Aidan (kraai) weer eens op de foto!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Aidan (kraai) weer eens op de foto!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 19:12

Ja, toen was hij echt lelijk. :')

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:31

Die babyfoto's had ik al eens eerder gezien, maar ze blijven echt hilarisch. Wat een lelijk mormel. zo'n halve geplukte kip!
En nu is ie toch geweldig, echt super stoer zo'n vogel!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:04

Aidan is zo geweldig.
Ik zou zo graag een kraai willen, maar ik besef heel goed dat dat niet haalbaar is.
Ik kan m niet het leven geven wat ie verdiend...

Ik zou het echt leuk vinden als je meer fimpjes van m wilde posten. :)
Ik heb op de dierenambu ook een keer een tamme kraai gehad, die heeft de halve dag op mijn schouder gezeten om vervolgens weg te vliegen.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:52

Het is een leuk dier!

Maar ik wil sowieso wel even waarschuwen... het zijn wel leuke dieren, maar vanuit de vogelopvang heb ik regelmatig gezien dat zodra ze volwassen worden en de hormonen gaan opspelen het wel eens over is met het 'lieve' waarna het uiteindelijk meestal alsnog euthanasie blijft. Voorkeur blijft naar een opvang brengen waar ze met soortgenoten groot gebracht worden en niets met mensen hebben. ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 16:09

Bedankt weer!

@Iris82: klopt, ze zijn ontzettend leuk maar in het wild zijn ze natuurlijk tien keer beter af... helaas zal dat voor Aidan niet meer lukken, zeker niet met zijn vleugel. :n

@Indra: dat weet ik. ;) Toentertijd was er niks aan kraaiachtigen in de opvang, vandaar dat 'ie bij mij bleef. De zaak met zijn vleugel maakte de boel echter wat anders, hij kon immers niet goed vliegen en dus ook niet terug 't wild in... nu hebben wij veel vogels in de tuin waaronder kraaien, eksters en kauwen dus hij krijgt best veel aandacht van soortgenoten (er zit hier vaak een raar stel - een grote kraai en een ekster, die altijd samen zijn) en die scharrelen dan even wat mee in de tuin.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:19

Ow die eerste foto geweldig.

Ik heb zelf ook een kraai gehad.
Had hem gevonden met het rijden.
Hij kon toen nog niet vliegen, was wel ouder als jou kraai.
Ik voerde hem/haar toen geweekte honden brokken.
Ik heb hem/haar een week of 8 gehad.
Hij liep altijd in de tuin of zat op mijn konijnen hok.
Hij was bij mij gewoon vrij, soms was hij een dag weg of soms langer en dan dacht ik van hij is uit gevlogen maar hij kwam dan toch weer smeken om eten.
Uit eindelijk heb ik hem van me ouders moeten uitzetten omdat hij in de zomer zo brutaal werd dat hij op de rand van je bord mee kwam eten, en hij poepte de hele tuin onder.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:23

Jij misschien wel, maar gezien de tijd van jonge vogels weer aanbreekt brengt het anderen misschien wel op ideetjes. ;)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:25

wat 'n leuke foto's!
mijn vader heeft ook 'n tamme kauw gehad, beest vloog toen altijd mee met ons pap naar school :P tot op 'n dag een vriend van ons pap een buks meenam en het beestje doodschoot(hij wist niet dat 't een tamme kauw was, en van ons pap was) wel zielig toen ik dat zo hoorde haha.
''ja hij bleef zo goed zitten'' gek he :z

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 16:31

@koetjeboe: je zegt dat hij al wat ouder was, kon het niet zijn dat hij al uitgevlogen was en nog gevoederd werd door zijn ouders (op de grond)? Zo gaat dat namelijk bij kraaien.
Ik hoop dat 'ie het nog gered heeft in het wild, dat lukt ze niet altijd namelijk. :j

@Indra: ik mag hopen dat mensen niet zomaar een gezond dier mee gaan nemen om 't te houden voor de lol. :n Alhoewel ik wel eens van nestrovers heb gehoord, dat vind ik zo sneu.

@Marian_: arm kauwtje. :(:) Raar ook van die vriend, je schiet toch niet zomaar een vogel dood?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:34

jawel hoor ;) toendertijd van ons pap 'n jaar of 16, nouja die vriend die heeft daar geen moeite mee hoor, doet hij nu nog met alles wat bij z'n fruitboompjes komt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 16:35

Vind ik anders behoorlijk sneu, zal er aan liggen waar je woont misschien maar hier heeft/had (in de tijd van mijn vader) sowieso bijna niemand een buks en ze knalden er niet zomaar vogels mee af. :+ Is misschien ook minder lang geleden, ik weet niet hoe oud jouw vader is. :P

