Kat met haal in het oog

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:36

TS een makkelijke tip!

ga even naar de apotheek en vraag een oogzalfje met antibiotica
als je zegt dat het voor je poes is en het even uitlegt krijg je vast wel een zalfje mee
kost je een paar euro en kun je toch zorgen dat er geen ontsteking komt

ik heb altijd zo'n tubbetje in huis omdat het ook heel fijn werkt op kleine wondjes bij paard of andere dieren
omdat een zalfje voor het oog totaal niet irriteert laten ze het makkelijker zitten
als ik vertel dat ik het voor dieren gebruik krijg ik altijd een tubbetje mee zonder briefje

sjappe

Re: Kat met haal in het oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:39

krijg je dat tegenwoordig zo mee bij de apotheek?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:42

ikke wel
zo'n tubbetje raakt nog al eens op als één van mijn paarden weer lomp is geweest

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:19

nou, dat lijkt mij een hele goede oplossing!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:41

Diablo schreef:
Mmmm, mijn dochter zit ook op bokt, vraag het haar, zou ik zeggen. Ik denk dat ik heel anders ben dan jij denkt. Maar ik zou me inderdaad niet door mijn dochter (of wat anderen zeggen op het forum waar ze op dat moment op zit) laten vertellen of ik wel of niet naar de da moet met een dier van mij, dat kan ik zelf wel regelen.

Regelen prima. Maar kunnen regelen is niet hetzelfde als kunnen weten of een dier een medische behandeling nodig heeft of 'dat het wel gaat'.

edit: Dat de fout bij de ouders ligt staat imo absoluut los van wel/niet luisteren naar mensen op een forum. Denk dat je punt langzaam wel duidelijk is.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 23:22

Royen schreef:
Tjeemienee, ze is 14! Hoe waren jullie toen jullie 14jaar waren? Inderdaad, iedereen was anders op die leeftijd!
Niemand kan zien hoe het eruit ziet of heeft gezien, misschien is het heel ernstig of misschien is het een krasje op het ooglid. Het hoeft toch niet meteen te betekenen dat het oog eruit moet of dat er iets stuk is aan het netvlies? Ik neem aan dat de ouders zelf ook wel kunnen zien of het dier naar de DA moet of niet, buiten dat denk ik dat dit geen kwestie van nalatigheid is. Ze wilden immers naar de DA gaan. Maar aangezien de natuur zich eigenlijk zelf erg goed weet te redden, hebben ze besloten dat het dier niet meer hoeft.
Dat is een keuze van de eigenaren, niet nalatigheid denk ik zo.
Verder is het niet echt de bedoeling om iemand aan te vallen die eigenlijk niet de eigenaar is van het dier hier op bokt, toch?

Meningen verschillen maar soms gaat het hier zo ver!

@TS: kan je misschien een foto maken en die hier plaatsen, misschien is het lang niet zo erg als dat het klinkt en kan bokt een goede mening geven, wat jouw ouders hiermee doen staat daar natuurlijk volledig buiten ;)

Dankje, teminste imeand die normaal kan antwoorden.
Ik zal morgen proberen foto's te maken.
Dan plaat ik ze.

tita schreef:
hoop niet dat jouw ouders met jou ook zo omgaan als met de poes :=

En bedankt he.
Nee, ik ga niet voor alles naar de HA

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:38

en heb je al foto's kunnen maken? en je hoeft niet voor alles naar de DA (en in het geval van jezelf zoals je zelf aangaf, HA) te gaan hoor, doe ik ook niet ;)
maar als ik de kras in het oog van mijn kat zelf met het blote oog kan zien en na research op internet en 30 reacties van mensen op een forum zou ik toch wel gaan... (ook als het het mijn eigen oog zou betreffen)
maar goed, daar genoeg discussie over gehad geloof ik... hoe ziet het oog er nu uit? nogmaals, ben wel benieuwd naar een foto.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 23:51

Sorry heb vandaag geen foto's kunnen maken heb het op zaterdag meestal heel erg druk.
Het ziet er nog steeds hetzelfde uit.en hij doet niet anders ofzo

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:59

kijk het gewoon aan, als het maandag nog niet beter is zou ik toch even langs de DA gaan, een ontstoken oog is vreselijk pijnlijk dus geen pretje als je kat er mee door moet lopen... naast een beschadiging van het oog kan het ook een abces zijn boven het oog wat het oog dik maakt en dicht drukt.

Ik vind zelf rommelen met tubetjes van de apotheek echt uit den boze, het zonder professioneel oordeel van een dierenarts gebruiken van antibiotica gewoon not done.... laten we vooral de resistentie een handje helpen..... daar komt bij dat de medicijnen daarvoor niet zijn bedoelt en niet geregistreerd zijn.... niet bedoelt voor dieren dus!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:11

spatter schreef:
TS een makkelijke tip!

ga even naar de apotheek en vraag een oogzalfje met antibiotica
als je zegt dat het voor je poes is en het even uitlegt krijg je vast wel een zalfje mee
kost je een paar euro en kun je toch zorgen dat er geen ontsteking komt

ik heb altijd zo'n tubbetje in huis omdat het ook heel fijn werkt op kleine wondjes bij paard of andere dieren
omdat een zalfje voor het oog totaal niet irriteert laten ze het makkelijker zitten
als ik vertel dat ik het voor dieren gebruik krijg ik altijd een tubbetje mee zonder briefje

AB helpt zeker niet altijd als het gaat om een beschadeging van het hoornvlies. Hiervoor is vitamine nodig, en weet niet of je dat bij de dierenarts mee krijgt!
ooginfecties/beschadegingen kunnen een hoop met zich mee brengen!
onze lab heeft een verwaarloosde beschadeging op het hoornvlies gehad. Inmiddels, 3 maanden verder, is het genezen. Dankzij de vele zalfjes en het consequent smeren!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:31

Hoornvliesbeschadigingen duren heel lang voor het genezen is. Zolang de beschadiging er is kan er een ontsteking plaatsvinden. Daarvoor krijg je bij de DA een vitamine A zalfje met AB erin. Afhankelijk van de beschadiging dien je dit een periode te geven. Grote beschadigingen kunnen weken lang zalven betekenen. Maar je behoud het oog dan wel!

Ik begrijp werkelijk niet hoe mensen zo ontzettend laks kunnen zijn wanneer het hun dier betreft, zeker met een oog! Een oog is ongelooflijk kwetsbaar en complex.