Het quoten en wijzigen is niet helemaal goed gegaan?? Maar goed je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik.... Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
WeCo schreef:Yamcha schreef:kan ook geen kwaad, het is alleen niet zinvol
Dat is ook weer waar, maar soms zijn zinloze dingen zo heel erg leuk.
Heb trouwens nog wel een zinvolle aanvulling op jouw relaas;
Yamcha schreef:Je kan alleen maar zeggen dat een hondje bepaalde genen draagt, aan het uiterlijk te zien, het genotype. Maar dat zegt geen bál over het fenotype, het hele genenpakket. Daar kan van alles in zitten, wat er niet uitkomt, omdat het geen dominante genen betreft.
Het is precies andersom, het fenotype is wat je ziet, het genotype is het genenpakket.

Nemurin schreef:Yamcha: Ik hoop echt dat je het niet beledigend bedoelde, want eerlijk gezegd heb ik vorige maand het vak genetica op de universiteit Utrecht met een 7,5 afgesloten (en wat ruimte over), waarbij de meeste punten gescoord bij alle rekensommen met kruisingsschema's etc. (de punten die ik liet liggen zaten in het hele "hoe zit DNA in elkaar"). Om dus even te verduidelijken, ik ben misschien niet helemaal de gemiddelde bokker en weet dat kleur in de meeste gevallen losstaat van ras en bouw.
Ik heb ook niet gesuggereerd in mijn bericht dat ik naar de kleur heb gekeken, dus heb ook geen idee waarom ik dat verhaal van je kreeg.
Ik kijk puur naar de bouw en de bouw van die oren is best wel uniek, daarom dacht ik na het zien van de foto dat er wel wat waarde in het oordeel JR x Podenco zat.
Hopelijk heb ik het nu een beetje verhelderd.

Zeeuwtje68 schreef:WeCo schreef:Dat kun je wel bullshit vinden, maar een chihuahua is pas bewezen 100 procent chihuahua als er een stamboom bij zit. Dat is geen Bullshit, dat is een feit. Dit blijkt immers al uit je eigen verhaal nota bene. En als je niet bereid bent om de moeite te nemen om een stamboomchihuahua aan te schaffen dan vind ik dat je achteraf niet moet klagen.
ach schei toch uit met je stamboom. ik heb er 1 met, en 1 zonder en verschil zie je echt niet hoor. ze zijn beiden 100% chihuahua
stamboom is alleen maar geldklopperij in mijn ogen. en vervalsingen zijn er ook genoeg.
WeCo schreef:Yamcha schreef:Ken een Airedale terrier met een mooi zwart zadel, zelfde patroontje als een Duitse Herder. Maar het is een volle Airedale, zit totaal geen herderbloed in.
Oh en nog een kleine aanvulling; Alle Airedale Terriers hebben een zadel, meestal zwart, soms grijs, dat is namelijk het vereiste kleurenpatroon bij de Airedale Terrier.
Dan is het goed. Was al in de war. 

emmyfloris schreef:we dachten miss iets van windhond omdat ze ook een hele slanke bouw heeft. ze is heel snel bang en vertrouwd niet snel dus dat hoort weer niet bij jack russen. het is soms ook net een konijn want ze springt ook op 4 benen hi hi hi