Hond houden op kamers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:09

Poeh..lastig..Merk dat je wel weet waar je het over hebt!

Maar ikzelf vind drie uur al teveel om mijn hondjes alleen te laten. Ik werk in de zorg en mijn man werkt van 7 uur tot 1700. Ik werk veel savonds of snachts. Dan moeten ze welleens een paar uur overlappen als ik ga werken en mijn man is nog niet thuis.

Ik ga dan met een rotgevoel weg, en dan zijn ze hooguit 3 uurtjes alleen en in de bench. Ze zijn ook nog es met zijn drieen.

Als ik dagdienst heb en mijn man werkt ook, dan gaan ze een dagje naar mijn ouders, waar ook mijn paarden staan.

Ik kan het gevoelsmatig niet over mijn hart krijgen om ze zolang alleen te moeten laten.

Wij hebben een beagle en 2 mopshondjes, maakt voor mij qua gevoel niets uit of ze nu veel of weinig beweging nodig hebben, ze hebben hun aandacht nodig, daar gaat het om.

Soms als ik te lang zit te bokken bv, dan gaat onze ene mops stoute dingen uithalen om mijn aandacht te trekken. ALs je na je schooldagen nog aan de studie moet dan ben je er wel, maar heb je geen aandacht voor ze..

Of als je wil gaan stappen na leren, na school, en weer vroeg dr uit moet voor de hond...

Denk dat je gewoon moet wachten tot na je studie.

@Misery: Ik heb dus 2 kleintjes en een beagle,ook niet al te groot. Ik ben voor de beagle per week ong 10 euro aan voer en kluiven kwijt. Dan heb ik de kleintjes nog niet meegerekend.
Ik ontworm ze om de 8 tot 12 weken, en das duur grapje, meen uit mijn hoofd iets van 15 euro per hondje. Dan doe ik ze om de drie maanden behandelen tegen vlooien en teken, das 21euro per hond. (maar kan je paar keer mee doen).
Had ik van de winter een ziek hondje dat kostte me 300 euro!!!
Afgelopen zomer had ik een ziek hondje dat kostte me meer dan 300 euro..
en nu hebben ze weer oormijt en oorontsteking...

DUUUUUUR grapje bij al onze andere vaste lasten.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:42

ikdoemaarwat schreef:
hoe groot mistery?

ik heb een bull van 55 kg en ik kan je zeggen dat dat behoorlijk wat eten in gaat :P

Ik heb er 1tje op het oog wat een kruising is tussen van alles en nog wat. Er zit sowieso stafford in.. dus het is wel een klinke hond die ook flink wat eet :D

Ik zit aardig in dubio, niet zozeer omdat ik twijfels heb maar meer omdat mijn moeder het niet zo'n strak plan vind. En ondanks dat ik uit huis ben trek ik nog steeds wat aan van de mening van mijn moeder :o
In mijn ogen heb ik genoeg tijd, het geld en de liefde ervoor.. Bovendien is er dan ook mijn vriend nog die me daarin financieel wil helpen, die binnenkort bij me komt wonen en de hond dus ook uit kan laten.
Een eventuele oppas voor als we een keer een dagje weg zijn of op vakantie zijn hebben we ook..

Eigenlijk weet ik al wat ik wil, maar toch wil ik graag dat mijn moeder achter mijn keuze staat. Hoezo mama's kindje :D

tessie1985

Re: Hond houden op kamers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:00

ik zou dan zeker geen galgo uit spanje nemen
ik zelf heb een galgo uit spanje hoe makkelijk deze honden ook zijn ze hebben wel veel beweging en vertouwen nodig
ik zou er nog even mee wachten
en ik denk niet dat de greyhoundsrescue of greyhoundsinnood een hond meegeven als je nog op kamers zit
en een windhond meenemen naar je paard het kan, maar als je windhond een kat of eend of konijn ziet dan luisteren windhonden niet meer
mijn hond mag alleen los op het hondenstrand daar waar ik alles in de gaten kan houden
verder zijn het de liefste honden die er zijn
ik zou zeggen wacht totdat je echt een eigen huisje hebt
en nog een tip ze zoeken vaak voor galgo's vakantie adressen
kan je mischien voor een paar weekjes is proberen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:15

