Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Dan zal ik daar even om denken. x_Marr schreef:Serieus? Is sla nu ook al een veroorzaker van gasbuikjes?Dan zal ik daar even om denken.
De diarree valt naar mijn mening wel mee, als groente of fruit veel vocht bevat en je geeft het dan gaan, in ieder geval mijn konijnen, minder drinken.

Naomi_Azzet schreef:Ik vind dat sommige mensen hier wel erg fanatiek reageren. Natuurlijk is het veel leuker voor een konijntje om met z'n tweeën te zitten en een mooi groot hok te hebben en een enorme ren om in te spelen, supergoed science selective voer te krijgen etc. etc.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat dat niet direct haalbaar is voor de ts, die het zo te horen (deels) zelf moet betalen. Ik vind dat ze al een erg mooi hok heeft gekocht voor haar konijntje.
Ook over de kosten wordt nogal makkelijk gedaan door sommigen hier. Twee konijnen zijn gewoon duurder dan één konijn, de castratie voor 35 euro kan bij mijn weten enkel in Ermelo(en zelfs daar is het 45 euro), of in ieder geval is het in het midden van het land minstens 80 euro en vaak nog meer. Ook eten ze meer en heb je tweemaal zoveel entingen, die hier overigens op het konijnenspreekuur ook minstens 18,50 zijn. En niet in de minst heb je gewoon meer kans dat een konijntje ziek wordt en dan kan het als je een beetje pech hebt ook zomaar 100 euro zijn.
Beter is het denk ik om oplossingen te zoeken die nu direct te gebruiken zijn en dan kan de ts altijd nog zo langzamerhand de boel een beetje mooier maken en wellicht op den duur haar ouders overhalen voor nog een konijntje.
Dus: Wilgentakken en vooral takken van fruitbomen vinden veel konijntjes echt verrukkelijk. Maar ook hier heb ik ze het hok-knagen daarmee niet af kunnen leren. Ze knagen echter alleen de randjes van het hok af en laten het daarna met rust, blijkbaar zijn die randjes extra aantrekkelijk... (ik heb mijn konijnen trouwens samen, en ze knagen dus nog steeds, dus tot zoverre dat het komt doordat hij alleen is)
Het is even vervelend als je hok net nieuw is, maar het blijft toch niet heel mooi
Speeltjes en knuffels zijn ook een goede tip. Hoewel sommige konijnen de knuffel liever opeten...
Diane65 schreef:De voorstanders van konijnen bij elkaar vind ik wel heel erg rechtlijnig. Ik fok konijnen en hou de jongen het liefst tot een leeftijd van een maand of vier bij elkaar. Ik heb nu een nest zitten met 6 jongen waarvan ik 2 bij 2 heb gezet na het afspenen. Die zou ik dan liefst nog 8 weken zo bij elkaar laten, ware het niet dat een setje zusters al flink aan het vechten zijn geslagen. Degene die het onderspit heeft gedolven heeft een behoorlijke snee in haar neus van de beitels van haar zus. Ze gilde me vorige week ook om 5 uur 's morgens wakker. Nee, lekker, konijnen bij elkaar. De andere twee zussen gaan heel goed samen, dus die blijven voorlopig bij elkaar. En de twee broers uit het nest begonnen al direct hun zussen lastig te vallen met veel rijgedrag, dus ook die zitten gescheiden. En ook gescheiden van elkaar, want die laten elkaar ook niet met rust. Ik zie het net als met mensen, met de ene kun je goed door 1 deur en de ander kun je niet luchten of zien.
Ik denk dat wanneer TS de hoeken met hoekprofielen afplakt of schroeft en het konijn genoeg ander knaagmiddelen geeft, het helemaal in orde komt. Dan hoeft er niet nog eens een ander konijn bij.
). Daarom adviseren we ook een koppel van een gecastreerd mannetje en een voedster van + 4 maanden. Mag ik vragen welk ras je fokt?
DAcht dat de meeste kruiden wel goed waren. Rozemarijn en thijm is hier ook heel favoriet. Diane65 schreef:De voorstanders van konijnen bij elkaar vind ik wel heel erg rechtlijnig. Ik fok konijnen en hou de jongen het liefst tot een leeftijd van een maand of vier bij elkaar. Ik heb nu een nest zitten met 6 jongen waarvan ik 2 bij 2 heb gezet na het afspenen. Die zou ik dan liefst nog 8 weken zo bij elkaar laten, ware het niet dat een setje zusters al flink aan het vechten zijn geslagen. Degene die het onderspit heeft gedolven heeft een behoorlijke snee in haar neus van de beitels van haar zus. Ze gilde me vorige week ook om 5 uur 's morgens wakker. Nee, lekker, konijnen bij elkaar. De andere twee zussen gaan heel goed samen, dus die blijven voorlopig bij elkaar. En de twee broers uit het nest begonnen al direct hun zussen lastig te vallen met veel rijgedrag, dus ook die zitten gescheiden. En ook gescheiden van elkaar, want die laten elkaar ook niet met rust. Ik zie het net als met mensen, met de ene kun je goed door 1 deur en de ander kun je niet luchten of zien.
Ik denk dat wanneer TS de hoeken met hoekprofielen afplakt of schroeft en het konijn genoeg ander knaagmiddelen geeft, het helemaal in orde komt. Dan hoeft er niet nog eens een ander konijn bij.