Mag niet, stiekem wel grappig.. Jullie ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:52

sandra1986 schreef:
plaatsen!!!! dat wil ik wel zien.
mijn kat is te lui om grappig te doen.

hij eet wel alle vliegen, muggen en spinnen op in huis. maar das meer handig dan grappig.

Als ik eraan denk zal ik m vanavond even hier plaatsen :j

Nessah

Re: Mag niet, stiekem wel grappig.. Jullie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 13:05

Hahahaha, ik ben niet de enige dus, die zijn dier soms niet kan straffen maar de slappe lach heeft :')

Heerlijke verhalen zitten er tussen :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:11

Ooo bedenk er nu nog een...

Mijn paard heeft er ook een. Ik heb een aantal jassen die ik naar mijn paard aan trek. Maar ik heb er maar 1 waar bij de kraag van die elastiekjes zitten om je cappucion vast te trekken. Je weet wel met van die zwarte plastick bolletjes om het op die stand vast te zetten.

Nooit zit mijn paard aan de kragen van mijn jas...maar bij die jas wel. Ze pakt dan die bolletjes vast en laat ze dan schieten...

#) au!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:13

karuna schreef:
Wat een verhalen en sommigen heel herkenbaar. Vooral de slipper jatten. Dat zou onze jonge witte herder ook heel goed kunnen doen net zoals zakdoeken uit iemands zak jatten.

Mijn 1e wedstrijdpony was nogal een onderzoekend typje en hield ook erg van geintjes uithalen. het ergste wat hij ooit heeft gedaan is zo erg vind ik dat ik er nog een rood hoofd van schaamte van krijg. Maar er eigenlijk ook wel om moet lachen. Lang geleden had je met wedstrijden voor de jongere kinderen ponyspelen. Dat hield in bv zaklopen, bekertjes limonade verplaatsen op je pony,slalom rijden en zo. En je moest je daar altijd ruim van te voren melden bij de ingang van de ring.

Dus ik stond daar netjes met Pasja te wachten op mijn start. En schuin voor me stond een erg nette mevrouw met een wijde witte rok van een soort zijde met een elastieken bovenkant te kijken naar de westrijd. Zet Pasja opeens een stap naar voren, buigt omlaag, zet zijn tanden onder in de zoom van de rok en met een ruk trekt hij die hele rok met bovenkant en al naar boven zodat de dame in kwestie in haar onderbroek stond met de rok half over haar hoofd heen :o . En hij wilde de rok ook niet meer loslaten. Met veel gepeuter dat toch voor elkaar gekregen, rok was echt helemaal groen van het grasslijm, mevrouw was erg boos en Pasja stond daar met opgetrokken wenkbrauwen de onschuldige pony uit te hangen. Het is nu ruim 33 jaar gelden maar nog kan ik me het levendig voor me zien. :')

Deze is wel heel erg, geniaal. _O-

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:18

Ook ik ben schuldig. Mijn kat zit altijd naast me als ik eet, en toevallig at ik die dag aardappeltjes, vissticks en doperwten. Je verwacht van een kat dat hij de vissticks het interessantst vindt, maar nee mijn kat ging voor een doperwt. Hij weet dat hij van mijn eten af moet blijven en doet dat doorgaans ook keurig, maar opeens schoot er een poot richting bord en hij haalde er zo één doperwt vanaf. Meneer bracht zijn poot naar zijn bekkie en at zo de doperwt op. Ik moest zo lachen omdat het een dolkomisch gezicht was, dat ik hem niet gestraft heb. :=

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:19

NatasjavE schreef:
Ooo bedenk er nu nog een...

Mijn paard heeft er ook een. Ik heb een aantal jassen die ik naar mijn paard aan trek. Maar ik heb er maar 1 waar bij de kraag van die elastiekjes zitten om je cappucion vast te trekken. Je weet wel met van die zwarte plastick bolletjes om het op die stand vast te zetten.

Nooit zit mijn paard aan de kragen van mijn jas...maar bij die jas wel. Ze pakt dan die bolletjes vast en laat ze dan schieten...

#) au!

Haha zo ken ik een shet die dat doet :D maar dan met mijn vest waar het elastiek beneden zit.
Die probeerd het ook te pakken, en laat het kan weer hard terug schieten. die dondersteen.
Stiekem moet ik er wel om lachen hoe die het verzint hihi.

LovePluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:24

Ghehehe! :D Wat een verhalen zeg.
Onze hond heeft ook zo'n gekke begroetingsmethode. Eigenlijk mag hij het niet doen,
omdat het de sommige mensen afschrikt maar het is zo grappig. Als ik en me moeder naar de voordeur toe lopen
om naar binnen te gaan. Trekt ie zijn lip omhoog.

