FireScorpion's Aquarium Fotoboek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rhendera

Re: FireScorpion's Aquarium Fotoboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 19:22

Ik wou er eerst nog een harempje rhinogobius op de bodem bijgooien, maar ben aan het twijfelen.

Zijn idd een verstopplek, meervallen schijnen er gek op te zijn... mijne niet >;) maargoed misschien komt dat nog. ofzo. :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:26

Waarom wil je de rhinogobuis wui niet meer?

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 21:10

omdatk t idee heb dat mn bak al behoorlijk vol zit zo. Kweet het nog niet zeker..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 00:47

In principe heb je maar 2 bodemvisjes, dus kan er best iets bij...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 01:08

Maar als je een bodemvis hebt die alleen op zand kan/mag, dan is 't toch niet handig om je aquarium half grind/half zand te doen?
Verder wel een heel mooi aquarium! Die drijfplanten vind ik erg mooi van de bovenkant. Alleen jammer dat je dat van de zijkant niet ziet :P

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:07

ziet er heel gaaf uit! Het is jammer dat het toch wat werk is zeker in het begin. Voordat we een boerderij hadden hadden we er 2 1 van 180 bij 60 bij 50 en 1 van 120 bij 60 bij 50 echt geweldig. de kleinste bak stond op mijn slaapkamer en daar zat ik echt de hele avond vissen te kijken :D

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 12:11

_Tara_ schreef:
Maar als je een bodemvis hebt die alleen op zand kan/mag, dan is 't toch niet handig om je aquarium half grind/half zand te doen?
Verder wel een heel mooi aquarium! Die drijfplanten vind ik erg mooi van de bovenkant. Alleen jammer dat je dat van de zijkant niet ziet :P

Rhinogobius kan ook prima op grind hoor ;) ze hebben het alleen veel fijner op zand. Daarom heb ik ook 1/3e zand, als ze daar echt zo gek op zijn, zullen ze daar ook wel zitten denk ik dan.

Het grind is voor de andere vissen. Vissen voelen zich doorgaans veel beter met en donkere onderbodem, daarom heb ik t zo verdeeld. Als ik aan zwart zand had kunnen komen had ik dat wel gedaan, maar tis ongelofelijk duur en je vind het nauwelijks. Vandaar. :)

Nimber schreef:
ziet er heel gaaf uit! Het is jammer dat het toch wat werk is zeker in het begin. Voordat we een boerderij hadden hadden we er 2 1 van 180 bij 60 bij 50 en 1 van 120 bij 60 bij 50 echt geweldig. de kleinste bak stond op mijn slaapkamer en daar zat ik echt de hele avond vissen te kijken :D

voor mij is het eigenlijk fijn dat het zoveel werk is. Ik zit veel thuis ivm ziekte, en dan is het leuk om zoiets te doen te hebben.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:06

Ok dan snap ik 't wel :j Donkere bodem vinden ze inderdaad fijner maar zwart zand is weer ontzettend duur :=

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 16:16

_Tara_ schreef:
Ok dan snap ik 't wel :j Donkere bodem vinden ze inderdaad fijner maar zwart zand is weer ontzettend duur :=

Vandaar dus t 1/3e zand. En ik vind het ook wel mooi nu, haha :D

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 18:03

Wow, ik ben even verbaasd hier!

de reden voor t aggresieve mannetje is achterhaald hoor... meneer is een schuimnest aan het bouwen! Hij zit nog geen week in de bak! :oo

vraag me af of ie mevrouw zo ver krijgt om er eieren te leggen. (ik zou t niet doen, alstie me zo achterna zou jagen >;) )

Nieuwe foto's komen zo.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 18:28

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:10

Ik weet niet waar ik op moet letten dus ik zie het schuimnest niet zo goed. :o
Maar die is wel duidelijk op jacht zeg! En die rooie visjes vind ik leuk. :)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 22:13

ja, je ziet het ook niet goed. en de camera van mijn mobiel werkt niet mee. :P maar tis ondertussen al een stuk groter, hoop morgen het nog groter aan te treffen :D

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:56

Ik ben een leek wat vissen betreft kan je aangeven waar het schuinest is ben wel benieuwd.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 10:21

Ik maak vanavond (nu geen tijd) wel een nieuwe foto, hij is al veel groter.

