Ten einde raad; blaffende hond....niets helpt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:25

Zoals eerder in het topic heb ik het toen bij mijn honden anders opgelost, ook bij kleine Dimo.

Bij Dimo was het ook echt meer huilen..... hij was opeens alleen en snapte er niks van, hij werd daar heel onzeker van, vond het echt heel sneu. Door heel even weg te gaan en hem belonen als hij stil was, leerde hij dat ik altijd terug kwam, en zijn verlatingsangst ging over. Ik heb dat wat opgebouwd, maar mijn hond zit wel in een luxe positie, ik werk in de thuizorg, en heb diensten van maximaal 3 uur, langer is hij dus nooit alleen. Persoonlijk zou ik er geen fan van zijn als mijn hond 8 uur alleen zou moeten zijn. Daarmee wil ik niemand veroordelen, maar mijn keuze is het absoluut niet.
Ben de eerste nacht ook beneden geweest, hij vond het heel eng om alleen te slapen, hij miste zijn roedeltje. Het heeft ook maar even gehoeven, nu slaap ik al heel lang weer boven :)

Kuggur

Re: Ten einde raad; blaffende hond....niets helpt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:42

Ook niet al te gecharmeerd van de blafband "oplossing". Wij hebben een hond (trouwens ook een herder lab kruising, overgenomen op één jarige leeftijd van iemand met hetzelfde probleem als jij (hond alleen thuis ivm werk). Ze kon het prima met onze eerdere hond vinden, dus nooit meer alleen = niet meer blaffen/misdragen.
Maar niet iedereen heeft de mogelijkheden een tweede hond te nemen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 13:43

Ik heb al serieus aan een 2e hond zitten denken kuggur alleen, als het niet werkt zit ik met een dubbel probleem.....
daarnaast; ik heb nu even niet de financiele middelen hiervoor.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:47

onze hond kreeg bij de vorige eigenaar ook zon stroomband aan, dat werkt super.. maar ik vind het wel sneu..

Hij werkt wel heel goed.. als ze echt aan het blaffen is laat ik de band zien, en houd ze gelijk op..
Kun je nagaan wat een impact dat heeft gemaakt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:49

Kuggur schreef:
Ook niet al te gecharmeerd van de blafband "oplossing". Wij hebben een hond (trouwens ook een herder lab kruising, overgenomen op één jarige leeftijd van iemand met hetzelfde probleem als jij (hond alleen thuis ivm werk). Ze kon het prima met onze eerdere hond vinden, dus nooit meer alleen = niet meer blaffen/misdragen.
Maar niet iedereen heeft de mogelijkheden een tweede hond te nemen.

Een tweede hond is absoluut de beste oplossing, daarom krijgt Dimo ook een vriendje binnenkort. Dat is eigenlijk wat ze het meest missen, en met een andere hond hoef je je immers nooit te vervelen. Dus geen gehuil meer, geen slopen, niks.....

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:50

Eeen tweede hond zou voor mijn hond waarschijnlijk ook een oplossing zijn en zal ze waarschijnlijk kunnen stoppen met haar medicijnen. Ze krijgt nu angstremmers voor haar verlatingsangst. Maar ik betaal nu ruim 200 euro per maand om haar overdag te laten ophalen en dat ze lekker kan spelen en ravotten met andere honden en haar aan het eind van de middag weer thuis af te zetten.En met twee honden wordt het ruim 400 euro. Dat wordt een beetje erg veel. Maar wat ik al zei het ligt echt aan de hond op je een blafband kan gebruiken en ts kent haar hond het beste. En je hond trainen met zo`n probleem dan ben je gewoon een jaar verder voor je het gewenste resultaat heb. Toen wij onze hond kregen en er gelijk een gedragtherapeut bij haalden, die zei meteen als het goed komt ben je een jaar verder. Uiteindelijk ging het binnen een half jaar al veel beter.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:54

Nou die tweede hond hoeft helemaal geen goede oplossing te zijn hoor, ik zou daar niet van uit gaan, straks heb je er twee loeiend zitten (zoals ik er dus vier loeiend heb zitten omdat er één begint).....ben je nog verder van huis!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:55

Kun je niet tijdelijke een rustige hond lenen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:55

