Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hij genoot ervan, en hij deed het meerdere malen achter elkaar. moet ook iets zeggen he
hanneke1 schreef:Goed iedereen duidelijk een eigen mening.
Het argument dat hij dit doet omdat hij geen diepte ziet? Heb mijn hamster 2 jaar gehad, was toen al een jaar, en dan herken je echt wel of zo een beestje iets leuk vindHij genoot ervan, en hij deed het meerdere malen achter elkaar. moet ook iets zeggen he
![]()
ik ben gewoon van mening dat een hamster de mogelijkheid meot hebben te kunnen klimmen, klaar.
meningen zijn hierover verdeeld en ga er verder niet op in, mijn mening lijkt me duidelijk.
niet alle hamsters zullen het leuk vinden, maar dem ogelijkheid moet er minstens zijn.
En dat jij je eigen mening hebt, prima, maar breng het aub niet zo stellig.. want er zijn genoeg hamsters in kooien die geen tralies hebben (dat is wat anders dan een mogelijkheid tot klimmen, want die heeft mijn hamster zonder tralies dus wel ook gewoon..) die zich toch goed vermaken. Campbelli's zijn bijv. van nature helemaal niet zulke klimhamsters, maar veel meer graafhamsters. Een Syr daarintegen is van nature veel meer een klimhamster en die zou ik ook nooit in een curver of aqua doen.. je moet wel kijken naar het type hamster en wat ze van nature doen
Niet zomaar stellig roepen dat iedere hamster in een traliekooi moet zonder enige logische onderbouwing.. WildWings schreef:hanneke1 schreef:Goed iedereen duidelijk een eigen mening.
Het argument dat hij dit doet omdat hij geen diepte ziet? Heb mijn hamster 2 jaar gehad, was toen al een jaar, en dan herken je echt wel of zo een beestje iets leuk vindHij genoot ervan, en hij deed het meerdere malen achter elkaar. moet ook iets zeggen he
![]()
ik ben gewoon van mening dat een hamster de mogelijkheid meot hebben te kunnen klimmen, klaar.
meningen zijn hierover verdeeld en ga er verder niet op in, mijn mening lijkt me duidelijk.
niet alle hamsters zullen het leuk vinden, maar dem ogelijkheid moet er minstens zijn.
Ik vind het knap dat jij ziet of je hamster zoiets doet omdat hij het leuk vindt, ik geloof namelijk toch meer dat het komt omdat hij geen diepte ziet..En dat jij je eigen mening hebt, prima, maar breng het aub niet zo stellig.. want er zijn genoeg hamsters in kooien die geen tralies hebben (dat is wat anders dan een mogelijkheid tot klimmen, want die heeft mijn hamster zonder tralies dus wel ook gewoon..) die zich toch goed vermaken. Campbelli's zijn bijv. van nature helemaal niet zulke klimhamsters, maar veel meer graafhamsters. Een Syr daarintegen is van nature veel meer een klimhamster en die zou ik ook nooit in een curver of aqua doen.. je moet wel kijken naar het type hamster en wat ze van nature doen
Niet zomaar stellig roepen dat iedere hamster in een traliekooi moet zonder enige logische onderbouwing..
hanneke1 schreef:Even een reactie op love_western (erg lang verhaal dus grote quote anders)
Ik lees hier erg veel verhalen wat me absoluut niet bekend voorkomt.
Werk bij het Knaagdierencentrum te heiloo waaar regelmatig hamsers zitten (rusjes en syrische hamsters).
