schrokkende hond...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:42

zij schreef:
ik ga eens overleggen om diepvriesvlees te geven. krijgt ze nu ook regelmatig, maar misschien gewoon helemaal overstappen...

Wel voorzichtig dan he, en niet in 1x. dan weet je zeker dat ie aan diaree raakt.

Nikka

Re: schrokkende hond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:36

Gewoon een paar dagen pens geven en dan overstappen op vers vlees.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:46

Als je hond nu al met regelmaat vlees krijgt, en verder gezond is, kun je rustig gewoon overstappen hoor. Mocht er toch nog iets van diarree optreden is dat vaak van korte duur.
De beste manier is echter wat Nikka zegt. Een aantal dagen op uitsluitend pens, en dan over gaan op vlees.

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:49

Laika schreef:
Als je hond nu al met regelmaat vlees krijgt, en verder gezond is, kun je rustig gewoon overstappen hoor. Mocht er toch nog iets van diarree optreden is dat vaak van korte duur.
De beste manier is echter wat Nikka zegt. Een aantal dagen op uitsluitend pens, en dan over gaan op vlees.

Hetis beter om eerst vlees te koken voor dathet rauw gegeven word. Hond moet aan rauw vlees wennen.

Wat een ander bij komend verschijnsel kan zijn, is als er veel bloed bij hetvlees zit, dat de ontlasting bruin zwartig word. Door de vertering van het bloed.

Die van mij winden af en toe ook, en dankzij de pens stinkt dat heel erg.....
Als ze een tijdje hart krijgen hebben ze het niet. Als je je erg stoort aan de winden, geen pens voeren, maar vlees.

Ga je puur vlees voeren, zorg dat je een compleet voer hebt.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:05

Onze golden schrokt ook nogal, ze zuigt haar brokken gewoon naar binnen. Wij geven haar het eten in de bak met een kleiner bakje er ondersteboven in dan moet ze lang het randje eten, soms strooien we het uit of krijgt ze zo'n brokken bal. Onze hond laaat nog steeds steenvast een boer na het eten maar het winden is veel minder geworden sinds haar bakken op zo'n standaard staan en kwam dus bij ons wel degelijk door het lucht doorslikken met eten en niet door het voer zelf.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:06

Onze labrador schrokte in het begin ook heel erg. Wij laten hem nu wachten voordat hij gaat eten, en dan pas mag hij eten. Ja, hij slokt nog steeds, maar niet meer zo erg als in het begin. Onze labrador heeft dit zo geleerd omdat er in zijn nest juist het eten op de grond werd gegooid en de eerste die er was het meeste eten had. Wij hebben hem ook geleerd om van het eten van onze andere hond af te blijven.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:17

Die van ons moet ook wachten als ze eten krijgt maar dat helpt bij ons niet tegen het schrokken. Moet trouwens ook zeggen dat ik het idee heb dat die van ons juist nog veel harder schrokt bij van dat gemalen vlees, dat is ook weg als je je omdraait :P Maar het gemalen vlees krijgt ze ook gewoon in de bak zonder omgekeerd bakje erin.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 14:03

nou wat ik al zei: die van mij mag ook pas eten op commando hoor, dus daar ligt het sowieso niet aan...

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:05

Zou je ook een grote steen in de voerbak kunnen leggen? Dan moet hij daar omheen eten, en dat kost meer moeite waardoor hij waarschijnlijk minder zal gaan schrokken, of heb je dit al geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:27

zij schreef:
nou wat ik al zei: die van mij mag ook pas eten op commando hoor, dus daar ligt het sowieso niet aan...

Nee dat bedoelde ik niet, ik heb in het begin tussendoor ook commando's gegeven zodat ze niet zo snel at, dan stopte ze gewoon even met eten zodoende at ze rustiger haar bord leeg, nu doet ze dit zelf.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 15:30

dat snapte ik, maar ik reageerde eigenlijk op pubelia...

tussendoor commando`s denk ik dat ze juist snel gaat eten omdat ze het op wil hebben voordat ik haar tegenhoud als t ware...

