Ik word verdrietig van Animal Cops Houston

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:59

Toby schreef:
Ik vind dat ze heeel goed werk doen bij de SPCA! Natuurlijk zijn sommige situaties erg treurig, maar dan vooral door die mensen die hun dier zo slecht behandelen, verwaarlozen, als vechthond gebruiken, gewoon achterlaten als ze gaan verhuizen, enz. Echt vreselijk! |(

Wat ik heel goed vind aan Animal Cops Phoenix is dat alle "animal cops" een speciale training hebben gehad, waardoor ze dieren ter plaatse kunnen stabiliseren, bijvoorbeeld d.m.v. een infuus, pijnstilling, enz. Hierdoor hebben de dieren veel meer kans om te overleven en een comfortabelere rit naar de kliniek.

Een vriendin van mij is animal cop in Phoenix. In oktober ben ik een hele dag met haar werk mee geweest. Was heeeel indrukwekkend en bijzonder om mee te maken! We zijn de hele stad doorgeweest, hebben honden uit een tuin gered, een herderpuppy in beslag genomen die niet behandeld werd aan zijn zere poot, hebben een keizersnede meegemaakt, enz. Wat me ook opviel is de hele goede sfeer onderling, wat je ook wel nodig hebt met zo'n baan.

Wauw, volgende keer ga ik met je mee!

Tallout

Re: Ik word verdrietig van Animal Cops Houston

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:05

Ik kan het niet uitstaan dat ik die hond d'r naam niet meer weet. Dat was zo'n geweldig succesverhaal.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:07

Ik kijk het ook wel vaak.
Maar het was me in eerste instantie niet echt op gevallen. Nu je het zegt, klopt dat inderdaad wél.

Maar je hebt toch behalve Animal Cops Housten en Animal Cops Phoenix,
ook nog Animal Cops New York & Animal Cops Philadelphia toch?
Hoe zit het daar dan mee?

@ Chantal___: Gaaf zeg! Volgende keer ga ik ook mee! :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:15

Yvette26 schreef:
Ik hoop dat wij ook eens zo ver zijn om dit hier in te voeren!!!!!!!
Al ben ik bang dat als de VVD en het CDA aan de macht zijn dit wel niet zou gebeuren, helemaal gezien het tegen stemmen van het verbod op sex met dieren...

Dit is volgends mij allang ingevoerd. Alleen is het in Nederland niet zo opvallend als daar in Amerika. In nederland is een paard een luxe, in amerika kan elke imbeciel goedkoop een stuk grond kopen, goedkope knol kopen en op het land laten verrotten.

Toby jeetje, ik wou altijd animal cob in amerika worden :P mocht ik ooit daarheen emigreren, dan zal ik op zijn minst een reportage over het dierenleed in amerika willen doen, door mee te lopen met the ASPCA

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:16

Nou, wij hebben de dierenbescherming maar oh wat een werk verrichten hun zeg 8)7.
Sjonge jonge jonge, heb echt een ontzettende afknapper gehad van hun.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:17

Idd Chan, maar mn zus had gehoord dat ze in nederland ook z'n dierenpolitie op gaan zetten zoals in Amerika, zou 't ook op Animal Planet komen? :+

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:18

Ik hoop dat 't zo word als (A)SPCA, maar Nederland kennende zal het wel weer een halfbakken afgezaagde versie worden.
Ik heb er tot nu toe vrij weinig vertrouwen in. Ik hoop echt uit de grond van m'n hart dat 't goed gaat komen maar ik betwijfel het sterk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:21

Loiz schreef:
Idd Chan, maar mn zus had gehoord dat ze in nederland ook z'n dierenpolitie op gaan zetten zoals in Amerika, zou 't ook op Animal Planet komen? :+

is sinds een week ofzo als proef van start :P

Bokkert_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:21

Grappig.. Ik had het er vanmiddag nog over met een vriendin, dat ik dus vond dat ze heel snel dieren lieten inslapen..
Wij waren dus allebei van mening verschild...
Ik vond dat ze TE snel dieren lieten inslapen,, en zij vond juist weer van niet..

Heel vaak denk ik ook, hier is toch nog wel wat aan te doen? en zit ik half te huilen op de bank , ;(
Maar andere kant denk ik dan ook, Hun weten het beter als ik.
Word er gewoon naar van soms..

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:22

Echt? hadden ze wel ff wat bekendheid mogen zaaien eerst.. ik had 't via mn zus gehoord, maar verder NIKS gezien ofzo :n

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:25

Chantal___ schreef:
Nou, wij hebben de dierenbescherming maar oh wat een werk verrichten hun zeg 8)7.
Sjonge jonge jonge, heb echt een ontzettende afknapper gehad van hun.

Ik denk ook dat de DB in nederland nogal tegen wordt gehouden door de politiek. Ik geloof best dat daar mensen zitten die het resoluut anders willen.

