Ik heb niks met onze hond, ben ik nou raar ???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:29

IK heb datzelfde probleem met mijn vriend, die vindt het ook maar erg vies honden in huis. Ja en ik heb er 2 en pieker er niet over om ze weg te doen.
Dus ja dan elkaar een beetje tegemoetkomen....Kennel met hondenhok bouwen, hondenaanhanger achter de auto en hem vooral ook laten merken dat honden ook best leuk kunnen zijn haha

XoNo

Re: Ik heb niks met onze hond, ben ik nou raar ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:31

Ik heb mijn vriend geselecteerd op dierenliefde :D Mensen die niet van dieren houden, komen er bij mij niet in :)

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:34

Vind het eigenlijk ook best vies die haren enzo, ik snap je best wel!
Mijn vriend heeft een kat, die kwijlt (mist een paar tanden) en het is gewoon écht een sjagareinig beest,
als je een keer beweegt gromt het (nee het is geen halve hond).
God wat haat ik dat beest. :o

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:35

Hahahaha dat is dé manier hoor Xono!! +:)+ +:)+
Wat zijn er toch rare mensen in de wereld, die een poetsdoek belangrijker vinden dan de liefde en plezier die van een hondekind krijgen kunt!!
En wat een manier om over je dier te praten.......heb er geen goed woord voor over :n

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:36

Zijn er wel mensen die lezen? Haar vriend wou een hond zei niet. Want nou als je vriend blijft door zanniken over een hond.. Vriendlief zal ook wel gezegd hebben van ik zal er helemaal zelf voor zorgen enzovoorts.
Zij wou geen hond.
En ja de mensen die nu zulke rare reacties geven, zijn zelf hondenliefhebbers waarschijnlijk. Dus die zullen het nooit snappen van ts.

Mijn vriend wil een pitbull, ik absoluut niet. Maar zelfs ik word af en toe knetter van het gezeur van mijn vriend. Dat het soms moeilijk blijft om nee te blijven zeggen. Alleen ik probeer het wel vol te houden want ik ben straks degene wie voor de hond moet zorgen omdat vriendlief hele dagen aan het werk is.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:37

Is dit niet een goed moment om ipv de hond de schuld te geven en je vriend etc....om de ' schuld' bij jezelf te leggen en het als een goede mogelijkheid (schop onder kont) kan zien om te werken aan je smetvrees?
Er een positieve draai aan geven. (lekker met doggy rollenbollen door de goorste modderpoel als therapeutische bezigheid)

Ik ben juist niet vies van dieren, maar wel van mensen.... (geen grapje)

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:39

Mijn vriend noemt mij altijd Leny het Hart, vanwege mijn dierenliefde...(nou doet hij gelukkig niet voor mij onder)

En ja, natuurlijk verliezen honden haren, maar dat weet je als je eraan begint...

Paar jaar terug had je een actie rondom dierendag, omdat mensen elkaar een dier cadeau doen...
Bezint, eer ge begint!

Anoniem

wemkelover schreef:
Zijn er wel mensen die lezen? Haar vriend wou een hond zei niet. Want nou als je vriend blijft door zanniken over een hond.. Vriendlief zal ook wel gezegd hebben van ik zal er helemaal zelf voor zorgen enzovoorts.
Zij wou geen hond.
En ja de mensen die nu zulke rare reacties geven, zijn zelf hondenliefhebbers waarschijnlijk. Dus die zullen het nooit snappen van ts.

Mijn vriend wil een pitbull, ik absoluut niet. Maar zelfs ik word af en toe knetter van het gezeur van mijn vriend. Dat het soms moeilijk blijft om nee te blijven zeggen. Alleen ik probeer het wel vol te houden want ik ben straks degene wie voor de hond moet zorgen omdat vriendlief hele dagen aan het werk is.

Toch een hond nemen en deze liever zien verongelukken vind ik ook niet echt vriendliefde eerlijk gezegd. Als je besluit samen te gaan wonen neem ik aan dat je ook compromisen kunt sluiten? Als zij geen hond had gewilt had ze dat prima kunnen zeggen. Zij heeft zich laten over halen en heeft nu spijt. Eigen verantwoordelijkheid.

Sarcasm

bnb schreef:
Hahahaha dat is dé manier hoor Xono!! +:)+ +:)+
Wat zijn er toch rare mensen in de wereld, die een poetsdoek belangrijker vinden dan de liefde en plezier die van een hondekind krijgen kunt!!
En wat een manier om over je dier te praten.......heb er geen goed woord voor over :n

Dit heeft niks met 'rare mensen' te maken. Sommige mensen houden hun huis gewoon graag schoon.
Ik vind het eerlijkgezegd ook nogal vies, overal haren. Zit het weer op je kleren/schoenen enzo!
Vind het een rare opmerking van je en zoals je ziet heeft de TS niet gezegd dat ze de 'poetsdoek belangrijker vind' maar ze zegt dat ze gewoon geen band heeft met het beest en dat ze het vies vind dat ze schoongemaakt heeft en daarna alles weer vies is!

