2 honden, grote tuin, binnenhok, fulltime werken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:00

Ninx schreef:
marlinH schreef:

Honden hebben geen besef van tijd , of je nu 10 min. weg bent of uren , ze zijn altijd blij je te zien , ik heb 2 jack russels van 10 en 12 jaar en werk fulltime. heb eens een videocamera opgesteld met longplay van 8 uur, ze zijn totaal 5 x uit hun mand opgestaan 3x om te drinken 1x om een botje te pakken ( 5 min kluiven) en 1x om naar de postbode te blaffen . de overerige 7,45 uur was het SLAPEN

Hier geloof ik absoluut niet in! Of mijn hond is ongelovelijk slim, maar ze heeft echt wel besef van kort of lang.
Ze reageert heel anders als wij 1 uur zijn weggeweest dan als we 3 uur zijn weggeweest. Na 3 uur weg te zijn geweest is ze veeel enthousiaster!

En idd ze ligt te slapen, wat moet ze anders doen. Ze gaat vele malen liever spelen, knuffelen of wandelen. Maarja, die mogelijkheid is er op dat moment niet, dus gaat ze maar slapen..

Dat geloof ik ook niet. Ik denk dat honden, en ook paarden, zichzelf op de standby knop zetten wanneer ze geen afleiding krijgen. Dat betekent niet dat ze tevreden liggen te slapen, maar dat ze hun tijd uitzitten/staan/liggen.

Idd, dat denk ik ook. Paarden staan ook rustig 24 uur op stal, maar of ze er gelukkig mee zijn...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:04

Honden hebben geen tijdsbesef. Wel zijn het gewoonte dieren en zullen sommige dingen gaan herkennen, als daar een vast patroon in zit. Een hond weet echter niet of dat de baas 1 uur weg is geweest, 10 minuten, of 2 uur.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:08

Maar waarom reageert ze dan heeeeel anders? Als wij 10 minuten weg zijngeweest komt ze neit naar ons toe, zijn wij 3 uur weggeweest, stromt ze op ons af.

Er zit trouwens helemaal geen vast patroon in, soms is ze op een dag nooit alleen, soms wel.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:09

Nikki__ schreef:
Honden hebben geen tijdsbesef. Wel zijn het gewoonte dieren en zullen sommige dingen gaan herkennen, als daar een vast patroon in zit. Een hond weet echter niet of dat de baas 1 uur weg is geweest, 10 minuten, of 2 uur.

Er werd ook verondersteld dat een hond altijd zal proberen de overhand te nemen, en dat je als baas dus altijd de 'dominante' in jullie verhouding moet zijn. Eerder eten dan de hond, altijd hoger zitten dan de hond, etc... Nu blijkt dat achterhaalde onzin in de meeste gevallen.
Het verhaal over tijdsbesef wil er bij mij dus ook niet in. Onze hond is wel eens bij mijn ouders als we een dag weg zijn. Dat vind ze een aantal uren prima, ze is rustig, vrolijk. Na zo'n 4 a 5 uur (standaard) gaat ze dan in de vensterbank zitten en opkijken bij iedere auto die langs komt, ze laat haar oortjes dan in haar nek hangen en wordt triestig.
Dit helemaal geen standaard patroon en is dus iets dat ze uit zichzelf doet... ze trekt het een paar uur, maar wordt na die paar uur toch ongerust.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:15

ja hoor gaat prima 2 honden op zo'n stuk ,en zeker met een binnenhok.... :j

ik ken plentie honden waarbij de eigenaren thuis zijn,maar de honden buiten leven,en die vermaken zich prima hoor...

daarnaast,als ik eerlijk ben,ik ben de hele dag thuis en als ik buiten ben gaan ze mee,ga ik naar binnen gaan ze binnen liggen slapen,of ze nu werkelijk het wat uitmaken of ik daarbij ben???

200m2 tuin,is echt super...

ik had vroeguh,toen we werkten (ik 4 dagen per week mijn vriend 5 dagen per week) 5 honden,waarvan 2 in een kennel woonde,we hadden in een kamer een kennel gebouwd,van 3x4 meter,daar zaten de 2 slopers in,ze konden erin spelen,rechtop staan,rennen,kluiven,was water en voer aanwezig...

de andere 2 zaten in de tuin,met een kennel die open stond,en slaaphok,en 1 lag binnen in huis...

