in een kooi tussen haaien zwemmen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

newmom

Re: in een kooi tussen haaien zwemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:11

levensmoe?? hahha
nee bedankt, niks voor mij..
maar waarschijnlijk zullen de onderzoekers en experts op haaiengebied t zelfde over paardrijden zeggen :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:12

De oceaan is hun territorium, laat ze daar dan lekker met rust. Je kunt je kont niet keren of je ziet weer een shark attack verhaal op animal planet en dan denk ik, ja je begeeft je zelf in HUN gebied, eigen schuld dikke bult laat die beesten toch. Tenminste dan nog ERGENS een plekje waar wilde dieren met rust gelaten worden in hun eigen gebied.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:14

Oeh dat lijkt me heel gaaf! Om zulke machtige dieren van dichtbij te zien. Ik ben het niet helemaal eens met Mindfields, je stoort de haaien toch niet? Als ze nou opgesloten of gevangen worden omdat een mens ze zo nodig moet zien, sjah. Maar in een kooi in zee?
Overigens denk ik, dat ik op het allerlaatste moment keihard af zou haken :D Ben nogal een schijterd vrees ik.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:24

HBVisser schreef:
Je hoeft toch niet perse bij een witte haai op bezoek te gaan?
Er zijn genoeg andere soorten waarbij je wel relatief veilig rond kan snorkelen of duiken.
Ik vond de black tips al supergaaf!!!!

Edit: Hier ben ik dus geweest en de black tips komen op het eind van het filmpje
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/nUfeVWJNzto&hl=de_DE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/nUfeVWJNzto&hl=de_DE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

NEMOO *\o/*
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 26-02-10 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen video quoten. In link geplaatst.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:25

sjonge dat zou ik echt nooit maar dan ook nooit doen!
ik denk dat ik terplekke dood neerval alleen al van de zenuwen :+
en dan heb ik het nog niet eens over de haaien gehad, stel nou dat je opeens geen lucht meer krijgt en dus stikt? of het touw v/d kooi breekt en je zakt naar de bodem en ploft in duizend stukjes uiteen door de druk of je sterft een ellendige langzame dood dmv geen lucht meer krijgen.
nee ik moet er niet aan denken :x

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:31

Hahaha dat had ik ook met snorkelen hoor. Ik dacht de hele tijd "oh jee als er nou maar geen haai aan komt" en ben redelijk in de buurt van de boot gebleven.
Tot onze begeleider er echt op stond dat we de riffen gingen bekijken. Nou ja toen ben ik maar heel dicht in de buurt van hem gebleven en dacht ik al die haai komt laat ik hem eerst opgegeten worden.
Het was zo'n klein aziaatje, das toch een makkelijkere prooi dan een grote struise Europese vrouw.
Maar de haai kwam niet niet eens echt in de buurt van ons.
s'Avonds werden ze bij ons resort gevoerd en kon je ze bekijken door middel van lampen die aan de steiger waren gebonden onder het water.
Dat was het gaafste wat ik in heel mijn leven heb mee gemaakt.
Ok, het was vanaf de steiger, maar een stuk of 6 black tips en een baby black tip.
En ze aten.......meloen! In 2 happen, dat dan wel weer.

nikkeia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:39

Ik heb het in Zuid-Afrika gedaan! De kooi wordt gewoon aan de zijkant van de boot vastgemaakt, en je zit meestal dus gewoon met je hoofd boven water. Als er dan een haai aankomt, duik je naar beneden en kan je kijken zolang je je adem in kan houden. Bij ons was het water heel troebel (wisselt van dag tot dag) en zag je de haaien dus beter vanaf de boot dan in de kooi. We hebben er wel een hele hoop gezien, 9 verschillende als ik het me goed herinner. Was absoluut de moeite waard! Ze garanderen echter nooit dat je iets te zien krijgt, het blijven namelijk wilde beesten. Je krijgt ook een heel ander beeld van de witte haai, het is echt niet een moordmachine zoals ze wel 's worden afgeschilderd... Deel van de opbrengst gaat ook naar onderzoek e.d. voor de witte haai, dus het is zeker geen weggegooid geld.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:56

Ik vind het zielig. Je maakt de dieren lekker. Het is hetzelde als je je lievelins eten voor je hebt hangen maar je mag het niet hebben en je kan er niet bij.
Ook ga ik liever met dolfijnen zwemmen dan zoiets.
Die dieren gewoon met rust houden, paarden moeten er ook plezier in hebben en anders niet doen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:20