Ik denk dat je het allemaal wat rooskleurig ziet, let wel het is superleuk een hond te hebben, maar denk dat je het behoorlijk druk hebt met studie en paard. Een pup (ook al is het een windhond), vraagt geweldig veel tijd ivm opvoeden, zeker de eerste maanden. Ik heb zelf gewacht tot ik afgestudeerd was en op mezelf woonde. Mijn pup is ondertussen 5 maand oud. Gaat goed, maar het waren slopende eerste weken, ik werk full-time, overdag gaat hij gewoon mee naar het werk, waar hij gelukkig de hele dag braaf zit/ligt/speelt in de kennel. Maar savonds als je moe bent hou je er wel een ongelooflijk energieke pup aan over. ik laat hem smorgens uit (hoef gelukkig niet te vroeg te beginnen werken), over de middag laat ik hem ook even buiten, kan hij even ravotten met de andere honden, en tussen in nog een paar keer buiten. Hij gaat savonds of mee naar de paarden of ga ik er nog eens mee wandelen. Ik heb zelf ook een jachthond, tot nu toe laat ik hem buiten nog niet los, hij vindt op dit moment echt alles interessant, behalve natuurlijk ik (hoewel hij het verder erg prima doet), maar van buitenritje met de hond los mee droom ik voorlopig nog niet :). je moet verder ook gaan denken, wat als je een ander huisje moet zoeken, zul je daar ook met je hond inkunnen,... dus even goed over na denken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:25

mijn allereerste echte eigen hond heb ik genomen toen ik net een klein jaar op mezelf woonde...in een 3 kamer flat...

ik werkte 40 uur per week,en had een eigen paard...

al met al,een situatie waarin iedereen juist zou zeggen,dan moet je geen hond nemen.. :D

de hond die ik savonds laat ben gaan "redden" was een bijna 2 jaar oude ,niet opgevoede rottweiler....

gouden karakter hoor,maar beest had echt niets geleerd,ik ben heel kort nadat ik haar had gehaald gaan trainen met haar (politiehond 1) waarbij ze gelijk heel erg goed leerde luisteren,en waardoor ze heel moe werd van het werken/trainen...

daarnaast heb ik haar leren volgen naast het paard (nadat fietsvolgen vlekkeloos ging) en zo liep ze ook nog eens uren mee naast mijn paard,in weekenden soms 3 paarden aan buitenritten mee,die hond liep gemiddeld een uur of 4 a 5 per dag,in de weekenden de hele dag door....dan ging ze echt áltijd mee...als ze niet mee mocht ergens heen,dan ging ik niet weg...

zo is ze menig maal meegeweest naar NK dressuur wedstrijden,en CHIO's en paard en koets en noem maar op...als ze maar meemocht..

verhuizen..alleen als de hond meekon,en uiteindelijk toen ze heel veel last kreeg van spondylose heb ik een eengezinswoning gekocht...zodat ze nooit meer trappen hoefde te lopen... :)

personeelsfeesten ben ik in 10 jaar werk 2x heen geweest,en ja,dat was een strand en tuinfeest...maw,dan kon ze mee...

ik heb mss veel gelaten voor haar,maar het was echt mijn levensmaatje...heerlijk wijffie was het :+:

dus ja...als je het heel graag wil,en je weet dat je er dingen voor moet laten...dan kan het zeker wel...

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 22:41

Bedankt voor al jullie reacties nog steeds!

Ik wil alleen even heel duidelijk zeggen;

Ja, ik heb nagedacht over het financiele plaatje en alles wat er bij komt kijken. Ik wil géén pup, ook nooit gezegd. :P Van een windhond heb ik inmiddels afgezien, dat is me te risicovol aangezien hier veel katten lopen en op de gebieden waar ik met hem kan ravotten daar lopen soms hazen.

