachtinstinct de overhand zou nemen.
Ik weet dat velen teletac verschrikkelijk vinden, maar wij hebben onze hond nog! Ik weet niet wat hij met het jachtinstinct doet als ik er niet bij zou zijn, dan sta ik nog niet helemaal voor hem in.

dat is natuurlijk ook een oplossing voor de TS.. maar dan zit ze nog wel met het probleem de katten.. ik zou mijn kat niet bij zo'n hond in 1 kamer durven te zetten.. ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:33

breezy302 schreef:

Het kan ook wat vriendelijker hoor..
Wie zegt er iets over de RAD? Ze zeggen inslapen, maar dat heeft niet per see iets te maken met de RAD ;)
En de RAD is niet meer, maar een hond die gebeten heeft krijgt zeker wel een vervolg hoor, 't is niet zo dat een hond die onder
de RAD viel nu gewoon in het wilde weg kan bijten zonder maatregelen, waaronder inslapen.

Bloedproeven zijn verschillende theorieen over, en 't is maar wat je gelooft en hoe je het aanpakt.
Ik vind het daarnaast meer dan overdreven dat je beweert dat je dan niks van honden weet en geen hond hoort te hebben, kom op zeg!
Dan kan ik ook zeggen dat jij er niks van weet door je aanvallende overdreven reacties die eigenlijk nergens op gericht zijn..
Laatst bijgewerkt door Loiz op 14-05-10 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:35

ach jeetje de mensen lezen weer dat er wat van een stafford in zit en de hond is gelijk
niet meer te vertrouwen en moet een spuitje kom op zeg.
Wat er al vaker gezegd word de hond volgd zijn jacht instinct, en heeft van de baas de kans gekregen om het dier te pakken te krijgen.
Als de hond de goede commandos had geweten en goed had geluisterd voor hij los gelaten werd had er niks aan de hand geweest.
Des wat ts al zegt de hond niet meer los laten probleem opgelost.

En even reageren op de reactie van uniekhorse, sorry maar leuk dat jou katten honden zo leuk vinden.
Maar wat jij vertelt moeten ze ook niet bij mijn honden doen want dan zijn ze de sjaak geloof me.
Dus moet ik mijn honden dan ook maar gaan muilkorfen omdat jou kat honden zo leuk vind.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:38

Zorry, zodra de jouwe 3x gebeten heeft zou ik het wel waarderen als je je hond zou muilkorfen op straat ;)
Dat lijkt me een vrij normale zaak, als een hond mijn kat zou pakken en ik zou er achter komen dat ie al 3x gebeten had, dan zou het niet zo 123 opgelost zijn bij ons :n

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:38

Naja het gaat er niet om dat dat beestje een Stafford is. Interesseert me niet, al was het een labrador oid. Beetje minder kort door de bocht mag ook wel Zorry.
Verder zegt niemand: meteen inslapen maar er is een serie van incidenten en dáár reageren wij op.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:43

Zorry schreef:
ach jeetje de mensen lezen weer dat er wat van een stafford in zit en de hond is gelijk
niet meer te vertrouwen en moet een spuitje kom op zeg.
Wat er al vaker gezegd word de hond volgd zijn jacht instinct, en heeft van de baas de kans gekregen om het dier te pakken te krijgen.
Als de hond de goede commandos had geweten en goed had geluisterd voor hij los gelaten werd had er niks aan de hand geweest.
Des wat ts al zegt de hond niet meer los laten probleem opgelost.

En even reageren op de reactie van uniekhorse, sorry maar leuk dat jou katten honden zo leuk vinden.
Maar wat jij vertelt moeten ze ook niet bij mijn honden doen want dan zijn ze de sjaak geloof me.
Dus moet ik mijn honden dan ook maar gaan muilkorfen omdat jou kat honden zo leuk vind.

dat ik zeg in slapen is niet omdat er stafford in zit.. ik ben totaal verzot op die honden.. ik kom juist altijd erg op voor zo'n honden.. maar hier heb je wel te maken met een gevaarlijke situatie.. een hond die niet genoeg gehoorzaamd en dieren kapot bij natuurlijk uit instinkt dat zeker.. maar tegen een instinkt kan je niet in gaan... instinkt is en blijft instinct.. dadelijk komt er een kindje kruipend langs in een wollig truitje dan denkt die dadelijk ook dat dat een schaap is.. en wat dan.. ????? jammer van het kindje dat of dood is of voor het leven getraumatiseerd is maar het is instinct.. dat kan je niet zeggen.... wil je dat op je geweten hebben.. ??

Zorry het klopt een hond met een goeie opvoeding zou mischien niks mee aan de hand zijn geweest.. maar toch als het in een hond zit... dan kan je ze nog zo goed op voeden maar dan kan je er niks tegen doen..