Onze zoektocht naar een duo katten is geslaagd!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Onze zoektocht naar een duo katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:11

Dank jullie wel! :D Inderdaad komen ze via PoucyWouce :j

Ze hebben echt immens veel spullen meegekregen. Heb hier nu al drie mandjes staan, een krabplank liggen en uiteraard de kattenbak, voerbakjes en speeltjes.

In de auto ligt nog een enorme krabpaal en we hebben een enorme doos Royal Canin sensitive meegekregen en nog vier zakken voer. Het grootste gedeelte daarvan heeft PoucyWouce meegenomen en afgeleverd bij de dierenbescherming.

Deze schatjes gaan namelijk over op rauw vlees. Ik heb van PoucyWouce ook nog twee Carnibest worsten én boekjes over rauw vlees en zo meegekregen! :+:

Vannacht hebben we de slaapkamerdeur nog even dicht gelaten omdat mijn man toch wel een beetje bang was dat hij weer benauwd zou worden (als hij onverhoopt tóch allergisch reageert gaat hij aan de medicijnen, maar niet zo lekker als het 's nachts gebeurt). Joey heeft veel gemauwd, die moet z'n draai nog even vinden denk ik.

Toen mijn man vanmorgen naar zijn werk ging heeft hij de slaapkamerdeur open gelaten en heb ik nog heerlijk een uurtje geslapen met de katjes tegen me aan :+:

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:40

Met alle respect voor gezelligheid enzo, maar ik zou toch de katten uit de slaapkamer laten. Het is hoe dan ook niet echt gezond al die haren en huidschilfers in je slaapkamer, en al zeker niet als je enige vorm van allergie of luchtweg problemen hebt.

Super dat ze lekker vlees gaan krijgen! :j

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:40

Dat is nou mooi om te horen! Ik ben erg blij dat ze een huis hebben gevonden en ik hoop van harte dat het goed blijft gaan. Ook raskatten zoeken wel eens een nieuw huis. Ze gaan dan als kitten weg, en soms verandert een situatie ergens zodanig dat ze niet kunnen blijven. Gelukkig komt dat niet veel voor. Mensen die er 500€ voor over hebben houden ze meestal wel zelf.
Voordeel van oudere katten is dat je weet of ze met kinderen overweg kunnen. Gisteren bij de kennismaking kon Lily geen genoeg krijgen van 3 jonge kinderen die net een zak snoep op hadden: stuiter, stuiter! Joey keek van een afstand geïntereseerd toe.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:41

Het is goed voor de geestelijke gezondheid: de poezen in bed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:45

Inderdaad... die huidschilfers verlies ik zelf ook wel. Regelmatig het bed verschonen en het is geen probleem.

Ik heb zojuist de eerste portie rauw vlees neergezet wat enthousiast werd ontvangen door Lily, tót ze haar neus erboven had... toen veranderde haar 'ETEN! ETEN!' houding in een blik van; "Wat is dít nou weer? :roll: "

:')

Ze went er nog wel aan :D

Karin

Re: Onze zoektocht naar een duo katten is geslaagd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:47

Ze zijn echt leuheuk! :+:

Fijn dat het klikte en dat ze ook meteen met jullie mee konden! :j

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:33

At Joey het wel? Had je het gemengd? Ze heeft duidelijk honger, maar haar darmen krijgen dat zetmeel gewoon niet weg. Waar de poezen het meest aan moeten wennen is het ontbreken van geur en smaakstoffen.
Volhouden! Sterk zijn :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:53

Ik ben gek op mijn katten, maar ik hoef ze echt niet in mijn bed en op mijn slaapkamer :n

Gefeliciteerd met je aanwinsten! :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:56

Wat leuk :-) Gefeliciteerd, de zoektocht is uiteindelijk dus toch geslaagd :-)

Hoop dat je man geen klachten krijgt. Ze uit de slaapkamer houden wil vaak wel helpen inderdaad :j

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:58

Die van mij vinden dat echt een feest. Heerlijk knuffelen met z'n allen. 's Avonds zitten ze al voor de deur. Normaal is die dicht omdat ze er niet mogen komen als mijn vriend er is (hij wil dat niet). Ze weten ook precies dat als hij er niet is, ze mee mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:30

Ik heb het (nog) niet gemengd. Denk dat ik er zo toch wat royal canin door meng want ze draait steeds om me heen als ik richting keuken ga.