@ Nowornever: Hmmm, dat valt erg mee hoor. Bij Dimo was het in 2 weken opgelost. Misschien omdat ik niet veel van huis ben, dat scheelt natuurlijk, maar een jaar hoeft het echt niet te duren.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:00

Yamcha: Ligt er echt aan hoe groot het probleem is van de hond en waardoor het komt. Mijn hond is mishandeld geweest en die was echt heel ver heen en die angst zat heel erg diep. Wij hebben haar nu bijna twee jaar en ze krijgt nog steeds iedere dag clomicalm en je merkt nog steeds dat ze bang is.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:03

daffodil schreef:
Nou die tweede hond hoeft helemaal geen goede oplossing te zijn hoor, ik zou daar niet van uit gaan, straks heb je er twee loeiend zitten (zoals ik er dus vier loeiend heb zitten omdat er één begint).....ben je nog verder van huis!

Dat is idd waar want onze buren hebben er een hondje bij en hun eerste hond was altijd stil en nu zitten ze de hele dag met zijn tweeen te blaffen. Maar mijn hond is wel veel minder bang met een andere hond. Dus het ligt echt aan de hond.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:07

Ik was ook niet voor,heb eerder een americaanse terrier gehad die ik al kreeg met verlatingsangst.
Heb 6 jaar alles geprobeert je wil niet weten hoeveel gedragsdeskundigen aan huis gehad medicatie en andere vage oplossingen ,nou niks werkte.
Toen een 2 de hond dat werkte precies 2 weken en toen begon de ellende weer van voor af aan.
Helaas heb ik toen niet de band gebruikt vanwege alle negatieve geluiden van andere mensen.
Nu 2 honden verder ben ik blij dat ik het met levita toch heb geprobeert die kon alleen niet thuis wezen als het donker werd ,een week de band om en het is over ze is er ook nooit van in de stress geraakt.
Dus ik zeg het kan werken ,als je al veel hebt geprobeert gewoon doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:21

nowornever schreef:
Yamcha: Ligt er echt aan hoe groot het probleem is van de hond en waardoor het komt. Mijn hond is mishandeld geweest en die was echt heel ver heen en die angst zat heel erg diep. Wij hebben haar nu bijna twee jaar en ze krijgt nog steeds iedere dag clomicalm en je merkt nog steeds dat ze bang is.

Och, wat sneu zeg.

Dat breekt echt je hart...... arm ding.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:24

Een tweede hond hoeft geen oplossing te zijn, onze andere hond blaft nooit (naja, bijna nooit), maar daar trok onze blafferd zich niks van aan hoor. Dus ik zou daar niet direct voor kiezen om het probleem te verhelpen. Buiten dat is het natuurlijk wel gezelliger, zeker als hij vaak en lang alleen is.

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:27

Onze hond kregen we met 9 maanden. Een onzeker dier midden in de puberteit. Niet echt een geschikt moment voor een herplaatsing, maar goed dat terzijde.

Ze blafte niet, maar sloopte de hele boel. Koffiezetapparaten, de lamp (gelukkig was de stekker eruit) planten, noem maar op.

Na overleg met de dierenarts heeft ze clomiclam gekregen (een soort antidepressivum voor honden) en we hadden een dap verdamper boven haar mandje hangen.

Verder heb ik een week lang dagelijks De hele dag met tussenpozen om te rusten en te spelen met haar getraind (had toen herfstvakantie, werk in het onderwijs). Daarna moest ze gewoon alleen zijn omdat ik een aantal dagen moest werken. Deze oefeningen waren niet alleen oefeningen waarbij ik wegliep uit huis. Ze had de neiging om als een kauwgumpje aan me vast te plakken als ik thuis was. Ze moest dus leren dat zij in de woonkamer moest blijven en ik naar de keuken ging. Daarna ging ik een paar uur boven zitten terwijl zij alleen beneden was. Verder laat ik haar voor ik weg ga minimaal een half uur uit waarbij ze lekker los kan rennen en snuffelen. Als mijn vriend thuis komt gaat hij ook weer een uur met haar lopen. Verder zitten we op training om haar ook geestelijk uit te blijven dagen. We doen zoekspelletjes in huis en hebben zo'n hondenspeelschijf waar je koekjes onder moet leggen en dan moet zij ze er vanonder halen. Kortom, ik zorg dat ze veel uitdaging heeft en ook veel kan lopen.

