Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:Dus nee niet veel van die honden hebben problemen, dat komt maar sporadisch voor. Bijna alle honden die we hebben laten komen waren gewoon prima en zijn ook gewoon geplaatst zonder dat mensen er ooit problemen mee gekregen hebben.Niks mis met die dieren.
randie schreef:Citaat:Dus nee niet veel van die honden hebben problemen, dat komt maar sporadisch voor. Bijna alle honden die we hebben laten komen waren gewoon prima en zijn ook gewoon geplaatst zonder dat mensen er ooit problemen mee gekregen hebben.Niks mis met die dieren.
hoe verklaar je het aantal dieren in asiels dan?
). Als je in z'n verhaal trapt en vervolgens problemen hebt met je hond moet je er je plan mee trekken. En ja, dit soort honden durven weleens in asiels hier eindigen.BraveSpots schreef:Ik steun een stichting, die samenwerkt met een asiel daar, die daar probeert de mentaliteit te verbeteren in de eerste plaats. Als ze al een hond naar hier halen, is die hond medisch in orde, is hij uitgebreid getest op zijn gedrag en is er een vangnet aanwezig mocht de hond wegmoeten. Hun honden komen dus nooit in een asiel hier terecht.
Het is niet omdat je een hond uit het buitenland haalt dat je daarvoor de eerste de beste malafide stichting moet sponseren omdat een hond zielige oogjes heeft. Je moet dat weloverwogen doen, net zoals je hier een hond zou kopen.
BraveSpots schreef:Ik steun een stichting, die samenwerkt met een asiel daar, die daar probeert de mentaliteit te verbeteren in de eerste plaats. Als ze al een hond naar hier halen, is die hond medisch in orde, is hij uitgebreid getest op zijn gedrag en is er een vangnet aanwezig mocht de hond wegmoeten. Hun honden komen dus nooit in een asiel hier terecht.
Het is niet omdat je een hond uit het buitenland haalt dat je daarvoor de eerste de beste malafide stichting moet sponseren omdat een hond zielige oogjes heeft. Je moet dat weloverwogen doen, net zoals je hier een hond zou kopen.
Pollewoppy schreef:Het gaat mij erom dat ik er tegen ben om honden naar Nederland te halen, terwijl er hier al genoeg op een nieuwe baas zitten te wachten.
Het is heel rot voor die honden in het buitenland, maar door de honden naar Nederland te halen, wordt het probleem in het buitenland niet opgelost.
Pollewoppy schreef:Ik heb zelf eigenlijk altijd herplaatsers gewoon uit Nederland, omdat ik vind dat er in Nederland zelf al genoeg honden zijn die een tweede kans verdienen.
Dat je een hond in huis neemt via een stichting die honden uit het buitenland haalt kan ik wel begrijpen. Ik zou het zelf alleen nooit doen, omdat je daarmee die stichtingen instand houdt. Daarbij laat ik even buiten beschouwing of ze goed werk doen of niet. Het gaat mij erom dat ik er tegen ben om honden naar Nederland te halen, terwijl er hier al genoeg op een nieuwe baas zitten te wachten.
Het is heel rot voor die honden in het buitenland, maar door de honden naar Nederland te halen, wordt het probleem in het buitenland niet opgelost.
Citaat:Op de site zie je dat je met nog veel meer dingen kunt helpen: je kunt dekens, manden, voerbakken, voer en alle andere bruikbare zaken doneren. Uiteraard zijn giften ook welkom.
Ik heb zelden mensen zo doortimmerd bezig gezien.
Toen ik mijn hond adopteerde was dat ook best ingewikkeld. Ik moest eerst komen kennismaken. Ze wilden dat de hond mij ook zou kiezen. Wanneer de hond geen prettig gevoel bij mij zou hebben en me niet opzocht, kon ik haar niet adopteren. Verder moest ik na de kennismaking eerst een week nadenken. Ze wilden ook weten wat thuissituatie was: wel of geen kinderen, genoeg ruimte, ben je wel vaak genoeg thuis, etc....
Na de adoptie kun je ook telefonisch en per mail adviezen krijgen en kan er zelfs iemand bij je thuis komen wanneer dat nodig is.
Mijn petje af voor Sos Strays dus.
Pollewoppy schreef:Ninx: Ik begrijp wat je bedoeld met dat ik de bocht iets te kort neem. Alleen ben ik niet met je eens. Wel begrijp ik dat het zo overkomt n.a.v. de dikgedrukte zin. Daarom zal ik even uitleggen wat ik bedoelde.
Wat ik er mee wil benadrukken is dat het naar Nederland halen van honden, op zich niks veranderd aan de situatie in het buitenland. Ik doelde daarmee eigenlijk op stichtingen die zich bezighouden met adoptie en niet de oorzaak van het probleem aanpakken. Stichtingen zoals jij noemt heb ik ook absoluut niks op tegen, in tegendeel zelfs.
Pollewoppy schreef:Ninx: Ik begrijp wat je bedoeld met dat ik de bocht iets te kort neem. Alleen ben ik niet met je eens. Wel begrijp ik dat het zo overkomt n.a.v. de dikgedrukte zin. Daarom zal ik even uitleggen wat ik bedoelde.
Wat ik er mee wil benadrukken is dat het naar Nederland halen van honden, op zich niks veranderd aan de situatie in het buitenland. Ik doelde daarmee eigenlijk op stichtingen die zich bezighouden met adoptie en niet de oorzaak van het probleem aanpakken. Stichtingen zoals jij noemt heb ik ook absoluut niks op tegen, in tegendeel zelfs.
.. Dan ben ik het wel met je eens.. Dan blijf je inderdaad in een bepaald cirkeltje dat er honden blijven komen en dat er niks wordt opgelost.. Pollewoppy schreef:Ninx: Ik begrijp wat je bedoeld met dat ik de bocht iets te kort neem. Alleen ben ik niet met je eens. Wel begrijp ik dat het zo overkomt n.a.v. de dikgedrukte zin. Daarom zal ik even uitleggen wat ik bedoelde.
randie schreef:Citaat:Dus nee niet veel van die honden hebben problemen, dat komt maar sporadisch voor. Bijna alle honden die we hebben laten komen waren gewoon prima en zijn ook gewoon geplaatst zonder dat mensen er ooit problemen mee gekregen hebben.Niks mis met die dieren.
hoe verklaar je het aantal dieren in asiels dan?