iemand verstand van vissen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jitske

Re: iemand verstand van vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 18:42

waar ik mijn betta vandaan heb zitten ze idd ook in veeeeeel kleinere bakken dan ik hier heb staan. tussen veel verschillende vissen, en ik moet eerlijk zeggen dat ze er allemaal vrij slecht uitzien.

toen wij de onze kochten zaten er 3 of 4, waarvan er 1 vrij klein was met een beetje verfrommelde staart. de rest zag er best goed uit.
nu komen we regelmatig in die zaak, en inmiddels hebben ze er wel een stuk of 8 zitten geloof ik. bijna allemaal klein en verfrommelde staarten. zien er dus allemaal vrij slecht uit...

maargoed de onze is onwijs opgeknapt hier thuis. hij heeft veel meer kleur gekregen en is hartstikke actief :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:43

Betta's kunnen makkelijk bij andere vissen maar liefst met een korte staart, of een staart welke niet makkelijk aangevreten kan worden.

En speciaalzaak of niet, die verkopen nog steeds vissenkommen, zeggen dat guppen in koud water kunnen, algeneter in een klein bakje, vissen die totaal niet bij elkaar kunnen gewoon bij elkaar verkopen, verkeerde informatie mbt het opstarten van aquariums etceteraaaaa....

Zeg niet dat het daar zo is, maar men kan tegenwoordig beter op fora informeren dan naar de info van een zaak te luisteren ;)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 09:38

Ik moet zeggen dat ze hier in mijn stad in de ene zaak (faunaland) in de vervoerszakjes in een aquarium drijven (tot ze verkocht worden) en in de andere zaak zag ik een hele mooie rode gewoon in een aquarium rondzwemmen tussen andere visjes. Die heb ik even staan bekijken want was verbaast dat de winkel dat zo deed, maar die zag er toch heel relaxt uit. Dan zie ik dat toch liever dan in een zakje, nauwelijks groter dan het diertje zelf.

peggyloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:08

@cyntje

Ik kan zeggen dat wij absoluut geen guppen verkopen in voor een koudwaterbak. Ik vind dat je nu alle dierenspeciaalzaken over 1 kam scheert. Wel verkopen wij viskommen dat verkoopt elke dierenwinkel. Maar wij zijn voldoende getraind in het houden van vissen. Wij weten wel welke vissen we bij elkaar kunnen doen en welke absoluut niet. Ook krijgen we elk jaar een dag training, dat doet niet elke dierenzaak. (Maar als je je zaak op orde wilt houden en geen klachten wilt hebben dan eis je dat van je personeel.) Maar meestal gebeurt dit soort dingen niet in een groot winkelketen. Wij zijn een heel kleinzaakje met 1 winkel en 3 man personeel. Dat is ook al heel anders.

Wat ik helemaal niet vindt kunnen wat ik zie is dit:

@Abeltje77 Ik moet zeggen dat ze hier in mijn stad in de ene zaak (faunaland) in de vervoerszakjes in een aquarium drijven (tot ze verkocht worden)

Hoe willen ze die eten geven? En hoe lang duurt het voordat ze verkocht worden? Soms blijven ze bij ons wel een paar weken in de bak en dan al die tijd in een zakje laten dobberen?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:19

Ik scheer niets over één kam, dit is gewoon algemeen bekend :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:04

peggyloos schreef:
@cyntje

Ik kan zeggen dat wij absoluut geen guppen verkopen in voor een koudwaterbak. Ik vind dat je nu alle dierenspeciaalzaken over 1 kam scheert. Wel verkopen wij viskommen dat verkoopt elke dierenwinkel. Maar wij zijn voldoende getraind in het houden van vissen. Wij weten wel welke vissen we bij elkaar kunnen doen en welke absoluut niet. Ook krijgen we elk jaar een dag training, dat doet niet elke dierenzaak. (Maar als je je zaak op orde wilt houden en geen klachten wilt hebben dan eis je dat van je personeel.) Maar meestal gebeurt dit soort dingen niet in een groot winkelketen. Wij zijn een heel kleinzaakje met 1 winkel en 3 man personeel. Dat is ook al heel anders.