Na veel oefenen kan ze nu zonder problemen alleen thuis zijn als ik moet werken. Ze heeft veel speelgoed liggen waar ze zich helemaal op uit leeft, maar liever de speeltjes stuk, dan mijn bankstel. Ze is nog steeds onzeker als ik haar ergens achterlaat maar inmiddels heeft ze wel door dat ik altijd weer terug kom.

Een hond kost heel veel tijd en ook geld, maar dat weet je (als het goed is) als je aan een hond begint. Het kan zo zijn dat je tijdelijk niet zo veel tijd hebt voor je hond, maar als dit structureel is, moet je toch zoeken naar een andere oplossing.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:54

nou inderdaad 2de hond erbij en opgelost :n

gringo had er 5 bij,en nog blaffen...hij heeft zelfs een eigen vriendinnetje gekregen waar ie gek mee was,maar de deur achter mijn kont dicht was accuut blaffen....

dus 2de hond,zegt zeker niet altijd dat het een oplossing is,ik woon gelukkig vrijstaand,maar als ik nu weg ga,gaan 6 honden in wolvenhuil stand..1 begint de rest doet mee....

dus ja...je kan er ook 1 treffen die het blaffen geweldig vindt en lekker mee gaat blaffen,dan heb je een dubbel probleem.. :D

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:12

rockwitch schreef:
Jemig ik ben best wel een beetje geshockeerd van wat ik hier allemaal lees. Hang er maar een blafband omheen, tuurlijk symptomen bestrijden is lekker makkelijk, maar als je niet weet waarom je hond blaft vind ik het echt heel erg triest voor het dier als hij een blafband om krijgt. Misschien is er in je nieuwe huis wel iets waar hij bang voor is, misschien is hij door de verhuizing zwaar gestressed, en dan gooi je er een blafband omheen, echt heel sneu. Zo'n citronella band is ook heel gemeen, want de geur blijft in de vacht hangen, dus het dier wordt dan ook gestraft terwijl hij niks doet.
Vind het trouwens heel slecht dat een gedragstherapeut dat aanraadt, een van de redenen waarom ik helemaal niks op heb met de therapeuten van Martin Gaus.
Een hond met een probleem heeft tijd nodig, heb je dat niet, is het misschien een beter idee om hem overdag naar een hondencreche ofzo te brengen tot je wel tijd hebt om aan het probleem te werken.
Maar als je even logisch nadenkt, je hond is in een nieuwe omgeving, heeft al een rugzakje door zijn verleden. Je weet niet hoe hij zich voelt als hij alleen gelaten wordt, en dan hang je er een band omheen. Hij uit zich op de enige manier waarop hij weet hoe hij zich moet uiten om zijn stress te verlichten, en hij krijgt een optater.
Goh dat alleen blijven is leuk joh...

ps: neem eens contact op met Quiebus, denk dat die je veel beter kunnen helpen.

Hehe!!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:27

6 tot 8 uur per dag is lang, sommige honden kunnen er prima tegen, maar jou hond dus blijkbaar niet.
En als hij het dus nu heel moeilijk vind om alleen thuis te blijven, tja dan moet je het dus op bouwen, heb je daar geen tijd voor is dat jou probleem niet die van de hond, jij wilde een hond. Jou hond wordt dus als je er een blafband omheen hangt de dupe van, omdat jij geen tijd hebt, hoe oneerlijk kan de wereld zijn zeg voor zo'n dier.

En mensen die zeggen dat ze hun hond zo'n band om deden, maar dat hun hond echt niet in de stress zat. Hoe weet je dat nou, je was er toch niet bij?? Als ze blaffen als ze alleen zijn en je doet er zo'n ding omheen, kan je toch niet zien hoe ze reageren als ze dan een schok krijgen. Tuurlijk schrikken ze daarvan, beest weet niet wat em overkomt.
Echt waar, sommige mensen zouden gewoon geen honden mogen hebben.

