Weer een onschuldig verkeersslachtoffer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:29

Lia_ schreef:
Ik snap niet dat al die zogenaamde kattenliefhebbers hun beesten gewoon los laten lopen met alle risico's van dien.
En dan nog zeuren ook dat degene die het dier aanrijdt niet wegbrengt maar gewoon laat liggen...
Jouw dier, jouw verantwoordelijkheid!

Die beesten hebben tenminste nog een beetje vrijheid. Dat geld niet voor alle vogeltjes, hamstertjes, cavia's etc. die allemaal in veel te kleine kooitjes gepropt worden voor het amusement van de mens.
Dus mensen mogen ook niet zeuren als hun 'loslopende' kind doodgereden word? Nee zeg, wat een gedoe, dat kind moet ook nog opgeruimd worden.

rockwitch

Re: Weer een onschuldig verkeersslachtoffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 21:05

Mensen moeten zelf weten of ze hun katten buiten laten, mijne gaan niet naar buiten, ze kunnen hier binnen prima rennen en spelen. Ik heb er 2 wel eens meegenomen naar buiten, maar ze gingen bijna door de hordeur heen om weer binnen te komen zo eng vonden ze het. Daar ben ik dus erg blij mee, want ik zou geen oog dicht doen als mijn katten buiten zouden lopen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:35

Lia_ schreef:
Ik snap niet dat al die zogenaamde kattenliefhebbers hun beesten gewoon los laten lopen met alle risico's van dien.
En dan nog zeuren ook dat degene die het dier aanrijdt niet wegbrengt maar gewoon laat liggen...

+:)+ eindelijk iemand die het ook snapt

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:37

doerakje schreef:
volgens mij kan lia haar frustraties beter in een ander topic uiten dit lijkt mij niet het geschikte topic hier voor :S

ze zegt gewoon de waarheid maar je mag niks negatiefs over de katten zeggen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:42

DjunDjun schreef:
Lia_ schreef:

Die beesten hebben tenminste nog een beetje vrijheid. Dat geld niet voor alle vogeltjes, hamstertjes, cavia's etc. die allemaal in veel te kleine kooitjes gepropt worden voor het amusement van de mens.
Dus mensen mogen ook niet zeuren als hun 'loslopende' kind doodgereden word? Nee zeg, wat een gedoe, dat kind moet ook nog opgeruimd worden.

denk je ook even aan alle vogeltjes die door de loslopende katten worden vermoord?
ja je kat heeft even vrijheid geproeft en even erna ligt hij plat op de weg

mensen ga niet lopen janken als je kat wordt doogereden je wou zelf je kat de vrijheid geven dus ga dan niet zielig lopen doen

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:43

rockwitch schreef:
Mensen moeten zelf weten of ze hun katten buiten laten, mijne gaan niet naar buiten, ze kunnen hier binnen prima rennen en spelen. Ik heb er 2 wel eens meegenomen naar buiten, maar ze gingen bijna door de hordeur heen om weer binnen te komen zo eng vonden ze het. Daar ben ik dus erg blij mee, want ik zou geen oog dicht doen als mijn katten buiten zouden lopen.

nee ik heb ook 4 zwerfkatten in huis (waren hier al stuk of 5 doodgereden voor de deur) we hebben vangkooien laten plaatsen ehb heb er zo'n 10 gevangen en 4 evan gehouden maar deze dames komen ook niet meer buiten en o wat zijn ze zielig :S zal es een foto van ze zoeken liggen ze lekker voor de kachel met zn allen

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:46

Ik vond afgelopen maand 2 katten en een eend. Eendje was helaas al te ver met de grond gelijk gemaakt om aan de kant te leggen. Vind het een beetje respectloos om over een dood dier heen te rijden (als je de mogelijkheid hebt om te stoppen), of je moet het niet gezien hebben natuurlijk.
Bij het eerste gevalletje reed ik er 3 uur eerder nog langs, toen lag het beest er nog niet, dus hij is in die 3 uur dat ik op stal was aan zijn einde gekomen, brrrrrr.

