hond plast als we weg zijn, verlatingsangst?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:58

Nikka schreef:
Ik moet nog wel zeggen dat ik het erg mooi vind dat jullie een hond een tweede kans geven. Is niet altijd makkelijk maar wel een hele dankbare taak, je merkt dat een hond zo blij is met een 2e kans. Verstandig dat je het zo doet, Clomicalm werkt vaak wel goed bij angst maar zou ik echt als laatste proberen.

dankjewel!
ze heeft het hier idd erg goed als zeg ik het zelf:o
onze oudste hond is nu 16 en al vanaf jongs af aan bij ons
maargoed even weer ontopic
Clomicalm hadden we idd van gehoord omdat ze ook zo bang is met vuurwerk
bedankt ik geef het gelijk door aan me moeder dat dit ook een oplossing kan zijn als echt niks helpt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 09:17

shirdaki schreef:
sorry ik ga hier voor de rest niet veel meer op reageren maar we ruimen idd de plas op waar ze bij is want ze loopt gewoon rond als we haar in een kleine ruimte zetten of ergens insluiten flipt ze
en mijn ouders zijn oud en wijs genoeg om te weten wat het beste is ze hebben al heel hun leven honden, en dan maak je heel veel mee
maargoed ieder zijn mening ;) dus toch bedankt voor je reacties!

Toch raar, want ik zou zweren dat je hier een topic aanmaakt omdat je een probleem hebt- als je ouders dat allemaal wel zelf kunnen oplossen, waarom maak je dan dit topic aan? Juist, omdat er een probleem is en om tips te vragen. Als die gegeven worden moet je daar bij nadenken en die eens overwegen, die tips zijn er om je te helpen..
Ik ken overigens ook mensen die hun hele leven al honden of katten hebben en nog altijd denken dat je een hond/kat met zijn neus door de plas moet wrijven om hem zindelijk te maken, of bij thuiskomt boos worden omdat de hond iets gesloopt heeft uren terug, of of of.. dat je al je hele leven lang iets doet betekent niet dat je uitgeleerd bent.. bovendien kan je ook je hele leven lang iets al ontieglijk fout doen :)

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 09:56

Aan alle negatieve dingen,(dus plassen en dergelijke)moet je de hond dus niet laten zien dat jij er reactie op geeft.
Dus plas opruimen,hond even met iemand naar een andere kamer of iets dergelijk.
Negatieve aandacht is ook aandacht.
Je geeft aan dat ze gek op haar stoel is,miss kan je die in een kleinere ruimte zetten als je weggaat? Ze heeft een hele nare periode achter de rug,denk niet dat je met druppels iets opschiet,het zit in haar gedrag,verder is ze gezond toch?
Geduld en misschien een gedragsdeskundige kan je een heel eind helpen.
Het blijft heel lastig,heb er ook zo een gehad maar is helemaal goed gekomen!
Succes

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:13

Pollewoppy schreef:
Hij doet zo onderdanig omdat hij wéét dat hij op zn donder krijgt als hij thuis komt.
Hij associeert de poep / plas die er ligt met straf wanneer de eigenaar thuis komt. Dat wil niet zeggen dat hij zich schuldig voelt. Hij begrijpt waarom je boos bent en is daarom zo onderdanig.
Als dát zo zou zijn, zou het begrijpen van honden en mensen een stuk makkelijker zijn!
De hond kruipt in mekaar omdat hij weet dat hij op zijn donder krijgt als er iemand thuis komt! NIET omdat hij 3 uur daarvoor gepoept heeft, want over het algemeen weet die hond dat helemaal niet.
Toen ik mijn hond net (2e hands) had, kroop ie altijd in mekaar als we thuiskwamen. Oren in de nek, sluipend naar zijn mandje. We hebben altijd heeeel blij gedaan als we thuiskwamen, waardoor de hond nu ook superblij is als we er zijn.
Je kunt een hond alleen exact op hetzelfde moment straffen als hij iets ongewenst doen, een paar uur daarna snapt ie dat echt van zijn grootje niet meer, en gaat hij het thuiskomen asosieren met straf krijgen. Niet met zijn poep. Hij krijgt dus straf omdat het baasje thuiskomt.

