http://www.pets-dream.nl/shop/catalog/p ... cts_id=396 Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
http://www.pets-dream.nl/shop/catalog/p ... cts_id=396
Nessah schreef:Hoe hou je dat dan vast? Of bind je het vast?
Dan moet ik het dus over zijn neus duwen, wat betekend dat hij dus gewoon zijn bek open kan doen ( zijn neus stopt eerder dan zijn bek) .. Ik kan het niet uitleggen
Yamcha schreef:Zoek een andere DA, die wel tijd heeft voor zulke dingen.
.
Nessah schreef:Oke, ga ik eens proberen met dat touwtje om zijn bek.
), ik ga het gewoon eens thuis proberen.Nessah schreef:@Kuggur: Mag jij vreemd vinden, ik deel die mening niet. Verder heb ik ook niets aan zo'n opmerking.
Kuggur schreef:Nessah schreef:@Kuggur: Mag jij vreemd vinden, ik deel die mening niet. Verder heb ik ook niets aan zo'n opmerking.
Het is niet zozeer een mening, meer een observatie, mijn vrouw is dierenarts en het komt vrij vaak voor. Ik vind het verontrustend omdat het betekent dat deze hondeneigenaars in bepaalde situaties hun huisdier niet onder controle hebben.
Kuggur schreef:Nessah schreef:@Kuggur: Mag jij vreemd vinden, ik deel die mening niet. Verder heb ik ook niets aan zo'n opmerking.
Het is niet zozeer een mening, meer een observatie, mijn vrouw is dierenarts en het komt vrij vaak voor. Ik vind het verontrustend omdat het betekent dat deze hondeneigenaars in bepaalde situaties hun huisdier niet onder controle hebben.

Yamcha schreef:Wat ik met mijn vorige hond heb gedaan, was bezoekjes aan DA brengen gewoon voor de lol (scheelt dat mijn DA een goede kennis van mij is) die ging dan even in zijn oren kijken, snoepje, klaar.
Zo hebben we dat opgebouwd, en na verloop van tijd wilde hij graag naar de DA, vooral toen hij een zeer pootje had en de DA de pijn wat wegmasseerde.....

Pollewoppy schreef:Ik vind het heel apart dat er hier mensen zijn die stellig van mening zijn dat je hond dusdanig onder controle moet / kunt hebben dat hij niet zo reageert. Dit heeft niks met controle of opvoeding te maken. Deze hond heeft waarschijnlijk flink last gehad van zijn oren en was daardoor doodsbenauwd. Als hij vastgehouden wordt zodat hij niet weg kan, blijft er nog maar één optie voor de hond over en dat is zich verdedigen door te bijten. Vluchten kan hij niet...
Wat ik er trouwens vooral ook mee wil zeggen is dat deze hond dus heel normaal gedrag vertoont in die situatie en echt niet vals is.