Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Met andere woorden: als een wild konijn zou kunnen kiezen zou zijn soortgenoten liever op wat grotere afstand houden.
christel1857 schreef:even een opmerking tussendoor: Een konijn is absoluut NIET per definitie een groepsdier. Je hebt er een hele hoop die het goed met elkaar kunnen vinden, maar ook een hele hoop die een soortgenoot niet kunnen verdragen. Mijn ervaring met de konijnen die ik heb gehad is dat ze elkaar niet altijd leuk vinden, zelfs niet wanneer ze als jonge dieren bij elkaar zijn gezet. In het wild leven konijnen ook nooit met z'n tweeen. Ze leven wel in de nabijheid van soortgenoten maar vormen geen partnerschappen of vriendschappenMet andere woorden: als een wild konijn zou kunnen kiezen zou zijn soortgenoten liever op wat grotere afstand houden.
Een cavia daarentegen is niet in staat een mens als een vervanger te zien. Cavias zijn niet de meest intelligente dieren wat dat betreft (niet net als een hond bv) Ik denk dat je het allerbeste een vriendje of vriendinnetje voor je cavia kunt vinden. Ik heb er altijd 2 gehad en toen ik het beu was om cavia's te houden heb ik de 2e weggedaan toen zijn maatje was overleden omdat ie weg aan het kwijnen was.
Dit is absoluut niet verkeerd bedoeld want volgens mij verzorg je je dieren goed
Netzoals een mens hebben ook konijnen verschillende karakters en sommige karakters passen inderdaad niet bij elkaar en dan moet je wat beter rond kijken wat wel bij je konijn past.