Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sientje schreef:Maar ben ik nu de enige hier die vindt dat als je hond, om wat voor reden dan ook, niet in contact mag komen met andere honden, je als baasje beter géén losloopgebied kunt opzoeken?
Sientje schreef:Maar ben ik nu de enige hier die vindt dat als je hond, om wat voor reden dan ook, niet in contact mag komen met andere honden, je als baasje beter géén losloopgebied kunt opzoeken?
watjes... magda_90 schreef:Sientje schreef:Maar ben ik nu de enige hier die vindt dat als je hond, om wat voor reden dan ook, niet in contact mag komen met andere honden, je als baasje beter géén losloopgebied kunt opzoeken?
Als je doelt op mij, lees dan mijn berichten eens terug. De gebieden zijn hier dusdanig dat je wel dwars door de ene moet, wil je naar de andere als je je hond op een stuk groen wilt uitlaten. Daarnaast lopen hier alsnog honden los waar ze vast moeten.
Daarnaast wil ik mijn hond ook laten rennen op zo'n gebied (aan de lange riem/longeerlijn) als het er dan op dat moment zeer rustig/niemand is.
Musjes schreef:siskeh schreef:Ik zou haar los laten lopen, waarom:
Ik ben al zo vaak in de problemen gekomen door mijn hond aan te lijnen
In het bos(officieel geen losloopgebied) zijn er erg smalle paadjes.
En als ik dan mijn hond aanlijn voor een tegemoetkomende hond moet mijn hond langs die hond.
Als ik haar los zou laten en ze vertrouwd de hond niet(wat ze prima in kan schatten blijkbaar) zou ze in de bosjes springen( minstens 5 meter afstand houden) en zodra we voorbij zo'n hond zijn springt ze weer op het pad.
Als ik haar aanlijn en het is wel een "heftige" hond die niet voor niets is aangelijnt loopt mijn hond langs die hond om vervolgens een snauw te krijgen, in de braamstruiken te vliegen, met baas er ongeveer achteraan..
Dit is meerdere malen gebeurt, en vervolgens heb ik haar gewoon maar los gelaten, veel minder stress, voor mij+hond en voor tegemoetkomende eigenaar+hond.
Ik kom trouwens ook heel veel( de meeste eigenlijk) honden tegen die bananen in hun oren hebben als ze iemand anders tegen komen, dan heeft aanlijnen sowieso geen zin..
Doordat jij je hond loslaat kan de andere baas toch ook in de problemen komen? Die baas kan ook achter zn hond hangen omdat jij je hond los voorbij laat lopen. Beetje rekening met elkaar houden en niet alleen vanuit je eigen perspectief denken zou in dit geval niet helemaal verkeerd zijn
)

)