Pollewoppy

Re: hond plast als we weg zijn, verlatingsangst?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:52

Ik zie dat ik mijn laatste zin heel krom verwoord heb, natuurlijk begrijpt hij niet waarom je boos bent. Ik was het woordje niet vergeten... Ik bedoelde precies te zeggen wat jij verwoord, alleen als ik het terug lees zie ik dat mijn post erg verwarrend is...

Natuurlijk associeert de hond zijn straf niet met dat hij gepoept of geplast heeft 3 uur terug. Wat ik bedoelde is dat de hond weet dat als er poep of plas ligt, de eigenaar boos wordt. Daarom wordt de hond bang. Maar hij wordt bang door de reactie van de eigenaar idd, niet omdat hij zich schuldig voelt. Dat bedoelde ik te zeggen.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:20

Ok, dan hebben we het over hetzelfde ;)
Al ben ik het niet met je eens dat een hond het begrijpt dat een baasje boos wordt als er poep of plas ligt. Hoe weet je dat ie dat begrijpt? Helaas kan ie het je neit vertellen....
Ik denk namelijk dat een hond dit niet snapt. Wat hij wel snapt, is dat hij op zijn kop krijgt als ie plast. Wáár dat is, zal hem een zorg wezen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:28

Begrijpen is eigenlijk niet het goede woord. Hij zal het (als het vaak genoeg is gebeurd) gaan associeëren. De baas wordt namelijk niet altijd boos als hij thuis komt, alleen wanneer er poep of plas op de grond ligt. De hond begrijpt inderdaad niet waarom of wat dan ook. Doordat de hond die twee dingen met elkaar geassocieerd heeft, denkt de baas onterecht dat de hond een schuldgevoel heeft. Snap je wat ik bedoel?

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 18:32

WildWings schreef:
shirdaki schreef:
sorry ik ga hier voor de rest niet veel meer op reageren maar we ruimen idd de plas op waar ze bij is want ze loopt gewoon rond als we haar in een kleine ruimte zetten of ergens insluiten flipt ze
en mijn ouders zijn oud en wijs genoeg om te weten wat het beste is ze hebben al heel hun leven honden, en dan maak je heel veel mee
maargoed ieder zijn mening ;) dus toch bedankt voor je reacties!

Toch raar, want ik zou zweren dat je hier een topic aanmaakt omdat je een probleem hebt- als je ouders dat allemaal wel zelf kunnen oplossen, waarom maak je dan dit topic aan? Juist, omdat er een probleem is en om tips te vragen. Als die gegeven worden moet je daar bij nadenken en die eens overwegen, die tips zijn er om je te helpen..
Ik ken overigens ook mensen die hun hele leven al honden of katten hebben en nog altijd denken dat je een hond/kat met zijn neus door de plas moet wrijven om hem zindelijk te maken, of bij thuiskomt boos worden omdat de hond iets gesloopt heeft uren terug, of of of.. dat je al je hele leven lang iets doet betekent niet dat je uitgeleerd bent.. bovendien kan je ook je hele leven lang iets al ontieglijk fout doen :)

ik snap jou reactie ;)
maar wat ik schreef ging over dat degene waar ik op reageerde zij dat we haar ergens anders moesten zetten als we het opruimen of in een afgesloten ruimte moesten zetten en dat kan dus niet bij haar vandaar ;) maar misschien kwam het anders over
en idd de beste mensen maken fouten maar we kennen stacy inmiddels en we weten hoe ze overal op reageerd
en ik zal nog even 1 x zeggen waarom we zeggen 'wat is dit nou'
We hebben dit al meerdere keren met de DA besproken en we moesten het gewoon 1 x en rustig zeggen en dan klaar nadat we dit zijn gaan doen plast ze al minder dus het heeft wel invloed op haar
en idd de neus door de plas heen halen of heel boos worden heeft echt geen zin want dan wordt ze alleen maar banger maar dat doen we echt niet!

