kat terroriseert de buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:53

Wat een walgelijk actie van de buurt, eerst je kat overal laten lopen en dan de mensen die daar overlast van hebben weg gaan pesten :r
In zo'n buurt zo ik sowieso niet willen wonen :n

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 23:00

Lia_ schreef:
Wat een walgelijk actie van de buurt, eerst je kat overal laten lopen en dan de mensen die daar overlast van hebben weg gaan pesten :r
In zo'n buurt zo ik sowieso niet willen wonen :n

De buurt op zich is erg leuk overgens ;) mits je een kattenvriend bent

Van het pestten merk ik nog niet zoveel behalve de auto's in eerste instantie bij het jonge stel voor de deur parkeren (buurman van het jonge stel moet zijn bus met dure spullen erin dan elders neerzetten) terwijl de andere parkeerplekken gewoon vrij zijn dat soort kinderachtige dingetjes.
Veder denk ik dat het bij de meeste bij grootspraak zal blijven en dat er geen echte pesterijen aan zitten te komen, dat hoop ik tenminste niet.....
De katten lopen idd overal en nergens dat klopt en dan veelal ook nog bij het jonge stel in de tuin of huis, dat kan eigenlijk niet.
Natuurlijk kun je je kat niet wijsmaken dat hij overal mag komen maar niet in de tuin van het jonge stel, maar er zijn denk ik best wat mogelijlheden om dit te beperken zodat het voor hun wat prettiger wonen wordt met minder overlast.

Ik zou toch best aan de buren die geen kattenluik hebben kunnen voorstellen om der 1 aan te schaffen? of kom ik dan bemoeierig over?

KiWiKo

Re: kat terroriseert de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 23:03

ik ga met Lia mee............. bijzonder deze acties!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 23:05

Ik kreeg net via pm een idee om een aan het jonge stel voor te stelllen om een stroomdraadje op de schutting te plaatsen zodat de katten minder makkelijk de tuin in kunnen komen.

Ze hebben rondom hun tuin een schutting en een stroomdraadje valt ook niet zo op....

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 23:49

Wat een ontzettend asociale actie van de "kattenliefhebbers" in je buurt. Ik kan me voorstellen dat je je hierover opgelaten voelt. Ik vind het echt niet kunnen.....

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 00:02

Die 'kattenliefhebbers' gaan idd wel een stap te ver.

Klinkt een beetje als onze buurt, stikt ook van de katten die overal en nergens lopen, zat laatst gezellig bij de buurvrouw wanneer ik ineens mijn kat doodleuk haar huis zie binnenwandelen, heb hem er zelf terug uitgejaagd maar buur zei dat ze het niet erg vond (heeft zelf ook katten). Maar bij ons zijn er voor zover ik weet geen buren de dupe van een kudde katten en gaat het er allemaal nogal verdraagzaam aan toe. Wij houden onze katten 's nachts wel binnen en overdag kunnen ze ook altijd terug binnen als ze buiten zitten.

Ik zou me ook zeker distantiëren van zulke acties en het koppel zo goed als het kan proberen helpen. Stroomdraadje kan zijn doel missen weet ik uit ervaring. Bij ons is onze hond heel gedreven in niet-eigen katten uit de tuin te houden maar niet iedereen kan en wil uiteraard een hond in huis nemen. Misschien zo'n spuitkikkersensor die katten natspuit als ze in de tuin komen? Schijnt niet zo verschrikkelijk duur te zijn.
Hopelijk kan je het nog bespreken en kom je met de buren tot een oplossing.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 00:05

Zeker een laffe actie van de buurt.
Ik zou dus de gene kunnen zijn die weg gepest zou worden.
Ik woon namelijk ook in een straat waar echt iedereen een kat heeft, en ik als geen kattenliefhebber heb daar ook last van.
Heb 3 honden en eindelijk een huis met tuin, mijn honden vinden katten erg leuk zeker om er naar te gaan blaffen of er achter aan te gaan.
Nou word ik dus ook helemaal gek van al die katten die mijn tuin in komen of over de schutting gaan lopen.
Mijn honden gaan dan helemaal uit de stekker, en helaas heeft 1 van de honden al een keer een kat te pakken gehad gelukkig had de kat niks.
Ook ik heb dus al het advies gehad om er stroomdraad over heen te doen, of spijkers om de zoveel centimer op het hek te timmeren.
Nou vind ik het laaste wel heel zielig.
Dus aan jullie katten lief hebbers hoe kan ik dit het beste oplossen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 08:52

