Prijs hond uitlaten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:46

anneliesdj schreef:
Komop zeg, alsof het houden van een hond betekend dat je een dikke bankrekening hebt?

En of oudere mensen in het algemeen nu wel of niet gespaard hebben, ik vind het niet netjes om er maar gewoon vanuit te gaan dat ze het makkelijk kunnen missen.

Dikke bankrekening? Daar heb ik het helemaal niet over. Ik heb het over het missen van €5,- per week.
Komop zeg, als iemand hier op bokt zegt dat hij/zij €1000 gespaard heeft om een paard te kopen, valt heel bokt eroverheen met de vraag of ze wel eventuele dierenartskosten kan betalen.. :roll:

Pff.. komop zeg. We leven in de 21ste eeuw. Voor niets komt de zon op hoor := Noem me maar hard of niet netjes, ik zou het niet gratis doen :=

edit: Waarom is het toch zo dat mensen ''zielig'' zijn als ze oud zijn? :\ Als een jong stel met dezelfde vraag was gekomen omdat ze niet met de hond konden lopen, zou denk ik iedereen zeggen dat TS er wel geld voor kon vragen.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:55

Ik heb voor meerdere mensen hun hond uitgelaten. Meestal kreeg ik er 4 of 5 euro voor, en dan was ik wel een halfuur á 3 kwartier weg. Ik zorgde er soms ook voor dat de dieren gevoerd werden, als de eigenaresse niet kon.
Momenteel laat ik 1x per week een mini tekkel uit, altijd samen met mijn eigen hond en ik ben meestal 3 kwartier met hem weg. Soms een uur, soms nog wat langer en heel soms minder lang dan een uur, maar dat laat ik altijd van te voren weten. Van de eigenaar van de tekkel krijg ik altijd 10 euro. Ik vind dat wel flink, maar hij vind het naar verhouding als hij kijkt wat hij zijn hondenuitlaatservice moet betalen doordeweeks :+
Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, want ik vergelijk het met het geld wat ik bij de AH verdien. Daar verdien ik +- 7 euro per uur.

Gratis zou ik het niet doen, want het is toch iets waar je elke keer voor moet komen en waar je andere dingen langsheen moet plannen. Vaak willen mensen je dan toch wel wat toestoppen. Als je niet zo goed weet hoeveel, kun je gewoon even samen overleggen. Ik vind 4 á 5 euro heel goed te doen.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:18

Gut, en ik maar jarenlang héle dagen gratis op een hond passen. Ben ik even flink wat miljoenen misgelopen :+

Je doet het óf voor je plezier (of het plezier van de hond, van de eigenaar), óf voor het geld. En in het laatste geval kun je beter gewoon een baantje zoeken.

Sorry hoor, voor een beetje wandelen al geld vragen vind ik nou echt not done. Vooral niet als je er een (wellicht minder valide) persoon er een enorme plezier mee doet.

MamboBeach

Re: Prijs hond uitlaten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:20

Nouja wimmus, ik heb hier 2 honden, kom jij die even uitlaten?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:23

wimmus schreef:
Gut, en ik maar jarenlang héle dagen gratis op een hond passen. Ben ik even flink wat miljoenen misgelopen :+

Je doet het óf voor je plezier (of het plezier van de hond, van de eigenaar), óf voor het geld. En in het laatste geval kun je beter gewoon een baantje zoeken.

Sorry hoor, voor een beetje wandelen al geld vragen vind ik nou echt not done. Vooral niet als je er een (wellicht minder valide) persoon er een enorme plezier mee doet.

Oh wacht dus als je een baan hebt mag je dat niet leuk vinden of je moet tegen je baas zeggen dat je voor niks gaat werken, of je moet een stom baantje nemen maar wel betaald krijgen?
Zit geen logica in in mijn ogen :+

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:26

Citaat:

Waarom moet het een het ander uitsluiten? Dus óf plezier maar geen geld, óf geld maar geen plezier? Ik mag toch hopen dat je ook plezier hebt in het werk dat je fulltime doet en dat je er ook voor betaald wordt :+

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:32

MB; prima, kom je ze brengen? :+
Ik laat regelmatig honden van anderen uit. M'n eigen moet toch uitgelaten worden, kan ik er net zo goed eentje extra meenemen. En een halfuurtje voor die ene hond die apart uitgelaten wil worden, kan ik vaak ook wel missen.

x_Marr schreef:
Oh wacht dus als je een baan hebt mag je dat niet leuk vinden of je moet tegen je baas zeggen dat je voor niks gaat werken, of je moet een stom baantje nemen maar wel betaald krijgen?
Zit geen logica in in mijn ogen :+

In mijn ogen ook niet.