Trouwens van het weekend bijna een egeltje dood gereden, kon er nog net langs en zag hem in mijn binnenspiegel opgerold op de weg liggen. Mijn ouders reden achter me in hun eigen auto en zagen het beestje ook door mijn actie, hebben even met groot licht gegooid en toen liep het beestje op een ijltempo de berm in, gelukkig.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 00:00

Afbeelding
Mijn zieligerds die niet buiten mogen
Afbeelding
Ja ze vinden het vreselijk zo binnen op de vensterbank of op de gewone bank

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 00:03

Een tijd terug zat ik in de bus op weg naar huis. Liep er een kat de weg op en ze werd aangereden. Zag je dat beestje de lucht in vliegen en zo spastisch bewegen op de grond. Voor zover ik kon zien is de chauffeur die de kat heeft aangereden ( of een andere chauffeur die het zag) iets verder gestopt om terug te draaien. Ik kon helaas niks doen omdat ik op de bus zat, maar dat beeld was ook echt naar. Volgende dag lag er daar niks meer op de weg, dus ik hoop dat het beestje geholpen is

Onze 3 katten blijven ook binnen ivm een drukke baan in de buurt ( en drie katten die eerder doodgereden zijn daar). En 2 vinden het buiten zelf eng omdat ze niet anders gewend zijn, die andere was half wild en ontsnapt nog wel eens.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 00:41

Mijn 2 katten komen van oorsprong bij mijn vroegere stal vandaan. Een heel verhaal, maar voor hun was het echt geen optie om na 6 jaar buitenpoes te zijn geweest, opeens niet meer naar buiten te mogen :n !
Ook bij mij is er eentje "verdwenen"; ondanks onze speurtochten door de buurt en briefjes ophangen in het hele dorp weten we niet wat er met hem gebeurd is :\ .
Dat ik het risico heb genomen dat hij "misschien" is doodgereden, wil niet zeggen dat ik er dan ook maar geen verdriet om moet hebben :? !
Gelukkig is de andere poes een enorme bangepoeperd en die loopt alleen maar in de tuin of achter het huis in het bos, zodat ik voor de straat voor het huis niet zo bang hoef te zijn. Zij komt inmiddels wél binnen, maar no way dat ik van haar een 100% binnenpoes kan maken; die begint de heleboel bij elkaar te krijsen en de tent te slopen als ze niet naar buiten mag := ....
Ook ik ben zo iemand die altijd zal stoppen voor een dode/gewonde poes op de weg en die het beestje (als het mogelijk is) van de weg af zal halen.
Niets ergers voor een kattenbezitter z´n dode dier helemaal plat gereden terug te vinden :\ .
(En igv gewond ga ik natuurlijk meteen naar de DA.)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 01:10

Ik ben 1 x zo gek geweest om een kat die ik onder de auto had gekregen terug te bezorgen bij zijn eigenares. Kreeg er een grote vloek en scheldpartij voor terug. Doe het nooit weer. In de berm leggen en amivedi bellen oké maar terugbrengen nav een kokertje doe ik nooit weer.

(ik was gedraaid om te kijken wat ik nu eigenlijk geraakt had, heb niets aan zien komen uit de struiken en het was 's avonds laat in het donker, met geen mogelijkheid te voorkomen dat ik die kat zou raken tenzij de baas het dier binnen had gehouden)

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:35

Goed dat je hem opgeraapt hebt hoor, hoe kun je nou weten dat er gebeld is? Mijn kat is een tijdje geleden ook doodgereden en niemand had voor hem gebeld... De dierenambulance is puur bij toeval langs de weg gereden waar hij lag. Ik zou heel blij zijn als hij door iemand opgeraapt geweest was. Ik ga er niet vanuit dat een automobilist die een kat aanrijd stopt om hem op te rapen (zelf zou ik het wel doen) maar ik vind het wel normaal dat je dan in ieder geval de dierenambulance belt.