Ziet er echt heel komisch uit.
K zal wel ff een foto maken. ;)

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:30

Mijn kat drinkt graag rechtstreeks uit de kraan. Mag natuurlijk ook niet. Maar is wel leuk!

Afbeelding

Overigens doet hij ook:
-keukenkastjes openmaken en dan alles overhoop halen incl. prullenbak.
-deuren opmaken, en dan lekker op bed plaatsnemen (nu zitten dus alle klinken omhoog)
-het kastje waar mijn tv op staat openmaken en dan alle cd's eruit laten vallen. (let op, kastje zit met een steuteltje dicht, sleuteltje zit erin, en hij draait hem gewoon om en gaat er dan in zitten.)
-ook eet hij alles. Zelfs als het in mijn hand onderweg naar mijn mond is. (erg onhandig!!)

Het is echt een ratje, maar o zo lief.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:44

Wat hebben we allemaal toch aparte beesten.

Mijn paardje staat sinds 2 weken op het land en vormt met 2 anderen de hells angels van het land. Iedereen wordt geterroriseerd. Leuk is dat als ik fluit ze niet komt tot ze mijn emmer met wortels ziet dan komt ze aangerend. Voor de rest kan niemand bij d'r in de buurt komen anders gaat ze slaan.
Zaterdag moest er een nieuw veulen weer van het land afgehaald worden voor ziekte, ze kregen d'r niet te pakken. Toen kwam mijn dame wel even helpen, met d'r koeieninstinct heeft ze het veulen in een hoek gedreven zodat ze een halster om konden doen. Veulen bijna de sloot in, maar dat maakt niet uit. Ze liepen naar het hek maar mevrouw wilde wel een beloning voor het harde werken dus heeft ze net zolang in mouwen en armen lopen happen tot ze een worteltje kreeg en daarna rende ze vrolijk terug naar de rest.

Mijn vorige hond die was geopereerd aan zijn pootje, was een bult weg gehaald. Ik kwam thuis uit school en hij liep maar de piepen en te hinkelen. Ik denk loop even een rondje met hem. In het park liet ik hem los, hij kon toch niet hard rennen. Nou zoef en hij was weg. Pijn was spontaan verdwenen. Tot hij 3 meter bij mij vandaan was, dan ging hij weer hinkelen want hij was toch zoooo zielig en ja theater moet je volhouden.

Eten op het aanrecht laten staan was ook niet slim, zo is er wel eens pizza, brood, lamsvlees en zelfs een hele kalkoen verdwenen tot we vergaten 3 grote platen met zelf gemaakte gevulde speculaas weg te halen. De volgende ochtend was alles op. Hij is er 3 dagen ziek van geweest maar sindsdien liet hij alles keurig op het aanrecht staan. ^_^

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:55

Onze oude kat vroeger.. Een siamees, Markies heette hij, die had streken!! :D

Markies kon alles openmaken.. Koelkast, buffetkast, deuren etc.. Heel regelmatig thuiskomen en de koelkast open hebben staan, vleeswaar opgegeten etc..

Op een dag kwam mijn moeder thuis en Mark was in geen velden of wegen te bekennen, terwijl mijn moeder er normaal bijna over viel. Dus ze loopt naar de keuken, bleek dat Mark een pond verse worst had opgegeten die mijn moeder in de buffetkast had opgeborgen om te ontdooien..

Mijn moeder roepen en roepen, geen Mark, moeders naar boven, roepen.. Hoort ze ineens een enorme klaagzang, en jawel hoor, daar kwam hij aangeschommeld, al jammerend.. Tja, pijn in zijn buik natuurlijk.. :D

Mijn moeder heeft er zo vreselijk om moeten lachen toen! _O-

Maar het was hoe dan ook een schurk, want als je visite had voor een verjaardag bijvoorbeeld, dan moest je alle etenswaar op het midden van de tafel zetten. :D Hij was zo'n slimmerik die onder de tafel ging zitten en dan zag je alleen zijn pootje al zoekend langs de rand gaan, af en toe had hij mazzel als mensen niet oplette en had hij een poot slagroom te pakken ofzo. Die schurk kwam ook alleen maar vissen als hij wist dat er gebak moest staan _O-

Ik kon met Mark alles doen, kleedde hem aan, deed hem in de poppenwagen en hij bleef gewoon liggen :D Mijn zusje was echter van het staart trekken, knijpen etc.. Op een dag was Mark het zat, dreef hij mijn zusje in een hoek en iedere keer als ze bewoog ging hij op zijn achterpoten zitten met zijn voorpoten in de lucht en hissen. _O- Niks anders dan een beetje dreigen.. Mijn zusje had sindsdien heilig ontzag voor hem en keek wel uit. :D

