Wie heeft ervaring met (katten) broer en zus samen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Re: Wie heeft ervaring met (katten) broer en zus samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:08

Wij hebben ook een broer en zus. Dat gaat super samen, ze zijn gek op elkaar. Alleen de stoeibehoefte is bij de broer groter. Zus vindt dat niet leuk.
Hiervoor hadden we twee broertjes, die waren ook heel leuk met elkaar.

Het is denk ik niet echt vantevoren in te schatten. Als jullie eerste keus hebben, kan je altijd vragen welke twee kittens al een beetje naar elkaar toe trekken. Maar dat wordt pas een beetje zichtbaar als ze wat ouder zijn.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:10

Ik heb alle combinaties al een x gehad, en het maakt volgens mij echt niks uit. Momenteel heb ik 2 jonge katjes, broer & zus!
Zijn heerlijke dieren, en gaan geweldig met elkaar, de honden, de paarden en de andere katten om.. :)

Alja

Re: Wie heeft ervaring met (katten) broer en zus samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:16

ik heb twee zussen en een broertje en moet helaas zeggen dat ze altijd vechten met elkaar :(

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:20

Ik heb een broer & zus, en mijn ouders hebben ook broer&zus (alle 4 uit hetzelfde nest).

Hier zie ik heel af en toe wel dat de kater wat harder wil stoeien, maar dan krijgt ie gewoon een haal of madam gaat weg. Het is niet een stel dat hutjefrutje bij elkaar gaat liggen, maar gaat verder prima. Bij mijn ouders gaat het idem dito.
Denk overigens dat het weinig uitmaakt of je gaat voor een combi of zus/zus, broer/broer, dit omdat het puur ligt aan de karaktertjes.

Als je van ieder één neemt, idd heel goed opletten met het op tijd castreren/steriliseren. Wellicht kan je eens informeren naar de poezepil voor die tussentijd (weet daar niet de evt. nadelige effecten van).

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 09:40

Alja schreef:
ik heb twee zussen en een broertje en moet helaas zeggen dat ze altijd vechten met elkaar :(

Ow das minder, 2 tegen 1 zeker?
Owja, poezenpil is misschien wel wat, want 1 x een nestje is wel goed, maar niet van der broer natuurlijk ! En dan kunnen we der ws iig 1 x krols laten worden :)