Het is weer lente…. onze klopgeest is terug. Hulp gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:53

Ik lees nergens of jullie geprobeerd hebben van die vogelstickers op de ramen te plakken?
En anders gewoon het spiegelfolie eraf halen? Of er een laagje overheen plakken zodat het niet of minder spiegelt, bv van dat anti-inkijk-plastic.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:54

Als aller-aller laatste redmiddel zou afschieten heel misschien een gedachte zijn...

Maar ik vind, met de info die TS in dit topic gegeven heeft, dat nog niet alle opties uitgeprobeerd zijn.

De oorzaak is spiegelende ramen waarin hij een ander mannetje ziet wat hij, territoriaal als hij is, zal blijven aanvallen. De oplossing is om die spiegeling weg te nemen, in elk geval bij de ramen waar mensen last hebben van zijn aanvallen.

KiWiKo

Re: Het is weer lente…. onze klopgeest is terug. Hulp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:57

ben het met Nickeltje eens............. waarom een toegeweide vader afschieten???

zorg ervoor dat de bedreiging weg is :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:59

moonfish13 schreef:
Nickeltje schreef:
Beetje bekrompen reactie is dat zeg.
Het is een beschermde vogel en daarnaast vind ik het van weinig inzicht in dieren getuigen dat een dier maar afgeschoten meot worden omdat het iets doet dat een mens vervelend vindt.

Ahum, ik ben gek van dieren en ben heus geen leek, maar ik zou niet 6! jaar met dat getik willen zitten.
Ik werk niet voor niets met dieren, maar ik heb mijn grenzen.
Als je al zoveel hebt geprobeerd zou ik op zijn minst radeloos zijn, optie één is niet afschieten, maar optie 50?
Ik vind het pas bekrompen dat iedereen het maar normaal vind dat je dat 6 jaar accepteerd.

Heel sneu voor het dier, maar ik ben ook een tikkie nuchter, en dat missen een hoop dierenredders nog wel eens.

Ik vind het ook bekrompen, die vogel heeft er niet om gevraagd en weet ook niet beter.
'Wij' als mensen zijn zo dom om gespiegelde ramen te maken, dan moet je er ook op een normale manier wat aan doen als daar dieren last van hebben.
Als die vogel wist dat hij zich geen zorgen hoefde te maken omdat zijn spiegelbeeld niet echt een rivaal is zou hij er echt wel mee ophouden.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 25-03-10 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:59

Wij hebben dit ook meegemaakt, maar dan met een mus.. Beestje wou met alle geweld naar binnen, ons huis in. Heeft weken lang getikt, tegen elk raam aan. Deden we het gordijn dicht, ging hij naar een ander raam. Gingen we op bed, ging hij naar het slaapkamerraam. Hij heeft werkelijk elk raam geprobeerd.. Dag in, dag uit, hij gaf niet op. Gek word je er van.. En een lawaai dat zo'n beest kan maken!

Ts, ik hoop dat je iets kan vinden om dit op te lossen, ik zie het somber in als ik eerlijk ben.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 18:36

Nou, afschieten is nog laaaang niet aan de orde. Al maken we er wel eens een grapje over :o Maar ik denk dat wel nog wel wat opties hebben om uit te proberen. Ik denk ook niet dat mijn baas het het afschieten goed zou keuren hoor. De meeste collega´s hier op kantoor kunnen er nog wel om lachen.

En tja, dit gaat al een jaar of 6, maar natuurlijk niet het hele jaar door. Wel zeker een aantal maanden per jaar, maar hoe veel precies? Dat heb ik geblokt want dat is nodig om te overleven :D

Ik krijg denk ik geen toestemming om de folie er af te halen, bovendien zit het er op met een reden. Het is warmtewerend. Al zou je dat soms niet zeggen, want het is in de zomer evengoed een bakoven daar.

En wat betreft het nest, volgens mij zitten ze op het braakliggende stuk grond achter ons pand. Ik denk niet dat ze al een nest hebben, maar we zouden misschien met zo´n knalding kunnen voorkomen dat ze daar een nest bouwen? Misschien gaan ze dan een ander territorium zoeken?