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:42

Hoe oud is de hond? Die van ons deed het als jonge hond ook heel erg! Nu ook nog maar hij heft er nu geen klachten meer van...Dus dan is het niet erg. Als puppy en jonge hond moest hij dan altijd overgeven vlak na het eten. ik adviseer geen vlees te geven want dan kan hij helemaal schrokken. Bovendien vind ik fabrikaal voedsel goed genoeg, vlees is leuk voor een keer als afwisseling en koop dan echt vlees. Dus niet van dan zogenaamde hondenvlees want daar gooien ze toch alleen maar rotzooi in. (dat is bij sommige brokken ook) Dus als die jong is gaat het misschien wel over naarmate die ouder wordt. Een andere tip stop met vlees. En nog een andere tip is; koop grotere brokken, dan moet ie wel kauwen, bijv. rottweiler brokken ook van royal canin. Wat ook heeel belangrijk is zorg dat de hond rustig is, dus niet na het spelen of uitwandelen voeren. Dan zijn ze wild en eten ze van gekkigheid alles in 1 tel op. Voer op een rustig tijdstip. En nog een tip, een labrador is een snuffelende stofzuiger, zorg dat ze op straat/bos/whatever niks opeet want dat zorgt ook voor kotsen, scheten, etc. En de laatste tip is: deel het eten is over een keer of 8. probeer dit allemaal maar eens, en allemaal in combinatie met elkaar. Dit hielp bij ons wel. Anders weet ik t ook niet meer en adviseer ik na de DA te gaan omdat ze misschien maag- darm klachten heeft.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:48

zij schreef:
ik geef voer van royal canin. en dan die speciaal voor labradors. ik heb nog geen andere soorten voer geprobeerd. alleen andere manier van verstrekken.

ook die van mij moet zitten als ik het geef en mag pas `aanvallen` op commando. Of ik er bij ben of niet maakt geen verschil. En geloof me: 3 minuten? zou al lang blij zijn als ze er zo lang over deed!

ik zit te twijfelen om over te gaan op vers vlees. is nog goedkoper ook... heb nu bijna een zak nodig per maand, en die zak kost 65 euro...

Die drie minuten red onze hond ook niet.. hij is een kruising labrador.. Ook altijd zo gulzig geweest.. En zal dat ook wel blijven.. Met een minuut heeft hij zijn bak op.. Krijgt twee keer daags het voer maar boert af en toe na zijn eten..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:07

Bij onze hond hielp het trouwens ook om het eten beter over de dag te verdelen ze krijgt nu gewoon ontbijt, lunch en diner en dat werkt prima, maar ze krijgt ook niet zoveel als ze meer zou krijgen zou het misschien ook nog wel in meer porties verdeeld worden.

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:17

Iedere hond reageert anders op voer. Of je nou brokken van de Lidl hebt, of Royal Canin.
Ikzelf ben niet zo'n voorstander van RoyalCanin, maar dit is eigenlijk alleen gebaseerd op het feit dat mijn hond er niet goed op reageerde. Eukanuba is net zo duur, en ik heb het idee dat het beter voer is, al kan je hond er natuurlijk slecht op reageren, en is je probleem van de boeren er dan nog niet mee geholpen. Verder is Iams een goede oplossing als je brok wilt blijven voeren, dit zijn wel brokken, maar er zitten geen groentes in. Je hebt minder keuze als bij Royal Canin of Eukanuba, maar het is ook iets goedkoper. Voor 15 kilo betaal je ong €45,-.
Verder is de tip van vers vlees ook een goede, al heb ik dit mijn honden nog nooit gevoerd.
Qua schrokken, inderdaad je hond vanaf pup zijnde onbeperkt voeren, en na een maand of 8/9 meerdere porties per dag (dan dus de bak weghalen). Zo heb ik het met mijn honden ook gedaan, en geen van beide zijn schrokkers. En ze hebben het niet van elkaar geleerd, de ene was helaas al overleden voor de andere pup kwam.
Mijn tip is dus eigenlijk, niet proberen om anders te voeren, dmv een andere voerbak oid. Maar accepteer dat je hond schrokt, ik denk dat het te laat is om het af te leren,maar probeer toch met een ander voer van de scheten en de boeren af te komen, dat lijkt me echt erg vervelend als je hond telkens zo stinkt! ;)