Ook na mijn studie is de hond meer dan welkom, daar heb ik natuurlijk over nagedacht! :)

Mijn enige vraag is eigenlijk over het alleen kunnen zijn zo nu en dan! Nou zal dat zelden voorkomen want mijn huisgenote heeft een thuisstudie en is dus thuis als ik op school ben. Bovendien wil ze ook erg graag een hond. Maar het kán dus voorkomen, ik sluit niets uit (als huisgenote ziek is oid).

Ik leen eerst de hond van m'n ouders een paar dagen om te kijken hoe het gaat, en als dat bevalt wil ik een hond via de stichting waar mijn ouders hun hondje ook vandaan hebben. :) En dan bel ik op om te vragen welke hond die daar zit het beste bij mijn situatie past. Dat is ook een van de redenen waarom ik een volwassen hond wil; die hebben al enigzins een karakter. Ik lees regelmatig bij de beschrijvingen dat een hond het beste alleen geplaatst kan worden bijv, of juist niet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:50

kimmie261 schreef:
mijn allereerste echte eigen hond heb ik genomen toen ik net een klein jaar op mezelf woonde...in een 3 kamer flat...

ik werkte 40 uur per week,en had een eigen paard...

al met al,een situatie waarin iedereen juist zou zeggen,dan moet je geen hond nemen.. :D

de hond die ik savonds laat ben gaan "redden" was een bijna 2 jaar oude ,niet opgevoede rottweiler....

gouden karakter hoor,maar beest had echt niets geleerd,ik ben heel kort nadat ik haar had gehaald gaan trainen met haar (politiehond 1) waarbij ze gelijk heel erg goed leerde luisteren,en waardoor ze heel moe werd van het werken/trainen...

daarnaast heb ik haar leren volgen naast het paard (nadat fietsvolgen vlekkeloos ging) en zo liep ze ook nog eens uren mee naast mijn paard,in weekenden soms 3 paarden aan buitenritten mee,die hond liep gemiddeld een uur of 4 a 5 per dag,in de weekenden de hele dag door....dan ging ze echt áltijd mee...als ze niet mee mocht ergens heen,dan ging ik niet weg...

zo is ze menig maal meegeweest naar NK dressuur wedstrijden,en CHIO's en paard en koets en noem maar op...als ze maar meemocht..

verhuizen..alleen als de hond meekon,en uiteindelijk toen ze heel veel last kreeg van spondylose heb ik een eengezinswoning gekocht...zodat ze nooit meer trappen hoefde te lopen... :)

personeelsfeesten ben ik in 10 jaar werk 2x heen geweest,en ja,dat was een strand en tuinfeest...maw,dan kon ze mee...

ik heb mss veel gelaten voor haar,maar het was echt mijn levensmaatje...heerlijk wijffie was het :+:

dus ja...als je het heel graag wil,en je weet dat je er dingen voor moet laten...dan kan het zeker wel...

Dat thuisblijven ken ik ;), heb ondertussen ook al -tig dingen gemist, omdat de hond anders thuis zit alleen. Als hij meekan prima, maar ik laat hem geen volledige dag alleen. Laatst ook met vriendinnen naar de stad geweest, hond thuis in bench voor een paar uur, ik heb nog nooit zoveel gedacht arme hond, net of ik had een kind thuis gelaten haha. :)
Met de paarden te ver mee kan hij jammer genoeg nog niet, en het is nog een pup, niet altijd even oplettend en ik wil niet dat hij onder een hoef terecht komt, maar straks gaat hij wel mee :). Llijkt me prachtig. we trainen er wel op iig.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:58

die rottweiler lag gewoon los in huis,ze lag in de zomer veel op het balkon,en anders op bed,of op de bank...

nam weleens een uurtje op voor haar als het werk klaar was,dan was ik vroeger thuis als normaal...nou,echt hoor ,was nog net niet dat ze op haar horloge keek om me te vertellen dat ik "te vroeg" was..

ze kwam de bank niet eens af... :n ,en als ik haar dan ging uitlaten,liep ze hard geeuwend achter me aan...

een hond moet normaal gesproken echt wel een uur of 4 a 5 per dag alleen kunnen zijn,dan gaan ze wel slapen,zeker als je ze daarvoor even flink moe hebt gemaakt..