Wat ik (niet zo helder) probeer te zeggen, is dat als je het blijkbaar te veel moeite vind om gratis te doen, je het net zo goed niet kunt doen. Als je er geen plezier in hebt, wat heeft die hond er dan aan als je met tegenzin een (wss zo kort mogelijk) rondje met 'm loopt?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:38

wimmus schreef:

Die eigennaar zal wel blij met jou zijn geweest lekker zijn eigen verantwoordelijkheid (naar zijn hond toe) ontduiken en jij lost het helemaal gratis en voor niets op. Sorry maar als je een hond neemt dan heb je of de tijd om hem zelf te verzorgen of het geld om hem te laten verzorgen en dan ga je geen 14 jarige uitbuiten }:0.

En ik heb ook de hond van mijn buren wel eens uitgelaten, die kon niet zo goed met onze hond over weg en ik moest dus appart voor hem lopen. Ik denk niet dat ik dat gratis had gedaan, want ik kende mijn buurvrouw eigenlijk niet zo goed en die hond was niet altijd even lief. Maar toen ze terug kwam van der weekendje weg heeft ze me wel moeten vragen wat ik met de hond had gedaan want hij was moe en had spierpijn. Ik had hem echt alleen uitgelaten, en na een paar dagen was het over.Dus ook al deed ik het niet voor de lol, ik deed wel gewoon (iets te) goed wat er was afgesproken. Ik had ook een hekel aan mijn baantje als cassiere geef ik toch ook niet de boodschappen gratis weg zodat ik ze niet hoef te scannen :Y)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:39

Maar wie zegt dat je er geen plezier in kunt hebben als je er geld voor vraagt? Het is wel tijd die je vrij moet houden/maken, het is een verplichting.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:54

wimmus schreef:

Vind ik nogal overdreven. Er is mij een dienst gevraagd. Ik zou heus geen geld vragen als ik even op moet passen op een hond van iemand die ik ken, maar de mensen voor wie ik het deed kende ik niet eens persoonlijk. Zij kozen ervoor om mij in 'dienst' te nemen. Die tekkel heb ik zelfs nog moeten leren lopen aan een halsband en riem.

Ik zou het dus absoluut niet teveel moeite vinden om het gratis te doen, zoals je later zegt. Wat vind je dan van al die hondenuitlaatdiensten? De mensen kiezen er zelf voor om hun hond daarnaartoe te brengen! Zo ook als iemand vraagt of een ander zijn hond op een vaste dag/tijdstip uit wilt laten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:00

Martine_R schreef:
anneliesdj schreef:
Komop zeg, alsof het houden van een hond betekend dat je een dikke bankrekening hebt?

En of oudere mensen in het algemeen nu wel of niet gespaard hebben, ik vind het niet netjes om er maar gewoon vanuit te gaan dat ze het makkelijk kunnen missen.

Dikke bankrekening? Daar heb ik het helemaal niet over. Ik heb het over het missen van €5,- per week.
Komop zeg, als iemand hier op bokt zegt dat hij/zij €1000 gespaard heeft om een paard te kopen, valt heel bokt eroverheen met de vraag of ze wel eventuele dierenartskosten kan betalen.. :roll:

Pff.. komop zeg. We leven in de 21ste eeuw. Voor niets komt de zon op hoor := Noem me maar hard of niet netjes, ik zou het niet gratis doen :=

edit: Waarom is het toch zo dat mensen ''zielig'' zijn als ze oud zijn? :\ Als een jong stel met dezelfde vraag was gekomen omdat ze niet met de hond konden lopen, zou denk ik iedereen zeggen dat TS er wel geld voor kon vragen.

Je mag best zeggen dat je het niet gratis zou doen en waarom niet.

Waar ik me aan stoor is dat je zegt dat ouderen 'geen geld tekort komen' en dat vind ik niet netjes.
Als het gaat om 5,- maakt het niet eens uit of je wel of geen dikke bankrekening hebt, dat kan iedereen wel missen.
Maar het is gewoon niet netjes om er maar vanuit te gaan dat ze het wel kunnen missen, daar weet je niets vanaf dus hoor je ook niet over te oordelen.

Ik heb nergens gezegd dat oudere mensen zielig zijn en dat ze er geen geld voor mag vragen, zeker als de mensen hebben gezegd dat ze er maar over moest denken dan kun je prima geld vragen, maar dat is een heel ander verhaal dan de discussie of ze wel of geen geld tekort komen.