help aub! voordat het te laat is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:28

Ik ben ook heel benieuwd hoe het nu met je kat is, hopelijk gaat het al wat beter!

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:31

Tiffany schreef:
Klopt dit wilde ik ook typen, gebruik dan wel druivensuiker. Spuitje kun je halen bij de apotheek :)
Heel veel sterkte

Mag ik vragen waarom druivensuiker? :o Ik gebruikte namelijk voor mijn eigen kat (40 graden koorts, op leven na dood, maar gelukkig gered, en we zijn nu ruim 5 jaar verder) geweone suiker. De DA had toen niet aangegeven dat er druivensuiker gebruikt moet worden.

XxLiEsJuHhxX

Re: help aub! voordat het te laat is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:38

heej,
bah wat een naar nieuws.. mijn kat mocht nooit naar buite vroeger maar ze wilde zo graag dat mijn broer en ik der naar buiten zijn laten gaan dat ging goed 6 keer de 7e keer kwam ze niet terug.. wij zoeken en zoeken en zoeken het was die week ook nog eens slecht weer dus ik maakte me vreselijk zorgen. 6 dagen later hebben we haar gevonden er was niks meer van der over was echt een zak botten en ijs en ijs koud. dus snel mee naar huis en haar onder dekentjes gelegd enz zodat ze warmer zou worden en een bak eten gegeven.. maar ze at ook niet meer.. en ze was altijd heel fel en echt kat en toen was ze ineens heeeel erg lief dus ik wist al dat het fout zat..

wij zijn 4 dagen later met dwangvoer begonnen we waren toen al 2 keer bij de DA geweest we hebben toen een soort van oppep blikvoer gekregen wat we in een spuitje moesten trekken en dan in haar mond spuiten.. is heeel erg veel werk je bent bijna de halve dag bezig met voeren want ik moest toen eigelijk een 3 kwart blikje per dag.. dat lukte me niet echt.. zij lag toen ook altijd maar ergens en kon zich niet meer warm houden.. water drinken deed ze wel en ook nog eens heel erg veel..

dus ik raad je toch echt aan om een spuitje te haalen en gaan dwangvoeden.. ze moet eten anders kan ze niet aan sterken.. !! ik zal heel hard voor je duimen en hopen dat het niet zo afloopt als bij mij.. wij hebben haar 2 weken later in moeten laten slapen.. ze zat helemaal vol met kanker.. ;(

dus heeel erg veel suc6 en sterkte.. !!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:44

xxJacqyxx schreef:
Tiffany schreef:
Klopt dit wilde ik ook typen, gebruik dan wel druivensuiker. Spuitje kun je halen bij de apotheek :)
Heel veel sterkte

Mag ik vragen waarom druivensuiker? :o Ik gebruikte namelijk voor mijn eigen kat (40 graden koorts, op leven na dood, maar gelukkig gered, en we zijn nu ruim 5 jaar verder) geweone suiker. De DA had toen niet aangegeven dat er druivensuiker gebruikt moet worden.

Druivensuiker wordt sneller door het lichaam opgenomen dan "gewone" suiker.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:06

Brainless schreef:
Druivensuiker wordt sneller door het lichaam opgenomen dan "gewone" suiker.

Oke thanx! :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:10

aronneke schreef:
Waarom moet ze gelijk ingeslapen worden als het vrijdag niet beter is? Zielig voor het katje zeg. Als ze niet bij de kruik of het dekentje wil zou ik haar gewoon haar gang laten gaan. Eten en drinken kun je ook niet dwingen. Zou haar gewoon goed in de gaten houden, dat ze geen gekke dingen gaat doen.

Omdat het katje al 14 is. Soms zijn dieren gewoon op, dan willen ze ook niet meer beter worden. Dit hebben wij eergisteren nog op de manege meegemaakt. Het paardje was op, wilde niet meer opstaan. Als het beestje nog beter had willen worden, had het gevochten voor zijn leventje. ;) Zo'n beestje laten lijden is ook niets, dus vandaar dat ze als het vrijdag niet beter is ingeslapen wordt.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:03

Druivensuiker wordt idd sneller in het bloed opgenomen. Is overigens ook bij een apotheek te koop, als je daar toch naartoe moet voor het spuitje :j

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 12:32

sorry dat ik nu pas reageer!
ze heeft de hele nacht bij mij op de kamer geslapen en de halve nacht bij mij in bed, daarna is ze een beetje rondjes in mijn kamer gaan lopen en weer gaan liggen en weer lopen, dus ik wel iets positiever!
ze heeft denk ik ook gedronken want ze had een natte kin en er lag wat water naast dr bakje.
ik ben net naar de apotheek geweest en die is alleen maar open voor spoedgevallen! dus ik kan nog niet zo'n spuitje gaan halen!
morgen vroeg sta ik als eerste voor de deur!
ik ben benieuwd hoe het nu verder met dr gaat... ik laat het jullie weten!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:39

_Stephanie schreef:
ze heeft de hele nacht bij mij op de kamer geslapen en de halve nacht bij mij in bed, daarna is ze een beetje rondjes in mijn kamer gaan lopen en weer gaan liggen en weer lopen, dus ik wel iets positiever!
ze heeft denk ik ook gedronken want ze had een natte kin en er lag wat water naast dr bakje.
ik ben net naar de apotheek geweest en die is alleen maar open voor spoedgevallen! dus ik kan nog niet zo'n spuitje gaan halen!