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 18:36

Bouganville schreef:
Aan alle negatieve dingen,(dus plassen en dergelijke)moet je de hond dus niet laten zien dat jij er reactie op geeft.
Dus plas opruimen,hond even met iemand naar een andere kamer of iets dergelijk.
Negatieve aandacht is ook aandacht.
Je geeft aan dat ze gek op haar stoel is,miss kan je die in een kleinere ruimte zetten als je weggaat? Ze heeft een hele nare periode achter de rug,denk niet dat je met druppels iets opschiet,het zit in haar gedrag,verder is ze gezond toch?
Geduld en misschien een gedragsdeskundige kan je een heel eind helpen.
Het blijft heel lastig,heb er ook zo een gehad maar is helemaal goed gekomen!
Succes

thanks voor je reactie!
in een andere ruimte dan de woonkamer zetten gaat niet want dan flipt ze vandaar dat ze er gewoon bij is met het opruimen en dus als we weg gaan kan ze al helemaal niet in een andere ruimte omdat we dan langer wegzijn en ze dan al helemaal flipt
over de druppels we hebben dit met de DA besloten en hij zij dat we het toch maar moeten proberen
proberen is leren ;)
als dit echter niet help gaan we met een gedragsdeskundige aan de slag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:36

shirdaki schreef:
waar ik op reageerde zij dat we haar ergens anders moesten zetten als we het opruimen of in een afgesloten ruimte moesten zetten

Waar staat die opmerking? Want die ben ik niet tegen gekomen :) (Maar mss lees ik daar overheen)
Kan je die even quoten?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-10 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 18:38

Majo schreef:
Pollewoppy schreef:
Hij doet zo onderdanig omdat hij wéét dat hij op zn donder krijgt als hij thuis komt.
Hij associeert de poep / plas die er ligt met straf wanneer de eigenaar thuis komt. Dat wil niet zeggen dat hij zich schuldig voelt. Hij begrijpt waarom je boos bent en is daarom zo onderdanig.
Als dát zo zou zijn, zou het begrijpen van honden en mensen een stuk makkelijker zijn!
De hond kruipt in mekaar omdat hij weet dat hij op zijn donder krijgt als er iemand thuis komt! NIET omdat hij 3 uur daarvoor gepoept heeft, want over het algemeen weet die hond dat helemaal niet.
Toen ik mijn hond net (2e hands) had, kroop ie altijd in mekaar als we thuiskwamen. Oren in de nek, sluipend naar zijn mandje. We hebben altijd heeeel blij gedaan als we thuiskwamen, waardoor de hond nu ook superblij is als we er zijn.
Je kunt een hond alleen exact op hetzelfde moment straffen als hij iets ongewenst doen, een paar uur daarna snapt ie dat echt van zijn grootje niet meer, en gaat hij het thuiskomen asosieren met straf krijgen. Niet met zijn poep. Hij krijgt dus straf omdat het baasje thuiskomt.

zoals ik al zij we straffen haar echt niet!
we zeggen 1 zinnetje en dan klaar dit hebben we met de DA besproken en het heeft al invloed op haar want ze plas al minder ;)

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 18:40

Chiqa schreef:
shirdaki schreef:
waar ik op reageerde zij dat we haar ergens anders moesten zetten als we het opruimen of in een afgesloten ruimte moesten zetten

Waar staat die opmerking? Want die ben ik niet tegen gekomen :) (Maar mss lees ik daar overheen)
Kan je die even quoten?

shirdaki schreef:
Chiqa schreef:
Sorrie zal nog eens te hulp schieten, heb je mijn eerste reactie ook gelezen?
Dat dit slechts mijn gevoel is?

Ik zie dat je met een groot probleem zit wat er niet goed gaat, niet de juiste methode heb kunnen vinden, wel de juiste mensen om je heen heb maar toch een topic opent.