Ja ik weet dat ik fel ben, maar ik zie nog veel te veel onrechtvaardigheden tegenover huisdieren en vooral honden, we willen toch allemaal zo goed voor onze dieren zorgen, dan moeten we ze als hond gaan behandelen en onszelf wat meer aan hun aanpassen, wij kunnen dat, voor honden is dat soms heeeeeeeeel erg moeilijk aangezien die maar op 1 manier kunnen denken, en dat is honds, niet mens.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:51

tinkerkatie schreef:
Deze oefeningen waren niet alleen oefeningen waarbij ik wegliep uit huis. Ze had de neiging om als een kauwgumpje aan me vast te plakken als ik thuis was. Ze moest dus leren dat zij in de woonkamer moest blijven en ik naar de keuken ging. Daarna ging ik een paar uur boven zitten terwijl zij alleen beneden was.

Ik kon niet eens alleen naar de keuken, wc of naar boven. Dat was bij mijn hond al een halte te ver. Haar trainingen bestonden vooral uit het "alleen" zijn terwijl wij gewoon aanwezig waren in dezelfde kamer. Wij moesten iets herkenbaars neerleggen wat voor duidelijk te zien was (dat kan van alles zijn, als het maar altijd hetzelfde was) Op het moment dat dat ding neergelegd werd kreeg zij helemaal geen aandacht meer dus ook geen oogcontact en moest ze het zelf uitzoeken. En dat moest dan voor 5 minuten en pas als dat ding weer uit zicht was kreeg ze weer aandacht. En het was de bedoeling dat we dat verder moesten gaan uitbreiden dat als dat ding er lag ze alleen was maar er niks vervelends gebeurde. Maar voor haar werkte dit niet want op het moment dat ding er lag werd ze helemaal nerveus en was ze bang dat we weg gingen of dat ze geen contact kon krijgen met ons. Uiteindelijk is overgegaan op de clomicalm en als wij thuis kwamen kreeg ze pas aandacht als ze rustig was. En ze kreeg door dat als wij weg gingen ze opgehaald werd door de uitlaatservices en ze met heel veel honden kon spelen en als ze terug gebracht werd wij al heel snel thuis kwamen.. En het ging al vrij snel beter maar ze is nog steeds zenuwachtig als we gaan. Maar er zit een groot verschil met honden die niet alleen willen zijn en gaan blaffen en slopen of honden die echt verlatingsangst hebben en echt bang zijn om alleen te zijn.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 17:22

Het niet alleen kunnen zijn en verlatingsangst zijn ook 2 totaal verschillende dingen die op totaal verschillende manieren aangepakt moeten worden.
Verlatingsangst is baas gerelateerd, niet alleen kunnen zijn niet.
Klinkt misschien raar, maar bij verlatingsangst kan je bijvoorbeeld wel een vreemde in huis neerzetten, maar dan nog heeft de hond stress, bij niet alleen kunnen zijn is het probleem over ook al is de baas er niet, maar wel iemand anders.
Kan je dus ook niet met elkaar vergelijken.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:12

rockwitch schreef:
6 tot 8 uur per dag is lang, sommige honden kunnen er prima tegen, maar jou hond dus blijkbaar niet.
En als hij het dus nu heel moeilijk vind om alleen thuis te blijven, tja dan moet je het dus op bouwen, heb je daar geen tijd voor is dat jou probleem niet die van de hond, jij wilde een hond. Jou hond wordt dus als je er een blafband omheen hangt de dupe van, omdat jij geen tijd hebt, hoe oneerlijk kan de wereld zijn zeg voor zo'n dier.

En mensen die zeggen dat ze hun hond zo'n band om deden, maar dat hun hond echt niet in de stress zat. Hoe weet je dat nou, je was er toch niet bij?? Als ze blaffen als ze alleen zijn en je doet er zo'n ding omheen, kan je toch niet zien hoe ze reageren als ze dan een schok krijgen. Tuurlijk schrikken ze daarvan, beest weet niet wat em overkomt.
Echt waar, sommige mensen zouden gewoon geen honden mogen hebben.

Ja ik weet dat ik fel ben, maar ik zie nog veel te veel onrechtvaardigheden tegenover huisdieren en vooral honden, we willen toch allemaal zo goed voor onze dieren zorgen, dan moeten we ze als hond gaan behandelen en onszelf wat meer aan hun aanpassen, wij kunnen dat, voor honden is dat soms heeeeeeeeel erg moeilijk aangezien die maar op 1 manier kunnen denken, en dat is honds, niet mens.

