Is dit nog wel hondswaardig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:38

Yamcha schreef:
Ilse schreef:
waarom moet een mens zich wel aanpassen en kan een hond dat niet? Een hond met vier poten leer je toch ook trucjes en vaardigheden? Is dat ook getrut dan?;)

Omdat je een mens niet mag afmaken, dat heet moord, krijg je de politie op je dak :)*

Dus moet een mens zich wel aanpassen die heeft geen keus. Voor een hond kan ik een keus maken.

Dus zouden mensen die minder dan 2 armen of benen hebben van jou ook afgemaakt mogen worden, mits je de politie niet op je dak krijgt? :P Als je het verband gewoon strikt bekijkt, zeg je dat namelijk. ;)

Nee, ik vind de situatie van honden bij mensen heel anders dan van honden in het wild. Hier wordt er voor ze gezorgd en geldt de wet van de sterkste niet. In het wild wel. Dat klopt.

Anoniem

Re: Is dit nog wel hondswaardig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:39

Dat kun je concluderen, bedoel ik niet eigenlijk.

Ik mag niet beslissen over het leven van een ander mens, ik ben God namelijk niet.

Ik mag wel beslissen over het leven van mijn dier, dat is zelfs mijn verantwoordelijkheid.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:42

Yamcha schreef:
*Dat kun je concluderen, bedoel ik niet eigenlijk.

*Ik mag niet beslissen over het leven van een ander mens, ik ben God namelijk niet.

*Ik mag wel beslissen over het leven van mijn dier, dat is zelfs mijn verantwoordelijkheid.

*weet ik ;) trok alleen het strikte verband

*klopt, hoewel ik in sommige gevallen wel eens voor God zou willen spelen wat dat betreft ;)

*alleen als het dier pijn heeft. ik zie op de filmpjes geen dier met pijn.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:27

Gohja moeilijke hoor... als een pup ziek/te klein is bij de geboorte worden ze ook wel eens verstoten, komen vaak hele mooie honden uit ;)

Deze honden ogen erg vrolijk, en worden wrs met hele goede zorgen omringd. Moet je die dan inslapen? Gooi je een leven weg omdat het een deukje heeft?

Ik vind wél: als ze aangeven dat het genoeg is, dat ze pijn hebben, dan laat je ze gaan. Maar de hond in dat filmpje, samen op de mat met de andere honden, die heeft haar plekje, die heeft de sprankel in haar ogen... je kan zeggen: je speelt god om haar in leven te houden.
Maar je doet niks wat je met een gewone pup niet doet: je geeft ze eten, je geeft ze beweging en aandacht...

Je speelt net zo goed god door ze in te slapen hoor.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:16

Ben t met poes eens

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:32

Ik vind het er echt sneu uit ziet ( vooral de hond die op zijn achterpoten moet lopen) , dat kan toch gewoon niet goed zijn voor de rug en heupen ??

EDIT: hier bedoel ik trouwens niet mee dat het dier niet mag leven omdat hij 2 poten mist, maar ik maak me veel zorgen over de rug+heupen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:12

ilse86 schreef:
Yamcha schreef:
* Dat kun je concluderen, bedoel ik niet eigenlijk.

*Ik mag niet beslissen over het leven van een ander mens, ik ben God namelijk niet.

*Ik mag wel beslissen over het leven van mijn dier, dat is zelfs mijn verantwoordelijkheid.

*weet ik ;) trok alleen het strikte verband

*klopt, hoewel ik in sommige gevallen wel eens voor God zou willen spelen wat dat betreft ;)

*alleen als het dier pijn heeft. ik zie op de filmpjes geen dier met pijn.

Ik ook.

Wat het laatste betreft: het dier gaat wss wel pijn krijgen, en spelen met andere honden, gezonde sociale contacten zitten er niet in voor die hond. Om die reden zou ik hem laten inslapen, maar wel als puppie, gelijk.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:15

ik vind het erg moeilijk. niet alle baasjes kiezen voor sociale contacten met andere honden.
ik vind dat het wel/niet laten inslapen gewoon erg afhangt van de manier waarop je als baas met de hond wil omgaan.
ik zie echt geen ongelukkige honden. ik vind wel dat die rechtoplopende hond meer een circusattractie is dan wat anders. dat lijkt me idd ook niet goed.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 16:13

Wel of niet in laten slapen vind ik af hangen van het dier.
Heeft de hond nog steeds plezier in het leven en geen pijn, zie ik geen reden voor inslapen. Heeft het pijn en géén plezier in het leven, dan is de keuze duidelijk.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 16:43

Drrrassic schreef:
Is het menswaardig als iemand zonder twee armen, of een arm en een been kwijt zijn, en geen rolstoel hebben?

Nee.

Dus dit is ook niet hondswaardig. Vind het echt zielig..

Worden die mensen ook ingeslapen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 16:45

Vinden jullie mensen gelijk aan dieren dan?

Loiz

Honden en mensen moet je niet vergelijken :n

Miracle_

Yamcha schreef:
Vinden jullie mensen gelijk aan dieren dan?

Niet gelijk, maar allebei levende wezens.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 16:46

Maar een hond loopt op 4 poten, wij op 2 benen. ;)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 16:46

Loiz schreef:

Dus omdat een hond een beest is, wat niet kan praten, mag ie wel ingeslapen worden. En een mens niet, omdat die wel uit kan spreken hoe en wat?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 16:47

Miracle_ schreef:
Loiz schreef:

Dus omdat een hond een beest is, wat niet kan praten, mag ie wel ingeslapen worden. En een mens niet, omdat die wel uit kan spreken hoe en wat?

ja inderdaad......... een hond kan niet zeggen hoeveel die lijd, dus moeten wij maar raden...........

