mijn hondje is een moordenaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:39

Lara_Silver schreef:
Billy schreef:
Gut als ik dat bij mn Jacken doe vreten ze en passant de kip op :D :D

Laten we zeggen dat dat nog gaat tegenvallen. ;)

Jij kent duidelijk mijn Jack Russells niet :D

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:40

ons buur hondje had er ook een handje van onze kippen dood te bijten ..mijn zoontje steeds van slag want het waren altijd de leuke kippen..

Op een dag was ook de buurman het spuugzat en heeft de dode kip aan de hond vastgemaakt en er een dag mee laten zitten ..

En echt hij kijkt mijn kippen niet meer aan(vond het denk ik zelf ook wel heel vies)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:41

appelflap2 schreef:
ja hoe?
als hij een kip ziet is hij helemaal gek
dan luistert hij ook niet meer

Als het een klein hondje is, neem ik aan dat je hem wel vast kan houden aan de lijn. :+
Opvoeden is ook een kwestie, hij hoort gewoon te komen als je hem roept.

Verder zijn er heel veel maten muilkorven, dus zou even goed zoeken.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:43

Het is te beachlijk voor woorden dat je het nog zo vaak geprobeerd hebt dat je het hondje meenam, maar zekers ook geld dit voor degenen met hun belachlijke correctie metodes!

Daarbij komt een jacht hond daar is de jacht ingefokt en nu word ie er zeer hardhandig voor gestraft voor hetgeen dat ie goed doet???
Belachlijk.
Net als die belachlijke stroombanden.

Je moet een hond nemen die bij je leefsituatie past. Punt.

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:45

R.X. schreef:
Het is te beachlijk voor woorden dat je het nog zo vaak geprobeerd hebt dat je het hondje meenam, maar zekers ook geld dit voor degenen met hun belachlijke correctie metodes!

Daarbij komt een jacht hond daar is de jacht ingefokt en nu word ie er zeer hardhandig voor gestraft voor hetgeen dat ie goed doet???
Belachlijk.
Net als die belachlijke stroombanden.

Je moet een hond nemen die bij je leefsituatie past. Punt.

Tuurlijk, je moet hem aan moedigen.

Tallout

Re: mijn hondje is een moordenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:46

@ R.X.: De 'moderne' huis-, tuin- en keukenhond word echt niet meer gefokt om te jagen hoor.
Tuurlijk moet je een hond kiezen die bij je leefstijl past, maar kippen jagen is echt een notdone. Wat je wel niet met opvoeding kan bereiken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:47

RX, een chihuahua is NOOIT een jachthond geweest ;)

*Edit*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-04-10 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:48

Heb ik dat ook maar egens geroepen dat ie achter de kippen aan mag???

Eerst goed lezen dan reageren.

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:48

ik zou ook voor een stroomband kiezen!!! En R.X. dat is echt niet zielig hoor!!!
Hij krijgt gewoone en korte statische schok, net zoals mensen die wel eens krijgen als je statisch geladen bent! Dan kan je die kleine Chi tenminste op afstand direct!!!! bestraffen. En is het zo over. Kan me trouwens niet herinneren dat een chi is gefokt om te jagen?! het is toch een toy dog...

nouja TS--> ik zou kiezen voor een opfris cursus LUISTEREN!!! gaat dat niet goed schiks dan maar kwaasschiks.. en anders thuislaten!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:49

Lia_ schreef:
Riz95, een chihuahua is NOOIT een jachthond geweest ;)

toch wel

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:50

Ik heb goed gelezen, ik zie mezelf nergens noemen dat jij zei dat 'ie achter kippen aan mag.
Gezien het hier dus over kippenjagen gaat, heb ik dat vb genoemd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:51

Een stroom- of prikkelband is vaak netter dan die sjorkettingen die de meeste mensen gebruiken... :+

Maar als je een beetje verstand hebt van dieren/honden en er mee om kunt gaan, is het opvoeden appeltje eitje.
Zo hebben wij een kruising canadese herder x goldenretriever, waarvan men eerst vroeg of we 'm niet ter beschikking wilden stellen aan de politieacademie. Onze eerste hond...
Tsjah, kan je nagaan hoe eenvoudig het is, wanneer de opvoeding gewoon stabiel en consequent is.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:52

Even voor de duidelijkhieg ik heb nooit gezegt dat een chihuahua een jachthond is, ik reageerde daar op degene met die Brak.

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:53

je kan ook zo'n grote lijn met een haak in de grond draaien, en hem daar aan vast zetten. desnoods twee lijnen aan elkaar!
dan doe ik met mijn hondje ook, die heeft wel eens de neiging om te ontsnappen uit de tuin :) gewoon bij de dierenwinkel te koop (of gewoon een stuk lang touw nemen :+ )

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:53

Hond in de box van je paard zetten?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:54

Citaat:
De ontstaansgeschiedenis van de chihuahua
Van oorsprong is de chihuahua een Mexicaans ras. Tot 1898 was het ras in geen enkel ander land te vinden. Hoe hij is ontstaan is echter een raadsel. Het is mogelijk dat het ras afstamt van de honden van de Azteken. Bij de Azteken vormden honden een onderdeel van rituelen rondom een huwelijk, begrafenis of geboorte. De honden werden goed verzorgd. Naast de Xolo (Xoloitzcuintle of Mexicaanse naakthond) zou bij de rituelen de zogenaamde ‘kleine hond’ een rol hebben gespeeld. Deze ‘kleine hond’ was wellicht de voorouder van de chihuahueno, oftewel de chihuahua. Een andere mogelijkheid is dat de chihuahua afstamt van de heilige hond van de Inca’s. In dit geval zou de naam chihuahua ‘kleine hond van de lucht’ betekenen, en zou hij bescherming bieden tegen demonen. Het kan echter ook zijn dat de Spaanse kolonisator de voorouder van de hondjes het land in heeft gebracht.

