Meer katten met een levende-'speelgoed'-muizen hobby?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 21:28

wtf jaagt die op reigers? :))
Weetje hoe grooot die beesten zijn xD
hebben hier ook regelmatig reigers in de tuin bij de vijver, maar Bobby komt niet verder dan een aantal meters afstand }>

Gister was ie in het konijnenhok binnengedrongen terwijl de konijnen losliepen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
helaas voor hem zat er toen geen muis :))

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:32

Yep! Wat kan ik zeggen. Kat met grootheidswaanzin... Nu noemen we hem ook altijd Keizer Kazimir dus tsja...

Maar hij gaat echt in de jaaghouding en dan sluipt ie erheen, ondertussen zijn best doen GEEN geluid te maken terwijl hij mauwt (opwinding) en dan weer een paar passen dichterbij en weer stoppen. En vorig zomer dus idd makkelijk tot een meter en 1 keer echt een halve meter afstand. En toen vloog de reiger op (om slechts enkele meters verderop neer te strijken). Kazimir deed nog een halfslachtige sprong van een halve meter hoog maar kon er echt niet meer bij. Je zag hem denken: SH*T! net niet! Dus ik keek hem aan en zeg: is ie niet een beetje te groot Kazimir? Waarop er een Frrrrrt volgde (ik praat met alle dieren en ze l*llen altijd terug)

Poes in kwestie:
Afbeelding

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 21:35

haha geweldig :')
Bobby komt al niet eens op 15 meter afstand bij kleine vogeltjes %)
hij blijft eerst 10 minuten mauwen en in sluip stand zitten, en voordat ie een poot heeft verzet richting vogel is ie al weg!
En indd, dat mauwen xD Willen ze zo stil en ongezien mogelijk ernaartoe, gaan ze zelf lawaai maken :P

Achja vind ik niet erg :z

Nummus

Re: Meer katten met een levende-'speelgoed'-muizen hobby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:41

Zilfstar: Dat ken ik. Ik klets de paarden waar ik op rij ook altijd helemaal doof en mijn konijnen neem ik de hele dag mee door. Leuke foto!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:57

Whahaha , wat vertel je dat leuk , en is dat een trucagefoto ofzo ? Wat een ehm apart diertje is dat zeg :P

Hier wordt het ook steeds gekker :(

Deze week al een paar keer een dood muisje , verschillende soorten , en in 1 nacht heb ik er zelfs 2 opgeruimd.

Gisteren weer 1 , en deze keer met garnering :? Lagen 2 stukken mos naast ter grootte van een broccoli stronkje :P

Ik vind het zielig voor die arme muisjes , vuile volgevreten moordenaars tegen zo'n arm diertje dat buiten moet zien te overleven.

En nu net kwam ik thuis , moest even snel wat doen , zeurende poes om me heen negerend. Ik ben even later "klaar" en roep Maya om even een knuffeltje te geven , die kleine grijze freggel komt niet :?

Ik ruik onraad dus loop naar de kamer , zit ze voor een doos die naast de kast staat , en ik krijg geen reactie van madam die zich anders overal tegenaan staat te bemoeien , dus ik schuif maar voorzichtig dat doosje van de muur.....begint er een muisje langs de muur te rennen , onder de verwarming , al muur volgend door de openstaande keukendeur , langs de keukenmuur verder....tot de gaatjes waar de leidingen van de keuken-radiator in het gat-met-hoofdkraan verdwijnen.

Zucht. Ik een tijd bezig geweest om die muis naar buiten te krijgen , arm diertje :(:)

En ik ben er helemaal niet blij mee , die dooie muizen elke keer en nu gaan ze dus zelfs levende mee naar binnen nemen , wat moet ik daar nu weer mee ?? Eikels :(

Toen ze in het vorige huis nog in een tuintje van 80m2 zaten overdekt met net , kwamen ze zelfs met vogeltjes en (vleer)muizen thuis , arme diertjes en zo'n bloedbad steeds :n

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:11

pmarena schreef:
Whahaha , wat vertel je dat leuk , en is dat een trucagefoto ofzo ? Wat een ehm apart diertje is dat zeg :P

Welke foto bedoel je nou? Die van mijn kattenbeest op de trap of 1 van de TS?

Enneuh... VLEERmuizen!!! Hoe krijgt die die nou te pakken!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:20

Die mafkees op de trap :P

Die van de TS is wel mooi idd , zie je dat arme bange muisje :(:)

Vleermuizen zaten onder de dakrand , leuke beestjes wel hoor , ziet er niet uit en hebben een rare naam , maar het zijn echt schatjes , raar genoeg :P

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:30

Nee niet getruukt inderdaad. Het is ECHT een mafkees. En errug lenig. Zijn moeder is een Heilige Birmaan en zijn vader was de zwart-witte kater van de buren. Moederpoes was bij eigenaar ontsnapt terwijl zij wachtten op de H.Birmaan-kater :P Van het hele nest van 3 is alleen Kazimir overgebleven, de andere 2 gingen al snel dood. Toen Kazimir bij ons kwam was ie 3 maanden en erg lief en gek. Is op de vensterbank in slaap gevallen toen wij zefl weg waren en er een oppas was (ondanks waarschuwingen dat ze hem in de gaten moest houden) en ervan af gedonderd, met zijn rug op de pomp-unit van onze vloerverwarming. Hij had erg veel pijn aan zijn rug. We hebben totaal 3 keer foto's van zijn rug laten maken (ook op latere leeftijd) maar er is niks op te zien. Wrs zit de schade dus in pezen of spieren ofzo. In elk geval kan Kazimir zijn rechterachterpoot niet normaal onder zich zetten als hij zit. Op deze foto zie je dus ook dat hij hem iets naar buiten draait. Als hij ergens gaat zitten (tafel, krabpaal, vensterbank) zit ie altijd met zijn zitbeentje op het randje zodat hij die poot naar beneden kan strekken en laten bungelen :Y) Verder heeft hij geen last meer (al huppelt hij naar beneden, achterpootjes tegen elkaar aan) en is gewoon gek.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:58

O vandaar dat hij zo idioot zit , het lijkt vrij oncomfortabel namelijk :P Maar voor hem dus niet :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 20:26

eergister ochtend lag er weer een niet-levend cadeautje voor de slaapkamerdeur van mn ouders :(:)
Bobby zit zo btw ook wel eens op de trap _O- echt grappig xD
typisch katten }:0