Iedere kat die je in je tuin of huis "vindt" naar het asiel brengen. Liefst aan de andere kant van het land. Zeker met zulke aso-katteneigenaars :j

Moet jij eens zien hoe gauw dergelijke katteneigenaars willen "meedenken" :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:49

Ik zat net met mn vriend even op onze flonder en ik zag dat de buren een stukje net hebben gespannen, zodat de katten niet zo makkelijk meer hun tuin in kunnen en tot nu toe lijkt het te helpen. Die kleine van ons stond heel beteuterd te kijken dat ze niet meer zomaar naar de buren kon lopen, haha. Maar denk dat het niet veel uithaalt, want we hebben een hele lage schutting richting de waterkant (zit een soort van "raam" in de schutting), dus daar kunnen ze zo overheen! K vind het alleen wel raar, want 2 dagen geleden hadden we nog gevraagd of ze geen last hadden van de katten en ze zeiden van niet... als ik ze van het weekend zie nog maar een keer vragen, want vind het vervelend als die van ons overlast veroorzaken. (al zitten er hier tig katten, laatst had mn vriend een tijdje naar buiten zitten kijken en had hij al ruim 10 verschillende katten langs zien komen).

vind het trouwens wel een stomme actie van al die katten eigenaren dat ze dat stel weg willen pesten. Goed dat je daar niet aan mee doet!

pgelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:51

Onze kat is toen hij kleiner was ook binnen gelaten bij de buren. Ikzelf wilde dit liever niet, zij heeft overigens geen luik maar riep de kat gewoon binnen als hij in de tuin zat. Nu dat hij groter wordt en vervelend kan zijn binnen, komt ze bij ons klagen. Ik heb haar gezegd dat ze dan de kat vanaf begin af aan niet binnen had moeten laten, het is haar kat niet dus die had daar niets te zoeken. Nu zoekt buurvrouw het maar uit... vaak genoeg geroepen dat ze die kat met rust moest laten. Plantenspuit gegeven voor het geval dat ze geen katten in tuin wilde hebben van ons..maar ze vond het leuk, en nu is het eigen schuld. :)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:54

Shauni schreef:
GamblersCup schreef:
Tja, normaal gesproken zeg ik dat je als katteneigenaar er voor moet zorgen dat je kat geen overlast bezorgd, maar in dit geval heeft ze het probleem zelf veroorzaakt... toen ie nog klein en schattig was hem binnenlaten... tuurlijk gaat ie daar nu naar binnen!
Ik denk dan ook dat in dit geval de buren mee mogen helpen met het gedeeltelijk door hun zelf veroorzaakte probleem: het kattenluikje met sensor vind ik in dit geval een gioede oplossing. Kost hun wat, maar dan had ze hem maar niet binnen moeten laten komen toen ie nog klein was.

En je wilt toch niet dat je poezenkind nog langer 1 poot in de buurt van zulke mensen zet... katten van het balkon gooien, is ze helemaal?!?

Helemaal mee eens :j !

Hier (en dat zegt iemand die het echt vreselijk vind dat mensen katten buiten laten.. ) nog iemand die het volledig eens is met het bovenstaande. Eerst paaien en dan wegjagen? Vind het echt haar probleem en niet het jouwe.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:02

cissie schreef:
Sorry dat ik kom vallen met een kattenprobleem, maar omdat hier meerdere mensen zitten die ook katten hebben probeer ik ideeen op te doen voor ons buurtprobleem.

Wij wonen in een kattenrijke buurt, bijna iedereen heeft meedere katten (onze buren natuurlijk weer 5!).
Ook wij hebben 2 katten die iedere dag buiten lopen, met name in de zomer want in de winter zitten ze bijna de hele dag binnen (watjes).
Wij hebben een kattenluik, gewoon zo'n goedkoop ding waardoor iedere kat die daar zin in heeft naar binnen kan en dat gebeurd dus ook. (onze buren hebben geen kattenluik en de andere buren ook niet).
Wij wonen in een blok van 8 woningen waarvan er 2 huizen geen katten hebben, 1 van de stellen heeft een behoorlijke hekel aan katten (met name de buurman) en natuurlijk gaan alle katten juist daar rotzooi uithalen met als gevolg dat bij hun iedere dag wel een andere kat binnen zit als ze een raam of deur open hebben gehad, zo ook een keer die van ons.

