Ik wil een hamster maar het mag niet!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 09:35

Ik heb alles wat ter sprake is gekomen ff opgeschreven en er iets achter gezet:
Slaap: Nou, mijn moeder en ik zijn (heel :P :o ) klef en mijn vader en moeder zijn gescheiden (vader woont in Hilversum waar ik 2 dagen in de maand kom). En ik slaap altijd bij mijn moeder in bed.
Geld: Ik mag dan wel 12 zijn, geldtekort heb ik niet :P Ik heb een kooi van 50x40 gezien en ikzelf vond hem erg groot!! Die is 57,- Het voer: http://www.zooplus.nl/bilder/1/200/1149 ... ture_1.jpg Dat is 4,- in de dierenwinkel (hier tegenover :P ) De hamster zelf is zo’n 5,- En dan ben ik met buizen e.d. ook nog zo’n 35,- kwijt. Het drinkflesje is 3,- Radje en voerbak zaten er al bij. Bij elkaar is dat 104,- Ik heb 137,- op mijn bankpas staan en nog 125,- op mijn andere rekening. Daar komt elke maand 12,50 bij en ik krijg elke week 2,-. Vaak ook nog 1 x per maand iets extra’s (bijv. 5,-)
Lijst: Ik zal hem wat beter invullen, maar hij staat op de andere comp. Dus dat doe ik dalijk wel.
Oppassen: Ik kan op de hamster van mijn vriendin passen, maar dat moet hij de eerste dagen wennen en dan denkt mama dat ik hem er nooit uit haal…
Vakantie: Onze buurvrouw let op de konijnen, dus de hamster kan er ook nog wel bij :P
Tamheid: Ik heb op internet gelezen dat je eerst de hand in de kooi moet steken, en later met een snoepje enz., dus dat ga ik dan heel geduldig uitwerken.
Waarom?: Mijn vriendin heeft een hamster en ik merk echt dat ik het zo’n geweldige beesten vind! Ik wil geen beest dat 24/7 stilzit, maar eentje die lekker druk over m’n arm rondrent :D
(en dat zijn konijnen e.d. dus wel vind ik zelf).

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:37

Ik heb ook enorm gezeurd vroeger om een hamster. Heb hem gekregen, en veel plezier aan gehad.
Maar een konijn is een groter en een echt knuffel dier. Een hamster leeft liever op zich zelf, houdt niet echt van knuffelen.
Is meer een diertje, die je kan zien in het hokje.

succes ;)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 10:31

Dankje, zal ik hard nodig hebben :P
Ik kan het nu goed vragen, maar ik ben zo bang dat het niet mag :P :o

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:23

Binky_Zephyr schreef:
een hamster dat meelwormen en sprinkhanen eet ?

Jazeker :j

_Tara_

Re: Ik wil een hamster maar het mag niet!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:35

Meelwormen vinden ze hartstikke lekker :D

TS, wil je een russische of een syrische hamster? Een kooi van 50x40 is voor een russische de minimale maat namelijk. Voor een syrische zul je echt een grotere kooi moeten hebben. Een hamster van 5 euro? Bij een dierenwinkel of bij een fokker vandaan?
Kijk ook even heel goed naar de diameter van het radje. Vaak zijn bijgeleverde radjes veel te klein.
Als ik jou was zou ik ook nog steeds op marktplaats kijken voor een kooi. Veel goedkoper en net zo goed.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:40

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:58

Binky_Zephyr schreef:

Wat denk je dat ze in de natuur eten? Insecten behoren ook tot hun dieet. :)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 12:12

Een Russische dwerghamster ;)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:17

Loolotte schreef:
Een Russische dwerghamster ;)

Waarom geen goudhamster? Heb je daar over nagedacht? Rusjes en goudjes verschillen namelijk erg van karakter

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 13:19

Ja, goudhamsters zijn (volgens internet :P ) iets rustiger en groter.... Rusjes waren wat minder knuffeliger

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:21

Loolotte schreef:
Ja, goudhamsters zijn (volgens internet :P ) iets rustiger en groter.... Rusjes waren wat minder knuffeliger

Rustiger, groter maar bijten ook minder snel en zijn wat makkelijker tam te krijgen. Rusjes zijn sneller, inderdaad minder knuffelig, bijten sneller en zijn vaak meer kijkhamsters.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 13:56

Ik gevraagt of ik een hamster mag, en na veel zeuren is eruit gekomen dat als ik een goed eindraport heb OF een van de konijntjes is overleden, dan mag ik een hamstertje :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:19

Konijnen horen wel met z'n 2en toch? Of komt er dan ook weer een nieuw konijn?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:26

Even een gek idee :P. Maar kun je niet een kooitje enzo kopen, op je kamer zetten en er een ei(hardgekookt of liever nog een neppe :P) in doen. Dan iedere week je hok naar beneden sjouwen en "uitmesten". Zelf je kamer een paar keer per week stofzuigen en als je in de woonkamer op de bank gaat zitten je ei meenemen.

