Voor alle mensen die mij geholpen hebben

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Voor alle mensen die mij geholpen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:05

Dat geeft ze dan weer niet aan :)

Negeren vermoed ik, maar da's knap lastig als een hond in de stress schiet of in je arm hangt :+
Time-outs werken hier idd heel prima. Ben het op een aantal punten echt niet met meneer Gaus eens, maar op dit punt zeer zeker wel. Time-out is ook puur om even te kalmeren en bij zinnen te komen, niet als straf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:28

Hey Yamcha heb je inmiddels al eens iets van die vrouw gehoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:36

Nee, nog altijd niet, heb er gister maar weer eens een mailtje heen gedaan, voor de zoveelste keer..... en ingesproken op het antwoordapparaat.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:54

yamcha, lees je topic nu pas..
wat een nare situatie. je had je zo verheugd op de komst van Igor en nu valt
ineens alles in duigen.

ik krijg een beetje het gevoel dat Igor naar iemand anders is gegaan. Ook omdat hij van de site gehaald is.. misschien moest ze het daarom maar ergens op gooien!? Puur speculatie natuurlijk, maar het verklaart ook waarom je geen contact krijgt.

Hoe dan ook. ik vind het heel jammer voor jou, maar zeker ook voor Igor. Ik weet zeker dat hij een fijn thuis gekregen zou hebben bij jou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:41

Voor de zoveelste keer, dus ze reageert niet terug? Dat is toch alles behalve beleefd te noemen,
een korte reactie is toch niet teveel gevraagd voor iemand die zijn hulp aanbied om een hond op te vangen?
Nou hoe dan ook, ik hoop dat ze wel het fatsoen hebben om jou antwoord op je vragen te geven zodat jij er mss ook nog wat mee kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:44

Nee dat leek mij ook niet teveel :(

Maar blijkbaar wel.......

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:29

Yamcha schreef:
Dat vind ik dus ook sneu, en ik ben er van overtuigd dat Igor het goed had gehad bij mij. Ik ben geen slechte hondenbaas, bij mij blijft een hond wel gewoon hond, en geen levende knuffel, ik loop niet met ze te trutten, maar juist dat kan zo goed zijn voor een hond......
Gewoon duidelijke grenzen, dit mag wel, en dat mag niet, dit wil ik van je en dat niet, en omdat ik hier de baas ben, bepaal ik de regels, ben ik jouw veilige haven, zorg ik er voor dat jou niks overkomt, en zorg ik voor jouw eten.

precies hoe ik erover denk :j
maar sommige mensen gaan dieren te veel vermenselijken, en zien de échte behoeften van een dier niet meer.

ik had 1 hond die liefst van al binnen bij het gezin zat, en eentje die overduidelijk liever buiten zat.
die hond zat dan wel een groot stuk van de dag en de hele nacht alleen.
daarom ging in het asiel op zoek naar een vriendje voor haar.
toen ik dit uitlegde in het asiel hier in de buurt, kreeg ik botweg de reactie "wij plaatsen geen honden voor buiten" :x
dat je dit zegt over een chihuahua, dat snap ik, maar ik ging duidelijk voor een grote, robuuste hond.
en een sint-bernard op een flat is wel een goed idee?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:34

Het ligt helemaal aan de aard van de hond. Mijn labkruising kijkt je of hij terplekke smelt als hij in de regen buiten moet staan. De herder echter, gaat zélf buiten in de regen liggen, terwijl de deur gewoon open staat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:16

Je moet idd echt naar de hond zelf kijken, maar als een hond echt een buitenhond is, en je gaat daar een vriendje voor zoeken, ook voor buiten zie ik er niks verkeerds is, als dat vriendje ook graag buiten is.

Als een hond echt een binnenhond is, is het wel een soort van gemeen om die dan buiten te houden. Kijken naar de hond, en niet wat je zelf graag wil :)

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:35

Yamcha, wat spijtig dit te horen. Ik heb je eerdere topics over Igor altijd gelezen, maar nog nooit gereageerd. Igor sprak me enorm aan, hij lijkt sprekend op mijn eigen teef. Zelfde oogopslag, zelfde aftekeningen. Weet je bij welke kennel hij weg kwam? Had echt gehoopt dat hij bij jou terecht zou komen, naar wat ik tot nu toe van je heb gelezen zou ik ook mijn hond met een gerust hart aan je overlaten. Sterkte en hopelijk lezen we binnenkort dat Dimo alsnog een leuk maatje heeft gekregen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:57

Stuur haar even een linkje van dit topic toe :)

je hebt nu toch al ruzie in de tent :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:25

Heeft geen zin joh.....

ze reageert nergens meer op :(

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:31

Jeetje Yamcha !! Wat een onverwachte wending in het verhaal.
Heel erg jammer dat de mevrouw van de opvang zo reageert.
Ontzettend sneu voor Igor , want die had het zo ontzettend fijn bij je kunnen hebben.. jammer dat dat hem nu ontnomen wordt..