De rusjes vinden het heerlijk om te klimmen, net als de syrische hamster. vind het dus erg kort door de bocht om te zeggen dat rusjes niet van klimmen houden, ieder diertje zo zijn eigen ding![]()
heb zelf een gabber jolly super, met 2 plateaus er in. de ene hamster die ik had klimde een heel end aan, en de ander vond het heerlijk om boven aan het hok te hangen en dan naar beneden te springen ( hoe ik dit weet? hij deed het erg vaak )
dus voor de ene rus zal het inderaad niet leuk zijn in een dicht hok, misschien heb jij toevallig eentje die het niet leuk vind in huis?
en hamstesr die zich laten vallen als ze boven zijn, per definitie niet kunnen klimmen? onzin. vind het een apart argument..
maar met genoeg speeltjes vind ik het redelijk kunnen, als ze zoals jij zegt neit van klimmen houden.
dit weet je dus pas na het uitgetest te hebben en niet als je een jonkie koopt.
maar waarom zou je een cavia hok ombouwen tot hamsterhok en er dan gaas omheen doen zodat hij alsnog niet kan klimmen? koop dan gewoon een hamsterhok, kleine moeite toch.. zijn niet voor niets verschillende hokken voor uitvonden.
2ehands hokken kun je inderdaad gewoon kopen hoor, als je ze maar goed ontsmet! en zorgt dat de tralies niet scherp zijn (sommige knaaghamsters willen nog wel eens wat scherpe randjes maken in de tralies)
dat hamsters veel knagen kan, mijn 1e beet het hele hok kapot en de rest heeft niets gedaan.
dus om te zegegn dat rusjes absoluut geen goede klimmers zijn, vind ik totale onzin.

love_western schreef:hanneke1 schreef:Even een reactie op love_western (erg lang verhaal dus grote quote anders)
Ik lees hier erg veel verhalen wat me absoluut niet bekend voorkomt.
Werk bij het Knaagdierencentrum te heiloo waaar regelmatig hamsers zitten (rusjes en syrische hamsters).
De rusjes vinden het heerlijk om te klimmen, net als de syrische hamster. vind het dus erg kort door de bocht om te zeggen dat rusjes niet van klimmen houden, ieder diertje zo zijn eigen ding![]()
heb zelf een gabber jolly super, met 2 plateaus er in. de ene hamster die ik had klimde een heel end aan, en de ander vond het heerlijk om boven aan het hok te hangen en dan naar beneden te springen ( hoe ik dit weet? hij deed het erg vaak )
dus voor de ene rus zal het inderaad niet leuk zijn in een dicht hok, misschien heb jij toevallig eentje die het niet leuk vind in huis?
en hamstesr die zich laten vallen als ze boven zijn, per definitie niet kunnen klimmen? onzin. vind het een apart argument..
maar met genoeg speeltjes vind ik het redelijk kunnen, als ze zoals jij zegt neit van klimmen houden.
dit weet je dus pas na het uitgetest te hebben en niet als je een jonkie koopt.
maar waarom zou je een cavia hok ombouwen tot hamsterhok en er dan gaas omheen doen zodat hij alsnog niet kan klimmen? koop dan gewoon een hamsterhok, kleine moeite toch.. zijn niet voor niets verschillende hokken voor uitvonden.
2ehands hokken kun je inderdaad gewoon kopen hoor, als je ze maar goed ontsmet! en zorgt dat de tralies niet scherp zijn (sommige knaaghamsters willen nog wel eens wat scherpe randjes maken in de tralies)
dat hamsters veel knagen kan, mijn 1e beet het hele hok kapot en de rest heeft niets gedaan.
dus om te zegegn dat rusjes absoluut geen goede klimmers zijn, vind ik totale onzin.
Sorrie hoor, maar ik hou al meerdere jaren hamsters. En heb meerdere rusjes. En ik lees me altijd goed in, voordat ik een dier aanschaf. En probeer het ze zoveel mogelijk naar hun zin te maken. En ik zeg niet dat ze van klimmen houden.
Alleen dat ze geen goede klimdieren zijn, mede doordat ze geen diepte kunnen zien.
En weetje wel waarom een hamster zich laat vallen? Dit komt omdat ze niet terug kunnen klimmen. En geen goede evenwicht kunnen bewaren. En je hoort mij niet zeggen dat ze niet in een tralie kooi kunnen. Ik zei alleen dat je de kooi goed moet beveiligen zodat ze niet helemaal naar beneden kunnen vallen en zich zo kunnen bezeren. Dus een rusje kan makkelijk naar boven klimmen. Alleen de terug weg is moeilijker. En ik bedoel het idd zo WildWings
Ik heb zelf ook 2 gabber jolly's voor mijn syrtjes. Maar deze moet ik ook goed beveiligen. Want hun laten zich ook wel eens vallen.
