ik haat die kat !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:03

Ik weet niet hoe hoog jouw ren is en hoe de kat er inspringt maar met deze constructie kunnen katten niet uit deze tuin. Als je iets vergelijkbaars maakt, kan de kat niet in jouw kippenren.

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1

Nu snap ik wel dat je niet het probleem van een ander wilt oplossen maar als je buren bijdragen in kosten en eventueel helpen met monteren, is dan niet e.e.a. opgelost?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:05

ik ga mee met rhodos
bedenk welke oplossing in jouw geval de beste is en laat de buren dat betalen
nu zeggen ze dat ze er niks aan kunnen doen, nou dat kunnen ze dus wel, betalen voor een oplossing
andere oplossing is een brutalere haan te nemen of een ander dier er bij zoals een gans }>

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:06

ilse86 schreef:
ik zou t overleggen met de politie. dit slaat nergens op. die buren van jou moeten zich schamen dat ze niet iets meer moeite doen om poekie bij zich te houden.
als ze dan nog niet luisteren, ving ik die kat wel en zette ik m op marktplaats. gratis af te halen omdat ie niet meer bij t meubilair past ofzo.

De politie lacht je vierkant uit...

Ik zou de buren een mooie brief sturen dat je hun kat niet meer op jouw erf wilt hebben. Kom je hem daar toch tegen dan ben jij genoodzaakt om je ren een halve meter hoger te maken/een tweede hek gaat plaatsen/iets anders, en dat de kosten daarvoor (€xxxxx) hun hen verhaald zullen worden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:07

rhodos helaas kunnen ze bij deze contructie er wel in en ik spreek uit ervaring
ze zou hem dan andersom moeten plaatsen, de rand aan de buitenkant

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:07

ik heb zo'n vermoeden dat die buurtjes niks gaan betalen hoor! zij zijn ervan overtuigd dat zo'n kat een loslopend projectiel hoort te zijn. last of geen last.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:08

Ik ben zelf een katten liefhebber, maar vind wel dat je gelijk hebt. Als mijn katten overlast veroorzaken ben ik degene die een oplossing zoekt en ze desnoods binnen houdt, al is dat wel heel moeilijk met twee in en uit lopende kids de hele dag :D
Maar vind niet dat een ander last van mijn diertjes hoeft te hebben. Ik vind het al heel super van je dat ze gewoon op je terein mogen.

Je hebt speciaal draad die je op de grond kan leggen of zelfs in kan graven en als de kat daarover heen gaat dan krijgen ze een schok, misschien dat dat de moeite waard is om te informeren? Vind overigens wel dat de buren hier aan mee mogen betalen uiteindelik zijn het hun katten die achter de kippen aan gaan

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:11

spatter schreef:
rhodos helaas kunnen ze bij deze contructie er wel in en ik spreek uit ervaring
ze zou hem dan andersom moeten plaatsen, de rand aan de buitenkant

Ja, dat bedoel ik, ze zou hem andersom moeten plaatsen :j.

Hoe lastig dit ook is maar als mijn kat overlast bezorgd, ga ik eerst 20 duizend oplossingen bedenken voordat ik simpel zeg, ik hou hem wel binnen. Dat is geen leven voor mijn kat.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:13

hier lopen de katten gewoon door het weitje van de kippen, zelfs als er kuikens zijn en ze laten ze netjes met rust
nou is mijn weitje wel 20 bij 20 meter en geen kip is gekortwiekt maar als ze zouden willen konden ze s'nachts gewoon gaan winkelen :9

gohya

Re: ik haat die kat !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:18

Je kan wel zeggen de buren moeten het betalen,ja dat werkt dus niet.Ze zijn niet verplicht om iets te betalen.Ook kan je volgens de wet weinig doen,of je moet echt een enorme overlast hebben van een grote groep katten.Een buiten kat binnen houden gaat ook niet en kan je het dier niet aan doen.
De enige oplossing is iets te maken waardoor er geen kat meer in de ren kan springen.Meer kan je niet doen,de politie kan je ook niet helpen en doet er nix aan.Nog een oplossing is samen met de buren er iets aan proberen te doen,zoek samen een oplossing.

xDaphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:20

Tja lijkt mij dat verstandigste die kippenhok gewoon goed af te sluiten. Nu is het de kat, maar wat als je een vos of roofvogel op bezoek krijgt? Die kunnen wss net zo makkelijk binnendringen. In het belang van de kippetjes kan je beter het probleem gelijk goed oplossen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:23

Daar heb je ook een punt Eelcotjuh.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:32

zo'n stuk platte draad (weliswaar naar de buitenkant van je ren) kan idd wel een oplossing zijn. In theorie dient dat systeem om je katten binnen te houden, maar in omgekeerde richting kan het natuurlijk ook katten buiten houden.

