Yamcha schreef:
Ken meer teven die bitchy zijn als reuen hoor.
En dat hele dominantieverhaal geloof ik écht niet in. Mijn reuen blijven heerlijk bij me in de buurt altijd, lopen nooit weg. Heb een teef gehad, die ging om de haverklap aan de wandel.
Zo zie je maar: 't kan verkeren![]()
Maar wat jij opnoemt, is niet reu of teef-specifiek. Dat verschilt per hond. Een Beagle of een Labrador of een Basset zijn echt notoire weglopers. Ontzettend lief, maar luisteren en komen, ho maar. En de heren zijn net zo erg als de dames
En je kunt ze wel leren om netjes bij je te blijven, zeker wel, maar dat kost héél wat meer energie als bij bijvoorbeeld een Schotse Collie.
Maar een loopse teef op haar toppunt, moet je gewoon ontzettend in de gaten houden, want die gaan op zoek naar leuke mannen. En ik kan mijn reu niet op het erf houden als er 10 meter verder een donders knappe dame (die ook nog gewillig is) loopt (kan hem wel terugroepen, da's wel vet). Dat zijn gewoon dingen waar je rekening mee moet houden, denk ik. Of castreren, natuurlijk, dat helpt voor zulke dingen wel. Alhoewel het bij mijn teef niet hielp
Mijn Labrador is nog nooit weggelopen is een kwestie van opvoeden denk ik.

Mijn volgende hondje wordt ook weer een teef. Misschien ligt het aan het ras (cavaliers zijn gewoon sowieso lieve, niet dominante honden, reu of teef maakt niet uit), maar qua karakter maakt het voor mij weinig uit. Ik vind meer het dingetje onder z'n buik wat minder..
)

ben gelijk, na een aai over zijn bol want hond kon er ook niks aan doen, gaan douchen.