Wat betreft het katten niet naar buiten laten vanwege de gevaren: Ik heb mijn kat altijd naar buiten gelaten. Het beestje zou zielsongelukkig geweest zijn binnen. Daarnaast woonde ik toen in een wijk waar maximaal 30 was en maar heel weinig auto;s kwamen. Achter mijn huis lag een parkje met een hele brede sloot eromheen. Achter die sloot een ringweg waar de auto;s 80 mogen maar 100 rijden. Zoals ik het gezien heb kon mijn kat die sloot niet overkomen. Er bleek echter 1 klein bruggetje te zijn, en daar is hij dus overheen gelopen en dat is hem fataal geworden.
Had ik geweten dat dat zo makkelijk ging had ik hem nóóit naar buiten gelaten. Er liepen daar al jaren meerdere katten en er is nooit wat gebeurd, dus ik dacht dat het gewoon kon. Verder zoals ik al zei, mijn kat was dolgelukkig buiten.

SecretLIN: Waarom zou ik niet mogen janken omdat mijn kat doodgereden is? Jij vind dus dat ik geen verdriet mag hebben omdat mijn maatje dood is omdat ik zelf het risico genomen heb hem naar buiten te laten? Omdat ik het risico heb genomen zodat hij gelukkig was? Als je dat meent vind ik je een lafhartig, gevoelloos mens. Sorry, maar dat moet ik echt even zeggen. Je weet echt niet waar je het over hebt als je zoeits ondoordachts en harteloos zegt.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:40

@SecretLIN: Ik tem op je bericht.
Mijn maatje is ook dood gereden. Een rode ex-kater van 1.5 jaar oud. Sprong bijna door de deur heen om naar buiten te mogen. Heeft diverse keren zich door het meest kleine gaatje gewurmt om naar buiten te kunnen. En die had ik binnen moeten laten zitten? Je hebt echt geen idee waar je over praat.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:34

Moderatoropmerking:
Dat dit een flink besproken onderwerp is, is duidelijk.
En een mening geven mag.
Maar wel graag met enig respect voor elkaar en de situatie van een ander.
Met modder gooien draagt totaal niet bij aan een goede discussie.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:23

Nikki__ schreef:
Mijn maatje is ook dood gereden. Een rode ex-kater van 1.5 jaar oud. Sprong bijna door de deur heen om naar buiten te mogen. Heeft diverse keren zich door het meest kleine gaatje gewurmt om naar buiten te kunnen. En die had ik binnen moeten laten zitten? Je hebt echt geen idee waar je over praat.
dank je Nikki, anders had ik het gedaan. Ik vind dat men in dit topic echt ontzettend respectloos met elkaar omgaat. Het gaat hier om katten die aangereden zijn, begrijpen jullie dat wel? Mensen hebben hier enorm verdriet van, wat een schande om dan zo tegen elkaar te spreken, walgelijk vind ik dat.

Ieder moet voor zich weten of zijn kat naar buiten gaat. Die van ons gaat wel naar buiten, omdat het beest anders knettergek wordt. Hij vliegt echt tegen de ramen op als ie niet naar buiten kan en wordt enorm gemeen. Na het buitenzijn kan hij ook heerlijk bij de verwarming en op bed liggen.
En mijn hemel zeg, beweert er nu iemand dat als je een kat aanrijdt, dat het de schuld van de eigenaar is en dat je auto dan vies wordt? Mensen, het gaat hier om de kat, niet wiens schuld het is. De kat heeft pijn, de kat is dood of wat dan ook. Wat erg dat er mensen zijn die alleen maar denken aan schuld en met vingertjes wijzen, en wat jammer dat deze mensen niet in eerste instantie denken aan de kat!

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:51

rockwitch schreef:
Ik had idd ook eerst het bandje gecontroleerd, maar daar zat alleen een belletje aan helaas. Anders had ik gelijk bij het adres aangebeld om het te vertellen.

Respect voor je handelen! Deze moeite doen niet veel mensen.

En wat betreft je bovenste zin: daarom is onze hond GECHIPT en heeft aan haar halsband een kokertje met adres 8-)

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:11

SecretLIN schreef:
denk je ook even aan alle vogeltjes die door de loslopende katten worden vermoord?

mensen ga niet lopen janken als je kat wordt doogereden je wou zelf je kat de vrijheid geven dus ga dan niet zielig lopen doen

Dat heet nou de natuur. Vogeltje eet wormpje, poesje eet vogeltje, krokodilletje eet poesje, ga zo maar door.