En ik heb meerdere verhalen gelezen dat een hamster is overleden doordat hij naar beneden is gevallen.
En als ik eerlijk mag zeggen lees ik verkeerde dingen over de hamster op de site van de knaagdierencentrum waar jij werkt
Verder zal ik hier over ophouden.
Ik hoop dat de TS haar keuze kan maken. En als ze vragen heeft mag ze me altijd pb'en.
) zijn de vrouwtjes juist meer territoriaal..WildWings schreef:Op de website staat anders veel incorrecte informatie. De meest praktische dingen zal ik even gauw noemen, is ook weer achtergrondinfo voor de TS, als deze een hamster wilt..![]()
- De gemiddelde leeftijd van een hamster is afhankelijk van de soort, maar is echt geen 2-5 jaar. Volgens mij maar iets van 1,5-2,5 bij de meeste soorten. Chineesjes 4?
- Russische dwerghamsters zouden dan wellicht in theorie samen moeten kunnen, maar dat gaat in praktijk dus juist erg vaak fout. Chineze dwerghamsters leven volgens mij helemaal niet in groepen, ook al beweert de site dat.
Campbelli's en Roborovski's daarintegen kunnen vaak wel goed samen mits zusjes/broertjes uit hetzelfde nest geloof ik.
- "Rekening houdend met de aard van hamsters en het feit dat mannelijke hamsters niet gecastreerd kunnen worden, is het eigenlijk alleen mogelijk om twee of meer vrouwtjes samen te houden, mits er genoeg ruimte aanwezig is voor de hamsters" --> Bij campbelli's (rest weet ik niet) zijn de vrouwtjes juist meer territoriaal..
- 'Speciaal nestmateriaal voor hamsters' is niet altijd goed: hamsterwatten zijn doorgaans erg gevaarlijk en worden juist afgeraden, omdat hamsters erin verstrikt kunnen raken of erin kunnen stikken.
- Knaagstenen zijn vaak niet nodig als je goed voer aanbiedt en andere knaagmogelijkheden (takjes etc)- veel knaagstenen zijn eigenlijk te zout om te geven.
WildWings schreef:Op de website staat anders veel incorrecte informatie. De meest praktische dingen zal ik even gauw noemen, is ook weer achtergrondinfo voor de TS, als deze een hamster wilt..![]()
- De gemiddelde leeftijd van een hamster is afhankelijk van de soort, maar is echt geen 2-5 jaar. Volgens mij maar iets van 1,5-2,5 bij de meeste soorten.
- Russische dwerghamsters zouden dan wellicht in theorie samen moeten kunnen, maar dat gaat in praktijk dus juist erg vaak fout. Chineze dwerghamsters leven volgens mij helemaal niet in groepen, ook al beweert de site dat.
Campbelli's en Roborovski's daarintegen kunnen vaak wel goed samen mits zusjes/broertjes uit hetzelfde nest geloof ik.
- "Rekening houdend met de aard van hamsters en het feit dat mannelijke hamsters niet gecastreerd kunnen worden, is het eigenlijk alleen mogelijk om twee of meer vrouwtjes samen te houden, mits er genoeg ruimte aanwezig is voor de hamsters" --> Bij campbelli's (rest weet ik niet) zijn de vrouwtjes juist meer territoriaal..
- 'Speciaal nestmateriaal voor hamsters' is niet altijd goed: hamsterwatten zijn doorgaans erg gevaarlijk en worden juist afgeraden, omdat hamsters erin verstrikt kunnen raken of erin kunnen stikken.
- Knaagstenen zijn vaak niet nodig als je goed voer aanbiedt en andere knaagmogelijkheden (takjes etc)- veel knaagstenen zijn eigenlijk te zout om te geven.

je krijgt mij amper wakker en ik slaap laat dus meestal als ik een hamster (zou ) hebben ga ik daar nog tijd mee rekken voor ik echt ga slapen XD