leuke combinatie van vissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: leuke combinatie van vissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:21

Hehehehe ik heb dezelfde maat als juval, die ga k over n tijdje inrichten. Ben al heel druk bezig vissen en planten uit te zoeken welke vissen ik wil, hoeveel van iedere soort ik moet gaan houden, of ze niet met elkaar botsen. Veel werk, maar wel heel leuk.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:22

Het uitzoeken hoe en wat is soms nog wel 't leukste van alles :D Zeker als 't een groter aquarium is. Dan moet je toch wel meer na gaan denken lijkt me. Kan meer vis in, maar dan kan 't ook sneller fout gaan natuurlijk.

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 22:23

@juval. gek eigenlijk, hoe weinig menig mens van vissen af weet? meestal bij een hond of kat weegt men eerst alles af en vissen worden als ze niet meer gewilt zijn levend door de wc gespoelt.

ik wou dat ik een geweldig groot aquarium kon hebben, heb ik helaas geen ruimte voor.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:26

Tara, zeker... K ben sowiezo eerst al aan t denken over de inrichting. Ik ga denk k niet voor een biotoop bak maar voor een gezelschapsbak, niet té veel planten, wel stenen en hout. En dan idd leuke, mooie visjes erin

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:27

leuk vjesta, ik weet niet of je nog wel eens in wijk komt, maar er zit nu achter de appie een leuke aquariumzaak, daardoor zijn wij weer enthousiast geworden!

Ik heb er ook (nog) weinig verstand van, maar vind het wel heel leuk allemaal. We zitten nu onderhand meer uur in het aquarium te staren dan dat we naar de tv kijken :D :D
we zijn begonnen met wat bodemvissen, 2 soort slangetjes, 2 algeneters, en een soort aal, lijkt wel een lintworm, raar beest. We hebben het erin gedaan en nooit meer teruggezien haha.. heeft zich verstopt kennelijk. Jammer dat ik de namen niet heb onthouden/opgeschreven.
ik heb ook 2 clown botia's, die zijn erg leuk. en 2 marmer.....jes, en dus 4 tetra's die nog vriendjes erbij gaan krijgen.

in een aparte bak hebben we nog een aantal guppen, daar zijn de kinderen dol op, want die krijgen vaak jongkies..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:31

Ik weet t juval, ben er al weleens geweest om te kijken.

K heb mijn bak 2de hands gekocht. Over 12 dagen kom k weer naar huis, en dan ga k echt opstarten. Bodem erin, planten erin, hout koken en erin, stenen erin. En dan waaaaaachten tot er eindelijk vissen in morgen. En dan (ik denk nu, maar kan nog veranderen):
-Glasbarbelen/glasbaarzen
-Kardinaal tetra's/ neon tetra's (stuk of 15)
-Naaldmeervallen
-Wat oto's (aangezien alle andere algeneters te groot worden voor deze bak)
-en wat cycliden, waarschijnlijk een koppeltje/harempje A. Borellii...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:33

glasbaarzen zou ik eruit laten..
is brakwater :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:33

Juval, beste is wel om eerst naar de winkel te gaan, namen opschrijven van vissen die je leuk vindt, thuis op internet informatie zoeken over die vissen en ze dan pas echt te kopen. Dan had je bv geweten dat die Clown Botia een aquarium van minstens 2 meter nodig heeft ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:34

Daphne__ schreef:
glasbaarzen zou ik eruit laten..
is brakwater :)

Glas barelen dan? K vind ze zo leuk...

De rest kan allemaal wel?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:41

volgens mij zijn dat ook brakwater.. maar ik moet wel zeggen dat ik nu 1 indische glaswels in mijn zoetwater heb (is een oude uit brakwater) en die doet het geweldig.

ik zeg het kan, maar brak is beter :)

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:14

Je kan inderdaad beter eerst op internet zoeken naar de soort vis. Dat had mij ook veel fouten bespaart :(

Ik heb zwaarddragers gekocht, maar die zijn te groot voor 60 cm. Ik heb ze vorige week weer op marktplaats gezet, en ze worden binnenkort opgehaald. Maar het blijft natuurlijk zonde.