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:41

wemkelover schreef:
Zij wou geen hond.

En dit zouden meer mensen moeten lezen!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:42

Ik heb alleen pagina 1 gelezen, maar k ga lekker toch reageren:

I snap je helemaal hoor TS. Als er iets smerig is dan is het wel zo'n hond in je huis. Verhaart aan alle kanten, het kwijlt, ligt op de bank, zo'n stomme staart die overal tegenaan mept, kwijl, smerige voerbakken. Vieze beesten zijn het. Zou niets voor mij zijn (vind katten ook veel leuker).

Je kunt een hond prima in de schuur houden. Goed isoleren, ren eraan zodat hij naar buiten kan en dagelijks met hem wandelen. Eventueel een maatje erbij.

Ik vind het ook niet helemaal eerlijk van je vriend dat hij een pup heeft 'doorgedrukt' terwijl jij aangaf dat je liever een oudere hond had of een hond voor een tijdje.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 15-03-10 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:43

Hondenliefhebber of niet, een dier liever dood hebben gaat voor mij gewoon een stap te ver.
Moeten we nu allemaal de vriend maar de schul geven? Ze zijn volwassen, dan kunnen ze ook zo handelen. Laat ze er samen uit komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:44

Maar een oudere hond kwijlt ook, verhaart ook en dergelijke, wat is het verschil als het gaat om smetvrees?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:44

Dit topic kent enkel verliezers

je vriend omdat ie zijn zin heeft doorgzet en geen respect toont
jijzelf omdat je te zwak bent geweest

en de hond omdat ie de dupe is

NU moet ik EERLIJK ZEGGEN DAT SMETVREES NIET BELEMMERING HOEFT TE ZIJN VOOR HET HOUDEN VAN DIEREN, want dat is bullshit.
Smetvrees of als je gewoon heel schoon bent, en dieren gaan heel goed samen

Ik ben te schoon en iid ook "vies" van haren en helaas ze zitten op mijn kleren ik ben in bezit van 4 katten waarvan eentje die niet verhaard( speciaal ras)
Die kat die niet verhaard heeft er voor gezorgd dat er geen gewone katten meer komen :) nouja eentje dan voor mijn lief

Maar omdat ik zo dol bent op mijn dieren, vind ik het juist helemaal niet erg om 6x in de week 2x daags te stofzuigen..ik doe het uit liefde

Maar bij jou is geen liefde, jij gaat je alleen maar meer ergeren aan de hond, en dat beest wegstoppen in een kamer of kelder of een schuur is not done.
Ook nu sluit je hem op.. dat kan niet :n zeker niet met een pup

Het beste is de hond wegdoen want dit is een topic met verliezers en de hond is niet zomaar een hond maar een stafford en die kunnen dadelijk flink anders worden en als jij ooit bang gaat worden is het misschien allemaal wel te laat voor de hond

voor je vriend
Houden van is loslaten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:46

wemkelover schreef:
Zij wou geen hond.

Grow up.
Als ze de hond niet wou, hadden ze de hond niet in huis moeten halen, punt.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:48

Vjestagirl schreef:
I snap je helemaal hoor TS. Als er iets smerig is dan is het wel zo'n hond in je huis. Verhaart aan alle kanten, het kwijlt, ligt op de bank, zo'n stomme staart die overal tegenaan mept, kwijl, smerige voerbakken. Vieze beesten zijn het. Zou niets voor mij zijn (vind katten ook veel leuker).

Precies. En als dat smetvrees is, dan heb ik ook smetvrees hoor.
Zie niet direct een link tussen mijn paard en een hond hoor. Bij mijn paard geef ik er helemaal niets om, beest mag doen en laten wat ie wil (al ligt de grens toch wel bij likken in het gezicht :+) maar zodra ik thuiskom ga ik onder de douche en gaan de paardenkleren uit.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:49

BeautyEmily schreef:
wemkelover schreef:
Zij wou geen hond.

En dit zouden meer mensen moeten lezen!

Ja en? wie zijn gat brand moet op de blaren zitten...beetje jammer dat een dier dan de dupe van is

Mistic

Ze is zelf akkoord gegaan en daarnaast hebben ze ruim 5 maanden gezocht naar de juiste hond. Dan ga je mij niet vertellen dat het erdoorheen gedrukt is.

Ik denk ook niet dat TS smetvrees heeft, maar dat ze dit nu wel als een excuus wilt gebruiken om de hond de deur uit te kunnen werken.

Ik denk dat een goed gesprek met je vriend nu het belangrijkste is en daarna voor jezelf de keuze te maken. Misschien is je vriend bereid om de hond ook weg te doen, anders heb je nog de keuze om de hond te accepteren (jouw vriend alles laten doen of zelf ook goed voor de hond te zorgen) of kijken of deze relatie nog wel geschikt is voor jullie beide.

Anoniem

Tita, ik ben het helemaal met je eens. Ik vermoed dat alle drie uit eindelijk gelukkiger worden als er voor de hond een huis wordt gezocht waar hij wel door iedereen gewenst wordt.