Afgelopen maandag zat de kat van de buren (1 van de 5)bij hun binnen en het jonge stel was het zo zat dat ze de kat beet hebben gepakt en bij de buren aan hebben gebeld en er erg kwaad zijn geworden...de buurvrouw haalde haar schouders op en zei 'gooi er maar een emmer water over ofzo' tja dat gaat een beetje lastig als de kat bij je binnen zit op de slaapkamer bijvoorbeeld.
Ik kan me hun frustratie wel voorstellen, als je niet van katten houd of er veel overlast van hebt zit je niet op een kudde katten te wachten van een ander.
Nu heeft de buurt bedacht om ze weg te pestten, zodat de katten er niet de dupe van worden.
Ik vind (ondanks dat ik me ook opgelaten voel als mijn kat per ongeluk bij hun binnen zit en het vervelend voor hun vind) niet kunnen dat de rest van de buurt actie gaat ondernemen om ze weg te krijgen.
Het zijn op zich geen onaardige lui, maar ze wonen net in een straat met allemaal kattenliefhebbers, ik wil binnenkort met ze gaan praten om te kijken of er misschien passende oplossingen te bedenken zijn, maar ik zou eerlijk gezegt niet weten wat ik aan zou moeten dragen, wie heeft er tips behalve katten binnen houden of in een ren, wat dat gaat 100% zeker niemand in de buurt doen.

Ik vind persoonlijk dat de katteneigenaar verantwoordelijk is voor het *binnen* houden van zijn katten (dat wil zeggen tuin afzetten). Als ik in het huis van de kattenhatende buurman zou wonen zou ik eisen van de buren dat ze hun katten in hun eigen tuin houden. (en dat is niet onmogelijk, vrienden van mij wonen ook in een rijtjes huis en die hebben hun tuin zodanig afgezet dat de katten er niet uit kunnen. zZo hebben de buren er geen last van). Jullie als katteneigenaren zullen je tuin dus af moeten zetten. Of messchien wel gezamelijk geld inzamelen zodat de desbetreffede buurman een kat werende tuin aan kan leggen? Doormiddel van stroom draadjes etc. (vind ik overigs ook belachelijk, zit hij met die leleijke draadjes terwijl hij niet eens katten heeft...!)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:00

Niet aanvallend bedoeld, maar volgens mij kun je niet eisen dat iemand zijn kat binnen houd. Stel dat het uitdraait op een rechtzaak denk ik niet dat je in je recht staan.

Maar goed, als iemand last heeft van andermans katten vind ik wel dat er een oplossing voor gezocht moet worden, of zelf je tuin afzetten (als dat mogelijk is, want uit eigen ervaring weet ik dat het ook wel eens niet mogelijk kan zijn), of de buren helpen te zorgen dat er geen katten meer in hun tuin kunnen komen. Maarja, de grote vraag is altijd, hoe?!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:50

Heb vandaag heel kort de buurvouw (van het jonge stel) gesproken, heb gelijk het kattenverhaal aangehaald.
Ze gaf aan dat ze sinds dat ze de horren voor de ramen hebben bijna geen last meer hebben van de katten, alleen die ene die er dus met zn koppie doorheen gegaan is en uiteindelijk bij hun binnen zat........
Er zitten af en toe katten in de tuin, maar dan stuurt ze de hond erop af, dat helpt gelukkig goed.......behalve mijn kat kijkt er niet van op, die verkoopt de grootste herder nog een pets op zn snuit, "maar die van jou zie ik bijna niet meer ik heb van jullie katten geen last".
Het gaat hoofdzakelijk om de katten van mijn buren die geen kattenluik tot hun beschikking hebben.
Dat zijn er in totaal 6 (1 van de ene kant en 5 van de andere kant).
Daarom was ze ook zo boos geworden afgelopen week bij een buurvrouw omdat ze weet dat hun geen kattenluik hebben en juist die katten lopen veel te struinen, vooral savonds laat en vroeg in de morgen.

Heb haar de ideeen aangedragen van de stroomdraadjes, maar dat vind ze zielig en ook niet mooi op de schutting....ik heb gezegt dat het niet zielig is en dat een kat daar best tegen kan en dat het puur om de schrikreactie gaat.
Dat ze het niet mooi vind is haar mening daar kan ik verder weinig mee.

Ergens ben ik blij dat mijn katten daar weinig komen en dat ze daar geen last van heeft, ik zou me daar als dat wel zo was best schuldig om voelen en zou dan een afgezette tuin overwegen met klimatributen en weet ik wat erin.
Maar ik kan het probleem van de buurvrouw niet oplossen ben ik bang, aangezien ik mijn naaste buren niet kan verplichten een kattenluik te nemen.
Mocht ik ze spreken dan maak ik het wel bespreekbaar met ze....