Zodat je laat zien hoe graag je het wilt en dat je echt de verantwoordelijkheid wel aankan. Dan kunnen er 2 dingen gebeuren, of je overtuigd je moeder of je bedenkt zelf dat je het misschien toch niet wilt :P.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:03

Binky_Zephyr schreef:

Hamsters eten ook ei en kip hoor, ze zijn niet vega :P .

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:36

corinepgek: of je moeder belt de huisarts en vertelt dat je een beetje gestoord geworden bent, omdat je met een gekookt ei op de bank gaat zitten knuffelen :D en dat je het hok van een gekookt ei elke week schoonmaakt.
Hoezo heb je dan hulp nodig? 8)7

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 17:44

Whahahaha _O- :')

Bloempot9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:51

Hannah_Menno schreef:
Ouders.. _O-
Ach, ik lees dat je konijnen hebt? Dan heb je toch al wat? :)
Ik heb 2 katten, 3 kippen, 2 konijnen, 2 duiven en een aquarium en ik mag er ook niks meer bij. (Ok, logisch! _O-) Maar ik ben blij met wat ik heb. Er zijn ook mensen die niks mogen. :)

idd XD
Ik heb: 8 vissen/2 honden/3 ktten en een cavia.
Ik mag er ook niks meer bij hebben... nouja.. ook omdat we in een flat wonen :D.. maargoed ik wou ook altijd een hamster.
Alleen toen ik mijn caviatje in de dierenzaak zag was ik verlieft.
Ik heb mijn moeder niet over gehaalt.
Mijn moeder is zelf de grootste dierenvriend en heeft alltijd wel een plekje :D

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:15

magda_90 schreef:
Binky_Zephyr schreef:

Wat denk je dat ze in de natuur eten? Insecten behoren ook tot hun dieet. :)

hihi oke :o ik dacht noten en fruit :)
teminste dat kreeg mijn hamster vroeger :)

weeeer wat geleerd :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 01:21

Cavia's moeten altijd met z'n 2en toch Bloempot.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 01:25

mijn cavia zit met een konijn nadat zijn broertje is overleden dat gaat prima :)
ik heb mijn beesten eigelijk nooit alleen dus is niet echt antwoord op je vraag :o

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 01:35

Was ook niet richting jou bedoelt maar meer richting Bloempot. Tja cavia met konijn. Denk dat cavia met cavia of konijn met konijn wel 't beste is. Maar goed zo zitten ze iig wel samen.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 01:38

dat weet ik maar ik dacht ik geef even antwoord.
ja dat zal het zeker zijn. we hadden 2 konijnen en 2 cavia en aangezien 1 van elk paar overleden is hebben we deze 2 bijelkaar gezet en dit gaat prima .. de cavia is trouwens alweer 6 jaar en het konijn 5 .. dus ik denk dat het helaas niet super lang meer gaat duren.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 01:42

Dan snap ik jullie besluit wel :j Dan koop je er niet weer een jong konijn/cavia bij.

TS, hoe zit 't nu met jou en je toekomstige hamster? Weet je al of je je hamster bij een fokker gaat halen of een dierenwinkel? En de kooi van marktplaats?

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:07

Oh men, Ik mocht ook nooit een hamster, Toen heb ik een kooi gewonnen op school ( _O- ) Een INMENS grote, 5 verdiepingen met een oppervlakte van 45×35 en toen kon me moeder niet terug.. Ik had een Zwarte Goudhamster.. Wat een beest, Hij heeft de kooi kapot geknaagt :') Hij liep op een dag los in de kamer, en me zus was thuis en die is bang voor alle dieren die zat op de grote tafel.... Toen een andere kooi gekocht, welke die ook kapot heeft geknaagt.... en toen lag die van de één op andere dag dood in ze kooi.. Hijs toch nog 2½ geworden :j Ligt nu begraven in de achtertuin..

Voor mij NOOIT meer een hamster NOOIT,
Dat ****beest hielt me hele nachten wakker,
zelfs als die beneden stond, hielt die het hele
huis wakker :\

Ben van de koude kermis thuisgekomen hoor.....