Anoniem

BeautyEmily schreef:
Dit heeft niks met 'rare mensen' te maken. Sommige mensen houden hun huis gewoon graag schoon.
Ik vind het eerlijkgezegd ook nogal vies, overal haren. Zit het weer op je kleren/schoenen enzo!
Vind het een rare opmerking van je en zoals je ziet heeft de TS niet gezegd dat ze de 'poetsdoek belangrijker vind' maar ze zegt dat ze gewoon geen band heeft met het beest en dat ze het vies vind dat ze schoongemaakt heeft en daarna alles weer vies is!

Hond stond niet plotseling voor de deur hoor, ze hebben het dier zelf uitgekozen en naar huis gehaald, waarschijnlijk zelfs nog geld voor betaald. Wie a zegt moet b zeggen en nu niet een pup in een kamertje stoppen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:51

Vjestagirl schreef:
Ik heb alleen pagina 1 gelezen, maar k ga lekker toch reageren:

Je kunt een hond prima in de schuur houden. Goed isoleren, ren eraan zodat hij naar buiten kan en dagelijks met hem wandelen. Eventueel een maatje erbij.

Ik vind het ook niet helemaal eerlijk van je vriend dat hij een pup heeft 'doorgedrukt' terwijl jij aangaf dat je liever een oudere hond had of een hond voor een tijdje.

mee eens

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:51

Mindim schreef:
wemkelover schreef:
Zij wou geen hond.

Grow up.
Als ze de hond niet wou, hadden ze de hond niet in huis moeten halen, punt.

Doe zelf maar even normaal wil je.
Zulke reacties pik ik niet. Word zelf maar even flink volwassen.
Ja ts, had voet bij stuk moeten houden. Maar ts houd van haar vriend en wou een poging voor hem doen. Zij wou alleen een oudere hond, vriend die drijft zijn zin door. Ik praat van beide niet goed. Maar om ts zo aan te vallen slaat gewoon nergens op. Ze kan beter tips krijgen hoe ze er mee om moet gaan in plaats van die achterlijke reacties dat ze zelf maar even naar thearapuut moet.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:52

Als ik heel eerlijk ben kan ik me er niks bij voorstellen dat mensen niet van honden houden. Voor mij zijn honden een belangrijk deel van mijn leven en ik zou me geen leven zonder honden voor kunnen stellen.
Aan de andere kant heb ik dan weer niks met babies, terwijl andere vrouwen eindeloos weg kunnen zwijmelen boven een wieg. En die zullen mij dan weer niet snappen. Ik zal daarom mensen die niet van honden of andere dieren houden misschien niet kunnen begrijpen, maar ook niet veroordelen, mits ze dieren geen kwaad doen.
Wel kan ik je zeggen dat als ik zou weten dat mijn partner mijn hond dood zou wensen, hij wat mij betreft niet eens meer hoefde na te denken over een mogelijke eis in de trant van 'De hond er uit of ik'. Dan stonden zijn koffers namelijk al op de stoep.

O, en een normaal gezonde hond die goed verzorgd wordt en de juiste voeding krijgt hoeft helemaal niet te stinken. ;)

Lotje02

ik ben het met Tita eens.
Je vriend had niet zo moeten doordrammen om een hond te nemen terwijl jij niks met honden hebt. Ik snap dat het voor jou moeilijk moet zijn geweest om steeds 'nee' te zeggen, en ik kan ook begrijpen dat je dacht dat het allemaal wel mee zou vallen als ie er eenmaal zou zijn. Ik ben het wel eens met wat hier al gezegd is; misschien was het slim geweest om eerst een hond te 'lenen' om te proberen of je het echt wel leuk zou vinden, maar dat is achteraf gepraat. Als jij geen hond wil dan had je dit met je vriend moeten bespreken en op je strepen moeten (blijven) staan.
Ik snap dat je hem vies vind, ik heb zelf een Berner Sennen en ik ben ook nogal van een net en schoon huis en wordt ook regelmatig gek van al die haren, vieze poten, kwijlsporen, hond op de bank, kluifjes en zand overal. Maar omdat hij mijn maatje is, vind ik het niet erg om zijn rotzooi op te ruimen en elke dag te zuigen. Ik kan me wel goed voorstellen dat als je al niks om het dier geeft dit een hele grote opgave is. En of je nou wel of niet aan je smetvrees gaat werken, ik denk dat die pup beter af is bij iemand die wel echt om hem geeft.

Vjestagirl

Narya schreef:
Vjestagirl schreef:

Precies. En als dat smetvrees is, dan heb ik ook smetvrees hoor.
Zie niet direct een link tussen mijn paard en een hond hoor. Bij mijn paard geef ik er helemaal niets om, beest mag doen en laten wat ie wil (al ligt de grens toch wel bij likken in het gezicht :+) maar zodra ik thuiskom ga ik onder de douche en gaan de paardenkleren uit.

Hehehe paard mag ook echt niet in mijn gezicht zitten. Mijn kat trouwens ook niet. Maar van een hond zou ik echt helemaal gek worden, die zijn zoooo vies. Dan zou k echt de hele dag stofzuigen.