asiel kat heropvoeden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: asiel kat heropvoeden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:11

als er niks te halen valt jomt de kat ook niet meer op het aanrecht... spullen in een teiltje in een kastje en niks laten liggen, platen spuit in de aanslag, probleem opgelost....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:12

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:12

suuzepuus schreef:
als er niks te halen valt jomt de kat ook niet meer op het aanrecht... spullen in een teiltje in een kastje en niks laten liggen, platen spuit in de aanslag, probleem opgelost....

De kat van ts mag vast wel een paar maandjes bij jou logeren voor de perfecte opossing? :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:13

babydolll schreef:
poes schreef:
*zet luiheid aan de kant en gaat dat topic zoeken* :+

Ook al blijf ik overtuigd dat dit dier over een jaar nog steeds op je aanrecht springt en dat jij je spullen zult moeten opruimen ;)

Het gaat niet alleen over spullen opruimen, het gaat om vieze kattepoeperds die daar uitgebreid gaan zitten en waar jij je boterhammetjes op moet smeren.

Ahja en na de bakken ruimen was ik mijn handen en eet ik ook een boterham hoor.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 00:14

Ashkerlon: ik snap je verhaal, ga hier iets mee doen.
Poes; ik reageer wel op de planten spuit, ik kan niet direct spuiten als hij er op zit want zodra ik opsta is hij al weg dus kan ik niet direct spuiten want moet paar meter lopen naar het aanrecht en hij is toch echt sneller als ik. over de bench heb ik geloof ik al genoeg gezegd...
Laatst bijgewerkt door Donna89 op 16-04-10 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:14

Je kat gaat niet van het aanrecht blijven omdat jij dat wil... hij moet het zelf willen. Een kat is een eenzaat, die doet zijn dingetje, die heeft geen baas. Een hond kan je leren iets niet meer te doen, omdat jij zijn leider bent. Een kat moet zelf de beslissing nemen om er weg te blijven.

Wat katten niet leuk vinden, en je dus kan gebruiken om het aanrecht onaantrekkelijk te maken:
- aluminiumfolie
- citronella plantjes
- koffieprut (wat uit je filter komt na het maken van koffie, dus het natte, sterk geurende spul)
- er bestaan specials sprays die katten en honden weghouden van de bedoelde plaats.
- plantenspuiten met harde straal
- luchtstralen (dus uit een stevige fietspomp ofzo)
- ...

probeer gewoon dingen uit :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:15

babydolll schreef:
suuzepuus schreef:

De kat van ts mag vast wel een paar maandjes bij jou logeren voor de perfecte opossing? :D

ja hoor!! geen probleem!

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:15

Die spray's zijn te koop bij een dierenzaak! werkte bij ons niet echt..
oooh ts je bent van het mormel af }>

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:18

Het beste is om iets te vinden dat constant aanwezig is op het aanrecht. Dus als hij er op springt, dat hij meteen dat negatieve krijgt.
Als jij telkens moet heen en weer lopen zit er inderdaad te veel tijd tussen en snapt hij meteen dat hij het enkel op een lopen moeten zetten als jij in de buurt bent.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:18

je kunt makkelijk zo'n 3 meter spuiten met zo'n ding hoor! mja om een hoekje spuiten lukt niet natuurlijk...
mijn hond is trouwens erg waakzaam over het eten. als er eten ligt (op tafel ofzo)dan jaagt ze de kat weg. (stel je voor dat de kat het opeet en zij niks krijgt)
die spray's wat hier gezegt wordt vind ik niks. ze ruiken naar citroen maar vervliegen erg snel. kun je beter een citroen kopen en die in stukjes / schijfjes op het aanrecht leggen

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:19

of gewoon gaan voor het citronella plantje :P oogt wat leuker

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:20

Die sprays zitten gewoon vol knoflook kun je net zo goed zelf wat mengen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:20

ik bewaar wel mn knoflook bolletjes in de fruitschaal op het aanrecht!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:21

ik heb die sprays nooit zelf gebruikt... weet alleen dat het bestaat.