daarnaast,ik ben nu de hele dag thuis,maar als ik ergens ga zitten,of als ze een tijd buiten zijn geweest,gaat het hele zooitje liggen knorren... :z

tis echt niet zo dat een hond altijd wakker is...wat dat betreft zijn het rasechte slaapkoppen..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 23:11

Idd hier hetzelfde, als ik iets plan om weg te gaan is het meestal s zaterdags, dan heeft hij puppyspeeluur of speeluurtje met kameraardje op zitten. Dan slaapt hij gerust de hele dag rustig verder :). Pup laat ik voorlopig nog niet alleen los als ik er niet ben. Maar moet zeggen dat hij dit weekend tijdens dienst toch af en toe een uurtje alleen was, los, en mooi braaf was :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:09

Heuvels in Groningen? vertel :D

Ik persoonlijk zou geen hond nemen als student zijnde, maar goed dat is ieder voor zich.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:22

Zo te horen heb je er goed over nagedacht het idee van een honduitlaat service inschakelen als je een hele dag weg bent vind ik een super idee.

Je moet je er inderdaad goed bewust van zijn hoeveel tijd een hond kost. Heb je de puf om het dier vaak uit te laten ook in het weekend vroeg opstaan dat soort dingen. Je staat er natuurlijk helemaal alleen voor. Dus als je ziek bent moet je er ook uit.

Hele dag niet uitgaan word inderdaad vaker gedaan maar is heel ongezond voor een hond en vergroot de kans aanzienlijk op blaasproblemen.

Als wij een dag lang weg zijn vragen wij altijd iemand om tussendoor te komen om de hond uit te laten, akn dat niet rijden we zelf heen en weer of hij gaat voor een dagje naar het pension.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:26

Mindim schreef:

Ik persoonlijk zou geen hond nemen als student zijnde, maar goed dat is ieder voor zich.

zat ook al te denken, he leuk waar, want ik ben hier nog geen enkele heuvel tegengekomen :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:36

LADPR schreef:
Heb je de puf om het dier vaak uit te laten ook in het weekend vroeg opstaan dat soort dingen.

Hele dag niet uitgaan word inderdaad vaker gedaan maar is heel ongezond voor een hond en vergroot de kans aanzienlijk op blaasproblemen.

waarom in het weekend vroeg opstaan :) ? wij slapen regelmatig uit tot 11 uur,en alle honden slapen dan mee uit :j zonder probleem...

en blaasproblemen bij lang ophouden? en snachts dan,mijn honden houden soms van 11 uur savonds ,tot de dag erna 11 uur op....omdat we uitslapen,of moeten we ze snachts dan ook nog een keer extra uitlaten?

snachts vinden we het heel gewoon dat een hond 10 uur zijn plasje kan ophouden en overdags is dat ineens niet meer mogelijk?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:48

Onze hond houd s nachts ook geen 10 uur zijn plas op.

Hij word grof gezegd om de 3 uur uitgelaten, s nachts is dat ietjes langer, doordeweeks gaat hij om half 12 s avonds uit en dan om 5 uur s ochtends weer.

Natuurlijk slapen wij ook wel eens wat langer. Maar ik vind overdag of s nachts ook nog wel een verschil. Als ik zie dat onze hond overdag niet slaapt als we weg zijn maar s nachts wel, hij word dan tegelijk met ons wakker. Grootste verschil is natuurlijk dat een hond dan s nachts ook niet drinkt als hij langer niet uit gaat en overdag wel.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:57

jetje..ik moet er niet aan denken om om 5 uur de honden uit te gaan laten,krijg ze niet eens mee denk ik :D

die liggen dan nog languit te slapen...het wil weleens zijn dat we bv op vrijdag de paarden afvoeren(is piesronde) om 23.00 en de volgende ochtens rond 10 uur laten we de hondjes dan naar buiten,en blijven we zelf even liggen nog....1 van de 6 hondne gaat nooit mee,wat je ook zegt of doet,die blijft gewoon liggen en gaat dan om 11 uur mee eruit,die heeft geen probleem met lang ophouden.

als wij weggaan gaan de honden te slapen...als we thuis komen,hebben ze ook allemaal een slaaphoofd :D

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:01

Ja als je een grote tuin hebt waar je ze een dagdeel in kan laten ravotten als ze willen maakt het ook nog weer een heel verschil.