Ik hoop voor je dat je nog contact krijgt met de vrouw. En anders hoop ik dat er in de toekomst een andere hond wel een fijne nieuwe plek bij jou wordt gegund. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:35

Nou, om je de waarheid te zeggen, ben nou aardig klaar met haar, ik blijf niet achter iemand aanlopen.

Nope, ik kom wel een leuke hond tegen, die goed bij mij past en waar ik dol op ben, en die koop ik dan...... maar ben nu ook wel aardig klaar met opvang en asiels. Jeetje zeg, alle keren waardeloze ervaringen mee. Ik denk dat ik maar een hond bij een fokker koop (en dan de opmerkingen weer moet aanhoren dat kruisingen zeker niet goed genoeg zijn :)) ) 't is goed, ben er nu echt klaar mee. Leuk als je goed werk wil doen, super, maar social skills zijn ook niet totaal onnodig.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:09

gelukkig is het niet overal zo.
mijn beide labradors komen uit een fantastisch asiel met heel vriendelijke medewerkers die uitgebreid tijd maken voor jou en de hond ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:12

Hoe uniek. Welk asiel is dat?

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:18

http://www.ganzeweide.be
eindje bij jou vandaan hoor ;)

mijn mama heeft daar een paar maanden geleden een langharige duitse herder geadopteerd.
het is een fantastisch beestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:19

Interesseert me niks, als ik een leuke goede hond vind, reis ik er desnoods voor naar Australië.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:21

haha, zó ver is het nu ook weer niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:22

:')

Waar is het? In België, dat begrijp ik, (en ja, ik snap ook nog dat het in Vlaanderen is) maar waar in Vlaanderen?

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:26

in Veurne, helemaal in het hoekje tussen Fankrijk en de Noordzee.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:39

Oh, ik heb mijn Beau toen uit Oostende opgehaald. Dit is maar een stukkie verder rijden, valt me mee.

Ik rij ook 1000 km om op vakantie te gaan, dan wil 200 km voor een hond (waar ik veel langer lol van heb) ook wel hoor.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:52

Ben je serieus op zoek naar een andere hond?

Toevallig belde mijn zwager vanmiddag die een jonge hond heeft een grote jachthond (kruising labrador met iets groots, ik kan even niet op de naam komen).

Hij gaat een ander tehuis voor zijn hond zoeken, niet zonder reden overgens.
Hij is ontzettend gehecht aan het dier, maar hij heeft vanmorgen een schaap doodgebeten en eerder deze week een kip vermoord.
Het is een mega lieve enthousiaste leuke hond, maar zijn jachtinstinct steekt zo nu en dan behoorlijk de kop op, dan krijgt hij een soort waas voor zn ogen en gaat recht op zijn doel af, vanmorgen dus een schaap.
Mijn zwanger heeft er veel verdriet van, maar hij heeft een B&B waar ook gezinnen overnachten met kleine kinderen en hij durft het niet aan, en is bang dat hij een keer een klein kindje bijt.
Dit is overgens nog nooit gebeurd maar hij wil er niet op wachten, dan kan hij zijn toko wel sluiten.......

Dit is Bas als pupje, momenteel is hij 2 keer zo groot, heb geen idee of dit type hond je aanspreekt?

Afbeelding
Afbeelding

Bas woont momenteel in Kreta (das pas ver weg :P ) mijn zwanger gaat eerst daar informeren of hij Bas daar aan iemand kwijt kan bij een goed tehuis. (zal niet meevallen ben ik bang)
Maar op kreta loopt alles los, zoals hun ook gemerkt hebben, toen ze nog in Berlijn woonde hadden ze ook geen problemen met Bas, maar alle kleine huisdieren en vee lopen ook bij hun in de tuin/landgoed.......kortom compleet anders dan wat ze gewent waren.
Maar goed het probleem blijft met het bijten..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 00:12

Yamcha, wat als je nou door iemand anders Igor laat kopen. En hem vervolgens dan zelf overneemt?