Ik heb twee ex katers uit het asiel die niet gewend waren om buiten te zijn en een boerderijpoes. Wij wonen op een rustige plek (qua auto's) tegenover een basisschool. Daar word niet hard gereden en zijn niet veel auto's.
Dus wij hebben er voor gekozen om de katten buiten te laten. Als je onze katten te lang binnen laat zitten zorgen ze zelf wel dat ze er uitkunnen. Ze weten hoe het raam openmoet (gelukkig zit er een inbraakklem op) als de klem er niet opzit en anders miauwen ze wel net zo hard en veel tot je er gek van word.

Maar ja je kunt ook zeggen, wat niet weet, wat niet deert. Ik geloof best dat er katten zijn die hun hele leven binnen ook prima vinden.

Maar dan nog is het sneu als er een kat word doodgereden.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:12

Nikki__ schreef:

dat is wat jij denkt ja, je moet geen dingen suggereren die je niet weet ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:14

DjunDjun schreef:
SecretLIN schreef:

Dat heet nou de natuur. Vogeltje eet wormpje, poesje eet vogeltje, krokodilletje eet poesje, ga zo maar door.

Ik heb twee ex katers uit het asiel die niet gewend waren om buiten te zijn en een boerderijpoes. Wij wonen op een rustige plek (qua auto's) tegenover een basisschool. Daar word niet hard gereden en zijn niet veel auto's.
Dus wij hebben er voor gekozen om de katten buiten te laten. Als je onze katten te lang binnen laat zitten zorgen ze zelf wel dat ze er uitkunnen. Ze weten hoe het raam openmoet (gelukkig zit er een inbraakklem op) als de klem er niet opzit en anders miauwen ze wel net zo hard en veel tot je er gek van word.

Maar ja je kunt ook zeggen, wat niet weet, wat niet deert. Ik geloof best dat er katten zijn die hun hele leven binnen ook prima vinden.

je kiest ervoor je kat de vrijheid te geven omdat het oooo zo zielig is hem binnen te houden, nou prima maar kan dan gewoon niet zeuren als hij doodgereden wordt dat heb je dan toch liever dan hem zielign binnen te houden?

een kat is een HUISdier, dus voor in huis

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:15

Majo schreef:
Nikki__ schreef:
dank je Nikki, anders had ik het gedaan. Ik vind dat men in dit topic echt ontzettend respectloos met elkaar omgaat. Het gaat hier om katten die aangereden zijn, begrijpen jullie dat wel? Mensen hebben hier enorm verdriet van, wat een schande om dan zo tegen elkaar te spreken, walgelijk vind ik dat.

Ieder moet voor zich weten of zijn kat naar buiten gaat. Die van ons gaat wel naar buiten, omdat het beest anders knettergek wordt. Hij vliegt echt tegen de ramen op als ie niet naar buiten kan en wordt enorm gemeen. Na het buitenzijn kan hij ook heerlijk bij de verwarming en op bed liggen.
En mijn hemel zeg, beweert er nu iemand dat als je een kat aanrijdt, dat het de schuld van de eigenaar is en dat je auto dan vies wordt? Mensen, het gaat hier om de kat, niet wiens schuld het is. De kat heeft pijn, de kat is dood of wat dan ook. Wat erg dat er mensen zijn die alleen maar denken aan schuld en met vingertjes wijzen, en wat jammer dat deze mensen niet in eerste instantie denken aan de kat!

en wie zijn schuld is het dat de kat wordt aangereden of kan worden aangereden?.....? juist ja van de eigenaar die hem perse buiten wil hebben

tuurlijk vind ik het zielig als een kat wordt aangereden daarom zijn de mijne ook in huis

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:16

Nativa schreef:
Als je dat meent vind ik je een lafhartig, gevoelloos mens. Sorry, maar dat moet ik echt even zeggen. Je weet echt niet waar je het over hebt als je zoeits ondoordachts en harteloos zegt.

ook niet echt netjes he ;)

maar goed ik weet van mezelf wel dst ik het niet ben gelukkig doe namelijk al meer dan 11 jaar 24 uur per dag dieren opvangen meer dan 5000 dieren per jaar dus weet waar ik over praat :)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:26

