Schildpadkleur bij kitten, kater of poesje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:12

Nou het kitten is er hoor!!
Ik geloof dat ik zenuwachtiger ben dan de beestenbende zelf. Het ging eigenlijk heel goed.
Ik had mn handen vol, kitten was onderweg zo zielig aan het piepen dat ik bij binnenkomst het diertje meteen in de woonkamer neer heb gezet, dit zei mijn gevoel dat dit het beste is.

Heel dapper liep ze op Shelley af, de poes waar ik het meest tegenop zag omdat ze behoorlijk fel kan zijn, ze heeft wel zelf kittens gehad en ik denk dat ze daarom zo goed reageerde, het was neusje neusje, en ze reageerde heel normaal, geen blaas, geen stres niets.
Simba de oude reageerde dus totaal anders, de kater die alle huizen in en uitloopt, de brutale snotaap en zijn pis nooit lauw laat worden door welke kat dan ook.
Hij gaf een harde blaas en het kitten deinsde geschrokken terug.

Donna, de hond reageerde heel spannend, ze vond het geweldig, kitten dito. Omdat ik Donna nog wat groot vind voor het kitten (En wil beschermen) heb ik Donna een mega bot gegeven waar ze heerlijk op heb zitten kluiven, ondertussen kon het kitten de kamer inspecteren.
En dan kom ej dr achter dat er best veel stof in in huis. :D

Heb de kattenbak geinstalleerd, Shelley ging slapen (mooi zo) en kitten at zelfs al wat brokjes.
Nu ligt het te slapen naast mij op het bureau op een kleedje, het diertje was bekaf en kroop weg onder de kast, nu krijgt ze mijn aandacht.

De katten ook steeds dr bij betrokken, en Simba (De oude) is net terug van zijn route, die zit ook weer op zijn oude plek namelijk op de PC.

Er is rust in huize Chiqa, ik ga even een papatje bakken, morgen zal ik wat foto's maken en kijken wat het nu echt is, ik denk zelf een wijffie.
Oja wat mij opviel waren dat haar slapen wat kaal waren, synchroon dus niet op een plek, weet ieman dtoevallig wat dat kan zijn, dat haar haar aan het wisselen is?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:20

Blij te horen dat het goed is verlopen.. +:)+
Wat ikzelf altijd deed met kittens in een nieuwe omgeving is ze regelmatig op de kattenbak zetten..
Als ze niet moeten plassen of poepen gaan ze vandaar uit weer de boel verkennen en zo kunnen ze em makkelijker terug vinden indien nodig..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:54

Chiqa, ik ben toch benieuwd naar iets, wat me zelfs nog bezig houdt na het afsluiten van de laptop, dus ik ga het je toch vragen;

Jij bent hier op BB altijd heel erg fel als het gaat om kruisen van dieren, dieren zonder stamboekpapier, fokken met dieren waarvan het niet bekend is of de ouders getest zijn op erfelijke ziektes/afwijkingen, dieren die te jong bij hun moeder worden weggehaald, etc. Allemaal jouw principes waar ik alleen maar achter kan staan en juist om deze reden schept het mijn verbazing zo enorm om dit topic tegen te komen, uitgerekend geopend door jou. Ik zie dat het hier gaat om een kruising kitten van slechts 8 weken oud en ik vraag me af waarom. Waarom, terwijl je zelf fel reageert als iemand anders zo'n topic geopend zou hebben?

Desalniettemin wens ik je heel veel plezier met het kitten, elk dier is leuk (en jonge dieren zijn aandoenlijk), maar ben gewoon erg benieuwd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:07

Zo we zijn de eerste nacht doorgekomen, ze was gelukkig stil.
Ze heeft de kattenbak al gebruikt, gepoept en geplaatst dus dat gaat de goede kant op :D
Ik heb wel wat bijvoeding gehaald bij de DA want ze eet nog niet echt denderend.
Ze weegt nu 630 gram en dat is best licht voor een kitten van 8 weekjes heb ik zo begrepen.

Quell; je heb helemaal gelijk. Ik ben en blijf nog steeds tegen nutteloze broodfok met ongeteste dieren,
dit is dus ook een slipnestje van een vriendin, ze heeft de kittens weggegeven en heb dr niets voor hoeven betalen.

Ik vind het een grote gok, hart en nierfalen. Omdat dit op mijn pad kwam, en er nog wat toevalligheden waren heb ik dit diertje gekozen, anders zou ik dr nooit aan durven beginnen. Laat ik zo zeggen ik was al op zoek naar een fokker. Nog nie echt bewust, maar omdat ik twee oudere katten heb en bang ben dat er zo'n gat komt als er een weg komt te vallen ben ik gezwicht.
Maar broodfok, bewust katten op elkaar zetten zonder ze te laten testen, heb ik nog steeds een flinke aversie tegen omdat het verschrikkelijk is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:25

fijn om te lezen dat het toch goed is gegaan... Zie je nou wel ;) het blijven katten en ze reageren toch anders dan je gedacht had.

Ben het wel met Quel eens, ik had ook een wenkbrauw opgetrokken toen ik je topic las, om dezelfde reden. Het slipnestje had makkelijk voorkomen kunnen worden en je vriendin geeft ze dan wel gratis weg maar veel te vroeg, ook een slipnestje moet gewoon normaal op kunnen groeien. Heb je een slipnestje neem dan wel je verantwoording en zorg dat die kittens een goede start krijgen. Maar die discussie is een eeuwige en daar heb ik nu geen zin in.

Maar goed, je hebt haar nu en ik hoop dat je er veel plezier aan kunt beleven.
Ik weet zeker dat het een meisje is!

Die kale plekken zijn redelijk normaal, misschien dat haar kleur een beetje vertekend of ze is veel gewassen door dr nestgenoten ;) Wel in de gaten houden of het niet erg wordt of dat er korstjes op komen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 23:15

En chiqa hoe gaat het nu?? Ben benieuwd naar update en evt foto's???

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 23:19

Ik heb geregeld nestjes met schildpadjes en inderdaad zijn dat tot nu toe altijd vrouwtjes geweest. Je kan het zioen hoor als het een manneke is :D :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 09:46

Chiqa, heb je al onder het staartje gegluurd? En we willen nou toch wel een keer foto's hoor :) *is niet nieuwsgierig*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:47

T is een vrouwtje, ik zag het vrijwel direct. :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:36

kon ook haast niet anders.... ;) maar ehh, de foto´s?? *is ook niet ongeduldig*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:56

Afbeelding

Kan dr erg slecht op de foto krijgen ze duikt steeds naar de lensdop. :+

cissy

Re: Schildpadkleur bij kitten, kater of poesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:27

wat een leukkie!
Ik heb een zwak voor tortie´s, heb er niet voor niks 3... :)
Ze is al goede vriendjes met die zwarte!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:19

cute :j heb ook weer gave foto's zal ze morgen ff plaatsen zo leuk samen in de hangmat en dan kijkt nora met een frons van hee schuif es ff op :D

maar ze is een plaatje om te zien

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:59

wat een schatje. <3 ze kijkt wel ondeugend uit haar oogjes zeg. :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:59

mag geen reclame maken he :D maar nieuwe topic van nora zie onderschrift O:)