kat komt thuis met duiven, muizen enz.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:23

kavama schreef:
polly2 schreef:
Ik zou zeggen: wees trots op je kat... Als hij muizen vangt, doet hij zijn werk goed.
Hoef je tenminste niet zulke lastige functioneringsgesprekken te voeren met je kat als ik...
Want die kijkt alleen naar de muizen in onze stal!
En ík heb 'm niet aangenomen om alleen glazig te zitten kijken naar de muizen!

_O-

Iets minder gaan voeren misschien,.. ;) :D

Been there, done that....
Mijn kat is een watje.
Of het is een hond incognito....
Als hij bij ons binnen is, mag hij op de bank liggen. Maar wel met een kleed eronder, vanwege de haren (hij is langharig als een Noorse Boskat, maar hij is een kruising). Dan zeg ik: even wachten....en dat doet hij dan braaf...
En als het aan hem ligt, zit hij iedere avond bij mijn man op de buik als deze op de bank ligt tv te kijken. Die moet dan de speciale poezentrui aan, want dan is het voor onze kat: inhaken en om laten vallen....
Als we voor de enting naar de DA moeten, dan vertel ik hem dat hij in het mandje moet....en dat doet hij dan braaf...
Om vervolgens spinnend en op zijn rug rollend bij de DA op tafel te gaan.
Als de kat "verkeerd" op mijn schoot ligt (zodat het voor mij niet fijn voelt omdat hij dan zijn nageltjes in mijn vel zet door mijn broek heen), dan pak ik hem op en rol hem op zijn rug...en neem hem in mijn armen als een baby. Houdt hij ook de hele avond vol...
Kortom...mijn kat is een watje...
Ik denk dat hij stiekem de muizen zo schattig vindt...

Het is een soort Garfield kat. Op zijn gemakje over het erf schrijden.....waardig in de zon zitten....meewarig naar het gepeupel van de muizen kijken...maar zich te goed voelen om er achter aan te gaan.... :D

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 12:04

Haha, de andere kat thuis is net zo. Die vind alles best en kun je ook als een baby vasthouden.
Hij zat er ook bij toen die andere kat de duif te pakken had. Nou, je had die kop moeten zien!
Waarom een duif eten als we binnen brokjes hebben staan?
Als er dode muizen in de tuin liggen zeg ik ook wel eens tegen die kat dat hij ze op moet eten, dan gaat hij heel lief miauwen en komt hij een knuffel halen.
Maar opeten ho maar. Hij heet O'malley vernoemd naar de Aristokatten, maar hij word vaker dikkiedik genoemd.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:11

Ik heb er zelf geen ervaring mee (gelukkig). Mijn kat is te dik en te lui om wat te vangen :+ en de ander komt niet buiten. Maar de kat van mijn schoonmoeder neemt ook alles mee naar huis. Laatst had hij een meeuw!!! mee door het kattenluik gesleurd (groot luik, de hond kan er ook door). Meeuw leefde nog, dus kat en hond hebben zich er binnen ook nog mee vermaakt. M'n schoonmoeder kwam thuis en toen gaf dat beest de geest, d'r hele huis lag onder de meeuwenstront :D .
Die kat is in huis een knuffelkat, maar buiten veranderd hij in een wild beest :D

sunny_l0ve

Re: kat komt thuis met duiven, muizen enz.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 12:39

Dat is ook niet fijn voor je schoonmoeder... Gelukkig hebben wij geen kattenluik, maar van de zomer had hij wel een levende duif mee naar binnen genomen. Ik liep de keuken in en toen was hij de kop van de duif aan het kaal plukken.
Ik heb de duif gelijk afgepakt en meegenomen naar de kinderboerderij. Daar hebben we hem nog geprobeerd te redden, maar helaas heeft die het niet gehaald.
Af en toe kunnen dieren echt hard voor elkaar zijn.