Grote rel rond levend begraven varkens in de sneeuw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:08

slimmerik schreef:
Neem nou euthanesie, daar wordt ook eerst verdoofd.... èn dat mag wel in veler ogen.... dus ik zie het verschil niet.

Dit vind ik appels met peren vergelijken.
Euthenasie is geen verstikking of onderkoeling... Dit is verdoofd + spierverslapping + overdosis. Hetzelfde als het inslapen van een paard.
Maar een verdoofd varken, voelt nog zeker weten de ademnood en de onderkoeling.
Ethenasie is dus geen verstikking of onderkoeling, en een varken levend onder een lawine begraven wel.
En die verstikking en onderkoeling dát is waar mensen (als ze uberhaupt nog leven) aan overlijden onder een lawine.

Ik zie het nut gewoon niet van dat onderzoek.
Ze vinden er de mensen echt niet sneller mee, en ze zullen ook niet eerder stoppen met zoeken als blijkt dat een mens maar een half uur overleefd. Dus waarom dat onderzoek...

Ik zie er dus totaal het nut niet van in, in het algemeen, dan heb ik het nog niet eens over die zwijnen.
Ze moeten mensen maar eens beter gaan inlichten over off-piste skieén. En zelf de skipistes beter beveiligen en controleren. Daar is imo geld genoeg voor, want de wintersport is goed in trek.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:37

Ook euthanesie (verdoving en de overdosis) is vaak zéér zéér pijnlijk. Zie het regelmatig hier op het bedrijf. Daarom zullen onze paarden nooit geëuthaniseerd worden.

Citaat:
Door het onderzoek zouden artsen in staat zijn om bij een lawine beter kunnen beoordelen wie de grootste overlevingskans heeft en dus als eerste moet worden gered. In Oostenrijk sterven jaarlijks zo'n 26 mensen als gevolg van lawines.

Tja, die 19 varkens (die nu naar het slachthuis zijn) zijn volgens sommigen belangrijker.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:45

Maar nog is euthenasie geen verstikking of onderkoeling, wat bij die varkens dus wél gebeurt.
En die 19 varkentjes, die vullen nu weer mensenmondjes. Slachthuis hoeft lang niet zo erg te zijn ;) Vind het levend begraven gewoon gruwelijk.. en echt not done, gelukkig is dit afgelast, dus ik ben tevreden :j

Ik laat het hierbij, ieder zijn/haar mening :)

slimmerik

Re: Grote rel rond levend begraven varkens in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:51

Ach zo zijn er genoeg protesterende mensen hiertegen die medicijnen slikken die op dieren zijn getest. Of die nog leven omdat medicijnen door het testen op dieren niet in omloop zijn gekomen.

Ik vind het altijd een beetje hypocriet.

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:56

Lekker nuttig maar niet heus =/
Wat boeid het nou hóe ze dood gaan?
Ze weten toch dat mensen dood gaan als ze onder een lawine komen en er niet snel genoeg uit komen? Maakt het dan nog uit hoe ze precies stikken? =/

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:59

Het gaat er o.a. ook om te onderzoeken hoe lang het nodig is dat hulpverleners met gevaar voor eigen leven blijven doorzoeken. Wanneer treedt hersenbeschadiging op etc.

Men doet het echt niet om dieren expres pijn te doen.

Gaat precies om hetzelfde resultaat van medicijnen testen op dieren. Zéér nuttig dus. Nu zijn er overigens 10 varkens voor niets gestorven.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:05

Ik vind de mensen die hier staan te blazen van verontwaardiging ook nogal hypocriet. Als je medicijnen neemt en operaties ondergaat in een ziekenhuis, dan profiteer je van het resultaat van dierproeven. Elk nieuw medicijn of medisch apparaat wordt eerst op dieren getest.
En trouwens, wie van de mensen die hier staan te prediken tegen dierproeven gaat dadelijk varkenslapjes eten? Wel consequent blijven he!
Als ze die varkens verdoven voelen ze niks meer. Geen koude, geen verstikking, helemaal niets. Das véél aangenamer dan wat er in een slachthuis gebeurt hoor.

En nu ze het experiment onderbroken hebben zijn er 10 dieren voor niets gestorven. Erg voor de dieren, nog veel erger voor de lawineslachtoffers die gered hadden kunnen worden met de kennis die artsen met dit onderzoek wilden opdoen.

Ik vind het triest.

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:08

Als die 10 dieren onder de sneeuw gestorven zijn, dan hebben ze daar toch die resultaten van? Ookal zijn die andere 19 naar het slachthuis gebracht?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:09

10 dieren is niet representatief. Die resultaten mogen en kunnen ze niet gebruiken.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:45

Wat een onzin weer allemaal!!
Tja zo kun je alle dierenleed wel goedpraten Slimmerik, ter meerdere eer en glorie van de almachtige mens!! Pffff wanneer zien we nu eens in dat wij niet de enige echte schepping zijn maar gewoon een onderdeel van..........
En ja onatuurlijke en onnodige proeven zijn nog vele malen erger dan het consumeren van dieren. Ik vind voor mezelf niet want ik ben vegetarier, maar deze proeven zijn absurt!
Wij kiezen er zelf voor om naar de wintersport te gaan en deze dieren moeten het allemaal maar weer ondergaan.
Wij als mens hebben ALTIJD een keus en een dier NOOIT!!!!!!!
En als je ziet hoeveel mensen nou aan een lawine overlijden.........

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:51

Naast de manier waarop dit onderzoek gedaan wordt. Vraag ik me af waarom ze dit willen weten? Waar wordt de wil om dit te weten door aangestuurd. Iemand die onder een lawine belandt gaat dood, behalve als hij/zij op tijd gered wordt. Wat zeer onwaarschijnlijk is. Dus het is niet dat ze in de toekomst door dit onderzoek meer mensen die in een lawine belanden kunnen redden.

Daarbij ben ik toch al niet positief over dierproeven, dus wat ik hier van vind zal ik niet uit gaan leggen. Dat is niet moeilijk te raden denk ik.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 10:23

Ik ben in oostenrijk geweest afgelopen week, en heb hier ook de meningen van de mensen gehoord daarzo..
de meeste vinden het te belachelijk.. en erg sneu voor de dieren.
In oostenrijk komen niet veel lawines voor, en overal staat entjes aangegeven waar je wel en niet mag skieén.
Er was voor ons zelfs de hele week een piste dicht.

Ook vonden zij dat ze beter kunnen gaan oefenen op het zoeken naar mensen, dmv poppen met mensenkleding aan, en deze begraven en laten opzoeken door honden en hunzelf.
Deze oefeningen worden in oostenrijk weinig uitgevoerd.

iemand onder een lawine gaat dood, mits optijd gevonden wordt.
Dus ze kunnen beter gaan oefenen met de manieren van zoeken dan met het onderzoeken hoe iemand doodgaat.