Opruimen van plas met de hond erbij? Nou de rest laat ik over aan de andere bokkers, (Hoef je geen ervaringsdescundige voor te zijn namelijk) want hier gaat er toch iets mis.

Succes met je hond ik hoop dat er een oplossing komt mss even teruggaan naar de DA?

ik bedoel dit alles echt niet als een aanval maar we kennen stacy en haar achtergrond snap je? ;) :o
maar misschien bedoelde jij dit heel anders en heb ik dit verkeerd opgevat dat kan hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:56

O maar nu begrijp ik wat er mis is gegaan, ik heb namelijk nooit gezegd dat ze opgesloten moet worden,
dat is jou eigen invulling geweest

Ik hoop dat de druppeltjes helpen :) Laat je het ons weten, wanneer begin je daarmee?

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 19:01

Chiqa: oke sorry voor mijn aanvulling dit was waarschijnlijk omdat iemand anders dit zij vandaar ;)

we hopen het idd ook!
we gaan morgen kijken of we goede en werkende druppels kunnen vinden ;)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:02

Ik moet zeggen dat ik goede ervaringen had met Bach rescue spray, maar dan wel in een hogere dosering dan op het flesje staat.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 19:06

nikka: dankjewel! we gaan waarschijnlijk daar als eerste naar kijken omdat we er meerdere mensen over horen :D
dus mensen even dat jullie het weten morgen gaan we kijken of we iets kunnen vinden ;)
maar het is dus niet zeker of we wat vinden misschien worden we wel doorverwezen ofzoo :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:14

shirdaki schreef:
Chiqa: oke sorry voor mijn aanvulling dit was waarschijnlijk omdat iemand anders dit zij vandaar ;)

OK gelukkig dat de lucht weer geklaard is begreep het al niet :D
Ik ben het met Nikka eens vaak heb je wel een hoge dosering nodig.
Ik gebruik het voor mijn demente kater van 16 die nog wel eens erg onrustig kan zijn.
12 druppels per dag doe een week of 2 met een flesje. Met een groet hond is dat weer anders.
Ik ben benieuwd wat het wordt :) Goed laten informeren mss eventueel een gesprek bij iemand die
verstand heeft van dit soort problemen, bijvoorbeeld een deskundige?
Bij ons op de dierenkliniek heb ik ook heel veel opgestoken van iemand die hier speciaal voor gestudeerd had, zij schreef toen ook bach voor maar dat is voor elk dier weer anders.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 19:44

Chiqa schreef:
shirdaki schreef:

OK gelukkig dat de lucht weer geklaard is begreep het al niet :D
Ik ben het met Nikka eens vaak heb je wel een hoge dosering nodig.
Ik gebruik het voor mijn demente kater van 16 die nog wel eens erg onrustig kan zijn.
12 druppels per dag doe een week of 2 met een flesje. Met een groet hond is dat weer anders.
Ik ben benieuwd wat het wordt :) Goed laten informeren mss eventueel een gesprek bij iemand die
verstand heeft van dit soort problemen, bijvoorbeeld een deskundige?
Bij ons op de dierenkliniek heb ik ook heel veel opgestoken van iemand die hier speciaal voor gestudeerd had, zij schreef toen ook bach voor maar dat is voor elk dier weer anders.

ja idd ;)
oke bedankt zo weten we een beetje hoeveel we moeten geven
even offtopic: je zegt voor een demente kat
zelf hebben wij een hond van 16 die ook heel erg dement is
zou het daar ook voor helpen want ze piept de hele dag door voor eten en aandacht s'ochtends slapen wij normaal niet heel lang uit maar als we dat soms wel doen joelt ze de hele boel bij elkaar voor aandacht naja dan ben je dus al klaarwakker ;)
wat heb je trouwens leuke dieren helemaal je hond :+: !
en we zullen idd even goed navragen wat het beste is omdat het idd bij elk dier anders is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:55