Als je goed kijkt zie je hele kleine bubbeltjes. Dit was het begin, hij is nu al veel groter.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:05

Haha, ik wordt aangestoken door jou topic :o . Ik heb gisteren mijn eigen mini aquarium weer gepoetst en een nieuw filter in gezet en vandaag 2 nieuwe plantjes en een schooltje Fantoomzalmpjes opgehaald. Hij ziet er nu weer een stuk beter uit.

Ik ben benieuwd naar het schuimnest van je. Ik kan hem op de laatste foto's na herhaalde malen intensief kijken nog steeds niet ontdekken :+ .

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 01:34

Best boeiend zo ben ook wel benieuwd naar dat schuimnest heb echt de balle verstand ervan :D Mooi allemaal dat wel

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 10:09

Nou ik moet jullie teleurstellen. Heb t nest gister gemold en n heleboel drijfplantjes in een emmer gedaan (niet alles)

Meneer letterlijk terroriseert de bak nu.. :\ Rest van de vissen durven niet eens meer naar de linkerkant van de bak (waar hij eerst zn schuimnest gebouwd had (ennu weer probeerd) ) en hij jaagt echt achter alles aan dat maar in de buurt komt. Inclusief t vrouwtje.. Ik kijk t nog n weekje aan maar als t niet veranderd krijgt hij een enkeltje terug naar de kwekerij. Tmoet wel leuk blijven voor de andere vissen..

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 11:05

!!!!!!!! Ik heb jonge visjes! Ö :oo :oo :oo

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:27

Aaah! Gaaf!! Van welke soort??

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 11:29

Van de blauwe spat.

Ik lees alleen overal dat het vrouwtje verwijderd moet worden omdat ze anders risico loopt vermoord te worden >;) maar ik heb geen extra bak of iets dergelijks. Handig dit. Ook lees ik overal dat de kweek in een normale gezelschapsbak bijna nooit voorkomt.. waarom heb ik de uitzondering? :') Tis heel leuk hoor maar mn vrouwtje wil ik liever niet dood. Help? :oo

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:34

Ik heb nog wel een bak (60 liter) staan die je eventueel kunt lenen, maar dan moet je hem wel kunnen komen halen.

Wees blij met je uitzondering :D . Heb ik ook gehad: Kreeg in de winkel te horen dat Platy's zulke leuke visjes waren, makkelijk fokten, maar dat de ouders altijd bijna alles op aten en dat als je er 1 of 2 over hield, dan mocht je al blij zijn. Nou dat heb ik geweten, ik had op een gegeven moment 2 bakken vol met Platy's :+ . Voor mij nooit meer Platy's!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:07

/me schiet in de lach. K vind het wel grappig, neem je moeilijk te kweken vissen, krijg je dit.

Het is dat mijn bak pas net begonnen is met indraaien, anders had je je dame best bij mij mogen parkeren.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 11:14

nou tgaat iets beter tussen de rest van de vissen en Napoleon (heb de mannelijke blauwe spat napoleon genoemd, vond het wel een leuke naam :D )

Moet nog een naam hebben voor t vrouwtje. Moet een lieve naam zijn :P iemand ideeën? _O-

anyways. Ik heb nogsteeds een hele lading mini-visjes. Sommige beginnen al een beetje een blauw buikje te krijgen, denk dat de grootste nu rond de 9 a 10mm zitten. Heb alleen t idee dat er meerdere nesten geweest zijn, sommige andere visjes zijn zoveel kleiner. En zie nu ook alweer schuim (of eitjes?) drijven.

Ik zit nu ook met t probleem dat waterafhevelen nu erg moeilijk is, aangezien ik dan zeer waarschijnlijk alle visjes gewoon meezuig. Iemand ideeën en tips op dat gebied?

Mijn L-nummers zijn wat gegroeid, leuk om te zien. Ze zijn nu overdag iets meer zichtbaar vanwege de verstopplekken, kan ze veel makkelijker zien.

oh en even een foto van Gerrit :

Afbeelding
Meet Gerrit! haha

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:37

Kun je niet zo'n kapje wat je ook op je instroom van je filter kunt zetten kopen om op je hevelslang te zetten? Anders kun je een stukje gaas er overheen spannen, kun je gewoon van een vliegengaas knippen.