dubbelzijdig kleefband zou ook goed werken... maar dat geeft zo'n rommel.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:22

Alles wat werkt geeft rommel denk ik. Wat écht zou werken is een constructie bouwen waardoor poes niet meer op het aanrecht KAN springen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:23

Ashkerlon schreef:
ik heb die sprays nooit zelf gebruikt... weet alleen dat het bestaat.

dubbelzijdig kleefband zou ook goed werken... maar dat geeft zo'n rommel.

aaaaaaaah vind ik ook zo lielig voor muizen en ratten. die zitten gewoonvast en gaan dood van de honger / dorst
(snap dat jij niet zo heftig bedoeld)

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:25

iiieeehhhh... nee alsjeblieft niet zo'n super lijm ding waar die aan vast blijft hangen tot je hem er van komt trekken!
Gewoon zo'n standaard kleefband die wat plak-plak aan voelt is al genoeg :D

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:25

poes schreef:
Alles wat werkt geeft rommel denk ik. Wat écht zou werken is een constructie bouwen waardoor poes niet meer op het aanrecht KAN springen.

Dat bedoelde ik ook met er iets voorzetten. Zeker als je er niet bent kan hij gewoon er niet meer op.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:26

Ja en dan elke dag vervangen? En wedden dat je het vol moet plakken want dat poes er anders vrolijk tussen gaat balanceren?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:27

Ashkerlon schreef:
iiieeehhhh... nee alsjeblieft niet zo'n super lijm ding waar die aan vast blijft hangen tot je hem er van komt trekken!
Gewoon zo'n standaard kleefband die wat plak-plak aan voelt is al genoeg :D

lijkt me best een goed plan!! stukken plakband op een a4 papier en dat neerleggen (meerdere vellen) en dan heeft ie zo'n stuk papier aan zn poot!!! :D

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:31

Ik vermoed dat de kat wel zijn favo plekje heeft op het aanrecht? Desnoods het kleefband op een plastieken/houten plaat kleven die je telkens kan wegnemen?

Zelf denk ik dat je wel meer resultaat krijgt met aluminiumfolie... klinkt zo leuk als het wappert }:) maar dan zou ik het wel doen als je thuis bent. Als het beest een halve paniek-aanval krijgt...

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 00:33

nouja er staan een hoop nuttige dingen tussen, ook een hoop lachwekkende dingen.. en nee mijn kattebeest gaan niet uit logeren, hij is erg aandoenlijk, straks krijg ik hem niet meer terug :D haha
ik ga dan toch of de plantenspuit of het water pistool proberen. die touwtjes boven het aanrecht ook een leuk idee, alleen ff bedenken hoe ik dat in elkaar ga flansen. aluminium folie wil ik wel proberen.. zal ik morgen direct halen ;) en citroen schijfjes, hij denkt dat ie zo uitgehongerd is dat ie dat ws ook gaan opeten! haha en dat laatste van plakband op a4tje is ook leuk.. beest in paniek als ik thuis kom, want hij word achtervolgt door papier :=

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:36

Ik heb jou kat in hondvorm! Snaait alles wat los en vast zit en vreet zelfs rauwe witlof.. Gelukkig kan die nergens bij, hij is wat de dik en lomp dus valt overal af :D
De manier, vetmesten tot hij alleen nog maar de bank op komt :D

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 00:39

haha ja en dan moet ie straks naar de DA vanwege enting ofzo en dan krijg ik ruzie met de beste man omdat mijn kat zwaar overgewicht heeft! haha

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:40

Wat krijgt hij eigenlijk te eten?

Die van ons zitten niet op het aanrecht (er ligt toch niks), maar als we er niet zijn en we komen thuis dan zit poezel weleens op de vensterbank boven het aanrecht...en rara hoe poesbeest daar komt :P

[edit] die van ons krijgt zijn medicijnen altijd op het aanrecht, misschien wilt tie er daarom niet meer op :P