Bedankt voor de complimenten :D (Trots)

shirdaki schreef:
zou het daar ook voor helpen want ze piept de hele dag door voor eten en aandacht s'ochtends slapen wij normaal niet heel lang uit maar als we dat soms wel doen joelt ze de hele boel bij elkaar voor aandacht naja dan ben je dus al klaarwakker ;)

Probleem van mijn oude kater (Die zwarte in mn profiel) was ook joelen, hij gilde het hele huis bijelkaar snachts.
Overdag kon hij ook nog wel eens doelloos mopperen maar dan was ik dr om dr een eind aan te maken,
even aanpakken omdat hij stokdoof is kan ik snachts wel een brul geven maar dat hoort hij dus echt niet.

Ben een maand geleden begonnen met bach en ik wist niet wat me overkwam (Althans dat oudje)
hij is gestopt met brullen snachts! Je wil niet weten hoe fijn ik dat vond, het werk dus rustgevend, dieren kunnen door hun dementie heel erg onrustig worden met geluid dus :+
Heb me laten informeren omdat ik ook niet wist of ik het goed deed (Hem aanpakken als hij brulde)
en zij raadde toen bach aan. Boos worden heeft geen zin in zo'n geval want ze zijn de weg kwijt.

Nadeel is wel de hoge dosering vind ik dan, dat spul geven ze niet weg helaas.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 19:59

Chiqa schreef:
Bedankt voor de complimenten :D (Trots)

shirdaki schreef:

Probleem van mijn oude kater (Die zwarte in mn profiel) was ook joelen, hij gilde het hele huis bijelkaar snachts.
Overdag kon hij ook nog wel eens doelloos mopperen maar dan was ik dr om dr een eind aan te maken,
even aanpakken omdat hij stokdoof is kan ik snachts wel een brul geven maar dat hoort hij dus echt niet.

Ben een maand geleden begonnen met bach en ik wist niet wat me overkwam (Althans dat oudje)
hij is gestopt met brullen snachts! Je wil niet weten hoe fijn ik dat vond, het werk dus rustgevend, dieren kunnen door hun dementie heel erg onrustig worden met geluid dus :+
Heb me laten informeren omdat ik ook niet wist of ik het goed deed (Hem aanpakken als hij brulde)
en zij raadde toen bach aan. Boos worden heeft geen zin in zo'n geval want ze zijn de weg kwijt.

Nadeel is wel de hoge dosering vind ik dan, dat spul geven ze niet weg helaas.

onze hond doet idd precies het zelfde
we weten niet of ze echt helemaal doof is want als ze op de camping losloopt luisterd ze de ene keer wel andere keer niet dus het is ook een beetje eigenwijsheid maar zo is ze nou eenmaal :D
we gaan gelijk eens navragen of het voor haar kan ;)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:20

En, gaat het nu al beter? Paar dagen geleden volgens mij wel, dus ben benieuwd!

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 18:22

gister hebben we de druppels gehaald en ze heeft nog niet geplast etc dus misschien werkt het al
of het moet toeval zijn :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:23

Zo dat is goed nieuws :) Kan idd dat het al iets doet hoor! Bij mijn kat werkt het ook vrijwel direct, wordt meteen rustig als ik het bijvoorbeeld een paar dagen niet heb gegeven.
Hoop dat het het plasprobleem oplost.

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 18:28

oke noujaa hopen dat het aanhoud maargoed we hebben natuurlijk nu vakantie dus als ze het volgende week niet doet (dan is het weer normale week) weten we dat het helpt!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:06

hoi, nou ja ik ken het bekend probleem, die van mij is nu bijna 1 jaar en die doet haar behoefte ook gewoon overal en nergens als wij zijn werken/weg zijn. Maar zijn we gewoon thuis houd ze het wel allemaal netjes op! We worden er gek van.. dus wij denken ook dat ze verlatingsangst heeft, terwijl er nog wel 2 andere honden rondlopen!