Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
joyce2 schreef:Jij kan er niets aan doen dat hij vind dat hij het niet nodig heeft... Dus het gaat erg lastig worden dan...
Maar het werkt dus ook niet als je zegt dat het je leuk lijkt om wat met de hond te gaan doen, zodat jullie ook kunnen leren hoe je bouviers op moet voeden. Of misschien kun je aan hem vragen of hij je wil leren hoe je dan zo'n bouvier pup op moet voeden?
joyce2 schreef:Ik snap dat het voor jou lastig is, maar het is nou eenmaal moeilijk advies geven op deze manier. Wat je nog kunt doen als hij bijt en niet los wil laten, dan zeg je "zachtjes" of "Nee" en dan zn onderkaak vasthouden, dan proberen ze namelijk zelf je hand uit te spugen en is het spelletje niet leuk meer. Als dat niet werkt, kun je ook zachtjes in zijn oor knijpen met je nagels. Onze Golden was namelijk ook heel erg ruig (maar die was een paar weken ouder toen, dan jou hondje nu), maar dat heeft goed gewerkt!
Wat vind de vriend van je moeder er dan van? Heb je er al met hem over gepraat? Ik snap niet dat hij de moeite niet wil nemen om zijn hond op te voeden en ik vind het al helemaal flauw dat ook niemand anders die taak op zich mag nemen...
Misschien leuk om eens een paar keer naar Dog Whisperer Ceasar te kijken op National Geographic! Of naja, de vriend van je moeder te laten kijken.
Hij weet het dat het niet mag, maar het is zo leuk, en ach.. Baasje kijkt toch niet. HBVisser schreef:Straffen? Op de rug neerleggen????
Ik kan je nu al verzekeren dat je het daarmee alleen maar erger maakt of in het beste geval een hond krijgt die luistert omdat hij bang voor je is.
Een pup weet niet dat stoelen niet zijn om aan te knagen, een pup weet niet dat "foei" betekent dat iets niet mag.
Om een pup op te voeden zal je eerst iets over honden en hun gedrag moeten leren.
Honden zijn oppurtinisten, met andere woorden, ze leren het beste en het snelste als bepaald gedrag ze iets oplevert!
Naar het baasje luisteren moet altijd leuk zijn! Het moet iets leuks of lekkers opleveren.
Het ligt een beetje aan de hond of je moet belonen met een lekkertje, een speeltje of wat speciale aandacht.
Dus niet straffen maar ruilen.
Nog beter is voorkomen. Een pup die voldoende indrukken op doet heeft geen tijd en zin om aan de stoel te knagen.
Dus hup in de auto en naar het winkelcentrum, kinderboerderij, bos etc etc.
Ook doen apporteerspelletjes, aandachtsoefeningen, zoekspelletjes en ook lekker samen spelen met een flossie doet het goed.
Je kan los oefenen door te ruilen voor een koekje (ook handig als ie weer aan stoelen begint).
Voor iets wat niet mag gebruik je 1 vast woord, ikzelf heb altijd "nee" gebruikt. Dan de pup weghalen bij het lijdend voorwerp en iets anders gegeven waar wel mee gespeeld mag worden.
Maar wat je ook doet......nooit slaan! Slaan of tikken geven snapt een hond niet, natuurlijk bijt ie je, angstbijten noemen ze dat.
En dat is zacht uitgedrukt niet bevordelijk voor jullie band en traumatisch voor je pup. Hij zal er niet gezelliger van worden.
En denk je nou echt dat een hond snapt dat hij gestraft wordt?
Dat kan je toch niet menen? Hooguit snapt ie dat jij niet leuk bent en dat ie sneller, behendiger en bozer moet worden om het gedrag dat hij vertoont toch te kunnen blijven doen.
Terwijl het zo simpel is, als je goed gedrag beloont zal hij dit vaker gaan vertonen, het levert immers iets op.
Oh en het fabeltje op de rug leggen:
Overgave dwing je niet af. Dat is geen overgeven. Dat is een hond op de rug leggen. Als je mazzel hebt heb je een lauwe hond die denkt " ik blijf wel liggen" als je pech hebt heb je er een die van zich afbijt.
Overgave is een geschenk, als een hond zich op de rug laat ploffen voor je, is het een blijk van vertrouwen, ik geef me over, ik vertrouw je.
Mossel schreef:Denk je nou echt dat moeder hond ook wacht tot ze zelf op hun rug gaan liggen als ze haar bijten of iets doen wat niet mag, dacht het niet, ook honden leggen elkaar op de rug.
alle honden hebben en hadden een super karakter en luisterde meer dan perfect
En het gaat hier niet om mijn hond maar de hond van de TS en ik geef mijn ervaring, of het nou een pup is of niet het hoort te luisteren, en als het niet met een lieve foei kan (wat ik wel begrijp want het is geen mens) dan maar op een hardere manier luisteren moet ie, en van de meubels afblijven ne al helemaal niet bijten als het straf krijgt Mossel schreef:Hoezo zou ik dat lezen, ik weet prima hoe met honden om te gaan ik heb t altijd gedaan zoals ik hier zeialle honden hebben en hadden een super karakter en luisterde meer dan perfect
En het gaat hier niet om mijn hond maar de hond van de TS en ik geef mijn ervaring, of het nou een pup is of niet het hoort te luisteren, en als het niet met een lieve foei kan (wat ik wel begrijp want het is geen mens) dan maar op een hardere manier luisteren moet ie, en van de meubels afblijven ne al helemaal niet bijten als het straf krijgt
Mossel schreef:Hoezo zou ik dat lezen, ik weet prima hoe met honden om te gaan ik heb t altijd gedaan zoals ik hier zeialle honden hebben en hadden een super karakter en luisterde meer dan perfect
En het gaat hier niet om mijn hond maar de hond van de TS en ik geef mijn ervaring, of het nou een pup is of niet het hoort te luisteren, en als het niet met een lieve foei kan (wat ik wel begrijp want het is geen mens) dan maar op een hardere manier luisteren moet ie, en van de meubels afblijven ne al helemaal niet bijten als het straf krijgt
Ik zeg ook niet dat het op andere manieren niet kan, maar ik vind dit persoonlijk prettig en mijn hond doet het ook goed..