Reu of teef

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:17

Yamcha schreef:
:))

Ken meer teven die bitchy zijn als reuen hoor.

En dat hele dominantieverhaal geloof ik écht niet in. Mijn reuen blijven heerlijk bij me in de buurt altijd, lopen nooit weg. Heb een teef gehad, die ging om de haverklap aan de wandel.

Zo zie je maar: 't kan verkeren :D
Maar wat jij opnoemt, is niet reu of teef-specifiek. Dat verschilt per hond. Een Beagle of een Labrador of een Basset zijn echt notoire weglopers. Ontzettend lief, maar luisteren en komen, ho maar. En de heren zijn net zo erg als de dames :D
En je kunt ze wel leren om netjes bij je te blijven, zeker wel, maar dat kost héél wat meer energie als bij bijvoorbeeld een Schotse Collie.
Maar een loopse teef op haar toppunt, moet je gewoon ontzettend in de gaten houden, want die gaan op zoek naar leuke mannen. En ik kan mijn reu niet op het erf houden als er 10 meter verder een donders knappe dame (die ook nog gewillig is) loopt (kan hem wel terugroepen, da's wel vet). Dat zijn gewoon dingen waar je rekening mee moet houden, denk ik. Of castreren, natuurlijk, dat helpt voor zulke dingen wel. Alhoewel het bij mijn teef niet hielp :+

Mijn Labrador is nog nooit weggelopen is een kwestie van opvoeden denk ik.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:18

Wij hebben momenteel 2 teven, maar hadden vroeger ook 2 reuen.
Het probleem met een teef is de loopsheid, punt aan de lijn, kies je ervoor om te steriliseren, dan zetten ze echt uit!
Met een reu heb je dan weer dat eeeeeuwige plassen tegen elk grassprietje dat uit de grond springt :Y)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:19

Ik ben een echt tevenmens. Voel me zeer verbonden met ze ;)
Ik heb twee teven, beide supersociaal, ook naar andere teven toe.
En bij hun kan ik tenminste buikje wrijven....bij een reu gaat dat niet.
Verder kunnen reuen nogal eens haantjesgedrag vertonen. Daar heb ik zo de pest aan.
Nee hoor, doe mij maar een teef!

Anoniem

@ Laura: Dat zeg ik ook: je kunt ze leren om bij je te blijven, maar dat kost heel wat meer energie dan bij bijvoorbeeld een Schotse Collie.

Lees het stuk wat je gequote hebt maar, daar staat het letterlijk in. En ik zeg ook nog dat het per hond verschilt :)

Anoniem

HBVisser schreef:
Ik ben een echt tevenmens. Voel me zeer verbonden met ze ;)
Ik heb twee teven, beide supersociaal, ook naar andere teven toe.
Verder kunnen reuen nogal eens haantjesgedrag vertonen. Daar heb ik zo de pest aan.
Nee hoor, doe mij maar een teef!

Kan best hoor, bij een reu O:)

Je moet dan alleen ook de gevolgen voor lief nemen :))
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-04-10 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:21

Ik heb alleen maar teven gehad :j Mijn volgende hondje wordt ook weer een teef. Misschien ligt het aan het ras (cavaliers zijn gewoon sowieso lieve, niet dominante honden, reu of teef maakt niet uit), maar qua karakter maakt het voor mij weinig uit. Ik vind meer het dingetje onder z'n buik wat minder.. :+ en dat reuen vaak overal snuffelen en plassen..

Nee, ik vind teven toch leuker :)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:32

Yamcha schreef:
@ Laura: Dat zeg ik ook: je kunt ze leren om bij je te blijven, maar dat kost heel wat meer energie dan bij bijvoorbeeld een Schotse Collie.

