Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
RoseK schreef:Deze aandoening heet Cuniculi (en dan nog wat). Het komt door een bacterie in de hersenen.
Konijnen kunnen hier wel van genezen maar dat duurt best lang, en ze houden vaak een scheef koppie.
De dierenarts zal er waarschijnlijk antibiotica en pijstiller voor meegeven. Kan je konijn nog wel zelfstandig eten? Ander zal je hem ook moeten voeren met een spuitje, oplosbaar voer kan je ook bij de dierenarts krijgen.
gohya schreef:Dat TS niet reageerd kan ik me wel voorstellen,ze word opeens met allerlei verwijten bestookt.
Tuurlijk vind ik ook dat ze er veel te lang mee wachten om naar een D.A. te gaan.Maar kennen wij hun situatie?
Kan je wel zeggen ongeacht de situatie moeten ze ermee naar een D.A. gaan,dat is makkelijk gezegd.
Niet iedereen kan een D.A. betalen,wat ze eerst wél konden toen ze het dier aanschafte.Wat nou als je opeens zonder inkomen komt te zitten?om wat voor reden dan ook?
Nee je moet niet gelijk gaan smijten met allerlei beledigingen.Ik kan me niet voor stellen dat ze met plezier naar dat konijntje zit te kijken.Ik weet zeker dat TS zich heel rot voelt.
gohya schreef:Dat TS niet reageerd kan ik me wel voorstellen,ze word opeens met allerlei verwijten bestookt.
Tuurlijk vind ik ook dat ze er veel te lang mee wachten om naar een D.A. te gaan.Maar kennen wij hun situatie?
Kan je wel zeggen ongeacht de situatie moeten ze ermee naar een D.A. gaan,dat is makkelijk gezegd.
Niet iedereen kan een D.A. betalen,wat ze eerst wél konden toen ze het dier aanschafte.Wat nou als je opeens zonder inkomen komt te zitten?om wat voor reden dan ook?
Nee je moet niet gelijk gaan smijten met allerlei beledigingen.Ik kan me niet voor stellen dat ze met plezier naar dat konijntje zit te kijken.Ik weet zeker dat TS zich heel rot voelt.
MerelxG_R schreef:Laika schreef:Men wilt graag huisdieren maar het mag vooral niet teveel kosten. Weet je wat een dierenarts kost? Beter is het even af te wachten, misschien gaat het dier dan vanzelf wel dood.
Inslapen kost tenslotte ook weer geld.![]()
Het wordt werkelijk tijd dat er wetten voor gemaakt worden, zodat je dit soort mensen kan aangeven voor verwaarlozing/mishandeling van hun dieren.
Sorry, maar ik kan hier echt zo ontzettend boos en verdrietig van worden.
Nog erger zelfs: inslapen kost helemaal geen geld (iig bij ons niet), dus daarvoor zou ze het niet hoeven laten ..

Niet iedereen kan een D.A. betalen,wat ze eerst wél konden toen ze het dier aanschafte.Wat nou als je opeens zonder inkomen komt te zitten?om wat voor reden dan ook?Nee je moet niet gelijk gaan smijten met allerlei beledigingen.Ik kan me niet voor stellen dat ze met plezier naar dat konijntje zit te kijken.Ik weet zeker dat TS zich heel rot voelt.
gohya schreef:Niet iedereen kan een D.A. betalen,wat ze eerst wél konden toen ze het dier aanschafte.Wat nou als je opeens zonder inkomen komt te zitten?om wat voor reden dan ook?
Focussed schreef:Pfft. Zonder inkomen? Onderzoekje komt misschien max op €30,- uit. En anders vraag je of de DA over z'n hart wil strijken en hem gratis wil laten inslapen. Al kan ik me niet voorstellen dat het in laten slapen van een konijn zo duur is dat je het niet meer kan betalen.
Daarbij is bellen altijd nog nagenoeg gratis. Nee ik vind dat je dit niet kan rechtvaardigen. Ik vind het heel erg asociaal en egocentrisch naar het beestje toe. Als je paard steeds omvalt en z'n hoofd scheef houdt/niet meer kan staan, dan kijk je het toch ook geen maand aan? Als je kind z'n hoofd scheefhoudt en verlammingsverschijnselen heeft kijk je het toch ook geen maand aan? Ongeacht of je een DA /HA zou kunnen betalen of niet.
Wilawander schreef:Maar waarom moet dat arme dier zo lang lijden en hoe kan jou vriendin weten dat die nog een jaar daarmee kan leven? is ze dierenarts?
Je zou een dierenarts kunnen bellen om te vragen wat het kost om in te slapen dat is wel het minste wat je voor het arme dier kunt doen.
In onze praktijk kost het rond de 15 euro voor een konijn van ca. 20 Kilo.
bosmonster schreef:ik vind het echt ongelooflijk dat je je nijn zo lang laat creperen. huisdieren kosten geld en als je overal op wilt besparen, dan sla hem zelf achter z'n oren.. dan is hij tenminste uit z'n lijden verlost. tis de meest boerse manier om te doen, maar dit getuigt ook niet van dierenliefde. ik kan er gewoon niet overuit. vind het echt belachelijk!
Anoli schreef:Wilawander schreef:Maar waarom moet dat arme dier zo lang lijden en hoe kan jou vriendin weten dat die nog een jaar daarmee kan leven? is ze dierenarts?
Je zou een dierenarts kunnen bellen om te vragen wat het kost om in te slapen dat is wel het minste wat je voor het arme dier kunt doen.
In onze praktijk kost het rond de 15 euro voor een konijn van ca. 20 Kilo.
Misschien kun je haar bericht even goed lezen, ze geeft aan dat het rond de 100 euro kost een euth.
En misschien is haar vriendin wel DA?
Wilawander schreef:Als haar vriendin dierenarts was dan kon ze wel euthanaseren voor heel wat minder![]()
Ik werk zelf als assistente en 100 euro kost dat echt niet. En er zijn er meer die als dierenarts werken, even rondbellen.

Anoli schreef:Wilawander schreef:Als haar vriendin dierenarts was dan kon ze wel euthanaseren voor heel wat minder![]()
Ik werk zelf als assistente en 100 euro kost dat echt niet. En er zijn er meer die als dierenarts werken, even rondbellen.
Ik ben zelf ook dierenartsassistente en bij ons kost het toch echt geen 15 euro...
Misschien kan die vriendin dat maar dan hoef je toch niet gelijk in twijfel te trekken of ze wel of niet dierenarts is...