kimmie261 schreef:het is inmiddels grotendeels overkapt....
zou zelf wel van die stumpers uit een legbatterij willen redden...maar weet niet hoe je daaraan kan komen....
Als je een legbatterij in de buurt weet, kun je ze bellen. Als de kippen zo'n 18 maanden oud zijn gaan ze de deur uit, naar de slachterij. Je kunt ze dan voor een prikkie overnemen. Wij hebben het 2 jaar geleden ook gedaan. Je moet er wel rekening mee houden, dat deze kippen echt rustig moeten wennen aan de nieuwe omstandigheden. Ze zijn niets gewend namelijk en krijgen standaard vaak antibiotica door het eten. Dat krijgen ze dus niet als je ze mee naar huis neemt en dat kan wel eens problemen opleveren. Bij mij gingen ze binnen een jaar allemaal dood, terwijl ze niet echt oud waren. Ze werden heel goed verzorgd, kregen het juiste eten, hadden de ruimte om te scharrelen, etc. Maar ze konden het niet goed aan. Nu heb ik kippen die niet van de legbatterij komen, en ondanks dat ik ze uit erbarmelijke omstandigheden bij een particulier heb weg gekocht, zijn ze toch 'sterker' dan de legbatterij kippen. Ze scharrelen nu nog steeds rond en hebben zelfs de vorst getrotseerd. Ze gaan ook gewoon door met leggen, wat ik niet had verwacht.