Lees het stuk wat je gequote hebt maar, daar staat het letterlijk in. En ik zeg ook nog dat het per hond verschilt :)

Was niet aanvallend bedoelt hoor :D Liet gewoon weten dat het bij mij absoluut geen moeite heeft gekost en dat die meestal beter luistert dan de gemiddelde herder of collie. Ik ben met hem een maandje of 2 naar de hondenschool geweest helemaal in het begin die border collies waren gewoon niet te houden en de mijne deed (wel op zijn gemakske) al zijn oefeningen hoe hij het moest doen. Ik denk dat veel mensen (niet allemaal) vergeten dat je ook naast het veld af en toe is moet oefenen en ook ik en hij hebben een speciale band, we hebben samen al zoveel meegemaakt niets of niemand kan tussen ons komen. :D
(ik klink precies een verliefde puber :') )

Een leuke anekdote iedereen was wat met mij aan het lachen ze vonden mij te jong om een hond op te voeden (was toen 13 jaar) en toen deden wij de blijf oefening al de andere pups begonnen te spelen en rond te lopen vanaf ze los werden gemaakt. De mijne ging er rustig bij liggen en was geconcentreerd op mij wat was ik trots mijn kleine man in mijn ogen de perfectie toen dacht ik echt op dat moment 'wie is hier nu de goede hondenopvoeder' en hij deed zijn blijf oefening los en ik mocht gans het veld rondlopen hij bleef op zijn plaats en al de andere moesten hun beestje aan het hek vast maken. Ik heb mij toen nog nooit zo trots gevoeld en ik voel mij nu nog elke dag zo als ik naar hem kijk.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:35

HBVisser schreef:

waarom niet?? :?

wat is er mis met een buikje van een reu?bij mijn reuen doe ik altijd buikje wrijven en kriebelen...zie niet wat daar niet aan kan??

Ragebol1977

Re: Reu of teef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:36

Nou daar zit een dingetje.....en ik als tevenmens vind dat niks....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:46

haha,maar die doet verder niets :D

daarvoor zit een lekker buikkie waar je lekker op kan kriebelen :D

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:00

kimmie261 schreef:

die doet verder niets??????
ik heb een GECASTREERDE reutje en als ik lief voor hem ben gewoon beetje aaien over ze rug en zeggen dat het soms toch wel een lief beesje is. krijgt die oversexte k*t kruising jack russel een stijve!!!!!! :r :r :r . en helemaal opzwellen he.
gatver meneer krijgt dan ook meteen een schop naar ze mand.

maar ik zelf heb reuen en teven. teven zijn kattiger maar reuen kunnen vervelend zijn met teven ook als ze gecastreerd zijn. kijk maar in mijn topic ook bij beestenboel. (gecastreerde reu dekt nog steeds)
het ligt er ook aan welk ras. en het karakter van de hond.
mijn moeder heeft een border collie een reu niet geholpen en loopt nooit buiten weg voor een teef. ze heeft zelfs een loopse teef in huis, daar doet hij niks mee. nou is dat wel een erge sul hoor.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:06

:D ik heb nu toch wel wat reuen gehad,maar geen reu die er last van had,en zowel gecastreerd als ongecastreerd niet :D

dus ik kan gewoon lekker buikkie kriebel doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:11

gipsyboy schreef:
kimmie261 schreef:

ik heb een GECASTREERDE reutje en als ik lief voor hem ben gewoon beetje aaien over ze rug en zeggen dat het soms toch wel een lief beesje is. krijgt die oversexte k*t kruising jack russel een stijve!!!!!! :r :r :r . en helemaal opzwellen he.

Nou jaaaaaa zeg! :(

Arme hond, die kan dat toch ook niet helpen, hij ziet jou heus niet als sexpartner hoor, is gewoon een reactie van zijn lichaam......

Had je bij mijn hond moeten doen zoiets, dan had jij een groter probleem als de hond :=

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:27

gipsyboy schreef:
kimmie261 schreef:

maar ik zelf heb reuen en teven. teven zijn kattiger maar reuen kunnen vervelend zijn met teven ook als ze gecastreerd zijn. kijk maar in mijn topic ook bij beestenboel. (gecastreerde reu dekt nog steeds)
het ligt er ook aan welk ras. en het karakter van de hond.
mijn moeder heeft een border collie een reu niet geholpen en loopt nooit buiten weg voor een teef. ze heeft zelfs een loopse teef in huis, daar doet hij niks mee. nou is dat wel een erge sul hoor.