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:37

Wauw, Aidan is gaaf! :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:38

Schitterende verhalen en foto's, mooie stoer ding die Aidan

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:38

50, hier is 't nouja normaal niet maar zaterdag was d'r hier ook iemand die last had van de duiven en ook zei van ''jammer dat ik m'n buks niet meer heb, was 't probleem zo opgelost''
tja, beetje boerenvolk hier miss. dat 't dat is?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 16:39

Inderdaad een tiental jaren verschil en hier aan de rand van Amsterdam zal 't anders gaan. :Y) ;)

Leuk al die berichtjes! :)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:41

Wat SUPER stoer... volgens mij is dat nog best zwaar een kraai op je hand, of komt hij niet op je hand zitten? En huppelt hij dan gewoon de hele dag in de tuin of zit hij ook in een voliere?
Ben wel nieuwsgierig!
Mijn vriendje heeft me beloofd een voogje voor me te kopen, omdat 'onze' verkocht is door zijn moeder zonder dat we het wisten.. zo gemeen.. nu krijg ik een eigen :) Weet alleen nog niet wat voor 1 :) Mijn vriend heeft een gele valkparkiet ;)

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:47

Fiffill schreef:
@Indra: ik mag hopen dat mensen niet zomaar een gezond dier mee gaan nemen om 't te houden voor de lol. :n Alhoewel ik wel eens van nestrovers heb gehoord, dat vind ik zo sneu.

Wordt veel gedaan. En als je de mensen die dan bellen naar de vogelopvang uitlegt dat ze het beste met soortgenoten kunnen opgroeien zodat ze niet aan mensen wennen omdat ze anders gestoord gedrag krijgen, nooit een partner kunnen vinden en bv kraaien agressief worden als de hormonen opspelen interesseert ze dat niets, want nu zijn ze schattig. Tja... wie ben ik dan?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 17:00

Erg jammer dat het nog zoveel voorkomt... :n

@em_papillon: weet je al wat voor vogeltje je wilt? Ook een valkparkietje? Erg leuke beestjes zijn dat. :)
En ik heb hem nooit op mijn hand, ik til hem sowieso niet op eigenlijk. We aaien 'm wel vaker, daar komt hij ook voor naar je toe, maar verder gaat hij zijn eigen gangetje of samen met de andere vogels. ;)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:02

em_papillon schreef:
Wat SUPER stoer... volgens mij is dat nog best zwaar een kraai op je hand, of komt hij niet op je hand zitten? En

Vogels zijn erg licht, zijn op allerlei manieren aangepast om te kunnen vliegen. ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 17:02

Ik denk dat ze eerder bedoelt dat een kraai wel een stukkie zwaarder is dan een valkparkietje. ;) :P

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:05

Spirit schreef:
em_papillon schreef:
Wat SUPER stoer... volgens mij is dat nog best zwaar een kraai op je hand, of komt hij niet op je hand zitten? En

Vogels zijn erg licht, zijn op allerlei manieren aangepast om te kunnen vliegen. ;)

Ja ik snap wel dat ze niet op die manier zwaar zijn :)
Maar toen ik voor het eerst een valkparkiet op mn hand had vond ik het een aardig gewichtje! Had gedacht dat ze lichter waren.. dus in vergelijking met een valkparkiet leek me een kraai best zwaar :P

Maar leuk fiffill! Ja is ook veel beter als ie lekker met andere vogels kan spelen enzo, Grappig hoor! Lief dat hij wel van knuffelen houd!

Ik weet nog niet wat voor eentje, we hebben nu tijdelijk een zebravinkje in opvang.. vind hem toch wel errug leuk.. maar wat een irritant geluid maken ze zeg.. haha! Om 6 uur s' ochtends.. alsof er de hele tijd zo'n badeend naast je oor word geknepen :P

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:06

Dat zou ook kunnen. :+ Maar dan alsnog is Aidan waarschijnlijk belachelijk licht. :')

Op de kinderboerderij moest ik steeds jonge kalkoenen terugzetten in hun hok, die wegen ook niks, terwijl ze er echt best zwaar uitzien. Al ben ik er nog steeds van overtuigd dat echt volwassen kalkoenen niet te tillen zijn (waarschijnlijk ook vrij makkelijk, maar oké :')).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 17:08

Maar moeten zebravinkjes en valkparkieten niet met meer? Ik heb niet zo'n verstand van dat soort vogels. Zebravinkjes maken idd belachelijk veel herrie. :')

Aidan weegt niet veel :n, maar in verhouding tot een (valk)parkietje natuurlijk wel veel meer. Volwassen kalkoenen zijn echt behoorlijk zwaar. ;)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:11

Ja zebravinkjes moeten in groepjes gehouden inderdaad :) Maar deze viel de rest van zijn groepje tot bloedens toe aan, dus hij moest tijdelijk even ergens anders heen.. Dus nu zit hij even bij het valkparkietje in de kooi :) Gaat best goed saampjes. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 11:12

Ah oké, dan snap ik het. ;) Ik hoop dat je een goed plekje voor 'm kan vinden en dat je zelf een leuk vogeltje tegenkomt. :)