Ik ben het volledig met je eens.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 22:22

Ik begrijp sommige reacties heel goed maar ik vraag ook een beetje begrip voor mijn situatie.
Cadiz gaat ZOWIEZO 2 dagen per week naar de creche en is dan dus niet alleen, de overige 2 dagen ben ik aan het werk en zal hij dus alleen thuis moeten zijn.
Daarnaast krijgt hij genoeg beweging,aandacht,eten,speeltijd met de baas,contact met andere honden,medische zorg etc etc en heeft het dus lang niet slecht.
Ik neem hem tegenwoordig mee als ik ga rijden(althans, als het weer beter is)en dus heeft hij naast zijn wandelingen ook nog eens zo'n 3 keer per week een buitenrit-wandeling waar hij zich uit kan leven.
In de zomer zwemmen we veel en zijn we meer aan het trainen(jacht en apport training).
Naar mijn mening heeft hij het hier beter dan veel andere honden die ik ken.
Die 2 dagen dat hij alleen is, is imo niet een hele grote ramp.
De uurtjes extra dat ik weg ben zijn over het algemeen in het weekend en op de dagen dat hij op de creche is geweest.
Waar het mij om gaat is dat hij áls hij alleen is niet de boel bij elkaar blaft zodat ik, als de creche een keer niet kan of als ik, zoals nu extra moet werken ik geen problemen krijg door zijn geblaf.
Niets raars lijkt me; oordelen over internet gaat snel....soms een beetje te snel denk ik!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:58

wat een uitvinding zeg die stroomband.........een gemak voor de mens. ;(

ik vind het vervelend voor je dat je met dit probleem zit wildgirl maar dan nog vind ik de stroomband niet de goede oplossing.

de radio zacht aan op een praatprogramma al geprobeerd.
een Bench met een deken er overheen open neerzetten.
die 2 dagen iets lekkers en groots geven om op te kauwen, veel voor afleiding zorgen zodat die dagen zonder jou sneller om zijn voor je hond.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 23:16

Volgens mij ben ik niet duidelijk....als er nog één klacht binnenkomt heb ik een financieel probleem door een boete,een probleem met de woningbouw én met de buren.
Bench,giga kauwbotten,kong,andere lekkere dingen,radio aan,tv aan,ramen afplakken etc etc heb ik allemaal reeds geprobeerd maar we zijn het stadium van proberen en kijken of het werkt voorbij aangezien het mis gaat als het NIET werkt!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:29

Hoi ik heb niet alles nagelezen.

Volgende stap wordt helaas toch een elektrische blafband ben ik bang; ik kan me dit niet permitteren en hoe sneu ik het ook vind; beter een blafband dan uit mijn huis gezet worden.

Dit zou ik je zéér zeker afraden.
De hond blaft al uit paniek en met het blaffen wilt hij z'n roedel weer terug krijgen.
Als hij ook nog een word gestraft voor het blaffen zou het probleem alleen maar verergeren, want hij word nog angstiger en paniekeriger.

Echt ik heb ook meerder honden.
Allemaal herplaatsters en allen met een slecht verleden.
1 Had ook exreme verlatingsangst, blaffen, janken, huilen en plassen.
Is inderdaad tijd overeen gegaan maar is goed gekomen, ze is nu ook niet de enige hond meer.
De andere kende niet alleen zijn in een huis, was altijd buiten, is ook goed gekomen.
Ik zou gewoon maar eens op zoek gaan naar een leuke mensen waar je je hond naartoe mag brengen als je weg moet.
En dan zelf eerst tot rust komen.
De hond voeld aan je dat er iets is, dan als je bijv. naar je werk gaat en dus de hond alleen laat, is de hond ook nog eens alleen.
Dus de roedelleider (jij) is onrustig, hond voeld het, word ook onrustig en dan word hij ook nog een alleen gelaten (verlaten door de roedel) en hij heeft het nog niet eens verwerkt dat hij een ander thuis heeft gekregen.
Dat is dus teveel.