Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marianne18 schreef:mensen jullie hebben het allemaal over inslapen dat doet een dierenarts niet zomaar.(wij hebben er ook om gevraagd maar ze weigerde om het te doen omdat de hond 1. niet oud was en er nog veelste goed uitzag 2. een 2e kans verdiende bij iemand anders 3.ze het ook niet mogen doen voordat je bij een gedragtherapeut bent geweest en als die bevestigd dat de hond een gevaar is voor jezelf en anderen dan mag hij pas worden ingeslapen en niet eerder.
ikdoemaarwat schreef:ik zou de hond 1 kans geven met een gedragstherapeut, geen verbetering is bij mij einde oefening......dan mag hij bij een andere baas als erfbewaker gaan spelen ofzo, maar komt mijn huis niet meer in
Liezel1 schreef:ikdoemaarwat schreef:ik zou de hond 1 kans geven met een gedragstherapeut, geen verbetering is bij mij einde oefening......dan mag hij bij een andere baas als erfbewaker gaan spelen ofzo, maar komt mijn huis niet meer in
Is hij niet geschikt voor.... Als er ingebroken wordt komt hij bij wijze van spreken de koekjes brengen....
tienus63 schreef:Caesar schreef:Hoe wil je verder met een hond die je partner niet vertrouwd? Vraag je dat eerst maar eens af. Dat gaat van kwaad tot erger als de hond boven hem uit gaat groeien. Komt dan nog wel een keer toch een confrontatie.
Ik zou castratie proberen en dan wellicht nog gedragstherapeut als je het nog een keer wilt proberen. Je vriend heeft fouten gemaakt tijdens dat moment, maar ik snap niet dat je de hond op dat moment nog los laat lopen en bij de halsband moet pakken. Vaak voelt een hond zich dan stoerder. Gewoon aan de lijn houden, zodat je zijn gedrag wel kunt controleren, maar ook kunt negeren.
Dan zou hij de andere hond of eigenaar moeten grijpen en niet zijn eigen baas.
Of zijn dominantie werd daardoor aangewakkerd, dat ie duidelijk liet blijken dat hij er niet van gediend was dat hij werd tegen gehouden.
Cayenne schreef:Een ander tehuis voor een hond die al gebeten heeft?
Dat kun je imo niet verantwoorden. Wat als hij daar ook bijt? of met kinderen in aanraking komt?
ikdoemaarwat schreef:Cayenne schreef:Een ander tehuis voor een hond die al gebeten heeft?
Dat kun je imo niet verantwoorden. Wat als hij daar ook bijt? of met kinderen in aanraking komt?
niet zomaar een ander tehuis, wel iemand met ervaring met honden en die echt weet waar hij mee bezig is......
ik ken namelijk wel mensen die juist dat soort honden een 2e kans geven (ex-politiehonden trainer)
edit: mensen roepen ook asiel,maar ook dan wordt de hond herplaatst, en weet je niet waar, ik heb liever dan de zekerheid dat ie iig bij iemand terecht komt die er verstand van heeft
diesel83 schreef:Je kan hem naar het asiel brengen en dan word hij opnieuw geplaatst met het verhaal erachter dat hij bijt. Word hij waarschijnlijk als boerderij hond of terreinhond geplaatst.
maaike5581 schreef:Persoonlijk had ik hem laten inslapen, eenmaal bloed geproefd...
Nu is het je vriend maar zou er niet moeten aan denken als er een kindje de hond wil aaien een het voorval herhaalt zich..
Succes en sterkte..
superwoman schreef:diesel83 schreef:Je kan hem naar het asiel brengen en dan word hij opnieuw geplaatst met het verhaal erachter dat hij bijt. Word hij waarschijnlijk als boerderij hond of terreinhond geplaatst.
sorry maar wie zitten er op zulke honden te wachten? Mensen op een boerderij echt niet hoor!
Ik denk dat je er dan beter een einde aan kan maken, dat is imo beter voor de hond.
Wanneer je zelf een plek kan vinden met iemand die daar juist mee om wil gaan, vind ik het anders.
ikdoemaarwat schreef:maaike5581 schreef:Persoonlijk had ik hem laten inslapen, eenmaal bloed geproefd...
Nu is het je vriend maar zou er niet moeten aan denken als er een kindje de hond wil aaien een het voorval herhaalt zich..
Succes en sterkte..
nogmaals , dat bloed proef verhaal is een fabeltje! mijn honden krijgen vers vlees en zelfs mijn nichtje van 2 jaar staat nog boven mijn honden als ze hier is!