Maar eerlijk gezegd vind ik het echt van 't zotte dat jij zo'n kosten moet gaan doen om andermans katten weg te houden. :\ Eigenlijk is het aan de buren om dat te betalen.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 23:50

even ter verduidelijking:

mijn kippenren is ruim 225 m2 met daarin bomen, coniferen en daarbinnen weer een afsluitbaar kippenhok. Overdags lopen de kips binnen die 225 m2 ren, 'savonds en 'snachts opgehokt.

De katten (3!) van de buren zijn echte boeren-buitenkatten. Wanneer ik aan zou komen met het idee van een kattenverblijf....mijn buren (agrariërs) zouden niet eens weten waar je het over hebt. Daarbij geven ze zowiezo al geen cent uit aan hun dieren, zijn erg makkelijk hierin (ik zal jullie de walgelijke details hierover besparen). In hun ogen zijn wij 'stadsen' die heel anders met hun dieren omgaan dan zij 'plattelanders'. Ben meer dan eens uitgelachen dat ik met een ordi legkip naar de DA ben gerent. Eens in de 3 maanden word er weer een kat doodgereden en iedere keer weer aangevuld.

Hun erf is te groot om helemaal te omheinen, het onze ook.

Ik heb juist erg hard gewerkt om onze twee Border Collies niet op die katten te laten reageren, als ze eenmaal in zo'n 'trance' zouden komen en achter een kat aangaan krijg ik ze nooit meer teruggeroepen, met alle gevaren (verkeer) van dien.

Hoezeer ik die kat ook haat, ik zal hem nooit naar het asiel brengen of wegbrengen. Het beestje kan er ook niets aan doen.

Ik vraag me wel af of het speelsigheid is of dat ie écht voor de kill gaat....wie heeft er wel eens meegemaakt dat een kat daadwerkelijk kippen killt ? Moet ik hier rekening mee houden ?

De meest aantrekkelijke maatregelen die ik hiertussen heb gelezen zijn de pvc buizen en het visdraad. Ik zou dan wel het dikste visdraad aanschaffen wat er te koop is, 't monstertje hoeft zich ook weer niet te bezeren (klein beetje mag wel ~~}> )

Ik heb 't monstertje vanmiddag weer vol op z'n bekkie geraakt met de supersoaker en hem daarna niet meer gezien.....zou 't echt......??? Nuh... :n

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:57

Nou, die kat zal echt geen trauma oplopen van een nachtje asiel hoor.
En daarbij, ga er maar van uit dat die kat de kippen killt..
De katten van mijn buren komen ook met jonge konijnen aanzetten.
Katten zijn eigenwijs, en leer je iets niet af met een foei.. ;)
Even aanpakken mag best i.m.o.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:22

spatter schreef:
hier lopen de katten gewoon door het weitje van de kippen, zelfs als er kuikens zijn en ze laten ze netjes met rust
nou is mijn weitje wel 20 bij 20 meter en geen kip is gekortwiekt maar als ze zouden willen konden ze s'nachts gewoon gaan winkelen :9

Ik heb katten en kippen en de mijne zijn wel gewiekt, en toch geen kat die eraan denkt een kip te pakken, ze kijken wel uit.

@TS ik heb een oplossing voor je }> Koop een Friese Hoender met kuikens. Je hebt nog nooit een kat zo hard zien weglopen :+ :D Echt een Fries met kuikens is zo ongeveer het linkste wat je kunt krijgen.
Jaren terug probeerde mijn toen jonge kat, achter een Fries met kuikens aan te sluipen, een kuiken leek haar wel lekker :9 Jep tot de kloek het spelletje omdraaide en de kat achterna joeg. Ik heb nog nooit zo hard gelachen :D Die kat wist niet hoe snel ze weer in huis moest komen.
En toen we hier in Duitsland kwamen wonen kregen we (weer) een kat bij het huis, die was ook geen kippen gewent. En jep die heeft het ook 1 keer geprobeerd :+ Nooit weer dus 8-)

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 00:28

rina schreef:
spatter schreef:

Ik heb katten en kippen en de mijne zijn wel gewiekt, en toch geen kat die eraan denkt een kip te pakken, ze kijken wel uit.