Ik heb nog een tip gehad om een ander vogelasiel te bellen. Misschien een goed idee, want dat het asiel/dierenambulance hier niet meewerkt, wil natuurlijk niet zeggen dat alle vogelasielen niet meewerken.

Maar hier 2 foto's.
Afbeelding
Op deze foto zie je ook de witte strippen die mijn collega heeft geplaatst. Hij gaat er nu gewoon boven zitten

Afbeelding
Hier zit die stinkert dus op een ander deel van het dak. Precies waar ik hem niet wil hebben. Boven de voordeur :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:45

Kunnen jullie geen duivenprikkers op de randen zetten? Dat zijn uitsteeksels waardoor vogels niet op de randen kunnen zitten of nestelen.
Of gaat hij ook op het glas zelf zitten?
Anders een spuitkikker plaatsen, maar ik denk niet dat je die kwijt kunt zo te zien :=

Hebben jullie het trouwens niet warm in de zomer, zo onder dat glas?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-03-10 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:46

Nickeltje schreef:
Dat weet ik dus niet. Als hij een aantal weken zijn grote vijand niet ziet in die ramen zoekt hij misschien ergens anders zijn heil.
In het meest ongunstige geval zal iemand na elke grote regenbui de zomer er een nieuw laagje overheen moeten kalken, als het al mag van het gebouwbeheer natuurlijk...

Wij hebben thuis kassen en maken ook gebruik van kalk. Dit blijft de hele zomer zitten. het wordt wel dunner maar gaat er niet helemaal af.
(wij kalken alleen wel een paar maanden later dan het nu is)
Kalk werkt tevens zon werend en dus wordt het minder warm

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:53

Ohhh wat erg dit zeg ! Ik zou helemaal gek worden..

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:29

Oe dat zijn nogal veel ramen, ik wilde al opperen om iets kleverigs op de rand te smeren.
Maar dan ben je dus wel even bezig. :+
Kalk is inderdaad ook 'n goeie, of van dat folie aan de binnenkant?

Eigenlijk toch te gek voor woorden dat je hier met 25 mensen moet gaan zitten nadenken omdat zo'n beest.. nouja. :Y)

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 13:31

Cayenne schreef:
Kunnen jullie geen duivenprikkers op de randen zetten? Dat zijn uitsteeksels waardoor vogels niet op de randen kunnen zitten of nestelen.
Of gaat hij ook op het glas zelf zitten?
Anders een spuitkikker plaatsen, maar ik denk niet dat je die kwijt kunt zo te zien :=

Hebben jullie het trouwens niet warm in de zomer, zo onder dat glas?

Wat is een spuitkikker?

We gaan eens even wat tips proberen. Die plakkers in de vorm van vogels moet lukken. Het witkalken kan ook, dit gebeurt 1x per jaar ook met de lichtkoepels op onze productie. Maar ik weet niet wanneer dat bedrijf weer komt. Dan moeten we het er eens even over hebben of de toren ook voor een deel mee kan. En vooral, wat voor gevolgen dat dan gaat hebben. Of dat dan niet van het dak over de voorkant gaan stromen?

Voor het plakken of prikkers op de randen zetten... we kunnen er op sommige plaatsen lastig bij. Het is nogal hoog :=

Ik heb nog 2 vogelasielen gebeld, die kwamen niet verder als de tips die we hier doornamen.

En ja, het is heeeeel warm onder het glas. Gelukkig is het alleen het trappenhuis, maar de rest van het pand heeft een plat dak en we hebben geen airco :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:42

Een spuitkikker is een stenen/plastic kikker die water schiet zodra je in zijn bewegingsveld komt :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:01

Citaat:
En ja, het is heeeeel warm onder het glas. Gelukkig is het alleen het trappenhuis, maar de rest van het pand heeft een plat dak en we hebben geen airco :D

Tss, totaal niet praktisch ook nog dus.
Als ik jullie was verfde ik gewoon die hele toren wit, staat ook echt wel leuk als het netjes gebeurd en zal bergen schelen qua warmte :j

Maar kun je niet van de matterende folie plakken op het onderste stuk van het raam? Dan spiegelt het niet meer en dat folie zie je nauwelijks zitten. Ik neem aan dat hij het alleen doet bij die ramen die achterover gekanteld staan en niet bij die daaronder? Of kan hij daar ook wel langs gaan zitten?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:09

