Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ikdoemaarwat schreef:hoe groot mistery?
ik heb een bull van 55 kg en ik kan je zeggen dat dat behoorlijk wat eten in gaat
. je moet verder ook gaan denken, wat als je een ander huisje moet zoeken, zul je daar ook met je hond inkunnen,... dus even goed over na denken. 

Van een windhond heb ik inmiddels afgezien, dat is me te risicovol aangezien hier veel katten lopen en op de gebieden waar ik met hem kan ravotten daar lopen soms hazen.
En dan bel ik op om te vragen welke hond die daar zit het beste bij mijn situatie past. Dat is ook een van de redenen waarom ik een volwassen hond wil; die hebben al enigzins een karakter. Ik lees regelmatig bij de beschrijvingen dat een hond het beste alleen geplaatst kan worden bijv, of juist niet. kimmie261 schreef:mijn allereerste echte eigen hond heb ik genomen toen ik net een klein jaar op mezelf woonde...in een 3 kamer flat...
ik werkte 40 uur per week,en had een eigen paard...
al met al,een situatie waarin iedereen juist zou zeggen,dan moet je geen hond nemen..
de hond die ik savonds laat ben gaan "redden" was een bijna 2 jaar oude ,niet opgevoede rottweiler....
gouden karakter hoor,maar beest had echt niets geleerd,ik ben heel kort nadat ik haar had gehaald gaan trainen met haar (politiehond 1) waarbij ze gelijk heel erg goed leerde luisteren,en waardoor ze heel moe werd van het werken/trainen...
daarnaast heb ik haar leren volgen naast het paard (nadat fietsvolgen vlekkeloos ging) en zo liep ze ook nog eens uren mee naast mijn paard,in weekenden soms 3 paarden aan buitenritten mee,die hond liep gemiddeld een uur of 4 a 5 per dag,in de weekenden de hele dag door....dan ging ze echt áltijd mee...als ze niet mee mocht ergens heen,dan ging ik niet weg...
zo is ze menig maal meegeweest naar NK dressuur wedstrijden,en CHIO's en paard en koets en noem maar op...als ze maar meemocht..
verhuizen..alleen als de hond meekon,en uiteindelijk toen ze heel veel last kreeg van spondylose heb ik een eengezinswoning gekocht...zodat ze nooit meer trappen hoefde te lopen...
personeelsfeesten ben ik in 10 jaar werk 2x heen geweest,en ja,dat was een strand en tuinfeest...maw,dan kon ze mee...
ik heb mss veel gelaten voor haar,maar het was echt mijn levensmaatje...heerlijk wijffie was het
dus ja...als je het heel graag wil,en je weet dat je er dingen voor moet laten...dan kan het zeker wel...
, heb ondertussen ook al -tig dingen gemist, omdat de hond anders thuis zit alleen. Als hij meekan prima, maar ik laat hem geen volledige dag alleen. Laatst ook met vriendinnen naar de stad geweest, hond thuis in bench voor een paar uur, ik heb nog nooit zoveel gedacht arme hond, net of ik had een kind thuis gelaten haha.
. Llijkt me prachtig. we trainen er wel op iig.
,en als ik haar dan ging uitlaten,liep ze hard geeuwend achter me aan...
. Pup laat ik voorlopig nog niet alleen los als ik er niet ben. Maar moet zeggen dat hij dit weekend tijdens dienst toch af en toe een uurtje alleen was, los, en mooi braaf was
. LADPR schreef:Heb je de puf om het dier vaak uit te laten ook in het weekend vroeg opstaan dat soort dingen.
Hele dag niet uitgaan word inderdaad vaker gedaan maar is heel ongezond voor een hond en vergroot de kans aanzienlijk op blaasproblemen.
? wij slapen regelmatig uit tot 11 uur,en alle honden slapen dan mee uit
zonder probleem...
LADPR schreef:Onze hond houd s nachts ook geen 10 uur zijn plas op.
Hij word grof gezegd om de 3 uur uitgelaten, s nachts is dat ietjes langer, doordeweeks gaat hij om half 12 s avonds uit en dan om 5 uur s ochtends weer.
Natuurlijk slapen wij ook wel eens wat langer. Maar ik vind overdag of s nachts ook nog wel een verschil. Als ik zie dat onze hond overdag niet slaapt als we weg zijn maar s nachts wel, hij word dan tegelijk met ons wakker. Grootste verschil is natuurlijk dat een hond dan s nachts ook niet drinkt als hij langer niet uit gaat en overdag wel.

Nikka schreef:Misschien heb ik erover heen gelezen, maar hoe denk je het op te lossen als je na je studie fulltime gaat werken?
Marloez schreef:Ook voor na mijn studie is de hond méér dan welkom.Ik ga dan op de boerderij van een nicht van mij wonen/helpen in drenthe met naast de deur bos/natuurgebied.
Marloez schreef:Ook na mijn studie is de hond meer dan welkom, daar heb ik natuurlijk over nagedacht!
Mijn enige punt van dilemma is eigenlijk dat het voor kan komen dat de hond heel af en toe 7u alleen moet zijn. Zou daar graag wat meer ervaringen over willen weten aangezien ik me niet voor kan stellen dat alle mensen met een hond altijd aanwezig kunnen zijn.
Mindim schreef:Heuvels in Groningen? vertel

LADPR schreef:Zo te horen heb je er goed over nagedacht het idee van een honduitlaat service inschakelen als je een hele dag weg bent vind ik een super idee.
Je moet je er inderdaad goed bewust van zijn hoeveel tijd een hond kost. Heb je de puf om het dier vaak uit te laten ook in het weekend vroeg opstaan dat soort dingen. Je staat er natuurlijk helemaal alleen voor. Dus als je ziek bent moet je er ook uit.
Hele dag niet uitgaan word inderdaad vaker gedaan maar is heel ongezond voor een hond en vergroot de kans aanzienlijk op blaasproblemen.
Als wij een dag lang weg zijn vragen wij altijd iemand om tussendoor te komen om de hond uit te laten, akn dat niet rijden we zelf heen en weer of hij gaat voor een dagje naar het pension.
En over het algemeen is mijn huisgenote er overdag en die wil de hond dan ook (graag) uitlaten. Maar goed als zij dus ziek is kan het dus voorkomen dat de hond van 9 tot 4 alleen is. Het zal niet vaak voorkomen omdat ik maar 1 en soms 2 van die lange dagen per week heb maar ik sluit niets uit. Bij ziekte moet ik er sowieso altijd uit om naar mijn paard te gaan dus dat ben ik inmiddels wel gewend.
Ik heb al gebelt met de stichting waar ik met mijn moeder 6 jaar geleden ook een hondje heb geadopteerd. Ik heb de hele situatie uitgelegd en zij lachte me nog net niet uit toen ik zei dat er soms 2 dagen konden zijn dat de hond een dag alleen was. Dat kunnen ze prima hebben mits ze elke dag even lekker hun ei kwijt kunnen. En het is per hond verschillend natuurlijk, daarom is het idd verstandig om al een volwassen hond te nemen die al karakter heeft gevormd, maar ik was dat sowieso van plan! 

Ja ik heb 2 leukerds op het oog, ik krijg eerdaags meer informatie van de vaste verzorger van deze honden om te kijken of 1 van hun goed bij me past! Zo niet, dan wacht ik nog even af want heb geen haast er mee. Een hond gaat toch ruim 15 jaar mee dus ik wil wel echt een leuk maatje die perfect bij me past!