@TS ik heb een oplossing voor je }> Koop een Friese Hoender met kuikens. Je hebt nog nooit een kat zo hard zien weglopen :+ :D Echt een Fries met kuikens is zo ongeveer het linkste wat je kunt krijgen.
Jaren terug probeerde mijn toen jonge kat, achter een Fries met kuikens aan te sluipen, een kuiken leek haar wel lekker :9 Jep tot de kloek het spelletje omdraaide en de kat achterna joeg. Ik heb nog nooit zo hard gelachen :D Die kat wist niet hoe snel ze weer in huis moest komen.
En toen we hier in Duitsland kwamen wonen kregen we (weer) een kat bij het huis, die was ook geen kippen gewent. En jep die heeft het ook 1 keer geprobeerd :+ Nooit weer dus 8-)

hmmm....een Friese kips met babies.... <3 maar dan krijgen we het haantjes probleem weer... :roll:

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:32

freespirit schreef:
Ik vraag me wel af of het speelsigheid is of dat ie écht voor de kill gaat....wie heeft er wel eens meegemaakt dat een kat daadwerkelijk kippen killt ? Moet ik hier rekening mee houden ?

Ik woon in een woonwijk maar onze overburen hebben en stuk of 5 kippen die lopen tussen 4 en 5 altijd los en onze kat loopt ook gewoon door de buurt.
Eergisteren zag ik dus die kippen loslopen en onze kat liep ongeveer 10 meter verder maar die keek er niet eens naar om.

Maar ja ik denk wel dat er katten zijn die niet twijfelen en aanvallen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:42

Persoonlijk zou ik de kat vangen en naar het asiel brengen als hun het niet zelf willen oplossen tja dan breng ik het diertje maar weg misschien dat ze dan snappen dat het beetje duur wordt als ze elke keer geld moeten betalen voor een dagje asiel.
Tja de kat een dagje in het asiel of een je kippen die lopen te stressen of zelf verwond/gedood worden. Ik zou het wel weten.

Anders zou je nog flink wat stroom kunnen zetten op de bovenkant van je ren zodat ze het geen 2de keer proberen misschien niet diervriendelijk maarja waarschijnlijk doen ze het maar een keer. Als is het voor het speelse wil niet zeggen dat ze de kippen niets doen. En dat je kippen het leuk vinden. Een muis vangen ze veelal ook alleen maar om te spelen maar echt opeten doen ze ook niet altijd. Maar daar heeft een muis dan nog weinig aan.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:43

freespirit schreef:
hmmm....een Friese kips met babies.... <3 maar dan krijgen we het haantjes probleem weer... :roll:

Neuhh hoor, zo gek ver zit je bij mij weg, breng je gewoon die hanen hierheen. Alleen dan niet vragen waar ze blijven, ik ben gek op kippesoep :+ }> Sorry maar wij krijgen elk jaar zoveel jonge hanen, je kan ze niet allemaal houden. Dan krijg je hanengevechten en das ook niet leuk.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 01:00

Ik heb zelf katten en kippen. Mijn ren is niet zo groot als de jouwe, maar overdag lopen ze toch het meest van de tijd los in de tuin. Regelmatig zitten mijn katten in de ren, in sluiphouding achter de kip aan. (dit zijn dan 3 jonge katten van 11 maanden. Ik heb er ook nog een van 2.5 jaar) Dappere kat die mijn kip te pakken krijgt hoor! Ik vraag me vaker af of de kippen mijn kat niet gaan slachten! Jij hebt dus wel erg vriendelijke kipjes denk ik. :D

