Toby schreef:Ik vind dat ze heeel goed werk doen bij de SPCA! Natuurlijk zijn sommige situaties erg treurig, maar dan vooral door die mensen die hun dier zo slecht behandelen, verwaarlozen, als vechthond gebruiken, gewoon achterlaten als ze gaan verhuizen, enz. Echt vreselijk!![]()
Wat ik heel goed vind aan Animal Cops Phoenix is dat alle "animal cops" een speciale training hebben gehad, waardoor ze dieren ter plaatse kunnen stabiliseren, bijvoorbeeld d.m.v. een infuus, pijnstilling, enz. Hierdoor hebben de dieren veel meer kans om te overleven en een comfortabelere rit naar de kliniek.
Een vriendin van mij is animal cop in Phoenix. In oktober ben ik een hele dag met haar werk mee geweest. Was heeeel indrukwekkend en bijzonder om mee te maken! We zijn de hele stad doorgeweest, hebben honden uit een tuin gered, een herderpuppy in beslag genomen die niet behandeld werd aan zijn zere poot, hebben een keizersnede meegemaakt, enz. Wat me ook opviel is de hele goede sfeer onderling, wat je ook wel nodig hebt met zo'n baan.
Wauw, volgende keer ga ik met je mee!
mocht ik ooit daarheen emigreren, dan zal ik op zijn minst een reportage over het dierenleed in amerika willen doen, door mee te lopen met the ASPCA
.

ik heb trouwens al wel een hele tijd geleden iets in de spits gelezen over dat ze de dierenpolitie wouden invoeren hoor
)
zet zo'n hond gewoon met goede instructies bij mensen zonder kinderen. leer kinderen gewoon af dat ze met hun jatten uit de bak van de hond blijven. ons is van kleins af aan al geleerd om bij de hond uit de buurt te blijven als hij op z'n plek ligt of aan het eten was. daar mochten we gewoon niet aankomen. ik vindt dat geen reden om een hond af te maken die voor de rest door alle testen heen komt.