3 honden in een bench schrik ik echt van....al gaan ze er zelf in liggen,dan kunnen ze er nog wel uit als het deurtje openstaat...

maar met deurtje dicht??

waarom geen stuk kamer oid afzetten met kennel panelen,hebben de honden meer ruimte en kunnen ze lopen rechtop staan enz...

hyppolyte

Re: 2 honden, grote tuin, binnenhok, fulltime werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 15:42

Tsja, ik ben dan wat honden betreft wel weer zo dat ik denk dat ze er echt niet heel veel last van hebben dat ze 3 dagen in de week overdag alleen zitten, en al helemaal niet als ze met z'n 2en zitten. Kijk, je moet ze wel voldoende aandacht geven, maar het is toch ook niet zo dat je constant aanwezig moet zijn hoor, ze kunnen zichzelf ook wel een tijdje vermaken. Ik wil ook wel graag een hond, maar doe het niet omdat ik de tijd en de ruimte er niet voor heb, maar als je het beest wel gewoon elke dag goed kunt uitlaten en elke dag de tijd ervoor hebt naast je werk, zie ik het probleem niet.

3 honden in 1 bench proppen heb ik meer moeite mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 15:55

Ik vind het niet kunnen. Stel je heb een hond met een probleem, of een beginnend probleem wat wat aandacht nodig heeft.
Je heb geen tijd om dit te begeleiden want er moet gewerkt worden, wat gebeurd er dan met die hond?
Retourtje asiel dus.
Ik heb zelf één hond en moet zelfs ook wel eens een hele dag werken, en merk dan toch dat het schuldgevoel aan mij knaagt dat zij de hele dag alleen zit. Geen mensen om haar heen alleen 2 katten.
Ik zou het niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:04

@ TS.

Het klinkt mij prima in de oren.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:10

Ts Kan prima hoor. Grote tuin, 2 honden en een hok om te schuilen. Ik denk dat menig hond daar jaloers op kan zijn.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:16

Ik denk ook wel dat het kan. Het is maar net wat je ze aanwend. Ik heb 2 honden, de jongste is een verwend ding en als wij te vaak weg zijn geweest gaat hij heel vervelend aandacht vragen, de oudste maakt het niet zoveel uit. Het is wel goed dat je er 2 neemt, honden zijn tenslotte roedeldieren en als ze jou niet als vast onderdeel van de roedel hoeven te zien, missen ze je ook minder.

Het is natuurlijk ook maar net waar je je zelf prettig bij voelt. Ik werk fulltime en mijn vriend offshore. Als hij weg is, gaan de honden overdag naar de hondenoppas waar ze zijn tot ik ze kom halen. Dat is nodig voor 9 dagen, daarna is mijn vriend 15 dagen fulltime bij huis. Maar ze kunnen in het weekend als ik concours heb, prima 6-7 uur alleen zijn.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:23

Het kan opzich prima, want ze hebben elkaar, kunnen naar 'binnen', ze hebben buiten de ruimte, dus kunnen gewoon poepen en plassen en bewegen etc. Houd er alleen wel rekening mee dat het niet met iedere hond zal werken. 1 van onze honden bijvoorbeeld vind het prima, maar de ander gaat zitten blaffen als ik hem buiten laat. Dat er nog een andere hond bij is interesseert hem helemaal niets. En dat gaat dus niet ivm de buren als je de hele dag weg bent. Wel goed over na denken dus!

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:58

Ik ga er even van uit dat je met 200 m2 tuin ergens in een woonwijk zit. Hou er dus rekening mee dat je honden overdag kunnen gaan lopen blaffen, de buren gaan klagen, en je dus een giga probleem kunt krijgen omdat je uiteindelijk je honden toch binnen moet gaan zetten.
Hoeft niet zo te lopen, kan wel en dan zit je er mooi mee met je fulltime werken. Kunnen de honden weer terug naar het asiel. Ik zou het risico niet durven nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:47

TJolieke schreef:
Ik ga er even van uit dat je met 200 m2 tuin ergens in een woonwijk zit. Hou er dus rekening mee dat je honden overdag kunnen gaan lopen blaffen, de buren gaan klagen, en je dus een giga probleem kunt krijgen omdat je uiteindelijk je honden toch binnen moet gaan zetten.
Hoeft niet zo te lopen, kan wel en dan zit je er mooi mee met je fulltime werken. Kunnen de honden weer terug naar het asiel. Ik zou het risico niet durven nemen.