Hahaha mijn dag is weer helemaal goed, wat een verhaal zeg _O-

Als het bij een ander gebeurd is het wel grappig, maar moet zeggen dat ik ook helemaal gestoord wordt van de vogels die in april weer nestjes gaan bouwen op zolder... Word dan ook om het uur wakker om het plafond eens flink te bewerken met een stok. Vaak begin ik dan aan de ene kant van mijn kamer (ze zitten heel ver op zolder) en zo tik ik ze steeds een metertje verder totdat ze weer naar buiten vliegen onder de dakpannen door. Neemt niet weg dat ze (net zoals jouw birdie) zich niet laten kennen en van de gelegenheid gebruik maken om takjes en blaadjes te zoeken, om daarna rustig verder te nestelen.

Maar goed, kan er door jouw verhaal nu wel enigszins om lachen (totdat het nestseizoen weer begint...). :+

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:11

Stom idee misschien, maar ergens iets verderop, maar nog wel in zijn territorium, een spiegel neerzetten? Dat spiegelt waarschijnlijk nog beter dan jullie gebouw, dat ie zich daar maar gaat uitleven... ;)

Sterkte!

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:07

zoals de boven gaande zeg,
ik zou even naar de kringloop winkel stuk of 3 prachtige spiegels halen, even op de boven vlak bij jullie gebouw ophangen en dan gaat ie vast die vijand pakken want die heeft ook nog de zelfde kleur :Y)
is het proberen waard zou ik zeggen, en ook nog vogel vriendelijk :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:25

Hier komt er elk jaar ook zoeentje op bezoek, komt ook op de ramen tikken, hele voorportaal als wc gebruiken en kwekt er vrolijk op los, (ongeloof hoeveel lawaai die beestjes kunnen maken). Wat er tegen doen, geen idee eerlijk gezegd.

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:33

Sorry, heb niet het hele topic gelezen, dus nu kans op eerder gestelde vraag : kan je hem vangen?
Hij is hier welkom...

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:44

TS: Goed verhaal!

Cayenne schreef:
Een spuitkikker is een stenen/plastic kikker die water schiet zodra je in zijn bewegingsveld komt :D

Ik zat ook al te denken aan water over het dier gooien, maar was niet op het idee van 'een spuitkikker' gekomen :+

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:52

grinnik... ik snap de hinder, dat is niet grappig, maar ergens is het wel geinig.. volhoudend tiepje :)

Vogeltje denkt waarschijnlijk ook al 6 jaar, pffffff gaan we weer, kreng staat er nog steeds, nou ja.. vooruit maar weer :Y)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 23:44

gaellehtc schreef:
Sorry, heb niet het hele topic gelezen, dus nu kans op eerder gestelde vraag : kan je hem vangen?
Hij is hier welkom...

Wat wil je er mee doen? Het is een beschermde vogel dus in gevangenschap mag niet.
En dit zijn vogels die tijdens de trek de wereld over vliegen en altijd naar dezelfde plaatsen gaan. Hij komt hier al 6 jaar terug, denk je dat hem vangen en naar de andere kant van Nl brengen dan enig effect heeft?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 23:47

Gaelle kennende........... is het zo dat als die vogel er eenmaal is........ er in alle vrijheid kan leven, en er nooit meer weg WIL :) :)

hokken geloofd ze niet in :D vrijheid en blijheid wel :)

Ik denk dat dit een goede oplossing zou zijn eerlijk gezegd :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 23:49

KiWiKo, vangen en weg brengen een oplossing bedoel je?
Ik geloof dat dat met een trek vogel die jaarlijks de wereld rond vliegt en al 6 jaar het zelfde territorium tegen zijn spiegelbeeld verdedigd, niet onder de indruk is van een kline 100 km door Nl vliegen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 23:51

weet ik niet, als hij ergens anders een rustigere plek vind waar hij beter op zn plaats is......... zou het wel kunnen werken.....

in het ergste geval zie je hem volgend jaar weer terug toch? :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 23:52

Tja... je zou een poging kunnen wagen... Denk alleen dat TS hem eerder dan volgend jaar terug zal zien...