Rare vis ?!?!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:26

_Tara_ schreef:
Dan schiet mijn bloeddruk altijd flink omhoog. Kan me daar zo boos om maken.

Ik ook...

Vooral dat betweterige rot toontje waarop ze je vertellen dat het máár een vis is... Als ik dan begin over máár een shetlander is het weer niet goed.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:32

Sluit me helemaal aan bij het commentaar van Vjestagirl & _Tara_.

Ook ik kan me altijd boos maken om die goudvissen in superkleine kommetjes. Ik ben me op het moment aan het verdiepen in aquaria (ga er binnenkort een opzetten, 1m bij 41cm bij 50cm :D ) en ga er zeker voor zorgen dat alles goed gaat.

Maar van goudvissen wist ik al veel langer. Arme, arme dieren. en ik ben het ook eens met die opmerking dat dierenwinkels geen dieren meer moeten verkopen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:40

FireScorpion schreef:

Ook ik kan me altijd boos maken om die goudvissen in superkleine kommetjes. Ik ben me op het moment aan het verdiepen in aquaria (ga er binnenkort een opzetten, 1m bij 41cm bij 50cm :D ) en ga er zeker voor zorgen dat alles goed gaat.

Maar van goudvissen wist ik al veel langer. Arme, arme dieren. en ik ben het ook eens met die opmerking dat dierenwinkels geen dieren meer moeten verkopen.

Leuk! Ik ga binnenkort een goed goudvissen aquarium opzetten, 1.20cm bij 40cm bij 55cm voor 5 vissen (waarschijnlijk Serassa's). Misschien is het wel leuk om bij BB-ITP een aantal topics op te zetten over het opstarten van een aquarium voor verschillende vissoorten, de inrichting, bodembedekking, het indraaien etc?

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:45

Vjestagirl schreef:
FireScorpion schreef:

Leuk! Ik ga binnenkort een goed goudvissen aquarium opzetten, 1.20cm bij 40cm bij 55cm voor 5 vissen (waarschijnlijk Serassa's). Misschien is het wel leuk om bij BB-ITP een aantal topics op te zetten over het opstarten van een aquarium voor verschillende vissoorten, de inrichting, bodembedekking, het indraaien etc?

Ben ik het helemaal mee eens :j of gewoon een centraal topic om elkaar op de hoogte te houden :j . ik ga Zondag m'n bak halen <3

Vjestagirl

Re: Rare vis ?!?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:46

De mijne wordt vanavond voor me op gehaald. K kan echt niet wachten!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:51

haha ik ook niet, 't moeilijkste word nog de 3 weken wachten om de waterwaardes op peil te krijgen := maargoed.. al gaat het over vissen, volgensmij gaan we een beetje offtopic O:)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:52

Hahahaha ik moet nog 2 weken wachten voordat ik sowiezo in de buurt kan komen. En dan moet ik alle inkopen nog gaan doen (en het filterzand laten bezorgen), planten planten etc, dán 3 weken wachten........ En dan komen er vissen!!!!

Beetje wel hé

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:54

Ik heb al een bak. Gaat nu gelukkig heel goed in de bak.
Een tijd lang erg last van algen gehad enzo. Gelukkig heb ik een pa met vissen verstand dus die komt regelmatig even langs en ik de de basis (alg verwijderen, waterverversen, plantjes inkorten) geeft altijd weer een fijn gevoel en gezicht als de bak weer netjes is.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:55

Wil ik later ook :j Groot aquarium en dan haal ik wel wat goudvissen van marktplaats uit kleine kommetjes. Nu alleen 't geld niet voor jammergenoeg.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:09

_Tara_ schreef:
Wil ik later ook :j Groot aquarium en dan haal ik wel wat goudvissen van marktplaats uit kleine kommetjes. Nu alleen 't geld niet voor jammergenoeg.

Ik twijfel dus nogsteeds. Aan de ene kant wil k ze met alle liefde uit kommetjes redden. Aan de andere kant wil ik ook graag gezonde dieren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:13

Leeft je vissie nog?

Funfun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 03:31

Nee. Helaas is hij overleden. Hij ademde nog toen ik vrijdag thuis kwam maar een paar uurtjes later was hij dood.

@ Daphne. Ik heb eventjes "gegoogled" de twee "oude" vissen lijken op komeetstaart goudvissen. En de "dode" vis op een calico goudvis.

@Tara, jouw hypothese lijkt me wel heel goed.

@Cowgirl dat laatste video vindt ik wel zielig ;(

Mijn vriend wou meteen een niewe vis kopen. Nee hoor. Dat doe ik niet. Ze gaan "toch" dood |( Mijn zwager moet het zelf maar uitzoeken. Ik heb eigelijk het gevoel dat ze bij ons zullen blijven :\ :?

Nou ik heb wel heel wat geleerd met deze topic :D . Ik had vroeger ook goudvissen maar ik wist helemaal niet dat ze zooooo groot worden. Bedankt mensen. Ik vindt vissen wel leuk. :D Misschien ga ik een Siamese kempvis aanschaffen. uhhhh die kunnen toch in een "klein" aquarium of heb ik dat "ook" verkeerd.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 07:29

Siamese kempvis kan in een aquarium van 40x30x30. Maar dat is wel echt minimaal en dan kun je er echt geen andere vissen bij stoppen. Eventueel wat garnaaltjes op de bodem, dat is wel leuk :j
Voor meer info over goudvissen zou je trouwens dit topic even door kunnen lezen:
[BB] De waarheid over goudvissen
Als je nog vragen hebt over je eventuele kempvis, stel ze gerust in 't topic of via pb. Ik heb zelf ook al een aantal jaren een kempvis en vind 't geweldig mooie vissen :D

Funfun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 07:46

Bedankt Tara!!!!

Ik zal eens en topic openen over kempvissen :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:19

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:05

Funfun schreef:
Nee. Helaas is hij overleden. Hij ademde nog toen ik vrijdag thuis kwam maar een paar uurtjes later was hij dood.

@ Daphne. Ik heb eventjes "gegoogled" de twee "oude" vissen lijken op komeetstaart goudvissen. En de "dode" vis op een calico goudvis.

ik heb zo het vermoeden dat dat de reden is, waardoor hij doodgegaan is.
je kunt zo'n ''dikbuik'' niet bij die slanke goudvissen inhouden, dan dieuwen die slanken de andere soort dood :j

Funfun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 03:37

:( nou nou die winkels hebben dan ook geen "verstand" van vissen. Ik ga regelmatig naar de dierenwinkel om naar de "beestjes" te kijken. Meestal zitten er allerlei "goudvissen" in een bak en dan zeggen ze dat alles lekker met elkaar kunnen leven. :(

Ik vindt het zo zonde!:( Het was een mooie vis |(

Bedankt mensen voor jullie tips. Ik denk dat deze topic een slotje kan krijgen ;)