Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

love_western schreef:Tjah daar heeft elke opvang last van dan
) siskeh schreef:@angelita: dat hoeft helemaal niet waar te zijn, ik ben op mijn 19e nog precies zou als op mijn 14e wat dat betreft.
Maar nu wil ik gaan studeren, en onafhankelijk zijn, en dat is al helemaal niet gratis.
Persoonlijk zou ik liever via het asiel opvangkatten e.d. opvangen(ook omdat ik meer met katten heb)
Vanillia schreef:Wat vinden je ouders hiervan?
Ik vind het een heel nobel idee hoor, daar niet van, maar ik denk niet dat het haalbaar is. Je geeft €20 in de maand uit nu, betaal je daar al je kleding van? Zou je niet liever wat meer daar in investeren dan?
Daarbij komt ook dat je zo te horen weinig financiële reserve hebt en weinig kennis van zaken m.b.t. de zakelijke kant van zo'n onderneming. Want inderdaad, jij gaat er nu vanuit dat mensen het beste met je voor hebben, maar wat nou als ze belachelijke dierenartskosten bij je komen claimen?
Ik zou het houden bij wat Chubby voorstelt; hou het kleinschalig. 7 hamsters (die je nu al hebt) lijkt me meer dan voldoende, als je dan op jezelf gaat wonen en financieel onafhankelijk bent kun je altijd nog overwegen en echte opvang te openen.
En ik heb voldoende kennis met zaken doen
Me ouders hebben allebei een stichting die alleen door donaties/giften draaien. En daarbij zijn ik een een paar vriendinnen een 1 x in het jaar een reacratie team op een hartencamping die me moeder orginaseert. Elk jaar krijgen we dan een bedrag van me moeder. En daar moeten we het meedoen. RedPassion schreef:Wat negatief zijn sommige reacties... Ik ben het er mee eens dat TS een paar zaken goed voor ogen moet houden en niet over één nacht ijs moet gaan (wat ze volgens mij ook niet doet), maar er zit een verschil tussen meedenken en denigrerende reacties geven.
TS, ik wil je toch nog een keer aanraden om contact op te nemen met een al bestaande opvang. Wat informatie inwinnen over opvangen, kosten, herplaatsen, adverteren, donaties, etc. kan nooit kwaad. Aan de ervaring van anderen kan je ook wat hebben.
En nogmaals, dependance worden kan misschien ook. Eventueel als tussenstap naar je eigen opvang. Dan kan je rustig leren wat het allemaal inhoudt en heb je mensen als 'back-up' voor als er iets niet helemaal lekker blijkt te lopen.
love_western schreef:En veel mensen uit me omgeving denken dat ik niet veel verander. Omdat ik al nooit van tutten heb gehoud en daarbij al van me 6de veearts wil worden.
). Mensen veranderen, zeker als je nog jong bent. 
marlinH schreef:Voer kost niets, bodembedekking ook niet..
En bij een groot aantal hamsters loopt dat bedrag natuurlijk ook op.marlinH schreef:Bij kleine diertjes als hamsters kun je toch vaak neits doen, of wachten tot ze zelf dood gaan of in laten slapen.
RedPassion schreef:Daar zullen de meningen over verschillen... Ik zou het alleen zelf doen in uiterste noodgevallen. Bv. als een dier de reis naar de DA niet meer gaat halen maar wel aan het lijden is. Maar verder, nee. En zeker niet om geld uit te sparen. Lekkere instelling.
moonfish13 schreef:RedPassion schreef:Daar zullen de meningen over verschillen... Ik zou het alleen zelf doen in uiterste noodgevallen. Bv. als een dier de reis naar de DA niet meer gaat halen maar wel aan het lijden is. Maar verder, nee. En zeker niet om geld uit te sparen. Lekkere instelling.
Nee, een nuchtere instelling.
Met veel dieren moet je soms. Zelf doe ik het niet, maar ik heb er niks op tegen als je het netjes kan.
Euthanasie voor een hamster ben je zo 20 euro voor kwijt, daar kan je zo 2 balen zaagsel van kopen.
Dat is niet om geld uit te sparen, maar een nuchtere instelling.
Als je met die ''besparing'' bij een uitzichtloze situatie een opvang kan beginnen, waarom niet?
Dood is dood, en als het maar snel en pijnloos gaat maakt het mij niet uit hoe het gebeurt.
Het geld van de euthanasie van een hamster die hoe dan ook dood moet/gaat...
Kan je beter investeren in een dier wat nog wél een toekomst heeft vind ik in dit geval.
Mijn vissen dood ik zelf ook als het nodig is.