Ja, dat was echt een tof beest.. De reden dat ik ooit weer een siamees wil, prachtig ras!! :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:57

Haha, wat een geweldige kat! _O-

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:06

de kat van m'n tante ging tijdens het eten altijd achter m'n tante zitten (ze hebben zo'n rieten zeteltjes als stoelen). Als m'n tante dan weer te druk aan het uitleggen was, dan gebeurde het wel eens dat ze haar blokje kaas ter hoogte van haar oren hield en wie steunde dan tegen rug om dat stukje te stelen, juist haar kat. Best grappig om te zien hoe die kat het blokje kaas de hele tijd in de gaten had en op het gepaste moment zijn pootje uitstrekte of gewoonweg rechtstreeks in het stukje kaas beet :) dit werd dan ook zelden afgestraft, want hij had er "eerlijk voor gewerkt" :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:07

oh en deuren kon hij ook als de beste openen en als m'n tante op de badkamer naar toilet ging, dan deed hij z'n plasje in de wasbak naast haar (jakkie)

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:09

Klinkt geweldig tallie!
heerlijke dieren hebben we toch!
Er moet ook iets aan te beleven zijn toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:37

wij hebben ook zo'n hond :P
ga je weg, en hij weet dat ie niet op de bank mag liggen. Kom je thuis, wie zie je kwispelend op de bank voor het raam staan? Juist ja, Mando..
En als je dan binnenkomt heel sneu voor je voeten gaan liggen met van die grote puppyogen :')

Ook mijn degoe's kunnen er ook wat van. Dat zijn knaagdieren die dan wat op ratjes lijken, maar veel leuker zijn :+: en 1 heeft de gewoonte om zijn tanden achter een spijl te haken, en die los te laten. Niet echt leuk om 5 uur ´s morgens,, en als je er dan wat van zegt op een boze toon, komen beide degoe´s naar het tralies toe, gaan op hun achterpootjes staan en gaan heel schaapachtig kijken :')

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:37

_O- Jullie beesies maken me wel aan het lachen hoor.

Hier laatst ook. Ze mogen de keuken niet in, maar ik was even vergeten de deur dicht te doen. Toen kwam ik terug, lag de vuilniszak helemaal overhoop.
Ik kijk poes 1 aan. Onschuld zelf. Zit rustig voor zich uit te staren.
Ik kijk poes 2 aan. Poes 2 komt net rustig de kattenbak uit geklommen, heel kalmpjes. Kijkt op, ziet mij. ......... RENNNNEEEN! Weg was ze. :+ Joh, wie zou dat nou toch gedaan hebben en geweten hebben dat het niet mocht.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:41

Bij ons zijn alle dieren fantastisch goed in de heilige onschuld uithangen als ze weer iets verkeerd gedaan hebben. Hun koppen zijn dan zo grappig dat het moeilijk is om kwaad te worden.

De hond mag bvb niet boven komen maar soms staat er een deur open en dan hoor je haar heel stilletjes treetje voor treetje sluipen.
Vervolgens zie je 2 oortjes, volgend stapje zie je 2 oogjes en als ze denkt dat je haar niet ziet komt ze schoorvoetend dichterbij. Te schattig gewoon, maar eigenlijk zouden we haar terug naar beneden moeten sturen.
Mijn kater mag 's nachts ook niet boven blijven omdat hij ons om 5u weer wakker maakt. Dan brengt mijn moeder hem 's avonds naar beneden. Waarop ik hem op mijn arm weer naar boven draag. Moeders vloeken en ik stellig beweren dat hij onstnapt is :P .

De hond kent ook een hele reeks trucjes om een koekje te krijgen en als ze beetje entousiast is doet ze alle trucjes in 1 keer zonder dat je ook maar 1 commando moet geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:46

Mijn katten komen 's ochtends altijd even over het bed rennen met z'n 2en. Ze mogen het niet, ze mogen eigenlijk helemaal niet in de slaapkamer, maar als mijn vriend niet in bed ligt komen ze toch (hij hoeft maar om het hoekje te kijken of ze staan weer naast het bed zo te kijken: O:) ).

