Ninx schreef:marlinH schreef:
Honden hebben geen besef van tijd , of je nu 10 min. weg bent of uren , ze zijn altijd blij je te zien , ik heb 2 jack russels van 10 en 12 jaar en werk fulltime. heb eens een videocamera opgesteld met longplay van 8 uur, ze zijn totaal 5 x uit hun mand opgestaan 3x om te drinken 1x om een botje te pakken ( 5 min kluiven) en 1x om naar de postbode te blaffen . de overerige 7,45 uur was het SLAPEN
Hier geloof ik absoluut niet in! Of mijn hond is ongelovelijk slim, maar ze heeft echt wel besef van kort of lang.
Ze reageert heel anders als wij 1 uur zijn weggeweest dan als we 3 uur zijn weggeweest. Na 3 uur weg te zijn geweest is ze veeel enthousiaster!
En idd ze ligt te slapen, wat moet ze anders doen. Ze gaat vele malen liever spelen, knuffelen of wandelen. Maarja, die mogelijkheid is er op dat moment niet, dus gaat ze maar slapen..
Dat geloof ik ook niet. Ik denk dat honden, en ook paarden, zichzelf op de standby knop zetten wanneer ze geen afleiding krijgen. Dat betekent niet dat ze tevreden liggen te slapen, maar dat ze hun tijd uitzitten/staan/liggen.
Idd, dat denk ik ook. Paarden staan ook rustig 24 uur op stal, maar of ze er gelukkig mee zijn...