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 16:50

KiWiKo schreef:
ja inderdaad......... een hond kan niet zeggen hoeveel die lijd, dus moeten wij maar raden...........

Maar wat nou als hij niet lijd als hij een poot mist?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 16:53

Miracle_ schreef:
KiWiKo schreef:

Maar wat nou als hij niet lijd als hij een poot mist?

en dat verteld hij jou hoe............? door vrolijk te zijn? dat zijn ze allemaal als hun karakter zo is.........

ik kan mijn lab aan zijn staart rondzwaaien en moeite hebben zijn staart vast te houden omdat hij zo kwispelt.......... maar ik weer dat hij dat niet leuk vind

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 16:57

Marchador schreef:
Tja de een denkt dat mensen moeten ophouden met het betuttelen van dieren en dat het dier maar ingeslapen moest worden.

Maar ik zie in het filmpje van de site geen hond die niets kan doen, de hond ziet er gelukkig uit.. kan lekker spelen, rent achter een bal aan. Waarom mag zo'n hond niet genieten van het leven? Alleen omdat het twee poten mist? :?
Wat een rare gedachten zeg...

Mee eens.
Thinking out of the box blijkt erg moeilijk te zijn, maar ik zie een hond die zich aanpast naar de omstandigheden, de mensen om de hond heen ook.
De hond heeft geen pijn, weet sowieso niet wat ie mist omdat ie zo geboren is, dus wat is nu het probleem?
Een hond die loopt als een mens?
Is toch een prachtige aanpassing van het dier zelf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 16:59

Nee, omdat een mens een mens is en een dier een dier.

Mensen en dieren zijn niet gelijkwaardig en niet gelijk ook. Ik vind het daarom ook wat raar dat die vergelijking steeds getrokken wordt.

Als mijn hond een mens was geweest, had ik hem door moeten laten lopen met zijn artrose, tot-ie gilt van de pijn..... ik doen dat niet.

Een mens moet het dragen tot het bittere eind..... eerlijk? Ik denk van niet. Maar ik ben God niet, ik mag niet beslissen over het leven van een mens. Mijn dieren zijn mijn bezit, ik beslis over hun leven.
En ik maak ze af als ze teveel pijn hebben of anderszins geen waardig leven meer kunnen leiden. Dan vindt iedereen mij maar een dierenbeul, maakt me niet uit.
Ik vind het gruwelijk gemeen om een dier zo rond te laten lopen, zo onnatuurlijk. Als een dier als jonkie door de moeder verstoten wordt, laat ze gaan, het gebeurt niet voor niets. Ze kunnen neit zelf overleven, het is een foutje van de natuur, is rot, maar alsjeblieft, de moeder verstoot ze, slaap ze in dan.....
Wat ik ook gemeen vind en egoïstisch ook, en eigenlijk gewoon dierenmishandeling, is een dier zolang in leven houden, tot ie zijn plas en poep niet meer op kan houden, neit meer zelf op kan staan, niets meer zelf kan, en maar rekken...... voor wie hou je dat dier in leven dan? In de natuur was ie allang doodgegaan.... en het beest heeft niks aan al die pijn, voelt zich vreselijk omdat ie het eigen nest bevuilt, voor wie doe je het???
Als het beest er niks aan heeft, laat ze gaan dan, en wees niet zo egoïstisch om een leven te rekken wat er in de natuur allang niet meer was geweest..... kan me daar echt kwaad om maken, dat egoïsme. Dacht dat liefde zich opofferde.....

Imo is het geen liefde om een leven zolang te rekken.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:04

Ben het eens met Yamacha :j

Denk je trouwens dat een hondenskelet erop gebouwd is om zo rechtop te lopen, of die kont erachteraan te slepen?
Dat skelet krijg een vreselijke druk te verduren en dié pijn kan de hond niet goed aangeven, en mensen negeren het aangezien het zo bijzonder is om z'n hond te hebben, je komt immers op internet, kranten enz, en dat vind ik niet hondwaardig! Zulke 'mislukte' dieren worden gebruikt om bijzonder mee te zijn, om te onderzoeken, maar dier zelf heeft geen keuze, en dat vind ik dieronvriendelijk. Dier is mislukt, afgestoten dus laat het gaan.
Laatst bijgewerkt door Loiz op 13-02-10 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:05

KiWiKo schreef:
en dat verteld hij jou hoe............? door vrolijk te zijn? dat zijn ze allemaal als hun karakter zo is.........

ik kan mijn lab aan zijn staart rondzwaaien en moeite hebben zijn staart vast te houden omdat hij zo kwispelt.......... maar ik weer dat hij dat niet leuk vind

Ik denk dat, als een hond echt niet meer wil/kan, je dat wel merkt.. Maar das mijn mening ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:06

En dat bedoel ik...... wat een leven gaat dat beest tegemoet......

Miracle_ schreef:
KiWiKo schreef:

Ik denk dat, als een hond echt niet meer wil/kan, je dat wel merkt.. Maar das mijn mening ;)

Een hond wil altijd. Daarom moet jij je verstand gebruiken. Het dier beschermen tegen zichzelf....

Als de hond niet meer wil, ben je al veel te ver gegaan.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:08

Miracle_ schreef:

Mijn hond is broodmager geweest, heeft ontzettend pijn gehad, maar heeft bijna niks laten merken.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:09

Loiz schreef:
Miracle_ schreef:

Mijn hond is broodmager geweest, heeft ontzettend pijn gehad, maar heeft bijna niks laten merken.

Mijn hond weer wel.. Die wilde niet meer, en dat heeft ie laten merken.
Maargoed, dat is per hond verschillend.
Ik persoonlijk vind het gewoon oneerlijk, om een dier gelijk af te maken, als ie een poot mist, maar verder wel kern gezond en happy is.