Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zojuist mn kitten van 4 maanden naar buiten gegooid ( niet letterlijk
)Karin schreef:Dat kan, hoewel ik vermoed dat die natuurlijke behoefte bij mijn kat 'weggefokt' is.
Met dat reismandje bedoel ik dat je de wereld van een dier wel heel erg beperkt als je hem op een oppervlak houdt dat twee keer zijn eigen hoogte telt.
Maar dat zal ook wel weer een kromme vergelijking zijn.
Karin schreef:Ik ken ze hoor, paarden die geen flauw idee hebben wat ze buiten moeten doen, na 10 minuten alweer bij het hek staan met een blik van 'wat doe ik hier, haal me binnen'. De mijne is totaal anders, maar ik kan me voorstellen dat er paarden zijn die het helemaal niet fijn vinden buiten.
En als mijn kat behoefte heeft om naar buiten te gaan, dan zet ik mijn tuin wel voor hem af. Vooralsnog heb ik die behoefte niet waargenomen, maar ik wil best wel eens een experimentje wagen komend voorjaar.
elmo1 schreef:waarom vergelijk je eigenlijk katten met paarden Kiwiko??
De enige overeenkomst is dat het beiden zoogdieren zijn, verder zie ik geen enkele overeen komst, vertel!
als je zegt dat je paard binnen blijft, dan ben je een vreselijke dierenbeul, maar katten worden wel binnengehouden?
Ik vind dat als je principes hebt je dit ook door moet trekken naar al je dieren, dus ook je katten.......
CM_ schreef:Ik ben ook een tegenstander van loslopende katten, om de volgende redenen :
-Buren hebben last van in hun tuin poepende katten(en buren zijn tegenwoordig niet zo lief meer....)
-Gevaarlijk verkeer, overal word te hard gereden
-Vergif, lees de telegraaf, een duivenmelker vergiftigde roofvogels, en wss dus ook katten
-Kattenmeppers(fervente kattenhaters die lukraak katten vermoorden)
-Aso jeugd(denk aan het arme dier dat vermoord is met vuurwerk)
-Ziektes, niesziektes, Aids, Leukemie , parasieten etc
Nu, dat is voor mij reden genoeg om de katten op eigen terrein te houden.
Een kattenren bouwen is zo moeilijk niet, kunnen ze een frisse neus halen zonder dat ze gevaar lopen of tot overlast zorgen bij buren.
Janine1990 schreef:Voor dieren geldt net zo goed als voor mensen. Voordat je van het bestaan van iets af weet, zul je het niet bedenken. Voordat je weet hoe iets is, zul je het niet missen....
Nessah schreef:Dat is instinct en heeft helemaal niet te maken met wat een kat wel of niet gezien heeft van de wereld.
KiWiKo schreef:elmo1 schreef:waarom vergelijk je eigenlijk katten met paarden Kiwiko??
De enige overeenkomst is dat het beiden zoogdieren zijn, verder zie ik geen enkele overeen komst, vertel!
het gaat om het principe![]()
als je zegt dat je paard binnen blijft, dan ben je een vreselijke dierenbeul, maar katten worden wel binnengehouden?
en dat vind ik kromIk vind dat als je principes hebt je dit ook door moet trekken naar al je dieren, dus ook je katten.......
En alle argumenten die ik hier voorbij zie komen om de katten toch binnen te houden, worden als het paarden aangaat van tafel geveegd als onzin, vaak gevolgd door de zin........ " als je niet goed voor een paard kan zorgen moet je er niet een nemen" en dat vind ik krom, scheef en zelfs een beetje hypocriet
Bij honden word het nog steeds geaccepteerd
Karin schreef:Daar heb je een punt Sonja. Iedere dag drie keer een wandelingetje maken met je hond is idd ook maar een slap alternatief voor de manier waarop wolfachtigen in het wild leven.

KiWiKo schreef:het gaat om het principe![]()
Nessah schreef:Ik vind dus ook niet dat je met een hond 3 keer per dag een blokje om moet gaan en that's it.. Mijn hond is elke dag minimaal 3uur los op stal en ik ga elke zondag naar strand.
-Buren hebben last van in hun tuin poepende katten(en buren zijn tegenwoordig niet zo lief meer....) dit is nu echt een kwestie van opvoeden.. Wij hebben in totaal 6 katten gehad en alle 6 hebben ze altijd netjes de kattenbak binnen gebruikt
-Gevaarlijk verkeer, overal word te hard gereden Is inderdaad een risico, echter letten veel mensen wel op in een woonwijk
-Vergif, lees de telegraaf, een duivenmelker vergiftigde roofvogels, en wss dus ook katten Heb ik in al die jaren nooit meegemaakt, maar ach.. kat kan ook thuis iets verkeerds eten als je perongeluk wat laat liggen
-Kattenmeppers(fervente kattenhaters die lukraak katten vermoorden) Ook dit zijn zeldzame dingen, je hoort het afentoe, net zoals dat je afentoe hoort dat een paard is verkracht door zo'n viezerik.. en toch staan die paarden nog buiten
-Aso jeugd(denk aan het arme dier dat vermoord is met vuurwerk) Met oud en nieuw is mijn kat binnen en verder zie bovenstaande
-Ziektes, niesziektes, Aids, Leukemie , parasieten etc Sja, sorry dat noem ik gewoon de natuur.. Mijn kat wordt netjes ontwormd en geënt en mocht hij toch wat krijgen.. Sja, dat is de natuur.. Paarden kunnen ook een wormeninfectie krijgen.. Sja..
Nee hoor, de mijne blijft buiten
Nessah schreef:-Buren hebben last van in hun tuin poepende katten(en buren zijn tegenwoordig niet zo lief meer....) dit is nu echt een kwestie van opvoeden.. Wij hebben in totaal 6 katten gehad en alle 6 hebben ze altijd netjes de kattenbak binnen gebruikt
-Gevaarlijk verkeer, overal word te hard gereden Is inderdaad een risico, echter letten veel mensen wel op in een woonwijk
-Vergif, lees de telegraaf, een duivenmelker vergiftigde roofvogels, en wss dus ook katten Heb ik in al die jaren nooit meegemaakt, maar ach.. kat kan ook thuis iets verkeerds eten als je perongeluk wat laat liggen
-Kattenmeppers(fervente kattenhaters die lukraak katten vermoorden) Ook dit zijn zeldzame dingen, je hoort het afentoe, net zoals dat je afentoe hoort dat een paard is verkracht door zo'n viezerik.. en toch staan die paarden nog buiten
-Aso jeugd(denk aan het arme dier dat vermoord is met vuurwerk) Met oud en nieuw is mijn kat binnen en verder zie bovenstaande
-Ziektes, niesziektes, Aids, Leukemie , parasieten etc Sja, sorry dat noem ik gewoon de natuur.. Mijn kat wordt netjes ontwormd en geënt en mocht hij toch wat krijgen.. Sja, dat is de natuur.. Paarden kunnen ook een wormeninfectie krijgen.. Sja..
Nee hoor, de mijne blijft buiten