Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
moonfish13 schreef:Nickeltje schreef:Beetje bekrompen reactie is dat zeg.
Het is een beschermde vogel en daarnaast vind ik het van weinig inzicht in dieren getuigen dat een dier maar afgeschoten meot worden omdat het iets doet dat een mens vervelend vindt.
Ahum, ik ben gek van dieren en ben heus geen leek, maar ik zou niet 6! jaar met dat getik willen zitten.
Ik werk niet voor niets met dieren, maar ik heb mijn grenzen.
Als je al zoveel hebt geprobeerd zou ik op zijn minst radeloos zijn, optie één is niet afschieten, maar optie 50?
Ik vind het pas bekrompen dat iedereen het maar normaal vind dat je dat 6 jaar accepteerd.
Heel sneu voor het dier, maar ik ben ook een tikkie nuchter, en dat missen een hoop dierenredders nog wel eens.

Maar ik denk dat wel nog wel wat opties hebben om uit te proberen. Ik denk ook niet dat mijn baas het het afschieten goed zou keuren hoor. De meeste collega´s hier op kantoor kunnen er nog wel om lachen.

Nickeltje schreef:Dat weet ik dus niet. Als hij een aantal weken zijn grote vijand niet ziet in die ramen zoekt hij misschien ergens anders zijn heil.
In het meest ongunstige geval zal iemand na elke grote regenbui de zomer er een nieuw laagje overheen moeten kalken, als het al mag van het gebouwbeheer natuurlijk...

Cayenne schreef:Kunnen jullie geen duivenprikkers op de randen zetten? Dat zijn uitsteeksels waardoor vogels niet op de randen kunnen zitten of nestelen.
Of gaat hij ook op het glas zelf zitten?
Anders een spuitkikker plaatsen, maar ik denk niet dat je die kwijt kunt zo te zien
Hebben jullie het trouwens niet warm in de zomer, zo onder dat glas?
Citaat:En ja, het is heeeeel warm onder het glas. Gelukkig is het alleen het trappenhuis, maar de rest van het pand heeft een plat dak en we hebben geen airco

gaellehtc schreef:Sorry, heb niet het hele topic gelezen, dus nu kans op eerder gestelde vraag : kan je hem vangen?
Hij is hier welkom...
vrijheid en blijheid wel