Super van je dat je de kat hebt weggehaald.
Als 1 van mijn katten aangereden zou worden zou ik het super vinden als iemand zo attent is om het dier weg te halen en het te melden, zodat ik weet wat er is gebeurd!
Mijn katten komen dus wel buiten, de ene breekt het huis af als hij binnen moet blijven. Hij blijft alleen hier in de wijk, weinig auto's en al helemaal niet hard

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:00

SecretLIN schreef:
Nikki__ schreef:

dat is wat jij denkt ja, je moet geen dingen suggereren die je niet weet ;)

Ik vind dat in zo een geval het echt bijna onmogelijk is om een kat binnen te houden. Jij zegt dat een kat een huisdier is en dat hij daarom in huis moet blijven. Euhm een kat leefde oorspronkelijk wel buiten, zit dus ook beetje in hun natuur he. Probeer jij maar eens een half wilde kat binnen te houden echt onmogelijk.
Dan vind ik een buitenren maken nog een beetje een oplossing.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:04

@ TS: Ik vind dat je erg goed gehandeld hebt!

Een aantal weken geleden is mijn allerbeste vriendje ook doodgereden. Hij was niet gechipt, en zijn halsbandje had hij net af omdat hij met zijn pootje erin vast had gezeten.. Hij ging op een middag weg en toen hij 's avonds nog niet terug was wist ik het al.. ik zou hem nooit meer terug zien. Gelukkig was er een vrouw hier in de buurt (net zo'n super persoon als jij dus!) die ons de zaterdag daarop belde met de mededeling dat ze dacht dat ze onze kat doodgereden had zien worden. Ze had niet eerder gebeld omdat ze niet de boodschapper van het rotnieuws wilde zijn... Nou ik ben dat mens nog eeuwig dankbaar en ze heeft dan ook een grote doos merci van me gekregen! zonder haar had ik nooit geweten wat er met mijn Sky gebeurt was..

Over de discussie katten wel of niet naar buiten? Tja ik vind dat iedereen daar zijn mening over mag hebben. Ik heb een kattenluik en mijn katten hebben vanaf dat ze een maand bij me in huis zijn geweest altijd zelf de keuze gehad of ze naar buiten willen, heb ze ook nooit door het luik gedrukt (ja oke, van buiten naar binnen zodat ze weten hoe thuis te komen :D )
Zo heb ik nu dus twee zwarte bengels die dus duidelijk wel de behoefte hadden om naar buiten te gaan want die gingen zelf op onderzoek uit en wilden erg graag weten wat er achter dat luik zit.. En heb ik een x ragdoll poes die er totaal niet naar taalt en dus ook niet buiten komt. Bij mij maken de katten die keuze dus voor zichzelf.

Ik persoonlijk vind een kat verplicht binnen houden net zoiets als een hond altijd aangelijnd houden. Ik kan ervan genieten als ik onze hond los laat en zie hoe blij ze loopt rond te rennen en te vliegen en tussen de paardebloemen loopt te snuffelen midden in het grasveld. dat zou niet kunnen als we haar aangelijnd houden en kan ze niet voor zichzelf de keuze maken waar ze wil lopen. Zo zie ik dat met mijn katten ook. ik heb de ruimte en rustige buurt om mijn katten buiten te laten en als ze dat zelf willen mogen ze.. Lotus heeft er geen behoefte aan en die hoeft ook niet. Sky was een gecastreerde kater maar ging toch achter de krolse dames aan... Heb er echt gigantisch veel verdriet van maar ook Sky heeft de keuze zelf mogen maken en die was super gelukkig als half binnen/half buiten kat. Dat houd ik me zelf dan maar voor, dat de twee jaar dat hij heeft mogen leven hij een gelukkig dier is geweest.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:11

SecretLIN schreef:
DjunDjun schreef:

je kiest ervoor je kat de vrijheid te geven omdat het oooo zo zielig is hem binnen te houden, nou prima maar kan dan gewoon niet zeuren als hij doodgereden wordt dat heb je dan toch liever dan hem zielign binnen te houden?

een kat is een HUISdier, dus voor in huis

Een paard behoort ook tot de HUISdieren, ik hoop dat jij falabella's hebt :+

En ik zie niet waar ik heb gezegd dat ik liever heb dat hij doodgereden wordt?!
Ik vind dat je nu wel heel ver gaat.