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:45

Trouwens vergeten te zeggen, onze hond boerde en liet ook meer scheten met Royal Canin...

en dat krijgt hij nu ook niet meer.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:33

Ok. Ik moet ook zeggen, onze noah schrokt ook nog steeds. Wel is hij iets rustiger geworden met eten. Maar hij laat nooit scheten of boeren. En hij kauwt zijn brokken eigenlijk ook nauwelijks.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 10:52

Mijn duitse herder schrokt ook of zijn leven ervan af hangt.
Met 4 tennisbalen over zijn brok heen heeft hij nog binnen een paar seconde zijn bak leeg om even daarna voor je neus te gaan staan en een grote boer te laten :D en soms moet hij kotsen waarna het voor een 2de keer word opgegeten,tja het is de natuur

Dat jou hond zo ruikt zal toch echt aan het voer liggen wat je hem geeft lijkt mij want de mijne ruikt helemaal niet.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:27

Wat trouwens ook kan als je hond je vingers er tenminste niet bij opeet. Is gewoon de brokken 1 voor 1 uit de hand voeren. Doe wij wel eens als de hond een beeltje ziek is oid. Dat is eigenlijk de enige methode waarbij ze haar eten ook kauwt. Met de andere methodes eet ze alleen wat langzamer en zuigt ze minder licht mee.

Edit: ik vind het advies om de eerste 8-9 maanden onbeperkt te voeren niet zo'n goed idee. Onze hond eet als ze onbeperkt krijgt gewoon iets teveel niet enorm veel maar wel zodat ze net iets te zwaar blijft. En overgewicht in de groei is volgens mij veel schadelijker dan later in het leven( vooral bij HD en ed gevoelige rassen als labradors)

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:11

Liedje89: wat betreft het teveel eten, en daardoor overgewicht krijgen als ze pup zijn is inderdaad slecht. Een hond die zichzelf té vol vreet moet je ook niet onbeperkt voeren.
Mijn pup krijgt 3x per dag een bak vol brokken, als ze vol is stopt ze met eten. Dierenarts vind haar eigenlijk wat aan de magere kant, maar ze heeft gewoon niet meer honger! Het is trouwens een Border collie. Zegt ook wel iets ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:54

Scheeld inderdaad een hoop per ras. Bij een labarador of een retriever hoef je dat niet te proberen (tenzij je iets voert dat de hond niet lekker vind :Y) ). Die zijn zo snel te dik en zijn bovendien gevoelig voor HD en ED.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:03

Die van ons schrokt net zo hard als je er een kleiner bakje bij inlegd, hij kauwt gewoon niet maar slikt alles heel door, ook als je het over de grond gooit of 1 voor 1 uit je hand voert.
Gewoon een dikke veelvraat denk ik?
Hij heeft zijn voer (2handen brok) in 10 seconden op ongeveer, pens of ander vlees schrokt hij ook net zo hard naar binnen maar kost iets meer moeite.
Een hele kalfsknie heeft hij in een dagje op, tot het laatste restje...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:04

opisop_shop schreef:
Die van ons schrokt net zo hard als je er een kleiner bakje bij inlegd, hij kauwt gewoon niet maar slikt alles heel door, ook als je het over de grond gooit of 1 voor 1 uit je hand voert.
Gewoon een dikke veelvraat denk ik?
Hij heeft zijn voer (2handen brok) in 10 seconden op ongeveer, pens of ander vlees schrokt hij ook net zo hard naar binnen maar kost iets meer moeite.
Een hele kalfsknie heeft hij in een dagje op, tot het laatste restje...

Als je het uit de hand voert bepaal jij toch het tempo. (kan natuurlijk dat hij nog steeds niet kauwt maar het is tenminste geen stofzuiger meer :Y)