Bel even met de apotheek, de meeste begrijpen het wel en zullen je gewoon langs laten komen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:04

of bellen met de dierenambulance bij jou in de buurt, die willen je vast wel helpen als je het zelf ophaalt.

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:11

heb je mischien niet perongeluk een spuitje van inktpatronen te vullen liggen ??

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:14

Er zal toch wel iemand in de buurt zijn die zo'n spuitje heeft? Heb je al nagevraagd bij buren e.d.? :)
Bij een huisarts zullen ze die spuitjes ook wel hebben.

Sterkte met de poes, hopelijk komt hij er weer bovenop. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:55

_Stephanie schreef:

Oh, dat is positief.
En ze beweegt en doet, dat is goed hoor. Probeer idd Hills A/D te krijgen of Royal Canin Recovery, kun je halen bij de DA.

Voor nu een kipfiletje koken en in kleine stukjes snijden, veel katten doen daar een moord voor.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:11

Ik vind het al geweldig nieuws dat ze "het nog doet" +:)+
Hopelijk komt het allemaal nog goed :j
We duimen gewoon door!!!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:17

Ben benieuwd, veel sterkte.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:21

wel fijn dat het nu beter lijkt te gaan
maar toch wil ik wel zeggen dat het voor een kat die een rustig plekje zoekt om te sterven veel fijner is als je zo'n dier dat gewoon toestaat en hem met rust laat, ipv op te pakken, mee naar de DA, en hem koste wat kost in leven proberen te houden.
dat gebeurd meer vanuit jou emotie dan vanuit hetgeen het beste is voor het dier.
in elk geval sterkte ermee.

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 15:35

ik heb eindelijk een spuitje gevonden! hele buurt afgezocht en via via toch aan en spuitje gekomen.
we hebben dr een beetje water kunnen en geven en straks nog een keer.
ik ga nog druivensuiker regelen, dus dan maar afwachten.
@marigold: ze was denk ik ook een plekje aan het zoeken om te sterven maar als je dr nog kan redden dan wil ik daar wel graag mijn best voor doen!
als het nog even zo door blijft gaan dan laten we dr ook wel inslapen hoor! het moet niet te erg worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:38

Fijn dat je een spuitje heb gevonden druivesuiker kan je eventueel bij de pomp halen, maar astronautenvoer van de DA is veel beter.

Ik heb op deze manier mijn katten diverse malen van de dood weten te redden, als ik zij niet gedwangvoerd had waren zijn overleden. Ik zie wel in wanneer het tijd is, maar dat is nu niet het geval, mijn katten zijn 17 en 15 jaar.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:38

Ik hoop voor je dat ze er boven op komt, zo niet dan zul je toch afscheid moeten nemen. Veel sterkte hoor.

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 15:40

@chiqa: dat is zeker goed dat je je katten daar mee hebt kunnen redden! is toch fijn als dat zo lukt!
en 17 en 15 zijn mooie leeftijden!
pluisje is nu 14 dus ook al wel een redelijk leeftijd.
ze heeft ook botsplinter dus ze leek al redelijk oud omdat ze niet meer kon springen en zo.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:51

_Stephanie schreef:
ik heb eindelijk een spuitje gevonden! hele buurt afgezocht en via via toch aan en spuitje gekomen.
we hebben dr een beetje water kunnen en geven en straks nog een keer.
ik ga nog druivensuiker regelen, dus dan maar afwachten.

Als je niet snel aan druivensuiker kan komen, kan je het ook met "gewone" suiker doen. Het zal dan iets langer duren voordat het wordt opgenomen, maar beter langer wachten, dan helemaal niks! ;)

Ik duim voor jullie!

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 00:30

nou we hebben geen druivensuiker kunnen vinden dus maar met dextro gedaan, alleen dat vind ze niet zo leuk.
t gaat nog steeds niet echt beter met dr,ze is wel zelf de trap opgelopen en door het huis een beetje rond gelopen maar het gaat nog niet echt goed met dr.... :(
ik hoop echt dat het snel beter met haar gaat...we moesten morgen nog een x de dierenarts terug bellen dus dat zullen we dan maar doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 07:00

EN je had ook geen gewone suiker kunnen vinden?
Ze kan ook zo verzwakt reageren omdat ze niet meer heb gegeten hoor maak dr niet te snel af.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 07:03

Mocht het nou zo zijn dat de dierenarts inslapen adviseert, ga dan eerst nog even naar een andere voor een second opinion. Persoonlijk heb ik helemaal geen vertrouwen in deze dierenarts namelijk.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:35

Vraagje van een paravet..

Ik heb niet alles gelezen, maar waarom is je kat niet opgenomen en aan het infuus gelegd?

Infuus is het eerste en allerbelangrijkste naast warmte.......wacht aub niet af en ga naar een andere DA.
Infuus zou echt het allereerste moeten zijn waar ze aan voldaan zouden moeten hebben.