@Abeltje77 Ik moet zeggen dat ze hier in mijn stad in de ene zaak (faunaland) in de vervoerszakjes in een aquarium drijven (tot ze verkocht worden)

Hoe willen ze die eten geven? En hoe lang duurt het voordat ze verkocht worden? Soms blijven ze bij ons wel een paar weken in de bak en dan al die tijd in een zakje laten dobberen?

Daar spreek je jezelf echt ontzettend tegen. Als je voldoende getraind bent in het houden van vissen, dan weet je ook dat een vissenkom absoluut niet geschikt is voor het houden van welke vis dan ook. Het excuus dat iedere winkel vissenkommen verkoopt slaat nergens op. Dan kun je net zo goed alles maar verkeerd doen met het excuus dat er vast nog wel meer mensen zijn die 't nog erger doen dan jou.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 12:06

Daarom, en dat is ook wat ik bedoelde.
Een winkel heeft belang bij omzet, niet altijd om diervriendelijkheid en een vissenkom vind ik echt 'not-done' of je nu getraind bent in het houden van vissen of niet ;)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:28

peggyloos schreef:
@cyntje

Tja... ik weet het niet hoe dat zit met voeren. Gaat zakje misschien even open ofzo. Ik heb Jack daar gekocht en ik weet ZEKER dat hij zeker 2 tot 3 weken daarin heeft gezeten. Ik zag hem namelijk telkens liggen en uiteindelijk heb ik hem in een opwelling uit medelijden gekocht.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 22:06

Ik heb vroeger in een dierenwinkel gewerkt waar ze uit principe geen kommen verkochten. Met de juiste uitleg erbij begrepen de mensen wel dat het beter was om een rechte bak te kopen. (ik zal verder niet verkondigen dat dit een geweldige winkel was, want elke winkel wil winst maken ;) )

Ook ben ik van mening dat er al snel te veel vissen in een aquarium gaan. In een 60 liter bak kunnen nu eenmaal niet veel vissen. Dat het "goed" gaat wil niet zeggen dat het ook goed is.
Ik heb een aquarium van een meter gehad, een lekkere grote dacht ik. Maar uiteindelijk viel het mij toch tegen wat erin kon, ik had beter een grotere kunnen kopen. Ik heb nu geen aquarium meer, ik heb er op dit moment geen ruimte voor in huis. Maar als we een groter huis hebben wil ik een bak van minimaal 1.20m :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:02

Inderdaad TinkerTreas :j
Ik heb ook een 1.20m en daar kun je veel kanten mee op :D

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:04

Ik heb aan het sparen voor de Juwel vision 450 die bak vindt ik zo mooi!
Maar het is wel zo elke winkel wil winst maken.
Ik vind niet dat ik er te veel vissen in heb zitten, ze zien er allemaal goed uit lekker actief.

Wat erg zeg dat die beestjes daar gewoon in een zakje zitten :O dat vind ik echt erg om te horen!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:02

Citaat:
Inderdaad TinkerTreas
Ik heb ook een 1.20m en daar kun je veel kanten mee op

:j Mijn broer heeft een bak van 1.20, maar die wil een grotere. Dus dan wil ik zijn bak overnemen :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:03

Ik wil steeds groter.... herken het... gelukkig heb we nu een kind en hebben we de ruimte hard nodig, anders hadden we aan de andere muur een 3 meter neergezet :+

( ach,... iets voor latere tijd :P )

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:08

duChambre schreef:
okee, ik had misschien wel even de ramen mogen lappen, maar hier zie je zijn kleuren aardig goed ;)
Afbeelding

toen hij net bij ons was, was zijn staart nog niet gekleurd. klein beetje rossig, maar nog niet zo als nu. hij krijgt steeds meer kleur :)
knappert he? :D

Grappig ik heb er ook zo één gehad, zelfde kleuren ook.
Onwijs leuke vissen vind ik ze!
Werd er helemaal verlief op toen ik op de middelbare school zat.
De mijne zat trouwens met wat guppy's, hij werd aangevallen door de guppy's. Bij nader inzien heb ik wel het idee dat hij wat zwakker geweest is.