We hebben een hond...zou het een angstbijter blijven ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 11:32

_O- Die is goed..... hihi....
Hij is zelfs een beetje beledigd....haha, en ik heb het natuurlijk gedaan...IK doe de kap om...IK wissel verband van zijn pootjes...ik neem hem mee om stroomdraad te voelen.
Erwin daarentegen is zijn "God"...Erwin is lief....hij mag met Erwin mee naar de zaak.... met Erwin mee wandelen overdag...
Tja, ik weet mijn plek weer ;) Gelukkig vinden mijn paardjes MIJ wel lief...hihihi
Nee, grapje.... hij knapt echt op. Monteurs kunnen hem nu ook aanhalen, gisteren kroop hij tegen een huisvriend aan om gekriebeld te worden....

KiWiKo

Re: We hebben een hond...zou het een angstbijter blijven ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:31

geweldig dat het zo goed gaat :)

Fijn om te zien is dat he :D geweldig om een hond zo te zien groeien, gewoonweg omdat hij hond mag zijn :)

super!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 09:22

:j idd Kiwiko.... gewoon hond laten zijn.... En we treden nu wat harder op. ( en ik hoef nu niet héél bokt over me heen dat dat slecht is).
Hij is prima aan ons gewend en luister goed.
Het grommen en grauwen naar mensen levert nu een harde foei op, en soms een tik op zijn neus. Hij houdt er dan meteen mee op ( nou ja...murmelt wat na) maar gaat steeds beter met mensen om.

Alleen thuisblijven gaan we het weekend oefenen.... ik ga bij de buren zitten kijken wat hij doet.
Daarna stapt Erwin in de auto en rijdt een blokje om.
Ben benieuwd wat er gebeurt..... denk dat hij achter het stroomdraad op de grond ploft en blijft kijken waar Erwin verdwenen is.

Ik hou het in de gaten vanaf de buren... en zo steeds wat langer wegblijven, denk niet dat ze idee vsn tijd hebben dus of het een kwartier of een paar uur is zal niet uitmaken maar toch....

Ben achteraf superblij met hem !!!! Hij accepteert het ook als hij straf krijgt, gaat braaf op z'n plek liggen en is ok.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:28

+:)+ Goed bezig +:)+

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 08:46

Weer een weekend verder !!!!
Case loopt netje los buiten op het erf, bij paniek rent hij de bijkeuken in en gaat op z'n kleed liggen.
Schrikdraad bij de bak gevoeld.....komt ie ook niet meer, haha...
Van schrik een uur binnen liggen bibberen....

Hij is ook even alleen geweest. Hij blijft liggen op de plek waar hij je het laatst heeft gezien tot je terug bent.
Hij leert nu ook dat de mand tussen de boxen óók lekker ligt, en zijn eten krijgt hij nu daar ook. Langzaam leert hij buiten blijven.

Verder issie erg waaks maar bijt niet naar de mensen als ze hem negeren.

Hij loopt ook met wandelen nu los en luistert perfect.
Ben eigenlijk héél blij met hem aan het worden..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 10:21

Wat super leuk om de update weer te lezen!
Zo te lezen heeft hij zijn plekje gevonden bij jullie.
En als ik het zo lees is het een hartendief ElCamino of niet? :D

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 10:31

Echt wel !!!! Die gaat nooit meer weg hoor!!!
Hij hangt ook iets minder aan Erwin nu, wordt al veel zelfstandiger.

We hebben een zitkuil waar onze "hangbank" en de tv staan...eerste week alleen maar piepen en zeuren als wij daar zaten en hij durfde er niet in... nu gaat hij na een keer héél zielig kijken met een grote zucht weer in de keuken liggen...

We moeten ook erg lachen om hem. Als je voorheen de riem pakte was hij heel oderdanig en kruipereig, nu stuitert hij boven mijn kop uit als hij mee mag.

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:53

El Camino, ik ben een weekje weg en muppet 'animal' is opeens een keurig geknipte 'je weet wel'bouv geworden. Haha.

Nee hoor, hardstikke leuk om te lezen dat het zo goed gaat en dat wat strenger optreden is helemaal niet erg. Casey moet natuurlijk wel weten wat de grenzen zijn en die mag je ook gewoon aangeven. Juist door de aanpak om hem eerst te laten zien dat jullie te vertrouwen zijn, zal hij het ook gewoon accepteren dat jullie de grenzen aangeven.

Jullie hebben Casey laten ervaren dat mensen leuk zijn (nou ja, behalve als ze je een kapsel aanmeten waarmee je niet meer naar buiten durft en een ding om je nek doen waarmee je jezelf constant klem loopt) en het is toch mooi als je dat kan doen voor een hond.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 16:21

gnif..... hij is denk ik ook wel blij met ons. Wordt al minder een aanhanger van "god-Erwin" en ik ben nu ook soms "Godin" (als Erwin er niet is....nou ja...)

En hij is best grappig met die korte haartjes en borstelwenkbrauwen.....hihi
Kap is af...ik verbind elke dag met vetwrap de hechtingen...dat duurt een dag om doorheen te knagen als ik het extra dik doe. Na weekend de hechtingen eruit, maar ik denk dat ik ze er het weekend al uitknip.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 14:10

Erwin heeft vandaag getest of Casey op het erf blijft als hij alleen is....Nou, niet dus!!!
Erwin moest héél even weg. Heeft Case in de mand bij de stal gelegd en gezegd dat hij moest blijven....hihi...

Bij terugkomst raad eens: hond weg!!!

Hij overal zoeken...met de auto rondjes gereden, dierenambulance gebeld en uiteindelijk te voet de weilanden in....en ja hoor, helemaal achterin was hij aan het rondscheumen, hond blij...Erwin blij.....

Zucht.... gelukkig hoorde ik dit achteraf, anders had ik al in de auto gezeten.Ik wil dit doen als ik bv bij de buren ben kan ik kijken wat hij doet...nu weten we niks, niet zo handig dus maar ach...het is goed afgelopen...

Weekend nog maar eens proberen...
Hond leren huisblijven wordt nog even een dingetje vrees ik....

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 13:40

Update:

Casey gaat enorm goed !!!!
Blijft alleen thuis op het erf en is ontzettend zichzelf aan het vermaken met stokken etc.
Hij is heel sociaal naar ons toe nu en ook vreemden mogen nu het erf op zonder dat hij bijt, na 5 minuutjes negeren komt hij naar je toe en snuffelt aan je, aaien gaat ook prima nu.

Hij gaat super met mijn paarden.
De poesjes lopen los op het erf nu en hij weet dat hij niet mag spelen met ze, blijft op een meterafstand kijken wat ze aan het doen zijn,.

Kortom een tophond geworden....

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:55

super dat het zo goed gaat. Zo zie je maar dat je ook van een "oudere" hond plezier kan hebben.

NOg veel plezier samen!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:39

Klinkt goed!
Fijn, zo'n toekomst bij jullie!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 15:36

Tja, het kost wat meer tijd en moeite om hem iets af te leren. Hij is echt enorm tof.
Kan ook al met hem fietsen....wel 3x gevallen met fiets en al...omdat meneer een konijn zag....andere hond...gewoon lomp was..hihi...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:52

* BOEM* :=

Lijkt mij zeer pijnlijk zo fietsen!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 11:43

Tja....oliebol happens.... Gelukkig niet al te veel pijn gedaan... Deze week gaan we weer....