Joey houdt zich een klein beetje schuil voor het enthousiasme van de twee jongsten maar achter mij loopt hij al helemaal aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:46

gefeliciteerd Lenn wat een schatjes zeg!! :+:

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:13

Rock schreef:
Ik heb het (nog) niet gemengd. Denk dat ik er zo toch wat royal canin door meng want ze draait steeds om me heen als ik richting keuken ga.

Grappig hè, dat ze dat nu al weet.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:30

2 seconden in de magnetron geeft ook wat extra geur aan het vlees. Veel katten zijn dan wel genegen om het te proberen. Als ze het eenmaal proeven is het goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:36

Heb er voor nu wat RC doorgedaan maar ik word nog steeds zo aangekeken: >;)

ach, ze zal het vanzelf wel gaan eten, en anders probeer ik de magnetrontip! :D

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:50

Mijn ervaring is wel dat hoe meer je probeert, hoe minder ze het accepteren omdat het dan iedere keer wat anders is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:21

Okee, laat ik het hierbij! :)

Lily ligt op m'n schoot en Rockie1 heeft net een tekening gemaakt van 'Djowi en Leli' zoals ze er zelf bij heeft geschreven. :D

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:16

Ooooooooooh wat lief. Ze heten ook Djowi en Leli ;) Tis 'n kwestie van smaak hoe je het schrijft. Volgens de stambomen heten ze Joey van Poucy-Wouce en Buttercup Snow Lily :D
Ik had ook de namen van jouw kinderen anders geschreven zoals ik ze gisteren hoorde: Georgia, Flair en Grevin! Haha, let maar niet op mij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:21

Hahahaha nou ja, wie weet laten we het dan wel gewoon zo :D Kan zij het tenminste ook schrijven _O-

Ik had inderdaad hun officiele namen al gezien in hun paspoorten.

Leli ( :') ) ligt nu lekker op m'n schoot, en Djowi ( _O- ) ligt op ons bed.

Heb net bij allebei een klein beetje carnibest op hun snoet gesmeerd. Aflikken ging met smaak en vervolgens een verwonderde blik, maar écht niet dat ze dat rare goedje uit een bakje gaan eten hoor :')

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:41

Wat leuk om te lezen dat jullie een duo gevonden hebben, veel plezier en succes met je nieuwe aanwinsten!!!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:50

Leuk altijd, die officiële namen! :)) Ik vind Djowi en Leli als roepnamen helemaal niet verkeerd. :D

Ik zou uit m'n hoofd ook niet eens weten hoe die van mij officieel heet. :o

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:35

Goed idee als ze dat pikken, ze wat op hun snoet smeren. Ik "serveer" het altijd op een schoteltje of klein plat bord. Is makkelijker te eten en in de vaatwasser!
Die van mij eten het overigens ook niet als je het op het bordje smeert (prakken zeg maar), iets dat mijn moeder stug volhoudt. Dan blijft het gewoon staan. Gewoon een klont laten.
Voor de kittens giet ik er wel eens net afgekookt water over. Een heel klein beetje en dan wordt het wat vloeibaarder. Zolang ze geen alternatief hebben, gaan ze het wel eten. Even zielig, maar op de lange termijn de moeite waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:27

Vannacht is een van de twee bakjes helemaal leeggegaan! *\o/*

Gaat de goede kant op dus!

Djowi heb ik vanmorgen weer uit de slaapkamer gezet. Die oen ging steeds voor/op mijn gezicht liggen :')

Hij begint al een beetje bij te draaien wat betreft de kinderen.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:59

Ja fijn hè met zijn gewicht. En dan z'n neus in je gezicht duwen :9 . Lief, maar erg onpractisch. Maggie, zijn moeder, doet dat ook maar die is veel fijner. Ik ga dan op m'n rug liggen en zij ligt dan op m'n borst te spinnen <3

Super dat er iemand gegeten heeft! Djowie zeker ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:22

Wauw, wat een PRACHTIG koppel.
Bijzonder hoor, dat je zo goed geslaagd bent met je zoektocht (oosterse katten). Heel veel plezier!