Verder vind ik het werk wat ze in amerika doen echt fantastisch goed. We zien helaas maar een half uurtje maar ik denk dat er nog veel en veel meer is. Ze zullen veel meer dieren binnen krijgen dan wij op tv zien. Daarnaast is het land ook vele malen groter natuurlijk.
Soms vind ik het jammer dat ik daar niet woon ik zou me graag in willen zetten als vrijwilliger.

(ja kan hier ook , ik heb me aangeboden maar ik krijg maar krijg na 2x een e-mail te hebben gestuurd maar geen contact...tja dan niet hoor)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:26

Loiz schreef:
Echt? hadden ze wel ff wat bekendheid mogen zaaien eerst.. ik had 't via mn zus gehoord, maar verder NIKS gezien ofzo :n

ik zit bij de spits := ik heb trouwens al wel een hele tijd geleden iets in de spits gelezen over dat ze de dierenpolitie wouden invoeren hoor

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:30

dat ze het in willen voeren ja, het zijn partijpunten van bepaalde politieke partijen. maar een echte Dierenpolitie in amerika hebben we hier nog steeds niet hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:31

Maar in amerika worden de processen met de rechter en jury nniet eerlijk gespeeld. Als de jury mensen die tegen zwarten zijn, het lot van een zwarte moeten bepalen, geldstraf en boete. Als het bijv. mensen zijn die vóór zwarten zijn zijn, honden terug en vergoeding.

In nederland is dat eerlijker.

(of iig, dat is wat ik heb opgepikt ;) )

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:32

Nou dat vind ik niet helemaal kloppen hoor Manegepaard, maar 'zwarten' hebben meestal toch minder met dieren (komt door hun afkomst en cultuur) en komen dus sneller in de problemen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:35

Goof schreef:
Er zit een heel groot verschil tussen de verschillende locaties van de SPCA die je op tv ziet.
Ik ben juist van mening dat ze bij een van de locaties (weet niet meer welke) dieren juist veel te lang in leven proberen te houden, koste wat kost. Daar gaan mijn nekharen van overeind staan. Te snel in laten slapen is niet goed, maar willens en wetens te lang blijven proberen vind ik nogveel erger.

Zonde van al die honden die het niet redden, maar bekijk het eens anders; er zijn alsnog ik weet niet hoeveel honden 9en andere dieren) die wel een tweede kans krijgen gelukkig.

Helemaal mee eens. Gisteren was er nog een hond op die aan het sterven was. Nee hoor, ze moesten en zouden dat dier redden. Dara kan ik écht niet tegen.. :n Geef dat beest een spuitje en verlos hem uit z'n lijden. Hond heeft het uiteindelijk wel gered.

Ik denk dat die mensen er toch net even wat meer verstand van hebben dan wij. Plus dat ze echt héél veel dieren binnen krijgen.. En als je die allemaal moet gaan testen of ze tijdens het eten wel 'mens-vriendelijk' zijn duurt een beetje te lang..

Misschien word het ook wel gedaan hoor.. Maar laten ze dat gewoon niet zien.. Niemand weet het. Ik heb wel grootste respect voor de HSPCA! ;)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:39

Cowgirl schreef:
Ik denk ook dat de DB in nederland nogal tegen wordt gehouden door de politiek. Ik geloof best dat daar mensen zitten die het resoluut anders willen.

Verder vind ik het werk wat ze in amerika doen echt fantastisch goed. We zien helaas maar een half uurtje maar ik denk dat er nog veel en veel meer is. Ze zullen veel meer dieren binnen krijgen dan wij op tv zien. Daarnaast is het land ook vele malen groter natuurlijk.
Soms vind ik het jammer dat ik daar niet woon ik zou me graag in willen zetten als vrijwilliger.

(ja kan hier ook , ik heb me aangeboden maar ik krijg maar krijg na 2x een e-mail te hebben gestuurd maar geen contact...tja dan niet hoor)

Nou, ze zullen best tegen gehouden worden door de politiek, maar de ervaring die ik met ze heb had niets met politiek te maken. Meer met laksheid van de DB zelf.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:53

Hannah_Menno schreef:
Helemaal mee eens. Gisteren was er nog een hond op die aan het sterven was. Nee hoor, ze moesten en zouden dat dier redden. Dara kan ik écht niet tegen.. :n Geef dat beest een spuitje en verlos hem uit z'n lijden. Hond heeft het uiteindelijk wel gered.

Ik denk dat die mensen er toch net even wat meer verstand van hebben dan wij. Plus dat ze echt héél veel dieren binnen krijgen.. En als je die allemaal moet gaan testen of ze tijdens het eten wel 'mens-vriendelijk' zijn duurt een beetje te lang..