Ik kon dit ook doen in Mexico. Je moest dan wel een psychologische test doen en wat ondertekenen voordat je het water in mocht. Alleen in het park zelf heb ik er niks van gezien... Heb wel met dolfijnen gezwommen, die zijn een stuk vriendelijker. Al schrok ik af en toe wel even als er een ineens onderdoor komt gezwommen, en groot zwart iets. Of als ze even aan je benen voelen, schrok me rot :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:21

nikkeia schreef:
Ik heb het in Zuid-Afrika gedaan! De kooi wordt gewoon aan de zijkant van de boot vastgemaakt, en je zit meestal dus gewoon met je hoofd boven water. Als er dan een haai aankomt, duik je naar beneden en kan je kijken zolang je je adem in kan houden. Bij ons was het water heel troebel (wisselt van dag tot dag) en zag je de haaien dus beter vanaf de boot dan in de kooi. We hebben er wel een hele hoop gezien, 9 verschillende als ik het me goed herinner. Was absoluut de moeite waard! Ze garanderen echter nooit dat je iets te zien krijgt, het blijven namelijk wilde beesten. Je krijgt ook een heel ander beeld van de witte haai, het is echt niet een moordmachine zoals ze wel 's worden afgeschilderd... Deel van de opbrengst gaat ook naar onderzoek e.d. voor de witte haai, dus het is zeker geen weggegooid geld.

euhm...
haaien kunnen ook springen :P
of is de kooi aan de boven kant dicht???
maar hoe kom je er dan weer uit :P
of stel ik nu hele blonde vragen ;)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:24

Geen blonde vraag ben wel benieuwd

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 22:26

fionaf09 schreef:
Ik vind het zielig. Je maakt de dieren lekker. Het is hetzelde als je je lievelins eten voor je hebt hangen maar je mag het niet hebben en je kan er niet bij.
Die dieren gewoon met rust houden, paarden moeten er ook plezier in hebben en anders niet doen.

Dat is niet waar want haaien eten in principe geen mensen. Als ze een mens aanvallen of opeten is dit omdat ze zich óf aangevallen voelen óf je aanzien voor een zeehond.
En wie zegt er dat die dolfijnen er wel plezier in hebben dan? Ik denk dat het een stuk stressvoller is voor een dolfijn om in een aquarium of afgesloten stuk zee te zitten en daar elke dag weer om het half uur een nieuwe groep mensen te moeten vermaken dan het voor een haai is om gewoon in open zee te zwemmen zeg maar..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:31

Dreamer_S schreef:
fionaf09 schreef:

Dat is niet waar want haaien eten in principe geen mensen. Als ze een mens aanvallen of opeten is dit omdat ze zich óf aangevallen voelen óf je aanzien voor een zeehond.
En wie zegt er dat die dolfijnen er wel plezier in hebben dan? Ik denk dat het een stuk stressvoller is voor een dolfijn om in een aquarium of afgesloten stuk zee te zitten en daar elke dag weer om het half uur een nieuwe groep mensen te moeten vermaken dan het voor een haai is om gewoon in open zee te zwemmen zeg maar..

klopt, daarom worden die surfers ook zo vaak aangevallen!!
ze lijken vanaf de onderkant gezien gwn op zeehondjes ;)

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:34

Wij zijn ook in Zuid-Afrika geweest. We zijn 1 dag in false bay geweest en 2 dagen vanuit gansbaai.(shark alley) De eertse dag hebben we maar 1 witte haai gezien en de tweede dag wel 25! De derde dag was ook net zo super. We hadden echt veel geluk dat zeiden zelf die mensen die op die boot werkten. Ben ongeveer 4 keer een half uur in de kooi geweest en het aas trokken ze langs de kooi.En heb er meerdere malen 1 geaaid :D Was echt een mooie ervaring.

http://www.youtube.com/watch?v=QmgmDjut ... re=related

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:36

ik heb al eens zonder kooi met flessen tussen haaien gezwommen,
wel niet tussen bloeddorstige types :P
maar met bepaalde soorten kan het perfect

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:02

HBVisser schreef:
Je hoeft toch niet perse bij een witte haai op bezoek te gaan?
Er zijn genoeg andere soorten waarbij je wel relatief veilig rond kan snorkelen of duiken.
Ik vond de black tips al supergaaf!!!!

