Wat ik nu weer zie....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

Re: Wat ik nu weer zie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:13

Zou het misschien een idee zijn om de vrouwtjes ook in een hok te stoppen of iets dergelijks, zodat als ze zwanger zijn hun jongen in het hok neerleggen. Anders mag je weer spitten en heb je weer kans dat de jongen weg zijn.
Hou nog wel in de gaten of de jonkies terugkomen, want ze zullen het niet overleven in het 'wild'.
Denk aan onder een auto komen, gegrepen door een kat enz.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 20:18

Nou op dit moment zit het mannetje in het hok, aangezien ik die anders morgen echt niet meer te pakken krijg. En ik hou ze nu wel extra in de gaten hoor, nu ik dit weet. Deed ik hiervoor namelijk niet omdat ik toen niet wist dat ze zwanger was. En de holletjes zijn nu ook weg.

En uiteindelijk heb ik dus 2 vrouwtjes en 2 mannetjes.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 22:15

Heb je de kleintjes nog gezien?
Ik ben benieuwd hoeveel jongen je er nog bij krijgt :D

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 22:16

:)) wat een verassing.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 12:27

Hey

Nee de kleintjes zijn allemaal nog steeds verdwenen. Maar zoals ik toen die 5 min zag kunnen ze wel zelfstandig eten al... Misschien redden ze het wel, en anders hoop ik dat ze een snelle dood hebben gehad. Gisteren was mijn vriend jarig en hadden we visite en gingen ze steeds zeggen dat ze die kleintjes zagen en dan was het: 1 april. Nou haha...

Het mannetje is gisteren geholpen, dus dat is ook weer een last minder. Nu nog bekijken wat voor verassingen ik nog krijg.

Het rare is alleen dat het mannetje vanaf november al met een vrouwtje zat en die is dus nooit zwanger geraakt. Zodoende kwam ik er nu pas achter nadat er een ander vrouwtje bij kwam.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:34

Maar is dat nieuwe vrouwtje wel een vrouwtje? Weet je zeker dat een van de beide vrouwtjes stiekem geen mannetje is?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 12:43

Nou ik heb er nu 3 nagekeken en bij de eerste 2 konijnen die er sinds november zijn is er 1 een mannetje en 1 een vrouwtje. Bij de laatste twee die zijn gekomen (waarvan 1 een gecastreerd mannetje zou zijn en 1 een vrouwtje) heb ik er 1 kunnen nakijken en dat was een vrouwtje en ook de moeder aangezien ze erge dikke tepels had. Het leek de pyreneeen wel haha. Alleen dacht ik dat zijn het geholpen mannetje was. Het laatste konijnen krijg ik niet te pakken nog.