Niks geen jachthond dus....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:54

Qimm schreef:
toch wel

Mag je mij aantonen waar je dat vandaan hebt? Het is namelijk nooit een jachthond geweest. De dwergpinscher is een ander verhaal, die is in het verleden wel gebruikt om ongedierte te bestrijden. Niet echt een jachthond dus, maar wel een hond die wat eerder de neiging heeft om kleine dieren aan te vallen.

TS, lange lijn kopen (eventueel kun je een longeerlijn gebruiken) en de hond een paar keer vliegles geven. Dit zul je wel een aantal maanden moeten volhouden, want zelfs al kijkt hij niet meer naar de kippen toch maar even niet los doen voorlopig.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:55

Billy schreef:
Jij kent duidelijk mijn Jack Russells niet :D

Heb zelf een echte en een kruising ervan rondlopen, weet hoe ze zijn, dacht ook dat het niet ging werken. Maar die gaan dat echt niet proberen let maar eens op. Bind ze maar eens iets groots om de nek, die gaan er niet aan denken eraan te vreten, de enige gedachte is 'het moet eraf' en als dat niet gaat is de straf binnen hele korte tijd heel duidelijk. Maargoed een discussie hier over lijkt me niet nodig.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:59

ThePast03 schreef:
Qimm schreef:
toch wel

Mag je mij aantonen waar je dat vandaan hebt? Het is namelijk nooit een jachthond geweest. De dwergpinscher is een ander verhaal, die is in het verleden wel gebruikt om ongedierte te bestrijden. Niet echt een jachthond dus, maar wel een hond die wat eerder de neiging heeft om kleine dieren aan te vallen.

TS, lange lijn kopen (eventueel kun je een longeerlijn gebruiken) en de hond een paar keer vliegles geven. Dit zul je wel een aantal maanden moeten volhouden, want zelfs al kijkt hij niet meer naar de kippen toch maar even niet los doen voorlopig.

ik meende dat ik daarover een of andere docu had gezien op DC of AP. Ik zat iig met open mond te kijken, ken er alleen niets over terug vinden. Maar wel dat het dus felle beestjes zijn, niet zo gek dat ze zich dan zo uitten? het blijven carnivoren natuurlijk.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:00

Een pincher is een rattenvanger ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:01

Chantal___ schreef:
Trouwens, wat heb je de eerste keer gedaan dat hij een kip te pakken had?!

@ Vjestagirl, zo'n campinghaak bedoel je toch?

Jeps!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:02

Aan TS alleen de raad om je hond ook als hond te beschouwen en niet als lief klein popje....

Als dat kreng van jou een Pittbull uiterlijk had gehad was hij allang afgemaakt! En terecht, een hond die niet aan de lijn kan of volslagen op slot schiet bij het aanzien van een prooi hoort eigenlijk niet eens thuis in onze wereld. Of alleen bij een gigantisch goede BAAS!

Geef hem maar eens 2 weekjes met Billy mee..... eens zien wat er dan uit komt!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:03

Mag je hond uberhaupt van de boer het erf nog op?
(zou denken van niet, na het killen van paar kippen, kon niet vinden hoeveel.)

Muilkorfjes voor chihuahua's bestaan, echter hij zal dan nog steeds gaan kipjagen, vind dat dus geen optie, want die kippen schrikken zich wezeloos.
Hij moet het dus afleren, echter hem vertrouwen in een onbewaakt ogenblik ook na afleren, zou ik hem zeker niet.

Zou hem thuis laten, of aangelijnd.
Als het een hond was die schapen zou jagen, zou de discussie hier ook heel snel op uit komen. Of erger.
Chihuahua die kippen vermoordt is net zo erg.

Nog een optie, zal eens kijken of Coen de haan hier nog leeft..
Die valt mensen, honden, paarden van alles aan...
(hier is iedereen bang voor Coen, dus wordt hij altijd bij de geit in het hok gezet.)
Misschien dat hij je hond manieren zou kunnen leren.

Aangezien je hondje niet luisterd, tijdens kip jagen, in hoeverrre luisterd hij verder?
Kan hij zit, blijf, af, hier, volg, los etc?
Zeg maar de noodzakelijke basis commando's? En volgt hij die ook altijd op?

Overigens beken ik dat als ik mijn hond moordend aan zou treffen, die zijn oortjes wel gewassen zou krijgen,
is ie helemaal belazerd!!! (ik heel lief schattig hondje van 28 kilo, als je boe roept schiet ie al weg met
staartje tussen pootjes, vorige eigenaar heeft hem mishandelt, dus hoef nooit oortjes te wassen.)
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 11-04-10 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:04

heb je ondertussen al een muilkorfje gevonden?

mijn jack russel/chihuahua luisterd echt geweldig, maar heeft een gigantische hekel aan kleine kinderen.
1 keer is hij tijdens het loslopen op een klein kind afgevlogen, en sindsdien loopt hij niet meer los.
ik wil het niet op mijn geweten hebben dat mijn hond een spelend kind grijpt, en dus houdt ik hem aangelijnd, én laat ik hem niet meer in de buurt komen.
ook als kinderen vragen of ze hem mogen aaien, laat ik het gewoon niet toe.

heel jammer voor je hond, maar als hij zich niet kan gedragen kan hij niet mee.

hier kun je gewoon muilkorfjes vinden voor chihauhau's :)

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:04

Goh wat zou je moeten doen :o?

inderdaad thuislaten of vastleggen daaro, jeetje zeg wat een topic's kom je weer tegen