Misschien word het ook wel gedaan hoor.. Maar laten ze dat gewoon niet zien.. Niemand weet het. Ik heb wel grootste respect voor de HSPCA! ;)

Waar ik boos om kan worden is dat ze honden in laten slapen die bijv. voedselnijd hebben. ze zijn wekenlang bezig met een hond die doodziek is en gedragsproblemen heeft, op te knappen. het blijken dan harstikke lieve honden te zijn die door alle gedragstesten heen komen. vervolgens wordt er een voerbak voor z'n neus gezet en wordt de hond "gepest" door een nephand om te testen of hij bijt of niet. hond bijt, dus hond is niet te vertrouwen. :? zet zo'n hond gewoon met goede instructies bij mensen zonder kinderen. leer kinderen gewoon af dat ze met hun jatten uit de bak van de hond blijven. ons is van kleins af aan al geleerd om bij de hond uit de buurt te blijven als hij op z'n plek ligt of aan het eten was. daar mochten we gewoon niet aankomen. ik vindt dat geen reden om een hond af te maken die voor de rest door alle testen heen komt.

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:03

Haha wat een toeval! Ik heb ook de aflevering van vandaag gekeken.
M'n moeder en ik hadden ook zoiets van; hallo, zeg! Die beestjes kunnen nog prima terecht. :(:)

Mij is het dus inderdaad ook opgevallen :j

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:04

Tieme schreef:
Waar ik boos om kan worden is dat ze honden in laten slapen die bijv. voedselnijd hebben. ze zijn wekenlang bezig met een hond die doodziek is en gedragsproblemen heeft, op te knappen. het blijken dan harstikke lieve honden te zijn die door alle gedragstesten heen komen. vervolgens wordt er een voerbak voor z'n neus gezet en wordt de hond "gepest" door een nephand om te testen of hij bijt of niet. hond bijt, dus hond is niet te vertrouwen. :? zet zo'n hond gewoon met goede instructies bij mensen zonder kinderen. leer kinderen gewoon af dat ze met hun jatten uit de bak van de hond blijven. ons is van kleins af aan al geleerd om bij de hond uit de buurt te blijven als hij op z'n plek ligt of aan het eten was. daar mochten we gewoon niet aankomen. ik vindt dat geen reden om een hond af te maken die voor de rest door alle testen heen komt.

Ook al zoiets!

Mijn hond gromt ook als je met je hand bij z'n eten komt.
Als die daar dus terecht zou gekomen zou die meteen worden afgemaakt :+
Wat heeft die het toch goed hier ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:05

Tieme schreef:

Ben ik met je eens hoor. Maar het zijn toch vaak gezinnen met kinderen die een leuk huisdier zoeken. Je kunt het de kinderen wel leren maar wie zegt dat ze het ook daadwerkelijk doen? Als zo'n hond dan bijt heb je een groter probleem en moet die waarschijnlijk alsnog afgemaakt worden.
Als er gezegd word dat zo'n dier voedselnijd heeft zullen mensen toch wel 2x nadenken voordat ze voor zo'n hond kiezen.. Dan zit zo'n beest ook maar weg te kwijnen in zo'n hok..

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:14

Hannah_Menno schreef:
Ben ik met je eens hoor. Maar het zijn toch vaak gezinnen met kinderen die een leuk huisdier zoeken. Je kunt het de kinderen wel leren maar wie zegt dat ze het ook daadwerkelijk doen? Als zo'n hond dan bijt heb je een groter probleem en moet die waarschijnlijk alsnog afgemaakt worden.
Als er gezegd word dat zo'n dier voedselnijd heeft zullen mensen toch wel 2x nadenken voordat ze voor zo'n hond kiezen.. Dan zit zo'n beest ook maar weg te kwijnen in zo'n hok..

Dan kunnen ze die honden toch ook gewoon bij iemand plaatsen die geen kinderen heeft?? bij een asiel hier in nederland staat ook vaak vermeld of ze met kinderen kunnen of niet.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:15

In Capelle zijn ze nu idd een proef gestart met dierenpolitie, als dat door gaat zetten zeg ik mijn baan op en ga ik daar werken.

Tuurlijk kunnen ze die honden plaatsen bij mensen zonder kinderen, maar ja ze zullen vast geen wachtlijsten hebben, eerder wachtlijsten met honden die nog plek zoeken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:17

Tieme schreef:
Dan kunnen ze die honden toch ook gewoon bij iemand plaatsen die geen kinderen heeft?? bij een asiel hier in nederland staat ook vaak vermeld of ze met kinderen kunnen of niet.

Zoals ik al zei; Het zijn meestal gezinnen met kinderen die een leuk huisdier zoeken. Als niemand een hond wil met voedernijd zit zo'n beest alleen maar weg te kwijnen. Dan kan je beter een spuitje geven. Net zo eerlijk tegenover het dier. ;)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:19

Dat programma met die stoere brede kerels heet Rescue Ink, en slaat nergens op. Ze houden van dieren, das waar, maar ze weten er echt hee-lu-maal niks vanaf en gaan ook ruzie staan maken met diereneigenaars, waardoor ze dingen dus niet oplossen en die dieren dus niet helpen.