Op je vraag of katten kippen doodmaken...Tja, ligt aan de kip en hoeveel honger de kat heeft denk ik. Ik denk dat het zeker zal 'kunnen'. Maar of ie het ook echt doet? Ik heb echt geen idee! Het is wel een lastig probleem dat je hebt en ik kan me voorstellen dat je er echt niet goed van wordt. En inderdaad, een argrarier ziet je aankomen met je kattenren! Nee, dat gaat echt niet werken. Ik denk dat je nog het meest gebaat bent bij een naar buiten wijzende schuine kant aan je ren. Dan ben je van het probleem af en ook voor de toekomstige plaaggeesten, want inderdaad, het is komen en gaan met die katten. Ze worden niet gesteriliseerd en regelmatig doodgereden, dus het verloop is erg groot. Ik zie dat hier ook (ook al woon ik niet op een boerderij, wel buitenaf) Ik probeer zoveel mogelijk te doen en heb al zoveel katten gered, waarvan de moeders doodgereden werden. Die kan ik dus echt niet gewoon dood laten gaan! Die worden dan allemaal 'geholpen', maar de rest van de omgeving ziet er het nut niet van in. Mijn inzet helpt dus maar weinig. Gelukkig lijken mijn katten zich tot nu toe goed te kunnen vermaken op mijn eigen grond, met wat uitstapjes naar links en naar boven (woon onderaan een heuvel), maar ze zijn toch eigenlijk altijd wel ergens in mijn tuin. Gelukkig, want ik zou ook niet weten hoe ik het hier zo zou kunnen maken om ervoor te zorgen dat ze niet meer weg kunnen. Het blijven katten en met zijn 4 de hele dag binnen opsluiten? Nee, dat gaat ook niet.

Ik snap dus beide kanten van het verhaal goed. Ik zou er ook helemaal gek van worden als een vreemde kat mijn kippen loopt te jennen! Ik zou het ook heel erg vinden als mijn kat dat bij een ander zou doen. Ik hoop dat er hoe dan ook een oplossing gevonden wordt, want kl*te is het wel! Je mag wel een van mijn kippen lenen hoor, dan is het zo afgelopen!! (wordt wel een lange reis voor kip.....:D)

Succes in elk geval!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 01:10

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die walgelijke details. Bij m'n ouders woonde ik ook op een boerderij en tja, als een kip ziek was, dan ging die dood :Y) Muizen en ratten moeten DOOD.... klinkt heel bot, maar onze beesten krijgen er ziektes van!

Niet dat we nooit naar de veearts gaan hoor, voor m'n paarden als er iets mis is bel ik meteen de veearts! Idem dito toen we vroeger nog koeien hadden, werd ook wel eens de veearts gebelt als dat nodig was. We zijn geen bruuten ;) en dood gingen ze ook op een 'nette' manier :)

Is het geen idee om een wat dapperdere haan te regelen?

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 02:00

Maartje1990 schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die walgelijke details. Bij m'n ouders woonde ik ook op een boerderij en tja, als een kip ziek was, dan ging die dood :Y) Muizen en ratten moeten DOOD.... klinkt heel bot, maar onze beesten krijgen er ziektes van!

Niet dat we nooit naar de veearts gaan hoor, voor m'n paarden als er iets mis is bel ik meteen de veearts! Idem dito toen we vroeger nog koeien hadden, werd ook wel eens de veearts gebelt als dat nodig was. We zijn geen bruuten ;) en dood gingen ze ook op een 'nette' manier :)

Is het geen idee om een wat dapperdere haan te regelen?

Nee, ik heb het echt over taferelen die echt de DB behoeven.

Maarre...nee, dit haantje is gewoon te lief, eet uit mijn hand, helaas held op pantoffels maar heeft zeker andere kwaliteiten :+

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 03:29

gewoon net als bij de vijver klein stroom draadje over de ren probleem opgelost.
geen kat meer gezien. ;)
of ben ik nu te simpel ???

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 03:44

En als je een beeld van een kat in je ren zet? Zo een die op een echte kat lijkt bedoel ik dan. Misschien schrikt dat af? Of een gans in je ren nemen? Maar dan moet je ook een watertje hebben voor dat dier. Ik denk dat als de kat een gans achter zich aankrijgt, hij wel maakt dat ie wegkomt.
Lastig is het wel, succes!

Ps, katten hebben een hekel aan eucalyptus, heb ik eens gelezen. Misschien een etherische olie om je ren sprenkelen?
Ik bedenk ook maar wat...

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 03:48

Ik ben zelf een kattenliefhebber, maar kan mij heel erg in jou situatie inleven.
Dit is ook gewoon niet leuk meer..
Maar zou je zo 123 geen tip kunnen geven oid
Succes en sterkte voor je kippies