In zo'n buurt zo ik sowieso niet willen wonen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lia_ schreef:Wat een walgelijk actie van de buurt, eerst je kat overal laten lopen en dan de mensen die daar overlast van hebben weg gaan pesten
In zo'n buurt zo ik sowieso niet willen wonen
mits je een kattenvriend bent
Shauni schreef:GamblersCup schreef:Tja, normaal gesproken zeg ik dat je als katteneigenaar er voor moet zorgen dat je kat geen overlast bezorgd, maar in dit geval heeft ze het probleem zelf veroorzaakt... toen ie nog klein en schattig was hem binnenlaten... tuurlijk gaat ie daar nu naar binnen!
Ik denk dan ook dat in dit geval de buren mee mogen helpen met het gedeeltelijk door hun zelf veroorzaakte probleem: het kattenluikje met sensor vind ik in dit geval een gioede oplossing. Kost hun wat, maar dan had ze hem maar niet binnen moeten laten komen toen ie nog klein was.
En je wilt toch niet dat je poezenkind nog langer 1 poot in de buurt van zulke mensen zet... katten van het balkon gooien, is ze helemaal?!?
Helemaal mee eens!
cissie schreef:Sorry dat ik kom vallen met een kattenprobleem, maar omdat hier meerdere mensen zitten die ook katten hebben probeer ik ideeen op te doen voor ons buurtprobleem.
Wij wonen in een kattenrijke buurt, bijna iedereen heeft meedere katten (onze buren natuurlijk weer 5!).
Ook wij hebben 2 katten die iedere dag buiten lopen, met name in de zomer want in de winter zitten ze bijna de hele dag binnen (watjes).
Wij hebben een kattenluik, gewoon zo'n goedkoop ding waardoor iedere kat die daar zin in heeft naar binnen kan en dat gebeurd dus ook. (onze buren hebben geen kattenluik en de andere buren ook niet).
Wij wonen in een blok van 8 woningen waarvan er 2 huizen geen katten hebben, 1 van de stellen heeft een behoorlijke hekel aan katten (met name de buurman) en natuurlijk gaan alle katten juist daar rotzooi uithalen met als gevolg dat bij hun iedere dag wel een andere kat binnen zit als ze een raam of deur open hebben gehad, zo ook een keer die van ons.
Afgelopen maandag zat de kat van de buren (1 van de 5)bij hun binnen en het jonge stel was het zo zat dat ze de kat beet hebben gepakt en bij de buren aan hebben gebeld en er erg kwaad zijn geworden...de buurvrouw haalde haar schouders op en zei 'gooi er maar een emmer water over ofzo' tja dat gaat een beetje lastig als de kat bij je binnen zit op de slaapkamer bijvoorbeeld.
Ik kan me hun frustratie wel voorstellen, als je niet van katten houd of er veel overlast van hebt zit je niet op een kudde katten te wachten van een ander.
Nu heeft de buurt bedacht om ze weg te pestten, zodat de katten er niet de dupe van worden.
Ik vind (ondanks dat ik me ook opgelaten voel als mijn kat per ongeluk bij hun binnen zit en het vervelend voor hun vind) niet kunnen dat de rest van de buurt actie gaat ondernemen om ze weg te krijgen.
Het zijn op zich geen onaardige lui, maar ze wonen net in een straat met allemaal kattenliefhebbers, ik wil binnenkort met ze gaan praten om te kijken of er misschien passende oplossingen te bedenken zijn, maar ik zou eerlijk gezegt niet weten wat ik aan zou moeten dragen, wie heeft er tips behalve katten binnen houden of in een ren, wat dat gaat 100% zeker niemand in de buurt doen.