Cavia zoekt vriendinnetje!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:40

ben ik blij dat ik geen hersenloze egoist ben ;) :D

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 02:43

even een opmerking tussendoor: Een konijn is absoluut NIET per definitie een groepsdier. Je hebt er een hele hoop die het goed met elkaar kunnen vinden, maar ook een hele hoop die een soortgenoot niet kunnen verdragen. Mijn ervaring met de konijnen die ik heb gehad is dat ze elkaar niet altijd leuk vinden, zelfs niet wanneer ze als jonge dieren bij elkaar zijn gezet. In het wild leven konijnen ook nooit met z'n tweeen. Ze leven wel in de nabijheid van soortgenoten maar vormen geen partnerschappen of vriendschappen ;) Met andere woorden: als een wild konijn zou kunnen kiezen zou zijn soortgenoten liever op wat grotere afstand houden.

Een cavia daarentegen is niet in staat een mens als een vervanger te zien. Cavias zijn niet de meest intelligente dieren wat dat betreft (niet net als een hond bv) Ik denk dat je het allerbeste een vriendje of vriendinnetje voor je cavia kunt vinden. Ik heb er altijd 2 gehad en toen ik het beu was om cavia's te houden heb ik de 2e weggedaan toen zijn maatje was overleden omdat ie weg aan het kwijnen was.

Dit is absoluut niet verkeerd bedoeld want volgens mij verzorg je je dieren goed ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:05

christel1857 schreef:
even een opmerking tussendoor: Een konijn is absoluut NIET per definitie een groepsdier. Je hebt er een hele hoop die het goed met elkaar kunnen vinden, maar ook een hele hoop die een soortgenoot niet kunnen verdragen. Mijn ervaring met de konijnen die ik heb gehad is dat ze elkaar niet altijd leuk vinden, zelfs niet wanneer ze als jonge dieren bij elkaar zijn gezet. In het wild leven konijnen ook nooit met z'n tweeen. Ze leven wel in de nabijheid van soortgenoten maar vormen geen partnerschappen of vriendschappen ;) Met andere woorden: als een wild konijn zou kunnen kiezen zou zijn soortgenoten liever op wat grotere afstand houden.

Een cavia daarentegen is niet in staat een mens als een vervanger te zien. Cavias zijn niet de meest intelligente dieren wat dat betreft (niet net als een hond bv) Ik denk dat je het allerbeste een vriendje of vriendinnetje voor je cavia kunt vinden. Ik heb er altijd 2 gehad en toen ik het beu was om cavia's te houden heb ik de 2e weggedaan toen zijn maatje was overleden omdat ie weg aan het kwijnen was.

Dit is absoluut niet verkeerd bedoeld want volgens mij verzorg je je dieren goed ;)

Ah dus jij vind iedere man leuk en wil wel met iedere man trouwen? ;) Netzoals een mens hebben ook konijnen verschillende karakters en sommige karakters passen inderdaad niet bij elkaar en dan moet je wat beter rond kijken wat wel bij je konijn past.

In het wild leven konijn ook nooit met zn tweeen? Oh, leg mij dan eens uit dat wij jarenlang toen mijn overgrootoma nog een huisje op schiermonnikoog had er toch echt altijd een koppel achter het huis zat met ieder jaar kleintjes. En die zitten dan ook samen in een hol, netzoals meerdere konijnen.
En dat met andere woorden kan je dus helemaal niet over beslissen, je kan helemaal niet weten of een wild konijn dat liever heeft, of je moet gedachten van dieren kunnen lezen.
Ik heb in ieder geval al heel veel konijnen zien opleven met een maatje, en daar ben ik echt niet de enige in. Een mens kan geen konijnenmaatje vervangen, net zo min als bij de cavia.