peggyloos schreef:@cyntje
Ik kan zeggen dat wij absoluut geen guppen verkopen in voor een koudwaterbak. Ik vind dat je nu alle dierenspeciaalzaken over 1 kam scheert. Wel verkopen wij viskommen dat verkoopt elke dierenwinkel. Maar wij zijn voldoende getraind in het houden van vissen. Wij weten wel welke vissen we bij elkaar kunnen doen en welke absoluut niet. Ook krijgen we elk jaar een dag training, dat doet niet elke dierenzaak. (Maar als je je zaak op orde wilt houden en geen klachten wilt hebben dan eis je dat van je personeel.) Maar meestal gebeurt dit soort dingen niet in een groot winkelketen. Wij zijn een heel kleinzaakje met 1 winkel en 3 man personeel. Dat is ook al heel anders.
Wat ik helemaal niet vindt kunnen wat ik zie is dit:
@Abeltje77 Ik moet zeggen dat ze hier in mijn stad in de ene zaak (faunaland) in de vervoerszakjes in een aquarium drijven (tot ze verkocht worden)
Hoe willen ze die eten geven? En hoe lang duurt het voordat ze verkocht worden? Soms blijven ze bij ons wel een paar weken in de bak en dan al die tijd in een zakje laten dobberen?
Daar spreek je jezelf echt ontzettend tegen. Als je voldoende getraind bent in het houden van vissen, dan weet je ook dat een vissenkom absoluut niet geschikt is voor het houden van welke vis dan ook. Het excuus dat iedere winkel vissenkommen verkoopt slaat nergens op. Dan kun je net zo goed alles maar verkeerd doen met het excuus dat er vast nog wel meer mensen zijn die 't nog erger doen dan jou.