Nu kijk ik altijd eerst alles na voor ik iets ga kopen.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:20

Ik heb trouwens op dat aquaforum ook in je topic gereageerd om hem even omhoog te helpen, want je had daar nog helemaal geen reacties zag ik.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:51

wat is nou een handige site om de vissennamen op te zoeken, ik heb wel foto's gemaakt van al onze aquariumbewoners, maar weet niet waar ik ze kan terugvinden (kan natuurlijk wel weer naar de winkel gaan, maar via internet op mn werk haha gaat natuurlijk makkelijker).

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:42

Ik vind zelf aquavisie.retry.org een fijne site :j Daar kun je op grootte van je aquarium enzo zoeken naar wat voor soort vis in jouw aquarium past.
Je kan je foto's ook hier plaatsen? Kijken wij wel even of we ze kunnen identificeren :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:45

ik zit zelf op punkyfish.nl en daar zitten ook veel mensen met kennis.

En idd, hier plaatsen! Maar dat is ook omdat k ze graaag wil zien :P

Edit: overgens ts, mocht jij van je oto's af willen (omdat je je bak te vol vind), dan heb ik over 1 a 1,5 maand wel interesse...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 12-04-10 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:47

Vjestagirl schreef:
ik zit zelf op punkyfish.nl en daar zitten ook veel mensen met kennis.

Nou het grootste deel met kennis is helaas een hele poos terug vertrokken na een ruzie, persoonlijk vind ik voor advies venividivissie.org beter
Daar zitten meer volwassenen met veel ervaring op aquariumgebied, niet echt aardig dat ik dit zeg eigenlijk, maar op punkyfish zitten meer napraters ipv mensen die echt ervaring hebben (uitzonderingen natuurlijk daar gelaten) :o
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 12-04-10 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:49

Venividivissie heb ik zelf ook een hele tijd gepost :j Had alleen 't gevoel dat daar een tamelijk vast kliekje zat waar je maar moeilijk tussen kwam. Maar ze weten er daar wel een heleboel vanaf inderdaad :j

TS, als je inderdaad nog vissen kwijt wil, ik heb hier nog wel een plaatsje voor bv je cory's als je daar vanaf zou willen. Weet alleen niet waar je woont :=

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:52

Ja helemaal mee eens, ik vind punkyfish echt een hele gezellige site, maar voor de kennis toch liever venividivissie

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:28

thanx voor de tips! ik zal die sites eens bekijken.
foto's kan ik ook wel hier zetten, maar ik wil het topic van ts ook niet 'vervuilen' :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:35

Ik heb ook een 60 cm bak, alleen hij is wel wat hoger als die van jou (Ik heb 'm overgekocht van iemand, zaten hiervoor maanvissen in). Mijn vissenbestand bestaat nu uit:

- 6 Platy's
- 6 Kardinaaltetra's
- 1 Bettamannetje
- 2 kegelvlekjes
- 2 Corydory's.

De platy's en kardinaaltjes zoeken elkaar steeds op, de kegelvlekken had ik eerst in een groepje maar die ging uitelkaar. Opzich is je vissenbestand wel leuk, alleen je hebt wel veel vissen in de middenlaag zwemmen. Voor guppy's zou ik zo snel niet kiezen. Ik had er ook 2 in de bak (gratis gekregen van 1) maar die vraten de staarten af van de platy's en de bettaman, dus die was er snel weer uit!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:53

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:58

Je langsnuit visje lijkt me een naaldmeerval

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 15:11

juval schreef:
thanx voor de tips! ik zal die sites eens bekijken.
foto's kan ik ook wel hier zetten, maar ik wil het topic van ts ook niet 'vervuilen' :)

ga je gang hoor:) mijn vraag is toch beantwoord:)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:21

@ Mayflower: Platy's worden eigenlijk net te groot voor een 60 cm bak, kunnen beter in een 80 cm :j Die 2 kegelvlekjes en 2 corydora's snap je denk ik ook wel dat dat eigenlijk scholenvissen zijn die liever met meer zitten?
Kardinalen hetzelfde als de platy's trouwens. Kun je beter neontetra's nemen :j

@ Juval: Je grondvisje lijkt op een Rhinogobius wui.
Die twee blauwe is een goerami soort.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:26

en het zebravisje lijkt mij een gestreepte kopstaander :)
maar dat weet ik niet heel zeker..

met rhinogobius wui ben je mooi klaar mee.. ik raad ze iedereen af, die kleine vissen in de bak heeft :)