Tjee, volgens mij ben je zelf oversext... :roll:
Jij denkt dat hij heet wordt van jou... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:39

Na dit topic weet ik het helemaal zeker, ik ben een tevenmens :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:41

:')

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:50

Hahaha wat een reacties hier :')
Zelf hebben we 2 reutjes, maar ik heb ook totaal geen probleem met teven hoor.

Ik heb anderhalf jaar in totaal stagegelopen bij een Berner Sennenkennel, en daar heb ik 2 reuen en 16 teefjes leren kennen, stuk voor stuk lieverds :) De reuen konden totaal niet met elkaar, (uiteraard, ze zien de teven beiden als hun roedel) maar alle teven konden eigenlijk prima bij elkaar. De reuen waren wat rustiger dan de meeste teven, maar eigenlijk had ieder teefje daar een heel ander karakter. De een stond letterlijk de hele dag te stuiteren, de ander was zo rustig als je ze maar krijgen kunt.

Dus ik denk dat je vooral moet gaan bedenken:
Een teefje wordt 2x per jaar loops.
Een reutje kan eventueel (hangt ook af van het ras) niet met andere reuen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:51

Dat laatste is een beetje onzin, reuen kunnen prima met elkaar hoor :) Dat die 2 het toevallig niet konden, wil niet zeggen dat het helemaal neit kan.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:53

wij hebben beide. Nadeel is als de teef loops wordt de reu niet meer eet. Qua karakter zie je wel verschillen maar dit komt niet door het geslacht.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:54

Sancha schreef:
Hou er rekening mee dat teven bij elkaar ontzettend fout kan gaan. Als ze eenmaal beginnen met vechten gaat dat ook niet meer over.

Reu en teef is een veel makkelijkere combinatie.

Als je al twee teven hebt, en dat goed gaat, zou ik er of geen hond bij zetten, of een reu. Maar zeker geen derde teef. Dat is de goden verzoeken.

En het kan in het begin vast klikken, maar de kans is heel groot dat het later alsnog fout gaat.

Bij mij op stage hadden we 16 teven die allemaal prima met elkaar konden. :j

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:55

Yamcha schreef:
Dat laatste is een beetje onzin, reuen kunnen prima met elkaar hoor :) Dat die 2 het toevallig niet konden, wil niet zeggen dat het helemaal neit kan.

Ik dacht dat het wel algemeen bekend was dat reuen onderling lang niet altijd met elkaar op kunnen schieten :=
Die conclusie trek ik niet uit het feit dat die twee niet met elkaar op konden schieten.. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:56

Mijn ervaring is heel anders :)

Dat wordt idd vaak geroepen, en het is maar zelden waar. 2 reuen gaat vaak prima, als ze maar van elkaar weten waar ze staan :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:57

Yamcha schreef:
Ik vind reuen vaak veel vergevingsgezinder, teven kunnen om hetzelfde blijven knokken en hakketakken, doen reuen nooit. Die leggen het bij en dan is 't klaar, dat kan ik altijd erg waarderen :D

me too.

@gipsyboy, je maakt een grapje toch zeker met dat naar zijn mand schoppen omdat hij een stijve pielemoos krijgt van dat gekriebel???

mijn reutje heeft een keer in zijn slaap (merkte wel dat hij droomde maar wist niet waarover :D ) een zaadlosing gehad op mijn schoot. das pas heftig :P ben gelijk, na een aai over zijn bol want hond kon er ook niks aan doen, gaan douchen.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:58

Hier een teefje! <3

Heb er ook geen seconde aan getwijfeld! Die mannen zijn zo ''opdringerig'', sporen achterlaten, druppelen...
Brr... en het ergste is van die honden die zitten en dan zo'n ''potlood'' hebben :o
Nee, voor ons geen tijfel en ons teefje is gesteriliseerd 8-)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:59

Yamcha schreef:
Mijn ervaring is heel anders :)

Dat wordt idd vaak geroepen, en het is maar zelden waar. 2 reuen gaat vaak prima, als ze maar van elkaar weten waar ze staan :)

Maar dat weten ze niet altijd van elkaar als ze elkaar voor de eerste keer tegenkomen :D