Verder helpen ze ook met het opmaken van het bed: lekker klimmen en achter de molton/hoes voor om het matras aan rennen! En maar gek opkijken als alle hoeken vastzitten. Of onder die hoes gaan zitten, waardoor je alleen nog maar een hobbeltje ziet op het bed :+

Whoopy (onze poes, zo groot als een kitten van een maand of 3, groeit niet meer) klimt graag de koelkast in. Ik hoef maar een pak melk te pakken of ZOEFFFF ze zit in de koelkast. Ik heb de koelkast wel eens dicht gedaan en na 10 sec. weer opengedaan... zit ze daar met grote ogen naar me te kijken, en meteen spinnen hoor :))
Ook is ze dol op haar eigen huisdieren: mijn cavia's. Ik heb nu een jonkie en daar speelt ze graag mee door naast de kooi te gaan zitten hengelen naast hem. Dat doet ze keurig zonder nageltjes, maar dat zorgt er dus wel voor dat mijn caafs rondjes gaan rennen... en zij maar hengelen joh! Ze longeert die beesten fanatiek, ze hebben een goede conditie :j
Ook apporteert ze met speelgoedjes, altijd leuk.

Mijn andere kat is een x Siamees en die kletst de oren van mijn kop. Hij komt me ook echt wakker kwekken als ik te laat opsta naar zijn idee.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:49

Een van onze honden legt dingen in mijn schoenen. De meest vreemde voorwerpen vind ik daar terug...

En een andere hond gaat op de bank zitten zodra wij de deur uit zijn. Kijk je dan even door het raam naar binnen dan rent ze snel de bank af, maakt niet uit, 2 minuten later zit ze er toch weer op.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:02

Wat een heerlijk topic, ik heb echt smakelijk gelachen om alle verhalen hier. :D

Vroeger hadden wij een konijntje waar ik mee kon lezen en schrijven.
Hij stond in een kooi in onze woonkamer en die kooi had van die spijlen bovenop.
Elke keer als ik 'sochtends beneden kwam, moest en zou ik hem eerst gedag zeggen.
Anders werd het hele gezin getrakteerd op een.. jawel.. gitaarconcert. :D
Hij ging dan vrolijk aan de spijlen knabbelen en trok er dan op een gegeven moment hard aan. Kleine herrieschopper.
Op een gegeven moment had ik het me wel aangeleerd om eerst Nijn gedag te zeggen voordat ik ook maar iets anders deed, want muzikaal wassie niet. :')

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:06

OOOOO geweldig :D :D :D heerlijk topic dit :)

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:11

mijn honden sluipen muisstil de bank op, wanneer ik tv zit te kijken. heb ik soms echt niet in de gaten. wanneer ik het opmerk, doen zij net alsof ze in een heeeeellll diepe slaap zijn. 'k heb ze liever alleen op commando op de bank, maar helaas. wanneer er bezoek komt, springt de kleinste ook direct op schoot. zeer irritant, vind ik, maar hij wordt altijd voor zijn gedrag beloont, want hij wordt helemaal plat geknuffeld. en kwispelen dat ie dan doet :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:14

Mag niet
Afbeelding
Wel leuk
Afbeelding
:=

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:16

Hier een kat die vaak op de tafel ligt te slapen. Ze weet dat ze het niet mag, vroeger er altijd er van af gestuurd. Maar als ze er nu op ligt, kijkt ze je eigenwijs aan, zeg ik 'ROCKER, VAN DE TAFEL AF!', komt er zo'n klagend miauwtje en gaat ze héél langzaam de tafel af... Draai je je om, ligt ze er al weer!

Ook een paard die het gras in de bak errug interresant vind. Je stapt dus in, lange teugel en je ziet zo haar hoofd in slowmotion naar beneden gaan, dan naar de buitenkant, dan zie je zo héél langzaam haar bovenlip het grasje pakken. Als je dan zegt 'Silverrrrrr!" Doet ze gauw haar hoofd omhoog en briest even. Net alsof ze zegt, he jammer!

Verder hadden we een hond die altijd op de bank lag als je wegwas. Zo ging je bijvoorbeeld de deur uit en door ghet raam naar binnen turen. Dan zie je hem eerst naar het halletje lopen, kijken of we weg waren, dan in een sukkelgalopje naar de bank, sprong erop, draaide een rondje en ging liggen. Maar klopte je dan op het raam en roepte je iets, dan ging hij er in een sprint van de bank af en ging onder de tafel liggen.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:25

De hond van mijn zus luistert altijd best goed, maar als ze mee mag gaan wandelen springt ze àltijd in de sloot, gaat ze in de stront rollen..Als ze water ziet is ze echt niet te houden. Laatst gingen we de cross verkennen, was er zo'n bak waar je over moest springen waar water in zat. Was een bakje van misschien 50cm breed, in plaats van er over te springen of naast te lopen, sprong ze er eerst in en dan er weer uit :D Echt niets aan te doen. Het is dan nog een wit, langharig hondje. Standaard ziet ze dus groen/bruin na het verkennen! Die gaat dan mee op stap met mijn jack-russel die voorbeeldig plassen ontwijkt. Als dat een paard zou zijn, had ik wel mijn eventingtopper gevonden ;)