Idd ook een punt. En hoe zit het met toezicht heb je iemand gevonden die zo af en toe kan kijken hoe het met de honden gaat?
Stel er wordt er bijvoorbeeld een ziek?

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:56

@TS, lijkt me een prima idee! zoals hiervoor ook al gezegd, er zijn er meer die het veeeeeel slechter hebben.
ook al zijn er eigenaren de hele dag thuis, dat betekend natuurlijk niet dat ze 24 uur p dag achter die hond aan lopen te huppelen.
heerlijk toch voor die beesten, de heledag in de tuin?!

en t mooie is, tegenwoordig kunnen ze je in asiels heel goed adviseren welke honden zou kunnen nemen en welke niet.

succes!

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 18:58

@ TS
Ik vind het top dat je twee honden een nieuwe, tweede kans wilt geven. En de omstandigheden zijn best ok hoor, als ze elkaar hebben, mijn honden zitten ook weleens een paar uur alleen en die kunnen ook in en uit de tuin en zij hebben elkaar ook dus niks zieligs aan. En precies, beter als in het asiel of aan een ketting of in een hok!
Succes !! +:)+

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:02

Ik vind het wel heel erg lang. Werk zelf ook vijf dagen maar heb er bewust voor gekozen geen volledige dagen te werken, ik werk van 8 tot 2 en ik vind dat lang zat voor onze honden.

Denk dat je je ernstig vergist in wat voor problemen dit op kan gaan leveren, denk aan geluidsoverlast, ontsnappingen, slopen etc. Ben bang dat dit een retourtje asiel wordt na verloop van tijd.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:06

Ninx schreef:
Haha, ik heb een XXL bench voor mijn hond van formaat 'jack russel'... echt een paleis dus. Gaat alleen mee als we ergens zijn waar ze even alleen moet zijn...

Ik wou net zeggen, wij hebben de XXL voor onze herder pup .. En dan 3 boxers!

@ TS ; ik vind jou oplossing prima, lijkt me lekkerder dan de hele dag binnen zitten met baas. Nu zijn ze lekker de hele dag een poos buiten, prima toch! Kunnen ze zonder beperkingen rennen, vliegen en gek doen samen . Super!

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 20:30

TJolieke schreef:

Neem maar niet aan, want dat is niet zo. we hebben in totaal 4000m2 grond, waar het grootste gedeelte voor de paarden is.
We hebben buren dichtbij, die zelf een hond hebben die veel blaft, maar ik ga zeker informeren bij het asiel dat het honden zijn die het gewend zijn buiten alleen te zijn. Met mijn 'fulltime' werken, ik heb eerder geschreven dat dit 3 dagen zullen worden.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:03

Die honden die bij mijn kennis in de stal leven komen uit Turkije van de straat, die weten dus helemaal niet beter.
Overigens mogen ze gerust binnen komen, maar ze doen het niet. De deur van het huis staat regelmatig open, maar ze liggen liever bij het hek de boel in de gaten te houden.
Dus echt niet zielig.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:09

nou das dan helemaal geweldig toch??!! twee mooie waakhonden die misschien als je thuis bent wel om 4000m2 kunnen rennen/waken..

denk niet dat ze dat heul vervelend zouden vinden! :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:10

ik weet wel zeker dat je 2 honden heel gelukkig kan maken :)

weet je wat voor soort honden je wilt??

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:10

Ik zou er zelf in ieder geval wel voor gaan hoor Xanti, heerlijk toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:12

Xanti schreef:
Neem maar niet aan, want dat is niet zo. we hebben in totaal 4000m2 grond, waar het grootste gedeelte voor de paarden is.
We hebben buren dichtbij, die zelf een hond hebben die veel blaft, maar ik ga zeker informeren bij het asiel dat het honden zijn die het gewend zijn buiten alleen te zijn. Met mijn 'fulltime' werken, ik heb eerder geschreven dat dit 3 dagen zullen worden.

En hoe doe je dit met toezicht? Ik bedoel als er een niet lekker wordt? (Heb ik toch een vraag over gesteld)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:12

Dus eigenlijk moet je dan 24 uur per dag thuis zijn, want als je boodschappen gaat doen kan er ook eentje niet goed worden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:15

ja precies en wat als je hond beneden slaapt en jij boven...kan je toch ook niet zien of een hond niet lekker wordt ja/nee...

dan zou je een hond dus nooit meer een paar uur alleen kunnen laten,want er is altijd kans dat een hond niet lekker wordt...

om het daar nu voor te laten :n