nu alweer teken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: nu alweer teken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:54

Heb jij het over een kat of een hond Mieschie? Ik ken nl geen sprays voor katten omdat je dan met het aflikken/wassen zit?

In het andere topic werd gezegd dat Bolfodruppels slecht zijn, heeft iemand daar een toelichting op, waarom dat zo is? Is dat slecht voor mijn kat zodat ik groter risico op overgevoeligheid heb, of is er resistentie voor aangetoond oid?

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:58

het jammere is dat er voor katten nog geen tekenmiddelen zijn, 1 van mijn katten heeft er ook last van, ik gebruik voor hem nu stronghold van de DA en heeft een stuk minder last van teken. Maar zeker geen tekenband voor honden voor een kat gaan kopen. Als mijn kat dit jaar weer bijna geen teken heeft kan mijn DA bij stronghold door gaan geven dat dit helpt en dan gaan ze dit onderzoeken, zal dan nog wel even duren vorodat het een officieel tekenmiddel voor katten wordt. Dus ga alstjeblieft geen hondenbanden gebruiken, heb al eens meegemaakt hoe een kat verkeerd op vlooienmiddelen kan reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:00

Bandje zou ik niet eens durven, daar is 'ie veel te lomp voor. Denk dat 'ie zich binnen een kwartier ophangt of er met z'n achterpoot in klem zit ofzo...

Is Stronghold een hondenmiddel dan? Nekdruppeltjes?

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:43

stronghold is een nekdruppel voor vlooien en tegelijk een ontwormingsmiddel, ik kocht het omdat mijn kat veel jaagt en om de haverklap wormen had. Mooie bijkomstigheid was dat hij bijna geen teken meer had. Ik heb er geloof ik 1 of 2 kleintjes vorig jaar bij hem gevonden.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:44

is er ook voor honden. Maar dit is speciaal voor katten. je moet wel ongeveer weten hoe zwaar want ze hebben ze voor diverse gewichten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:10

Voor honden helpt bij mij Defendog het allerbeste tegen teken: http://www.dierennieuws.nl/winkel/wink0615.htm

Voordeel van dit product vind ik ook dat je het met een simpele wasbeurt kan verwijderen, erg handig bij een allergische reactie.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:27

Oud topic. Weet ik maar ik heb een nieuwtje.

Bayer heeft voor katten nu ook de Seresto vlooien en tekenband. Hij werkt 7 tot 8 maanden. Ze zijn niet goedkoop. 30 euro per stuk bij de dierenarts. Vanaf vandaag hebben mijn katten deze band om.

Over een paar weken zal ik even laten weten hoe het bevalt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:03

Wat ik eigenlijk niet begrijp: de teek bestaat al heel erg lang,maar volgens mij hoorde je 'vroeger' niets over de tekenbeet,laat staan de ziekte van Lyme.
Ook niet dat mensen dus ziek werden na de beet van een teek.Zou het komen door alle troep in het millieu dat de teek nu zo 'gevaarlijk' is?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:33

Nee dat denk ik niet. Denk dat het eerder te maken heeft met een warmer klimaat en een verdere verspreiding.

De tekenband helpt tot op heden erg goed....wordt vervolgt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:58

Ik 'ontteek ' met advantix, swinter gebruikte ik eigelijk comfortis, maar 2 weekends terug had hij de eerste teken al te pakken dus snel een advantix erop gedaan, tot nu toe geen meer gezien.

Werkzame bestanddeel van frontline en effipro is trouwens hetzelfde, in de combo zit alleen nog s methopreen bij.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:05

gohya schreef:
Wat ik eigenlijk niet begrijp: de teek bestaat al heel erg lang,maar volgens mij hoorde je 'vroeger' niets over de tekenbeet,laat staan de ziekte van Lyme.
Ook niet dat mensen dus ziek werden na de beet van een teek.Zou het komen door alle troep in het millieu dat de teek nu zo 'gevaarlijk' is?

Een tekenbeet is ook niet het probleem, maar wel de ziekte van lyme die sommige besmette teken kunnen overdragen.
Waarom je er nu steeds meer over hoort is dat er ook steeds meer teken besmet zijn met het lymevirus. En opgegeven moment gaat dat nu heel snel (net zoals dat dambordverdubbeling: 2, 4, 8, 16 etc. )
Dus ja dan is het ook logisch dat je nu veel meer hoort erover.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:35

Cemlys schreef:
Ik 'ontteek ' met advantix, swinter gebruikte ik eigelijk comfortis, maar 2 weekends terug had hij de eerste teken al te pakken dus snel een advantix erop gedaan, tot nu toe geen meer gezien.

Werkzame bestanddeel van frontline en effipro is trouwens hetzelfde, in de combo zit alleen nog s methopreen bij.

Maar die mag niet bij katten.

De vlooienband Sersto van Bayer mag wel bij katten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:04

ik heb 3 stalkatten, die alle 3 flink in de bosjes en de weilanden ronscharrelen, alle 3 in de Stronhold en 1 van de 3 komt iedere dag vol teken thuis, de andere 2 niet... rara..... hoe kan dit?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:06

Onze boskat had er ook meer last van. Moet zeggen dat die band die hij nu om heeft goed helpt.

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:54

mijn hond had deze week ook al een teek :( voor katten heb je ook een teken en vlooiendruppel

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:12

Het lijkt hier wel een invasie! Pff vieze beesten!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:28

Willeke12 schreef:
mijn hond had deze week ook al een teek :( voor katten heb je ook een teken en vlooiendruppel

Die werkt niet voldoende. Bovendien zijn "onze"vloeien er resistent voor.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 00:07

NatasjavE schreef:
Nee dat denk ik niet. Denk dat het eerder te maken heeft met een warmer klimaat en een verdere verspreiding.

De tekenband helpt tot op heden erg goed....wordt vervolgt.

Deze hebben wij nu ook voor onze kat!
We hebben een Britse Korthaar op de boerderij en hij zit echt altijd ónder de teken. Zo zielig al die wondjes van het krabben enzo :(:)
De vacht is gewoon te pluizig en donzig voor een boerderij kat denk ik. Maar hij houdt erg van sluipen in de bosjes...

Ben heel benieuwd hoe de band werkt, hebben 'm afgelopen woensdag om gedaan en ben morgen weer even bij m'n ouders, dan zal ik 't zien! :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 23:56

Nog steeds geen teek op de kat.....het werkt echt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 00:02

Ik vond zojuist ook 2 teken op de kat. Ik heb nu Effipro druppels voor in de nek, ben benieuwd of het helpt. Vorig jaar had ik Effipro spray voor luizen bij de shet en dat hielp geweldig, dus ik heb goede hoop.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 13:47

Die band werkt echt joh! Maar heeeeeeeel enkel een teek op de kat. Echt fijn, kan die huid eindelijk herstellen van al die krabwondjes :(:)