Wij hebben geen tuin en een Foxhound, dus alleen al voor de beweging is zo vaak uit zeer welkom maar hij moet ook altijd nodig plassen na een aantal uur.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:04

LADPR schreef:
Onze hond houd s nachts ook geen 10 uur zijn plas op.

Hij word grof gezegd om de 3 uur uitgelaten, s nachts is dat ietjes langer, doordeweeks gaat hij om half 12 s avonds uit en dan om 5 uur s ochtends weer.

Natuurlijk slapen wij ook wel eens wat langer. Maar ik vind overdag of s nachts ook nog wel een verschil. Als ik zie dat onze hond overdag niet slaapt als we weg zijn maar s nachts wel, hij word dan tegelijk met ons wakker. Grootste verschil is natuurlijk dat een hond dan s nachts ook niet drinkt als hij langer niet uit gaat en overdag wel.

mijn honden komen voor 11.00 niet eens van hun bank af :')

als ik om 05.00 met de riem in mn handen staat kwispelt hij,maar hij tilt niet eens zijn kop op :')
bij ons gaan de honden om 01.00 nog uit en dan weer zodra ze zich melden.......soms is dat om 11.00 maar ook wel eens gehad dat die bolle pas om 14.00 van zn bank afkwam.....had ie lekker doorgesnurkt :+
nou kan ik natuurlijk wel gewoon voor ze klaarstaan want ik werk alleen in het weekend en dan is mijn vriend vrij :D
ach ze zijn gewoon verwend :+

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:07

Misschien heb ik erover heen gelezen, maar hoe denk je het op te lossen als je na je studie fulltime gaat werken?

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 11:06

Nikka schreef:
Misschien heb ik erover heen gelezen, maar hoe denk je het op te lossen als je na je studie fulltime gaat werken?

Marloez schreef:
Ook voor na mijn studie is de hond méér dan welkom. :j Ik ga dan op de boerderij van een nicht van mij wonen/helpen in drenthe met naast de deur bos/natuurgebied. :D

Marloez schreef:
Ook na mijn studie is de hond meer dan welkom, daar heb ik natuurlijk over nagedacht! :)

Je bent niet de enige die er overheen gelezen heeft, de vraag komt steeds weer voorbij en dat is nou juist niet datgene waar ik mee zit. :P Mijn enige punt van dilemma is eigenlijk dat het voor kan komen dat de hond heel af en toe 7u alleen moet zijn. Zou daar graag wat meer ervaringen over willen weten aangezien ik me niet voor kan stellen dat alle mensen met een hond altijd aanwezig kunnen zijn. :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:03

Okay, 2e quote had ik wel gelezen, de 1e niet. Bij mij zijn ze maximaal 5 uur alleen. Ik heb ook meerdere honden, dus die houden elkaar gezelschap. Incidenteel 7 uur kan ik niet zo mee zitten. Maar het is niet altijd de uren op de dag voor school/werk, maar ook de uren voor sport, boodschappen doen, eten met vriendinnen enz enz waar een hond vaak alleen zit. Dan telt het vaak al erg op. Dan heb ik wel vaak mijn twijfels waarom iemand een hond neemt.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 01:50

Bij mij zijn mijn honden ook wel eens een hele dag alleen, dit is geen probleem voor ze. Ik werk 24 uur en onregelmatig, mijn man werk fulltime. Ik werk vaak ochtenden of avonden en in de weekenden hele dagen, waardoor ze meestal maar een paar uur alleen zijn. Maar het komt weleens voor dat ik door de weeks een hele dag moet werken, dus dan zijn ze de hele dag alleen.
Ik heb niemand die ze dan tussendoor uitlaat, omdat mijn teefje absoluut niet makkelijk is. Ze krijgen verder wel heel veel beweging en aandacht. En ik hoor nooit klachten dat ze blaffen.
Ze liggen trouwens ook niet samen als we weg zijn, Lety ligt in de huiskamer en Bob in de hal.

