Zijn idd een verstopplek, meervallen schijnen er gek op te zijn... mijne niet
maargoed misschien komt dat nog. ofzo.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maargoed misschien komt dat nog. ofzo.
_Tara_ schreef:Maar als je een bodemvis hebt die alleen op zand kan/mag, dan is 't toch niet handig om je aquarium half grind/half zand te doen?
Verder wel een heel mooi aquarium! Die drijfplanten vind ik erg mooi van de bovenkant. Alleen jammer dat je dat van de zijkant niet ziet
ze hebben het alleen veel fijner op zand. Daarom heb ik ook 1/3e zand, als ze daar echt zo gek op zijn, zullen ze daar ook wel zitten denk ik dan.
Nimber schreef:ziet er heel gaaf uit! Het is jammer dat het toch wat werk is zeker in het begin. Voordat we een boerderij hadden hadden we er 2 1 van 180 bij 60 bij 50 en 1 van 120 bij 60 bij 50 echt geweldig. de kleinste bak stond op mijn slaapkamer en daar zat ik echt de hele avond vissen te kijken
Donkere bodem vinden ze inderdaad fijner maar zwart zand is weer ontzettend duur
)

. Ik heb gisteren mijn eigen mini aquarium weer gepoetst en een nieuw filter in gezet en vandaag 2 nieuwe plantjes en een schooltje Fantoomzalmpjes opgehaald. Hij ziet er nu weer een stuk beter uit.
.
Mooi allemaal dat wel
Rest van de vissen durven niet eens meer naar de linkerkant van de bak (waar hij eerst zn schuimnest gebouwd had (ennu weer probeerd) ) en hij jaagt echt achter alles aan dat maar in de buurt komt. Inclusief t vrouwtje.. Ik kijk t nog n weekje aan maar als t niet veranderd krijgt hij een enkeltje terug naar de kwekerij. Tmoet wel leuk blijven voor de andere vissen..
maar ik heb geen extra bak of iets dergelijks. Handig dit. Ook lees ik overal dat de kweek in een normale gezelschapsbak bijna nooit voorkomt.. waarom heb ik de uitzondering?
Tis heel leuk hoor maar mn vrouwtje wil ik liever niet dood. Help?
. Heb ik ook gehad: Kreeg in de winkel te horen dat Platy's zulke leuke visjes waren, makkelijk fokten, maar dat de ouders altijd bijna alles op aten en dat als je er 1 of 2 over hield, dan mocht je al blij zijn. Nou dat heb ik geweten, ik had op een gegeven moment 2 bakken vol met Platy's
. Voor mij nooit meer Platy's!
)
iemand ideeën?