Edit: Hier ben ik dus geweest en de black tips komen op het eind van het filmpje
http://www.youtube.com/v/nUfeVWJNzto&hl=de_DE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/nUfeVWJNzto&hl=de_DE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Wow mooi waar is dit?
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 26-02-10 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen video quoten. In link geplaatst.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:04

Met verpleegsterhaaien en walvishaaien kun je prima zwemmen :j
(al is het met walvishaaien wel lastig omdat er al zo weinig van zijn, en het dus officieel gezien niet mag tenzij je een vergunning hebt). In sommige landen wordt er ook met citroenhaaien en heel soms stierhaaien en witpuntrifhaaien gezwommen.
Tijgerhaaien en hamerhaaien zou ik je niet aanraden := die kunnen nog best agressief zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:10

Lynske78 schreef:
Wij zijn ook in Zuid-Afrika geweest. We zijn 1 dag in false bay geweest en 2 dagen vanuit gansbaai.(shark alley) De eertse dag hebben we maar 1 witte haai gezien en de tweede dag wel 25! De derde dag was ook net zo super. We hadden echt veel geluk dat zeiden zelf die mensen die op die boot werkten. Ben ongeveer 4 keer een half uur in de kooi geweest en het aas trokken ze langs de kooi.En heb er meerdere malen 1 geaaid :D Was echt een mooie ervaring.

http://www.youtube.com/watch?v=QmgmDjut ... re=related

Dat lijkt me inderdaad een mooie ervaring Lynske en diep respect dat je het durfde zeg :oo
Lijkt me echt iets dat je nooit meer zal vergeten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:35

In het kader van dierwelzijn vind ik deze trips niet zo erg. De haaien zwemmen in de open zee en hoeven niet naar die boot. Ze worden gelokt met aas en dat krijgen ze ook als een soort beloning. Ik denk niet dat de haaien er verder last van hebben. Het maakt de bezoekers van zo een trip ook heel bewust wat haaien precies zijn. In principe zijn het helemaal niet van die moordmachines als ze op tv doen geloven.
Nadeel is wel dat je de haaien aanleert dat een boot eten betekend en dat je in dat gebied dus extra uit moet kijken en de populatie haaien zal door het voeraanbod wel groter zijn.

Ik heb wel zoiets trip gedaan naar de zoutwaterkrokodillen in Australie. Was erg machtig om die dieren van heel dichtbij maar wel op een bootje te bekijken.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:38

LZP -> BB

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:43

er is een man in afrika die zonder kooi tussen witte haaien zwemt
hij wilt in de toekomst ook tripjes maken met studenten.
je moet dan een paar maanden bij hem in de leer.
dit lijkt mij heel gaaf, ik heb altijd al een facinatie gehad voor witte haaien.
haaien in het algemeen zijn heel erg verkeerd neer gezet,
ipv moord dadig zijn ze vreselijk slim en idd heel sterk.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:59

Ohh ik vind het fantastische dieren om naar te kijken. Ooit hoop ik de ballen de hebben om te gaan duiken met ze. Met kooi haha! Ik ga van de zomer naar Californie, maar kan niet echt vinden of je daar ook kan cage-diven..

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 00:13

Eydis schreef:
Wow mooi waar is dit?

Dit was op Tioman Island. In Maleisie.
Ik heb dat filmpje niet gemaakt hoor, maar ik heb dezelfde snorkelervaring mogen meemaken.
En daar zwommen dus ook haaien. En die waren verre van agressief. Ze vonden ons gewoon niet interessant.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 07:22

Ik heb het gedaan op de Dominicaanse Republiek. Wel tussen grote roggen en haaien! Welke soort weet ik niet, ze waren bruin aan de bovenkant :+
Ik vind alle grote vissen doodeng en deze ook, maar ben blij dat ik het eens meegemaakt heb :) .

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:33

Sneeuw88 schreef:
Ohh ik vind het fantastische dieren om naar te kijken. Ooit hoop ik de ballen de hebben om te gaan duiken met ze. Met kooi haha! Ik ga van de zomer naar Californie, maar kan niet echt vinden of je daar ook kan cage-diven..

Je kan daar ook cage diving doen naar de farallon islands. In zuid-afrika ben je ongeveer 110-125 euro p.p.p.d. kwijt als je naar calafornie gaat moet je rekenen op 700-800 dollar p.p.p.d. en je hebt daar ook minder kans om ze te zien en vaak niet in die aantallen zoals in Zuid-Afrika.
Beter is dan Guadalupe eiland in mexicaanse wateren.Daar heb je echt kristal helder water. Maar dat is een meerdaage toch per boot. En dan moet je denken aan misschien wel 2500+ dollar p.p.