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 11:08

Mindim schreef:

Achter park de oude held in Vinkhuizen (waar je ook een heerlijk ommetje kunt maken trouwens) liggen een paar (aangelegde) heuvelachtige weilanden. :D

LADPR schreef:
Zo te horen heb je er goed over nagedacht het idee van een honduitlaat service inschakelen als je een hele dag weg bent vind ik een super idee.

Je moet je er inderdaad goed bewust van zijn hoeveel tijd een hond kost. Heb je de puf om het dier vaak uit te laten ook in het weekend vroeg opstaan dat soort dingen. Je staat er natuurlijk helemaal alleen voor. Dus als je ziek bent moet je er ook uit.

Als wij een dag lang weg zijn vragen wij altijd iemand om tussendoor te komen om de hond uit te laten, akn dat niet rijden we zelf heen en weer of hij gaat voor een dagje naar het pension.

Haha aan een hondenuitlaatservice begin ik dus echt niet. :P En over het algemeen is mijn huisgenote er overdag en die wil de hond dan ook (graag) uitlaten. Maar goed als zij dus ziek is kan het dus voorkomen dat de hond van 9 tot 4 alleen is. Het zal niet vaak voorkomen omdat ik maar 1 en soms 2 van die lange dagen per week heb maar ik sluit niets uit. Bij ziekte moet ik er sowieso altijd uit om naar mijn paard te gaan dus dat ben ik inmiddels wel gewend.

Ik heb gisteren nog alle huisgenoten bijelkaar getrommeld en gok dat er hier binnenkort toch een viervoeter komt! :D Ik heb al gebelt met de stichting waar ik met mijn moeder 6 jaar geleden ook een hondje heb geadopteerd. Ik heb de hele situatie uitgelegd en zij lachte me nog net niet uit toen ik zei dat er soms 2 dagen konden zijn dat de hond een dag alleen was. Dat kunnen ze prima hebben mits ze elke dag even lekker hun ei kwijt kunnen. En het is per hond verschillend natuurlijk, daarom is het idd verstandig om al een volwassen hond te nemen die al karakter heeft gevormd, maar ik was dat sowieso van plan! :)

Dus, wordt vervolgd.. ;)

Ik bedenk me ook opeens dat ik best in staat ben om in noodgevallen tijdens het pauze uur even naar huis te gaan om de hond uit te laten. ik woon een kwartiertje met de bus en 20 min fietsen van school af. En iets eerder de les uitgaan is nooit een probleem (eerste deel vd les is uitleg, 2e deel moet je zelf aan de slag, (dat mag je ook thuis doen of elders).
Laatst bijgewerkt door Aroree op 21-04-10 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:23

Ik vind dat je er supergoed over na hebt gedacht. Denk dat menig Nederlander nog een voorbeeld aan jou kan nemen.. Ik zie geen reden waarom jij geen hond zou nemen. Een dagje in de week wat langer alleen, ja, het is niet ideaal. Maar er zijn zat honden die 6 dagen in de week de hele dag alleen thuis zitten. Heb je al een hond op het oog nu?

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 11:28

Dankje. :) Ja ik heb 2 leukerds op het oog, ik krijg eerdaags meer informatie van de vaste verzorger van deze honden om te kijken of 1 van hun goed bij me past! Zo niet, dan wacht ik nog even af want heb geen haast er mee. Een hond gaat toch ruim 15 jaar mee dus ik wil wel echt een leuk maatje die perfect bij me past!

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:39

Mijn honden zitten geregeld een ganse dag alleen (soms zelfs van half 10 tot kwart na 20u). Nog nooit hebben ze iets stuk gedaan of in huis geplast. Ik geef ze dan wel een beentje om te bijten, maar daar komen ze pas aan als ik thuis ben. Ze mogen ook regelmatig mee naar de paarden zodat ze hun benen kunnen strekken. Ik heb wel 2 honden dus mss dat ze er daardoor beter mee kunnen omgaan om alleen te zitten. Ze zitten trouwens ook niet in een bench, maar gewoon in de hal en de bureau.