Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ilse86 schreef:ik zou t overleggen met de politie. dit slaat nergens op. die buren van jou moeten zich schamen dat ze niet iets meer moeite doen om poekie bij zich te houden.
als ze dan nog niet luisteren, ving ik die kat wel en zette ik m op marktplaats. gratis af te halen omdat ie niet meer bij t meubilair past ofzo.
spatter schreef:rhodos helaas kunnen ze bij deze contructie er wel in en ik spreek uit ervaring
ze zou hem dan andersom moeten plaatsen, de rand aan de buitenkant
.
Eigenlijk is het aan de buren om dat te betalen.
)

spatter schreef:hier lopen de katten gewoon door het weitje van de kippen, zelfs als er kuikens zijn en ze laten ze netjes met rust
nou is mijn weitje wel 20 bij 20 meter en geen kip is gekortwiekt maar als ze zouden willen konden ze s'nachts gewoon gaan winkelen
Koop een Friese Hoender met kuikens. Je hebt nog nooit een kat zo hard zien weglopen
Echt een Fries met kuikens is zo ongeveer het linkste wat je kunt krijgen.
Jep tot de kloek het spelletje omdraaide en de kat achterna joeg. Ik heb nog nooit zo hard gelachen
Die kat wist niet hoe snel ze weer in huis moest komen.
Nooit weer dus
rina schreef:spatter schreef:hier lopen de katten gewoon door het weitje van de kippen, zelfs als er kuikens zijn en ze laten ze netjes met rust
nou is mijn weitje wel 20 bij 20 meter en geen kip is gekortwiekt maar als ze zouden willen konden ze s'nachts gewoon gaan winkelen
Ik heb katten en kippen en de mijne zijn wel gewiekt, en toch geen kat die eraan denkt een kip te pakken, ze kijken wel uit.
@TS ik heb een oplossing voor jeKoop een Friese Hoender met kuikens. Je hebt nog nooit een kat zo hard zien weglopen
![]()
Echt een Fries met kuikens is zo ongeveer het linkste wat je kunt krijgen.
Jaren terug probeerde mijn toen jonge kat, achter een Fries met kuikens aan te sluipen, een kuiken leek haar wel lekkerJep tot de kloek het spelletje omdraaide en de kat achterna joeg. Ik heb nog nooit zo hard gelachen
Die kat wist niet hoe snel ze weer in huis moest komen.
En toen we hier in Duitsland kwamen wonen kregen we (weer) een kat bij het huis, die was ook geen kippen gewent. En jep die heeft het ook 1 keer geprobeerdNooit weer dus
maar dan krijgen we het haantjes probleem weer...
freespirit schreef:Ik vraag me wel af of het speelsigheid is of dat ie écht voor de kill gaat....wie heeft er wel eens meegemaakt dat een kat daadwerkelijk kippen killt ? Moet ik hier rekening mee houden ?
freespirit schreef:hmmm....een Friese kips met babies....maar dan krijgen we het haantjes probleem weer...
Sorry maar wij krijgen elk jaar zoveel jonge hanen, je kan ze niet allemaal houden. Dan krijg je hanengevechten en das ook niet leuk.
)
Muizen en ratten moeten DOOD.... klinkt heel bot, maar onze beesten krijgen er ziektes van!
en dood gingen ze ook op een 'nette' manier 
Maartje1990 schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die walgelijke details. Bij m'n ouders woonde ik ook op een boerderij en tja, als een kip ziek was, dan ging die doodMuizen en ratten moeten DOOD.... klinkt heel bot, maar onze beesten krijgen er ziektes van!
Niet dat we nooit naar de veearts gaan hoor, voor m'n paarden als er iets mis is bel ik meteen de veearts! Idem dito toen we vroeger nog koeien hadden, werd ook wel eens de veearts gebelt als dat nodig was. We zijn geen bruutenen dood gingen ze ook op een 'nette' manier
Is het geen idee om een wat dapperdere haan te regelen?